Şimdi Ara

Allah'ı bilmeye yol var mıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
1.231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    İnsanın kendi benzerini bile yapamadığını buna guç yetiremediğini görüyoruz. Bunun için dişil veya eril bi bireye ihtiyacı var.



    Kendi benzerini yapamayan bi şey var ve yapmaya çalıştıkça benzerini yapabilir.



    Tek başına gucu yetmez. Yetmesi için ilah yok diyorsa diğer bireyi de o yaratmalıdır. Kendisini yaratamayan ilah olur mu?



    Peki bi diğeri varsa bunu kim yaratmış olabilir?





    O zaman dönüp dolaşıp bilmediğimiz anlamadığımız veya yapamadığımız şeyler arkasında mistik güç arama olayına geri dönmüyormuyuz ?

    hocam senin yazılarda divan edebiyatı kalıpları çok fazla yanlış anlamadığımı düşünerek yazıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ev Terliği

    Tanrının vaar olduğunun hiç bir kanıtı yoktur. Hem sen hangi Tanrıdan bahsediyorsun ? Her dinin kendi tanrısı vardır gelmiş geçmiş belkide 100 binlerce Tanrı var.

    zaten ispat etme durumu da söz konusu olmaz. adı üzerinde inanç yani inanmaktan geliyor, suyun 100 C de kaynadığını bilirsin bunu tanımlarken .... kaynadığına inanıyorum demezsin sonuç olarak.
    Burada bazı arkadaşların yaptığı gibi şu bu argümana dayanarak vardır demeleri (hatta şu dinin tanrısı vardır demeleri ) mantıken yanlış bu bakımdan. Ben şu dinin tanrısına inanıyorum dersin , bu anlamda en garantici düşünenler,vardır veya yoktur diyen agnostikler zaten o da 3. bir ihtimal olmadığı için
  • razor6247 kullanıcısına yanıt
    Hocam buna laf anlatılmaz deyip cevap vermediniz mi?



    Son mesajım hakkında düşüncelerinizi bilmek isterim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • farkli acidan bakan F kullanıcısına yanıt
    aga biz lafı anlatıyozda
    anlamak size kalmış

    quote:

    Fikir beyin sinapslarının karmaşık bir şekilde atması değil midir?


    karmaşık da bir fikirdir

    sonuç olarak fikrin düşüncenin oluşumu
    maddi ilişkilerdir
    yani evrimsel şartlardır

    quote:

    Herkesi bilgisayara bağladığım ortamda çok (çok) uzun bir süre sonra rastgele sinaps atışı sonucunda fikir oluşması (sadece saf düşünce ile) imkansız değildir dolayısı ile fikir %100 zorunluluk ile duyumlar ile oluşmak zorunda değildir.


    rastgele de bir fikirdir

    bir olgunun temelindeki maddi ilişkilere dair yorum tipi
    yine maddi ilişkilerin yapısına bağlıdır.

    saf düşünce die bişey yoktur
    her düşünce maddi etkileşimlerden doğar.

    duyumlar olmadan
    herkesi bağlayacağın bilgisayarı zaten üretemezdin.

    quote:

    Ayrıca sanal; "gerçekte yeri olmayan ve zihinde tasarlanan" ise

    Gerçek ise;

    "el ile tutulup göz ile görülecek biçimde tam anlamıyla var olan, varlığı hiçbir biçimde yadsınamayan, bir durum, bir olgu, bir nesne ya da bir nitelik olarak var olan."

    İse

    Hiç bir hafızan yok iken bu bilgisayarda yaratılmış ortamda elinle tutup gözün ile gördüğün herşeyini ölçebildiğin poker oynayan tavşanlar varsa onların gerçek olmadığını, sanal olduklarını nasıl idda edebilirsin ki?


    yine bağlamları karıştırdın

    sanal olduklarını iddaa etmem

    gerçeğin bir çeşidi olduklarını iddia ederim

    çünkü sanalı yaratan şey de
    maddi etkileşimlerdir

    benim sanal dediğim
    fikrin evrenden önce gelmesi
    yada fikrin bilgisayarı yaratması

    yoksa her türlü duyum gerçektir.
    ama altyapısı yine maddi etkileşimlerdir.
    fikir veya düşünce
    kendi kendine yoktur.

    quote:

