Şimdi Ara

Ah tofaş ah. Motor ve ısınma sorunu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
10.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar 90 model şahin var ama bikaç sorum olacak.

    1-motor bana çok güçsüz geliyor.max 110 yapıyor. eniştemde 77 toros var o bile daha atak.bizimki çok hantal geliyor.sebebi ne olabilir?

    2-kaloriferi iptal ettirmemize rağmen pedal kısmına çok miktarda sıcaklık geliyor.

    3-diferansiyalden ve vites kutusu altından gibi çok ses geliyor.sessiz hale gelir mi

    teşekkürler



  • Selamın aleyküm arkadaşlar. Banada yardım edebilirmisiniz..2 gün önce kalorifer musluğu patladı ordan biraz su kaçağı oldu. Araba önceden hiç ısınmazdı şimdi çok ısınıyor sanırım radyatör hava aldı radyatör havası nasıl alınıyor yardım edin...93 1.6 Düz Şahin..
  • 1 benzin yada gaz ayarini yaptirin canlanir araciniz.
    2 hava kanallari acik motor sicakligi geliyor ona baktirin.
    3 difransiyel ara ara otuyorsa sikinti degil surekli ise ayna magrulti dislisine ya da saf istavrozlarina ve takozlarina baktirin. Vites kutusundaki sesi kesmek icin original vites korugu alin onemli olcude sesi azalticaktir. Kolay gelsin yapilabilecekler bunlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok teşekkürler @akyurt

    aslında gaz ayarına gitmiştik,adam motoru bantladı falan ekrandaki göstergeleri yeşile getirmeye çalıştı.4 tane vardı 1i olmamıştı.bizde anlamıyoruz bu işten

    hava kanalları derken onlar nerede olur

    diferansiyal ara ara oturmuyor sürekli ses geliyor.sanırım bu sesi kesmek baya edecek.vites kutusu değişsin falan demişsiniz.
  • Vites körüğü sungerimsi malzeme.
    Hava kanallari on kaputta yagmur kanallarinin altinda fan vardir burada icerden sicak soguk dugmelerini acarken disardaki havayi iceri alip almamasini saglayan. Yani kanal kapaklarini acan kapayan cubuklar var teybin sol tarafindaki cubuklar.. Difransiyelden sikayetciyseniz ici acilacak acmaya da baya para aliyorlar cikma alip atabilirsiniz araca ama ilk once sorunu bulun kurtarip kurtarmadigina bakin. Onarmak daha maliyetli kolay gelsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamca16

    Selamın aleyküm arkadaşlar. Banada yardım edebilirmisiniz..2 gün önce kalorifer musluğu patladı ordan biraz su kaçağı oldu. Araba önceden hiç ısınmazdı şimdi çok ısınıyor sanırım radyatör hava aldı radyatör havası nasıl alınıyor yardım edin...93 1.6 Düz Şahin..

    Motor soğukken aç radyatör kapağını.Fan açana kadar çalışsın,eksilen suyu takviye et kapa kapağı işlem tamam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    merhaba arkadaşlar 90 model şahin var ama bikaç sorum olacak.

    1-motor bana çok güçsüz geliyor.max 110 yapıyor. eniştemde 77 toros var o bile daha atak.bizimki çok hantal geliyor.sebebi ne olabilir?

    2-kaloriferi iptal ettirmemize rağmen pedal kısmına çok miktarda sıcaklık geliyor.

    3-diferansiyalden ve vites kutusu altından gibi çok ses geliyor.sessiz hale gelir mi

    teşekkürler

    hocam motor bitik aracın çekiş düşmüş motor zamanı gelmiş hayırlı olsun tahmınımce
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyuksel20

    quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    merhaba arkadaşlar 90 model şahin var ama bikaç sorum olacak.

    1-motor bana çok güçsüz geliyor.max 110 yapıyor. eniştemde 77 toros var o bile daha atak.bizimki çok hantal geliyor.sebebi ne olabilir?

