Şimdi Ara

Amazon Prime iptali kolaylaşıyor, 2.5 milyar dolar tazminat işleri değiştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Amazon Prime iptali kolaylaşıyor, 2.5 milyar dolar tazminat işleri değiştirdi
    Geçtiğimiz yıllarda Amazon Prime aboneliğine kullanıcıları çekebilmek için uygun olmayan taktikler kullandığı ve aboneliğin iptalini de zorlaştırdığı iddiasıyla ABD'de dava açılan Amazon uzlaşma yolunu seçti.



    2.5 milyar dolar tazminat



    Bir başka davada tüketicilerin güvenini kötüye kullanma konusunda suçlu bulunması Amazon’u uzlaşmaya itti. Dünya devi şirket 1 milyar dolar tazminat cezası ve 1.5 milyar dolar tüketiciye geri iade ödemeyi kabul etti. 



    Ayrıca Bkz.Amazon Prime iptal tuzağı davasıyla karşı karşıya



    Federal Ticaret Komisyonu - FTC yaptığı açıklamada bugüne kadar kural ihlali ile açılan davalarda en yüksek sivil tazminat cezasının ödendiğini belirtti. 1.5 milyar dolarlık iade ise ABD çapında 35 milyon kural dışı Amazon Prime aboneliği mağduru olan kullanıcılara dağıtılacak. 



    Uzlaşma kapsamında Amazon Prime özelinde şikâyet konusu olan işlemlerin de sona erdirileceği belirtildi. Karanlık desen olarak adlandırılan ve kullanıcının kafasını karıştıran abonelik süreçleri ve karmaşık iptal süreçleri kaldırılacak. Bunun yerine örneğin bir alışveriş esnasında açık ve net Prime İstemiyorum butonu çıkacak. Ayrıca abonelik esnasında kullanıcıya sözleşme bilgileri en açık şekilde sunulacak.



    Amazon tarafından yapılan açıklamada herhangi bir suç isnadının kabul edilmediğine dikkat çekilirken müşterilere daha açık ve anlaşılır Amazon Prime abonelik ve iptal süreçlerinin sunulmak istendiği belirtilmiş. 



     




    Kaynak:https://www.engadget.com/big-tech/amazon-is-paying-25-billion-to-settle-ftc-claims-it-duped-customers-into-signing-up-for-prime-160641347.html







  • İptal olayı neresi sıkıntılı ki? Zaten iptal etmek kolaydı kaçırdığım bir şey mi var? Prime aldıktan sonra soruyo zaten şimdi iptal edersen kullandığın gün kadarını kesip iadeni yaparım veya prime aldıktan sonra iptal edersen şu tarihe kadar faydalanırsın ve sonrasınında ayrılırsın diyor. Çözemedim.

    Aynen katılıyorum. Hepsiburada Premium üyelik almıştım. İptal etmek için başvuru yapıyorsun, sonra seni arıyorlardı. Butona bas iptal olsun durumu yoktu. Telefonda niye iptal etmek istediğimi anlatıyordum falan. Saçmalık resmen. Bir de mesela yıllık premium abonelik alıyorsun. Örneğin 1 ay sonra iptal etmek istersen üyeliği sonlandırıyor, ama 1 yıl dolana kadar avantajlı özellikleri kullanmaya devam etme falan yok. Direkt kesiyor. Kalan zaman için ödediğin parayı da iade etmiyor. İşte ülkemizde insana verilen değer budur

  • İptal olayı neresi sıkıntılı ki? Zaten iptal etmek kolaydı kaçırdığım bir şey mi var? Prime aldıktan sonra soruyo zaten şimdi iptal edersen kullandığın gün kadarını kesip iadeni yaparım veya prime aldıktan sonra iptal edersen şu tarihe kadar faydalanırsın ve sonrasınında ayrılırsın diyor. Çözemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byJuck -- 28 Eylül 2025; 15:2:13 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • byJuck kullanıcısına yanıt
    Bizdeki sistem Avrupa'daki regülasyonlara uyduğu için basit. Anladığım kadarıyla Amerika'da zamanında bizdeki Digitürkü iptal ettirmek için faks göndermemizin gerekmesi gibi işi yokuşa süren bir sistem vardı.