    Ayrıca şu anda oturduğun sandalyenin (yada giydiğin herhangi bir şey) aslında fizikötesi olmadığını kesin eminlik ile söylemenin hiçbir yolu yok. Söylemeye çalıştığım şey hangi ölçüm aletini kullanırsan kullan kesin gerçeklerin ve sanallıkların varlığını kesin olarak idda edemeyeceğin.


    kesin gerçek
    vücudun duyumlarıdır

    akıl
    bu duyumların çözümleyicisidir

    istersen
    sandalyeyi alıp kafana geçirebilirsin

    bu istediğin kesinliği anlamanı sağlar

    quote:

    Fikrin maddeden gelme ihtimali bizim mantık çerçevemiz içinde mümkündür değilse bile mantık kurallarına uymak zorunda olmayan (mantık da beynin bir ürünü olduğu için bizim perspektifimizden fiziksel etkileşimler sonucu ortaya çıkması) ama bazı kuralları paylaşan bir evrende ölçümün anlamsız ve yabancı bir kavram olması imkansız değil.


    madde vardır
    hiç bir düşünce ve iradeye bağımlı deildir.

    fikir ve düşünce
    yada insandaki soyut düşünce
    evrimde ortaya çıkar.

    quote:

    Biliyorum benim dediklerim tamamen felsefe ve hiçbir pratik uygulaması ve sonucu yok ancak pratik sonuç veya pragmatizim adına kendi vardığımız sonuçları unutsaydık kim bilir şu an ne durumdaydık.


    dediklerin felsefe deil
    felsefe
    fenomenleri nesnel olarak incelemektir

    sen
    hayal mekanizmanı konuşturuyorsun
    o kadar.

    dediydik
    hayal ayrı
    gerçek ayrı

    felsefenin konusu gerçektir
    çünkü hayalide gerçeğin içinde bir olgu olarak tanımlar.

    quote:

    -birşeyin şüphesiz fizilötesi olması için verdiğin ayrıntılara "insan perspektifinden" eklemelisin.


    aga
    1500 kere söyledik ya
    nie anlamıyorsun.

    fizik ötesi die bişey yoktur.

    ben fizikötesi için ayrıntılar vermedim.

    quote:

    -herhangibir gözlem aracı ile (ör duyular) vardığın herhangi bir sonucun veya kendi bilincinin beynine bağlı bir bilgisayardan gelmediğini veya aşırı inanılmaz astronomik bir tesadüf sonucu tüm hafızan ile birlikte yarım saniye önce var olmaya başlamadığını veya 1 saniye önce çalışmaya başlamış bir exe dosyası olmadığını bilimsel hiç bir yöntem ile kanıtlayamazsın.


    kanıtlarım

    çünkü anlattığın bu fikrin
    oluşum sürecini nesnel olarak açıklarım.

    hayal başka
    fikir ve iradeden bağımsız maddi real başka

    bu yüzden doğru düşünce
    nesnel düşüncedir.
    yani bilimsel düşünce.

    quote:

    Sonuç olarakta fikrin maddeden gelmediğini de kanıtlayamazsın çünkü bildiğin her şey beyninden geliyor, beynin sinirlerden gelen uyarıcıları kendine göre yorumluyor, nerden bilebilirsin ki? Belki de bilmem kaç googolplex yaşındasın ve rasgele sinaps atışı sonucunda tüm hafızanı düşündün ve fikir maddeden önce geldiği için artık içindesin. Bilemezsin, öylesin demiyorum sadece kesinlik yok diyorum.


    fikrin maddeden geldiği evrimsel ve biyolojik olarak kanıtlıdır.

    tek bir kesinlik yoktur
    ama kesinlikler vardır
    çünkü madde vardır. maddenin var olduğu kesindir.
    kesinlikler
    yani bilgiler
    maddenin ilişkilerinde doğar.
    evrimsel olarak.

    sen kesinliklere ne kadar yaklaşırsın
    mevzu budur.
    buda nesnel düşünmek
    ve algıyı doğru yere yöneltmek demektir.




  • lawbreaker kullanıcısına yanıt
    İlgi için teşekkürler.



    Bu bi dongu olabilir. Ancak dongusel olamayacak şekilde bi başlangıç varsa bu dongu kısır bi yapının dongusu olur.



    Kısır veya ebter veya akim bi şey neden ve sonuç oluyorsa sonuç da akim kalır.