    2-kaloriferi iptal ettirmemize rağmen pedal kısmına çok miktarda sıcaklık geliyor.

    3-diferansiyalden ve vites kutusu altından gibi çok ses geliyor.sessiz hale gelir mi

    teşekkürler

    hocam motor bitik aracın çekiş düşmüş motor zamanı gelmiş hayırlı olsun tahmınımce

    Napabiliriz hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyuksel20

    quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    merhaba arkadaşlar 90 model şahin var ama bikaç sorum olacak.

    1-motor bana çok güçsüz geliyor.max 110 yapıyor. eniştemde 77 toros var o bile daha atak.bizimki çok hantal geliyor.sebebi ne olabilir?

    2-kaloriferi iptal ettirmemize rağmen pedal kısmına çok miktarda sıcaklık geliyor.

    3-diferansiyalden ve vites kutusu altından gibi çok ses geliyor.sessiz hale gelir mi

    teşekkürler

    hocam motor bitik aracın çekiş düşmüş motor zamanı gelmiş hayırlı olsun tahmınımce

    Napabiliriz hocam

    arasına para sıkışmış... :)

    rektefiye yapacaksın tabii ki eğer mesele motorun bitmesiyse. usta birşey demiyor mu?




  • Hemen nasıl motor bitik diyorsunuz anlamıyorum sizi.

    Sizin bu motor bitik rektefe lazım dediğinizi bir siz birde bilgisayarcılar yapıyor format gerek diyerek.

    Baskı balata eskidiği için görevini tam yerine getiremiyor olabilir, benzin/gaz ayarı kısık olabilir, subap ayarı bozulmuş olabilir, şanzıman dişlileri sürtünmeyi azatmış olabilir vs vs bir sürü bu konuyu etkileyecek sebep varken hemen motor bitmiş demek ne kadar saçmalık.


    1. sorunun için burdan bilgi veremeyiz kesin şu sebepten diye baktırmanız gerekiyor.

    2. sorun için aracın kalorifer musluğunu kapatacaksınız.

    3. sorun şanzımandan geliyorsa ustanın açıp bakması gerekiyor. Normal sesi alıyorsa yalıtım yapabilirsin. Orta konsol ve vites boşluğuna.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    Hemen nasıl motor bitik diyorsunuz anlamıyorum sizi.

    Sizin bu motor bitik rektefe lazım dediğinizi bir siz birde bilgisayarcılar yapıyor format gerek diyerek.

    Baskı balata eskidiği için görevini tam yerine getiremiyor olabilir, benzin/gaz ayarı kısık olabilir, subap ayarı bozulmuş olabilir, şanzıman dişlileri sürtünmeyi azatmış olabilir vs vs bir sürü bu konuyu etkileyecek sebep varken hemen motor bitmiş demek ne kadar saçmalık.


    1. sorunun için burdan bilgi veremeyiz kesin şu sebepten diye baktırmanız gerekiyor.

    2. sorun için aracın kalorifer musluğunu kapatacaksınız.

    3. sorun şanzımandan geliyorsa ustanın açıp bakması gerekiyor. Normal sesi alıyorsa yalıtım yapabilirsin. Orta konsol ve vites boşluğuna.

    bilgisayarın için mahalle bilgisayarcısına gidersen format atar (hiçbir zaman format atmak gerekmez aslen, yazılımcıyım), araban için de forumlardaki bizim gibi araba meraklılarına sorarsan rektefiye der tabii. bundan doğal ne olabilir. :)

    her ne kadar amatör de olsam bu konularda sonuçta sadece son iki aracımla 400.000km yaptım ve baskı balata bittiğinde hiçbir aracımın bu kadar güç kaybettiğini görmedim. baskı balata sebebiyle araç muhtemelen bu kadar güç kaybetmeye vakit kalmadan yolda kalacaktır. baskı balata bittiğinde debriyaj gerekmeden vites değiştirirsin, gaza bastığında araba vitesi kaçırır ve boşa düşer vs.. vs.. bundan sonraki aşama da yolda kalmaktır zaten. ama bu aşamada bile hem de 1.4 olan şahinim bile o derece çekişten düşmemişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    Hemen nasıl motor bitik diyorsunuz anlamıyorum sizi.