  • Amazon içeriği çok karışık, filtreleme rezalet, benzer ürünler içinden aradığını değil alakasız ürünlerden aramaya kadar gidiyor.

  • Bu durumda Hepsiburadanın derhal kapatılması lazım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    English fun clup, sadece ingilizce konuşuyoruz ve dünyanın her yerinden arkadaşlarla eğleniyoruz, facebook grubumuz
    https://www.facebook.com/groups/362852221195241/
  • deneme1 D kullanıcısına yanıt

    Aynen katılıyorum. Hepsiburada Premium üyelik almıştım. İptal etmek için başvuru yapıyorsun, sonra seni arıyorlardı. Butona bas iptal olsun durumu yoktu. Telefonda niye iptal etmek istediğimi anlatıyordum falan. Saçmalık resmen. Bir de mesela yıllık premium abonelik alıyorsun. Örneğin 1 ay sonra iptal etmek istersen üyeliği sonlandırıyor, ama 1 yıl dolana kadar avantajlı özellikleri kullanmaya devam etme falan yok. Direkt kesiyor. Kalan zaman için ödediğin parayı da iade etmiyor. İşte ülkemizde insana verilen değer budur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Netflix, en üst paketi bana en alt paket fiyatına alabilirsin diye e-mail attı. Ben de aldım, hesaba da sanal kart tanımlı. Otomatik para çekemesinler diye. Ay bitti, şimdi üst paketten değil de alt paketten tekrar aylık üyelik almaya çalışıyorum ama çakallık yapıyor, önce ödeme bilgilerini güncelle sonra paketini değiştirebilirsin diyor. Ödeme güncellerken de altta küçük puntolarla kesilecek miktarı gösteriyor, o da üst paket fiyatı 😂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esxici -- 28 Eylül 2025; 18:3:18 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2024 yılının son aylarıydı trendyol'dan bir alışveriş yaptım o sırada Trendyol kargo paketinden bahsediyordu 50 tl karşılığında sonraki 5 kargonuza ücret ödemeyin gibi bir şey vardı Ben de satın aldım aradan bir ya da 2 ay geçti başka bir alışveriş yapacağım baktım kargo bedeli çıkıyor ya ben paket satın almıştım nasıl böyle bir şey olur diye düşündüm müşteri hizmetleri ile konuştum o paket 1 aylık geçerliymiş ay içinde kullanmazsan iptal oluyormuş fakat paketi satarlarken hiç öyle bir bilgi yoktu küçücük ödeme adımında gözle görülmeyecek derecede dikkat dışında kalan bir ibare vardı elimdeki bilgi ve belgelerle tüketici haklarına başvurdum karşı tarafın savunması dinlenmiş ve benim haksız olduğuma karar vermişler kullanmadım hizmetin bedelini Ödemiş oldum böylelikle hem de her türlü delil ispat elimde varken ben üstüne üstlük para iadesi de istememiştim dedim ki hizmetin kalan kısmını kullanmak istiyorum ona bile izin vermediler şimdi siz düşünün kaç milyon aboneleri var kaç kişinin başına böyle bir şey gelmiştir





  • Yapılmış haberi bile çevirememişsiniz. Kim dava ediyor, milyarlık tazminatı kim alıyor, hiçbirşey anlaşılmıyor. Bir yerde FCT yazmışsınız, ne bu? Gidip haberin orjinalini okumak durumundaysam bi anlamı yok yaptığınız eksik çeviri haberin.

  • leonist74 L kullanıcısına yanıt

    Aynı tuzağa ben de düştüm. Bedava kargo hakkı satın aldım ama sadece 1 tanesini kullanabildim. Tekrar lazım olunca bir baktım ki bitmiş. Ufak ufak binlerce kişiden toplayıp sıfır maliyetle vurgun yapıyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.