    At ile bi uzunkulak birleşse katır denen bi tur oluyor. Bu varlık kısır. Siz bi şekilde katır sahibi olmak istiyorsanız katıra başvuramıyorsunu bi at ve uzunkulak lazım diyorsunuz.



    Sonucun hep kısır olduğu yerdeki dongu olarak sonuçtan apayrı olabilir. Katır sahibi olmak için katıra başvuramamak veya katırın neden sonucunu akim olması hali bizi sonucun nedenlerden apayrı olarak da oluşabildiğini gösterir. Hatta sonuç bu açıdan kendisinden nedene varılsmayacak bi oluşum olarak zincir kırılmış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütün bütün eşya,özellikle hayat sahipleri olanların pek çok çeşitli ihtiyaçları

    ve pek çok çeşit çeşit istekleri vardır ki hayatını idame edebilsin. (Bunun için birçok eserler var.Oraya havale ederek kısaca)

    O ihtiyaçları, o hâcetleri, ummadığı ve bilmediği ve eli yetişmediği yerden münasip ve lâyık bir vakitte onlara veriliyor.

    imdada yetiştiriliyor. (güneşse güneş.oksijense oksijen.topraksa toprak,hücre ise hücre atom ise atom .element ise element.Lakin onlarda hassas ölçülerle ve hakeza)

    Halbuki o hadsiz ihtiyaçların isteklerin en küçüğüne o muhtaçların kudreti yetişmez.

    elleri ulaşmaz. (Mesela güneşe bizim elimiz ulaşamaz ama olmazsa olmazdır.)

    Sen kendine bak Görünen zahiri ve içsel duyguların uzuvların ve onların lazım olan gerekenler gibi elin yetişmediği ne kadar eşyaya muhtaçsın.

    Bütün hayat sahiplerini kendinle karşılaştır

    İşte bütün onlar, birer birer, varlığı gerekli ve zaruri olana şehadet ve birliğine işaret ettikleri gibi

    Bütünü ve tümü ile güneşin ışığı dahi, güneşi gösterdiği gibi

    o hal ve bu keyfiyet, gayp perdesi arkasında bir varlığı gerekli ve zaruri olana,

    Bir merhamet eden ikram eden cömert bir zata Hem,

    Evvelden düşünüp işleri ona göre ayarlayan. Her şeyin evvelden tedbirini yapan, gören.

    İlmi ile her şeyin akibetini ihâta edip ona göre hikmetle iş yapan Allah'ın vucuduna ve varlığına işaret eder.

    Eğer bu derece aciz ve muhtaç şekilde yaratılmış insanın ve hayvanın ve bil umum canlının

    Birçok ihtiyaçları ve oluşumundaki hassas mizanı

    Seni görmeyen bilmeyen tanımayan Kör tesadüfe Kör tabiata ilimsiz ve camid olan cansız varlıklara isnat edersen

    Onların herbirine İLAHLIK vazifesi verip

    Bu doğal birşyedir.Doğanın tabiatın icadıdır dersen.O tabiata o işi ve keyfiyeti

    yapabilecek İlim Güç Kudret Planlama ve akıl isnat etmek zorundasınki

    Bunu düşünennin ne kadar kör cahil olması gerektiğini sen kıyasla.ne kadar eblehçe bir fikrin tesirinde olduğunu sen kıyas et




  • razor6247 kullanıcısına yanıt
    "



    rastgele de bir fikirdir



    bir olgunun temelindeki maddi ilişkilere dair yorum tipi

    yine maddi ilişkilerin yapısına bağlıdır.



    saf düşünce die bişey yoktur

    her düşünce maddi etkileşimlerden doğar.



    duyumlar olmadan

    herkesi bağlayacağın bilgisayarı zaten üretemezdin. "





    Bu dediklerinize katılıyorum hocam sanırım haklısınız























    "kesin gerçek

    vücudun duyumlarıdır



    akıl

    bu duyumların çözümleyicisidir



    istersen

    sandalyeyi alıp kafana geçirebilirsin



    bu istediğin kesinliği anlamanı sağlar "







    Hocam bu dediklerinizin dayanağı yok



    X budur demişşiniz ama duyuların kesin gerçeği verdiğini varsayıyoruz kesin gerçek olduklarını kanıtlamanın bir yolu yok.



















