Şimdi Ara

ANALOG-DİJİTAL KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
125.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • manuel klimada kompresör sürekli devrededir ve fan hızıda sizin tercihinize kalmıştır, otomatik klima is kompresörü ve fanı kendi kendi kontrol eder, yani tam otomatik modda klimanızı açtınız diyelim bir müddet içerisi istenilen seviyeye gelinceye kadar kompresörü sürekli çalıştırır bu arda fan hzıını maksimumda tutar, istediğiniz ısı derecesine yaklaştıkça fan hızı azalır, istenilen dereceye gelince kompresör durur ve sadece hava sirkülasynu fan en düşük koumda devam eder, iç ısı tekrar yükseldiğinde kompresör tekrar devreye girer ve tekar soğutma faaliyeti başlar, bunu evdeki klimalara benzetebilirsiniz, onlarda ısıyı istenen seviyeye gelinceye kadar kompresörü çalıştırır ısı seviyes yakalandığında kompresör durur ama fan çalışmaya devam eder, sonra ısı artınca tekrar kompresör devreye girer (yeni tip inverter klimalar hariç)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahrikutlu

    quote:

    " Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için... "


    böyle demişsiniz ama bildiğim kadarıyla klima kompresörü sürekli maksimum ayarda çalışıyor ve sizin mavi- kırmızı ayarınız bu soğuk havaya motordaki sıcak havayı vererek ılıtıyor yani ayarı kırmızıya almak klimanın gücünü israf etmek gibi birşey.


    Hocam şöyle bi durum var. Söylediğiniz doğru klima kompresörü ya devrededir ya da değildir. Fan hızına göre daha az veya çok devrede olması söz konus değildir. Ancak fan hızını yüksletmek yürüyen arabayı yokuşa süremeye benzer hızını düşürmeyi ise arabayı yokuş aşağı bırakmak gibi düşünebiliriz. Bu da yakıt sarfiyatını az da olsa etkiler. Tabi yine manuel klimada en mantıklısı aracı bir an önce soğutup kompresörü devreden çıkarmak için fan hızını en yükseğe ayarlamaktır.




  • Ben de otm klimali araba kullanirken abartilcak bir sey yokmus diye dusundum.
    Ama sonra tekrar manuel klimaya donunce anladim ki buyuk rahatlikmis.

    Otm klimayi 22 dereceye ayarliyordum sonra cogu zaman ellemiyordum bile. Ufleme hizini kendisi ayarlamasi bence super bir ozellik. Icersi isindi sogudu derdi yok. Tabiiki tam sabit kalmiyor ama max 1-2 derece oynuyordur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Dijital klimalari cok da ovmeye gerek yok arkadaslar. Mantik olarak istenilen isiya gelindiginde dijital klima ufleme hizini iyice dusuruyor ancak
    cogu durumda az uflenen hava sizi bunaltabiliyor.

    Soguk hava ufleyip dereceye yaklastikca havayi daha yavas uflemesindense, tam istenilen derecede bir hava ufleyip (sicak soguk ayarlari ile)
    uflemeyi de cok kisik yapmamasi daha konforlu bir ortam sunuyor. Dijitallerde bu olmuyor genelde





  • verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
  • Dijital iyidir ayrıca bence daha hoş görüntü katıyor kokpite. Derece ayarlamak güzel zaten auto tuşuna bastınızmı kendisi ayarlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wheycell

    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

    bencede fazlasıyla aydınlatılmış konu..
  • Analog klimalarda, klima fan hizi en alt seviyede calisirken bazen icerisi fazla soguyabiliyor. Kapatiyorsunuz bu sefer de isiniyor. Boyle durumlarda dijital klima faydali bir ozellik.
  • eski arabamda(civic es) analog kumandalı klima vardı; fan devir ayarı ve hava yönlendirme kumandalarında AUTO konumu vardı..ısı kontrol kumandası rakamsal değerlere sahipti başta ve sonda olmak üzere(17-30 gibi).. 22 dereceyi seçtiğinizde fan auto konumunda ise kompresör halen aktif ama fan yavaşlıyordu iç ısı 22 olduğunda;ben de ondan sonra auto konumunda kullanmadım
    cordobanın climatronici ise auto konumunda istenilen ısıya ulaştığında kompresörü kapatıyor..gerçi ş.içinde pek kullanmıyorum ama uzun yol yaparsam kullanacağım..
    ayrıca dijital klimanın makbul olanı otomatik sirkülasyon kontrollü olanıdır;dışarıdan çekilen havanın kirli olduğu algılanınca otomatik olarak iç sürkülasyona geçiyor..
  • Klima kompersörü sürekli çalışmıyor arkadaşlar, klima kademesine bağlı olarak zaman zaman duruyor, zaten arabanın çekişindeki değişimden anlıyoruz.( 2009 fiesta)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Klima kompersörü sürekli çalışmıyor arkadaşlar, klima kademesine bağlı olarak zaman zaman duruyor, zaten arabanın çekişindeki değişimden anlıyoruz.( 2009 fiesta)