    "





    kanıtlarım



    çünkü anlattığın bu fikrin

    oluşum sürecini nesnel olarak açıklarım.



    hayal başka

    fikir ve iradeden bağımsız maddi real başka



    bu yüzden doğru düşünce

    nesnel düşüncedir.

    yani bilimsel düşünce.



    "









    Neyi kanıtlıyosunuz hocam hafızanızla birlikte dedim























    Hocam orda fizik ötesi olmadığını idda etmeniz için yazıcaktım kb. Ona göre tekrar cevap verirseniz sevinirim











    Tek bir kesinlik yoktur ama kesinlikler vardır

    Maddenin varlığı kesindir







    Hocam lütfen bunları süphesiz kanıtlamak imkansız insanın gözlem yeteneğinin herşeye kadir olduğunu mu idda ediyorsunuz? Maddenin kesin olduğunu süphesiz nasıl kanıtlıyorsunuz söyleyin aydınlatın lütfen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brsaltnc

    Bütün bütün eşya,özellikle hayat sahipleri olanların pek çok çeşitli ihtiyaçları

    ve pek çok çeşit çeşit istekleri vardır ki hayatını idame edebilsin. (Bunun için birçok eserler var.Oraya havale ederek kısaca)

    O ihtiyaçları, o hâcetleri, ummadığı ve bilmediği ve eli yetişmediği yerden münasip ve lâyık bir vakitte onlara veriliyor.

    imdada yetiştiriliyor. (güneşse güneş.oksijense oksijen.topraksa toprak,hücre ise hücre atom ise atom .element ise element.Lakin onlarda hassas ölçülerle ve hakeza)

    Halbuki o hadsiz ihtiyaçların isteklerin en küçüğüne o muhtaçların kudreti yetişmez.

    elleri ulaşmaz. (Mesela güneşe bizim elimiz ulaşamaz ama olmazsa olmazdır.)

    Sen kendine bak Görünen zahiri ve içsel duyguların uzuvların ve onların lazım olan gerekenler gibi elin yetişmediği ne kadar eşyaya muhtaçsın.

    Bütün hayat sahiplerini kendinle karşılaştır

    İşte bütün onlar, birer birer, varlığı gerekli ve zaruri olana şehadet ve birliğine işaret ettikleri gibi

    Bütünü ve tümü ile güneşin ışığı dahi, güneşi gösterdiği gibi

    o hal ve bu keyfiyet, gayp perdesi arkasında bir varlığı gerekli ve zaruri olana,

    Bir merhamet eden ikram eden cömert bir zata Hem,

    Evvelden düşünüp işleri ona göre ayarlayan. Her şeyin evvelden tedbirini yapan, gören.

    İlmi ile her şeyin akibetini ihâta edip ona göre hikmetle iş yapan Allah'ın vucuduna ve varlığına işaret eder.

    Eğer bu derece aciz ve muhtaç şekilde yaratılmış insanın ve hayvanın ve bil umum canlının

    Birçok ihtiyaçları ve oluşumundaki hassas mizanı

    Seni görmeyen bilmeyen tanımayan Kör tesadüfe Kör tabiata ilimsiz ve camid olan cansız varlıklara isnat edersen

    Onların herbirine İLAHLIK vazifesi verip

    Bu doğal birşyedir.Doğanın tabiatın icadıdır dersen.O tabiata o işi ve keyfiyeti

    yapabilecek İlim Güç Kudret Planlama ve akıl isnat etmek zorundasınki

    Bunu düşünennin ne kadar kör cahil olması gerektiğini sen kıyasla.ne kadar eblehçe bir fikrin tesirinde olduğunu sen kıyas et




    İlk paragrafta yazdığın hassas ayarlar sebebiyle bir yaratıcı olduğunu düşünüyorum, ancak ben bu cümleti yazdığımda biri cevaben , dünyanın dönüş hızı, atmosferdeki gaz oranları vsvs bizim burada yaşamamız için mi böyle ayarlanmış yoksa böyle olduğu için mi milyarlarca gezegenden dünyada yaşayabiliyoruz mu demişti. Yani klasik tüme varım tümden gelim olayı, o yüzden inanç konularında inanırsın bilmek gibi bir durum olmaz




  • lawbreaker kullanıcısına yanıt
    İlk şık yani planlı olma olasılığı gene ağır basar ki,diğer şık gene tesadüfe ve şuursuz camid varlıkların

    kendiliğinden bu hayatı yahut yaşanabilecek ortamı icad etmesi yoluna çıkıyor.

    yani bir arabanın vucudu onu oluşturacak fabrikaya ve elzem olan paraçalara

    gereksinim duyarken aynı zamananda bir mühendise de işaret eder.

    yani eşyanın orada olması fabrikanın olması yeterli değil
  • brsaltnc kullanıcısına yanıt
    evrenin devasalığını
    sonsuzluğunu
    idrak edemediğiniz için

    tabiatı da
    düzen denen şeyin,
    eytişimsel kaosun evrimsel bir birimi olduğunu da

    anlamıyorsunuz.

    hala insanı
    her şeyin merkezi zannediyorsunuz.

    evrende " hikmet " falan yoktur

    hayal aleminizi aşıp
    gerçek doğayı gözlemleyin

    modern bilimden faydalanın

    din kitapları alacağınıza
    evrimsel biyoloji kitapları alın

    haa
    bide hikmet dediğin
    islamla ortaya çıkmış bişey de deildir

    aristonun düşünceleridir

    vahdeti vücud
    zahir batın vsvs de
    eflatun takipçisi tasawwufçulara ait inançlardır.

    bu tür kavramlar
    siyasal islamda yoktur lakin.....

    neyyse

    dememiz o ki
    evrende tasarlanmış bir mizan yoktur
    çünkü evrim vardır

    evrim
    iddia ettiğiniz gibi " önceden ayarlı " bişey de deildir.

    son olarak

    biz kimseye ilahlık vazifesi falan vermioruz.
    bilakis ilah gibi düşüncelerin
    insanın
    ilkel anlamlandırma yetilerine ait olduğunu söylüyoruz

    doğanın
    maddi yapısına işaret ediyoruz.

    sen bize kör cahil diosun

    kendi fikirlerindeki hatalara bakmaya
    teşebbüs bile etmediğin halde.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razor6247 -- 1 Haziran 2017; 0:21:20 >




  • İnsan yok olduğunu anlatmak için en az 3 kişi olmak zorunda ise 3. Kişi benim varlığın yok olduğunu anlatmak için varsa ben varlıktan feragatla ilk iki bireye siz varsınız ben sizi yok ediyorum diyebilir.



    Yani varlığa dair eseme ebeveyn denen yapının evladımsıyı getirip getirmeme iradesinden bağımsız olarak evladımsı suret gelmeyerek varlığa kanıt ya da şahit olabilir.



    Bu açıdan duşunulecek olursa bu suretin aslında evlat denen şey olduğu ebeveynlerin getirdiği yani irade ettiği evladımsı olan biz suretinden farklı olduğu gorulur.



    Bu varlık bi alemde mevcutmuş ve doğumla gelmiyormuş gibidir.



    Bu varlığın orjinal evlat olduğunu düşünürsek gelmeyerek yok olduğunu söyleyen en az ve en fazla 3 kişiyi yokun aleminde var gibi gösterdiği duşunulur.



    Gerçek manada evladın tek olduğu ve var olduğu ve yok olduğunu söyleyen 3 suret yerine ben varım dediği zan edilir.



    Bu varlığın ilahi kudrete bi yol olduğu düşünülebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • razor6247 kullanıcısına yanıt
    ben vahtedi vucuttan bahsetmedimki.

    varlığı zaruri yani vacibul vucud tan bahsettim

    hassas ölçü ve mizanı kabul etmemen zaten sınıfta kaldığını belli eder

    o vakit kimya fen labaratuarları boş iş yapıyorlar.

    sadece bir ilacın dahi bir eksik bir falzsaı faydadan daha çok zarar getirirken

    o ilaçtan daha kapsamlı bir surette varolan canlının vucudunu

    bir kimyagersiz yahut kendiliğinde yahut fiilin failini tanımadan tahayyül etmek bana eblehçe geliyor
  • farkli acidan bakan F kullanıcısına yanıt
    quote:

    Hocam bu dediklerinizin dayanağı yok

    X budur demişşiniz ama duyuların kesin gerçeği verdiğini varsayıyoruz kesin gerçek olduklarını kanıtlamanın bir yolu yok.