    iç ısı sensörü yoksa nasıl duruyor?? analog kontrollü klimaya sahip araçlarda yok..
    dursa bile motor devrine bağlı olarak koruma amaçlı durur analoglarda kompresör..
  • Kabinde bir yerde sensör olmalı, ama babamın getz dizelde böyle bir şey olmuyor. Fiesta da kademe 1 deyken araç yeterince soğuyunca motor rahatlıyor sessinden anlıyorum, çekişi düzeliyor. Motor küçük olunca daha rahat hissediliyor. Ayrıca tam gaz vermelerde güvenlik maksatlı komprosörde duruyor diyorlar.
  • Peki analog klimalarda tasarruf açısından kademeyi yükseltmemenin bir faydası var mı?
    Şöyle bişey duymuştum, kompresör çalışıyoken fanı ister 1de ister 4te çalıştır farketmez aynı benzini yakar.
    Bu doğru mu yoksa açtığımız kademe oranında mı benzin yakar?
  • otomatik klima'nın bir farkını görmedim ben.ya çok soğuk ayarlıyorumda ondan öyle oluyor.ya da benim klima kontrolü sizin dediğiniz gibi çalışmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albati

    Peki analog klimalarda tasarruf açısından kademeyi yükseltmemenin bir faydası var mı?
    Şöyle bişey duymuştum, kompresör çalışıyoken fanı ister 1de ister 4te çalıştır farketmez aynı benzini yakar.
    Bu doğru mu yoksa açtığımız kademe oranında mı benzin yakar?


    Bana göre kademe 1 de olunca komprosör zaman zaman dinlenebiliyor , tasarruf sağlanabiliyor. Son kademede ise daha çok çalıştığı için tasarruf azalıyor. ( Fiesta için diğer araçların da bir çoğunda vardır)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61
    quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora
    Klima kompersörü sürekli çalışmıyor arkadaşlar, klima kademesine bağlı olarak zaman zaman duruyor, zaten arabanın çekişindeki değişimden anlıyoruz.( 2009 fiesta)

    iç ısı sensörü yoksa nasıl duruyor?? analog kontrollü klimaya sahip araçlarda yok..
    dursa bile motor devrine bağlı olarak koruma amaçlı durur analoglarda kompresör..


    Dijital klimanın aslında otomatik olduğunu daha önce açıklayan arkadaşlar olmuş. Eskiden bu klimalara "termostatik" klima da denilirdi. Bu isimden anlaşılacağı gibi içerdeki bir termostat kompresörün çalışmasına müdahale edebiliyordu. İçerdeki analog kadran veya dijital sayaç da bu termostata bağlıydı ve ayarlanan °C'yi gösteriyordu.

    Güneşin ve ısının sürekli yer değiştirdiği trafik ortamında otomobili konforlu bir şekilde iklimlendirmek zor bir iştir, sisitemlerde epey farklılıar var ve bence bunların arasında klimanın termostatik olup olmamasından daha önce gelen şeyler vardır. Bir defa ayarlayıp unuttuğum düz klima da kullandım, serinleyemeden hasta olduğum dijital klima da kullandım.

    Termostat yoksa sistem gaz basınç farklılıklarına göre karar veriyor. İç basınç da tamamen içerisinin sıcaklığına bağlı. °C olarak ayarlanmasa da bir skaladan yaklaşık değer seçiliyor. Sıcaklık bu değere yaklaşınca önce iç kısımdaki evaporatör basıncı düşüyor. Kompresöre dönen gaz da giderek daha soğuk oluyor. Burada bazı kompresörler değişken strokludur bu durumda basınçla kuplajlanan strokları azalır yani kapasitelerini düşürürler bu da motordaki yükü azaltır. Diğerlerinde de kompresör giriş sıcaklığı düştüğü için yine de pompalama dirençleri düşecektir. Bazı diğerleri de bir kısılma vanasını kontrol ederek gazın kompresöre dönüş hızını ayarlayarak çalışma rejimini stabil hale getirmeye çalışırlar. Her şekilde soğutulan havaya karşılık gelen kadar direnç motordan tahrik edilmiş olur.