    ozaman şuan nie elindeki cihazın ekranına bakıp yazımı okuyorsun
    gerçek deilim ben

    senin mantığına göre

    susadığında da su içme
    susamak gerçek deil
    su da gerçek değil

    kanıtlamanın bir yolu yok nasılsa (!!)

    quote:

    Neyi kanıtlıyosunuz hocam hafızanızla birlikte dedim


    fikrin oluşum sürecinden bahsediorum

    çünkü fikir kendiliğinden yok
    algılamaktan sonra geliyor

    algının örgüsünü sistemli şekilde takip ederek
    fikrin nerden çıktığına ulaşabilirsin.

    quote:

    Hocam orda fizik ötesi olmadığını idda etmeniz için yazıcaktım kb. Ona göre tekrar cevap verirseniz sevinirim


    fizik ötesi demek
    düşünce maddeden önce gelir demektir

    düşünce maddeden önce gelmez.

    quote:

    Hocam lütfen bunları süphesiz kanıtlamak imkansız insanın gözlem yeteneğinin herşeye kadir olduğunu mu idda ediyorsunuz? Maddenin kesin olduğunu süphesiz nasıl kanıtlıyorsunuz söyleyin aydınlatın lütfen.


    çünkü her şeyin temelinde madde vardır

    düşünceler, duygular
    fikriyat
    maddi etkileşimlerden doğarlar.

    madde dışında ortaya varlık koyabilen
    hiç bir şey yoktur.

    varsa
    buyrun gösterin.




  • brsaltnc kullanıcısına yanıt
    vacibul vücut
    vahdeti vücut

    aynı kapıya çıkar

    tanrı demektir çünkü.
    ötesi teferruatıdır.

    hassas ölçü diye bişey yoktur
    senin kör talih dediğin evrimin ortaya çıkardığı
    soyut düşünce kabiliyeti vardır.

    ama soyut düşünce kendiliğinden verili bir doğru deildir
    nesnenin algıya çarpan varoluşu üzerinden
    mantığa dizilmediği sürece.....

    eksik, fazla
    bunlar zaten var evrende
    ne kadar fayda, o kadar da zarar var.
    çünkü biri olmadan
    dieri var olamıyor.

    bu doğanın eytişimselliği
    yani ilahsızlığıdır.
    kaos içindeki düzeni, düzen içindeki kaosudur.

    evrene bakın
    hayale deil.
    evren
    insanı merkeze koyduğunuz tüm hayallerinizin hududunu aşar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razor6247 -- 1 Haziran 2017; 0:37:14 >
  • razor6247 kullanıcısına yanıt
    (((evrimin ortaya çıkardığı
    soyut düşünce kabiliyeti vardır. ))

    Şu ifadene bak varsa Aklın gözüne inmemiş ise eğer
    ne kadar vahim durumda bir teze kendini kaptırdığını idrakine var

    evrime tanrı yahut Allah dememek için
    yaptmağınız dansözlükler kalmadı

    Hem maddeye tesir ver hem herşeyi varedecek güç isnat et

    hem soyut düşence sahibi imiş gibi vehmet

    O madde değin beni tanımaz bilmez neye ihtiyacım olduğunu görmez

    neye ne kadar kifayet etmesi gerektiği idariki yoktur.

    bir şeyin vucuduna tesir eden atomlar ve sair maddeler adedince

    nesnelere ilahlık vereceğine

    Bir Allah de ne kaos kalır nede başka sebep

    herşey kolaylaşır .Yoksa işin zor
  • razor6247 kullanıcısına yanıt
    Hocam 1. Kanıtlamaz diyorum ona göre hareket edelim demiyorum, daha önce de dediklerimin pratik bir değeri olmadığını söylemiştim







    2-her şeyin temelinde madde vardır iddasını kendi gözlemlerinize bağlıyorsunuz, hangi gözlem aracınız herşeye kadir de bunu söyleyebiliyorsunuz?





    Duyu organlarımıza veya gözlem araçlarımızın verdiği sonuçların süphesiz gerçek olduğunu kanıtlamayız.