    Eğer evaporatör ve kondensör devrelerindeki basınç farkı çok artarsa bu evaporatör hayli soğumuş demektir, bu defa kompresör devreden çıkar. Bu basınç "switch"leri sayesinde kapasitesi yüksek bir sistem gayet iyi bir şekilde kabin sıcaklığını dar bir derece aralığında tutmayı başaracaktır. Sadece ayarlanılan sıcakığı °C birimiyle göremiyorsunuz, üretici açısından da termostat + güvenlik basınç vanası koymaktansa sadece daha hassas tek bir vana kullanılmış olur.




  • mesela bende iki tip sensör var kabinde; biri üstte ön cam hava çıkışının ortasındaki güneş sensörü,diğeri de klima kontrol panelinin iki yanındaki ısı-nem sensörleri.. manuel kontrolllü civicde de direksiyon kolonunun yanında bir adet ısı-nem sensörü vardı;ama gel gör ki a.c. ışığının auto konumunda bir kere bile söndüğünü görmedim,keza kompresör de dursa arabanın gidişinden belli ederdi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    mesela bende iki tip sensör var kabinde; biri üstte ön cam hava çıkışının ortasındaki güneş sensörü,diğeri de klima kontrol panelinin iki yanındaki ısı-nem sensörleri.. manuel kontrolllü civicde de direksiyon kolonunun yanında bir adet ısı-nem sensörü vardı;ama gel gör ki a.c. ışığının auto konumunda bir kere bile söndüğünü görmedim,keza kompresör de dursa arabanın gidişinden belli ederdi..


    Güneş sensörü olarak bildiğiniz, far sensörü olmasın?
    İlk defa duyuyorum güneş sensörünü.
    Ziraa böyle birşey olsa o sensör zaten simsiyah bütün ısıyı çeker aracın içi 30 dereceyse 35 derece olarak algılatırdı.
    Aynı sensörden benim aracımdada var (i30) top şeklinde simsiyah.
    Gece olduğunda far ayarını auto konumuna aldığımda o sensöre kuvvetli bi ışık tuttuğumda farlar kapanıyor gündüz olarak algılıyor.
    Deneyebilirsiniz, bu şekilde anlarsınız.




  • ağzınızdan bal damlamakla beraber,glikoz içerikli-suni bal malesef far sensörüm yok,ayrıca şimdi hatırladım civicde de vardı o sensör.. sadece güneş var-yok olarak algılama yapıyor,ısı ölçmüyor,sistem de ona göre soğutma kapasitesini ayarlıyor ısı sensörü güneş görmeyen sote bir yerde
  • Arabam 2009 Hyundai ERA Select.
    Dijital klima bence kullanışlı bir özellik. Öncelikle daha teknolojik duruyor. Bir ekranı var. Ekrandan klima durumu izlenebiliyor. Bu hoş bir görüntü veriyor.
    Kullanımı açısından siz sadece sıcaklığı ayarlıyorsunuz, gerisini o hallediyor. Yani arabayı ayarladığınız sıcaklığa getiriyor ve o sıcaklıkta tutuyor. Bunu yapmak için hem üflediği havanın sıcaklığını ayarlıyor, hem üfleme hızını ayarlıyor hem de üfleme yönünü ayarlıyor.

    Örneğin, kışın önce ayaklara üfleyerek başlıyor. İstediğiniz dereceye geldiğinde hem ayağa hem de yüze üflüyor. Yazınsa önce yüze üflüyor sonra hem yüz hem ayağa üflüyor.

    İstediğiniz anda istediğiniz kısmına müdahele edebiliyorsunuz. Örneğin üfleme hızına müdahele edip istediğiniz ayara getiriyorsunuz. Bu durumda üfleme otomatik olmaktan çıkıyor ancak soğuk-sıcak ayarı ve üfleme yönü ayarı otomatik kalıyor. Benzer şekilde müdahele ettiğiniz kısımlar otomatik olmaktan çıkıyor. Otomatik düğmesine basınca yine hepsi otomatiğe geçiyor.




  • ikiside senin belirlediğin sıcaklıkta soğutur veya ısıtır.
    birindeki fark derece cinsinden görüp kolayca kontrol etmeni sağlarken(dijital)

    diğerinde senin üşümene veya ısınmana bağlı olaraktan kontol düğmelerini çevirip kısmanla alakalı(analog)

    netice itibariyle ikiside aynı kapıya çıkar.Konfor farklılığı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DemirAtlı -- 28 Ekim 2010; 0:59:59 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.