    "Herşeyin temelinde ne madde olduğunu ne de düşünce olduğunu kesin olarak söyleyebiliriz çünkü sahip olduğumuz hiçbir gözlem aleti mükemmel ve kesin sonuç veremez"





    Yazdığım diğer herşeyi geçip yukarıda tırnak içine aldığım yeri çürütürseniz çok sevinirim çünkü bunca konuşmadan sonra sizi anlayamıyorsam problem bende olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brsaltnc kullanıcısına yanıt
    evrime tanrı yahut allah demiorumki
    bunu sen üstüme iteleyip duruyorsun.....

    madde soyut düşüne sahibidir de demedim
    ne dedim
    maddenin örgütleniş türleri (evrim) soyut düşünceyi üretir.

    senin soyut düşüncelerin
    kendi varoluş şartlarına

    bi başkasınınki kendi varoluş şartlarına bağlıdır.
    bu yüzden sen allah dersin
    başkası başka bişey der.

    madde seni zaten tanımaz
    sen kendini bile tanımıyorsun (bu yüzden bilim denen şeyi üretmek zorunda kaldık işte)
    çünkü maddi etkileşimlerin ortaya çıkardığı bir varlık birimisin
    sen başka
    vücudun başka bişey deilki...
    ben dediğin şey
    hafızandaki kayıtlara verdiğin
    metabolizmik reaksiyonlardan oluşuyor.

    neye nekadar kifayet etmesi gerektiğinin idrağı zaten yok
    ben böyle bişeyde iddia etmedim.

    doğa sürekli hareket halindedir.
    sürekli dönüşür.
    bilinci umuru yoktur.

    anlarsan sevinecem

    nesnelere ilahlık verdiğim yok
    ilah die bişey yoktur.
    madde tüm iradelerden (yada hayali ilahlardan) bağımsızdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razor6247 -- 1 Haziran 2017; 2:10:13 >




  • farkli acidan bakan F kullanıcısına yanıt
    quote:

    2-her şeyin temelinde madde vardır iddasını kendi gözlemlerinize bağlıyorsunuz, hangi gözlem aracınız herşeye kadir de bunu söyleyebiliyorsunuz?


    her şeyin temelinde madde yoksa
    her şeyin temelinde düşünce vardır demektir

    madde olmadan düşünce kendini ortaya koyamıyor.

    araca gerek varmı
    dolaysız bilgi işte.

    quote:

    Duyu organlarımıza veya gözlem araçlarımızın verdiği sonuçların süphesiz gerçek olduğunu kanıtlamayız.


    solipsist
    zihinsel zırvalar üretiorsun.

    şüphesiz gerçek
    su içmezsen susuzluktan öleceğindir.

    senin kanıtlayıp kanıtlamamana bağlı bişey deil bu.
    sen kanıtlasanda kanıtlamasanda
    maddenin gerçeği budur.

    bu yüzden
    bilgi öğrenilir. nesnel algı.

    quote:

    "Herşeyin temelinde ne madde olduğunu ne de düşünce olduğunu kesin olarak söyleyebiliriz çünkü sahip olduğumuz hiçbir gözlem aleti mükemmel ve kesin sonuç veremez"


    her şeyin temelinde madde vardır.
    çünkü her şeyin temelinde düşünce yoktur.

    çünkü biliyoruzki düşünce
    maddi etkileşimlerden doğar.

    düşünce kendi kendine var olsaydı
    bunu bilirdin
    çünkü düşüncenin
    maddi etkileşimlerle ortaya çıkar hale gelmesine imkan olmazdı.

    mesela
    şu sanie aklında ürettiğin düşünceler
    bu algıladığın tartışmadan ötürü.....
    hepsi hafızana yazılıyor. bu durumu tüm hayatına uyarla işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razor6247 -- 1 Haziran 2017; 2:7:50 >




  • razor6247 kullanıcısına yanıt
    Demek isttediğini gayet iyi anlıyorum.Ama diyorum ki evrimde soyut düşünebilir diyorsun ya

    Düşünce yahut tasavvur aklın ürünüdür.Evrim ise madenin ta kendisi olduğu için

    bir canlıya vucut verecek ve hakeza onun hayatını idame edecek plan ve programıda beraberinde bilmesi gerekir.

    buna soyut düşünce de başka bir isim tak farketmez.yani evrimin bizatihi kendisi düşünebilen ve tasarlayan

    bir duruma gelirki.Buda kendisiyle çelişir.Çünkü evrim zaman ile kendiliğinde canlıların oluşabileceği

    ve herhangi bir aklın ürünü olarak kabul etmez.

    tesiri başkasına vermez.

    Şimdi düşünki Bir bilimadamı labaratuarda bir ilacı icat için işe koyuluyor.Ortada bir kaos var nedir o ilacın

    falanca hastalığa şifa olacak yerde zehir olma olasılıkları kaosu oluşturur.Fakat düşünerek ve zaman ile

    deneylerle o hastalığın devasını şundan şu miligram bundan bu miligram olmak şartı ile

    bir çok maddeyi biraaya getirip hassa ölçü ve mizan ile o ilacı icat edebilir.

    Yani kaostan bir oluşum bir tasarım vucuda getirdi.

    Eğerki sen o ilacın bir eczacısı bir varedeni kabul etmez isen

    o vakit o ilacın vucuda gelmesi için içinde varolan

    herbir Maddeye o ECZacının aklını ilmini yüklemen gerekirki

    o şeyi kendiliğinden icad edebilsin mucid olsun

    Bende onun için diyorum ki Canlıları vucuda geldiğini Bir akıl ve güç sahibine vermez isen

    O vakit maddeler adedince o güce muktedir ve akıl sahibi varlıklarıda beraberinde kabul etmen gerekir.




    Meselea 500 kişiden oluşan bir askeri taburu bir komutan yerine

    500 komutan tayin etsen herbirirnin fikri emri farklı olacağı için askerinde kafası karışır

    ne yapacağını hangi emri yerine getireceğini şaşıracağı için o zamana kaos meydana gelir




    Yani Allah desen herşey kolaylaşır.


    Maddenin herbirirne akıl ilim kudret tayin etmene gerek kalmaz




  • brsaltnc kullanıcısına yanıt
    quote:

    Düşünce yahut tasavvur aklın ürünüdür.Evrim ise madenin ta kendisi olduğu için

    bir canlıya vucut verecek ve hakeza onun hayatını idame edecek plan ve programıda beraberinde bilmesi gerekir.

    buna soyut düşünce de başka bir isim tak farketmez.yani evrimin bizatihi kendisi düşünebilen ve tasarlayan

    bir duruma gelirki.Buda kendisiyle çelişir.


    anladığını söylüyorsun
    ama anlamadın hala

    maddeden başka hiç bir şey yoktur
    plan ve program
    KAVRAMLARdır
    ve evrimle ortaya çıkarlar

    evrimin planı programı yoktur
    plan program kavramlarını üreten beyni
    SONSUZ süreçteki maddi ilişkiler
    bir dönemde ortaya çıkarır
    çünkü
    eytişimsel doğası üzre
    potansiyeli sonsuzdur.

    yani süreç
    sonu gelmez özellikler var eder.
    ama hepsi geçicidir.
    çünkü madde harekettir.

    quote:

    Bende onun için diyorum ki Canlıları vucuda geldiğini Bir akıl ve güç sahibine vermez isen

    O vakit maddeler adedince o güce muktedir ve akıl sahibi varlıklarıda beraberinde kabul etmen gerekir.


    akıl ve güç
    soyut kavramlardır

    akıl
    yada soyut düşünebilmek yeteneği
    evrimsel bir özelliğe verdiğin isimdir
    güç
    maddenin kuvvet ilişkilerinden ürettiğin bir kavramdır

    ama kendi kendilerine var deildir bunlar
    hepsinin temelinde süreç
    yani
    iradeden bağımsız maddi etkileşimler yatar.

    quote:

    Yani Allah desen herşey kolaylaşır.


    Maddenin herbirirne akıl ilim kudret tayin etmene gerek kalmaz


    allah insan aklının ürettiği
    kültürel bir şeydir
    herhangi bir varlıksal gerçekliği yoktur

    benim maddeye akıl ilim kudret tayin ettiğim yok
    tam tersini söylüyorum

    akıl ilim kudret gibi
    SOYUT fikirler
    maddenin ilişkilerinden doğarlar
    yani evrimde
    geçici olarak ortaya çıkarlar....

    madde şuursuz
    bilinçsizdir. bunlar süreçlerde ortaya çıkmış
    EVRİMSEL yeteneklerdir
    evren bu yüzden evrimdir
    sonsuz bir enerji dönüşümüdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi razor6247 -- 1 Haziran 2017; 16:38:33 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.