    Sizin bu motor bitik rektefe lazım dediğinizi bir siz birde bilgisayarcılar yapıyor format gerek diyerek.

    Baskı balata eskidiği için görevini tam yerine getiremiyor olabilir, benzin/gaz ayarı kısık olabilir, subap ayarı bozulmuş olabilir, şanzıman dişlileri sürtünmeyi azatmış olabilir vs vs bir sürü bu konuyu etkileyecek sebep varken hemen motor bitmiş demek ne kadar saçmalık.


    1. sorunun için burdan bilgi veremeyiz kesin şu sebepten diye baktırmanız gerekiyor.

    2. sorun için aracın kalorifer musluğunu kapatacaksınız.

    3. sorun şanzımandan geliyorsa ustanın açıp bakması gerekiyor. Normal sesi alıyorsa yalıtım yapabilirsin. Orta konsol ve vites boşluğuna.

    bilgisayarın için mahalle bilgisayarcısına gidersen format atar (hiçbir zaman format atmak gerekmez aslen, yazılımcıyım), araban için de forumlardaki bizim gibi araba meraklılarına sorarsan rektefiye der tabii. bundan doğal ne olabilir. :)

    her ne kadar amatör de olsam bu konularda sonuçta sadece son iki aracımla 400.000km yaptım ve baskı balata bittiğinde hiçbir aracımın bu kadar güç kaybettiğini görmedim. baskı balata sebebiyle araç muhtemelen bu kadar güç kaybetmeye vakit kalmadan yolda kalacaktır. baskı balata bittiğinde debriyaj gerekmeden vites değiştirirsin, gaza bastığında araba vitesi kaçırır ve boşa düşer vs.. vs.. bundan sonraki aşama da yolda kalmaktır zaten. ama bu aşamada bile hem de 1.4 olan şahinim bile o derece çekişten düşmemişti.

    Siz sadece baskı balata üzerinden gidiyorsunuz. Sadece rektefe dediğinizde ise adama 2000 liralık masraf olduğunu söyleyip konuyu kapatıyorsunuz.

    Baskı balata bittiğinde vitesten atmaz burda hatanız var.Şanzıman ya da vites kutusu arızalıdır.

    Baskı balata bitikse aracın, aracın devri yükselir ama araç gitmez. Vites 5 'te max. devir çevirir araç 80-90 km/h ile gider yani.

    Prizdirek bilysı tamamen sorun çıkarır vs o zaman araç kendini bırakmaya başlar.

    Aracın sıkıştırması bozuktur araç gitmez.

    Ateşlemesi sorunludur araç çiğ atar gitmez.

    Bir sürü sorun sıralanabilir. Direkt rektefe yapılması gerekiyor demek yanlıştır.

    Yanlış anlamayın burda size karşı sitem yok sadece rektefe denmesi karşıdakini istemsizce strese sokar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    Hemen nasıl motor bitik diyorsunuz anlamıyorum sizi.

    Sizin bu motor bitik rektefe lazım dediğinizi bir siz birde bilgisayarcılar yapıyor format gerek diyerek.

    Baskı balata eskidiği için görevini tam yerine getiremiyor olabilir, benzin/gaz ayarı kısık olabilir, subap ayarı bozulmuş olabilir, şanzıman dişlileri sürtünmeyi azatmış olabilir vs vs bir sürü bu konuyu etkileyecek sebep varken hemen motor bitmiş demek ne kadar saçmalık.


    1. sorunun için burdan bilgi veremeyiz kesin şu sebepten diye baktırmanız gerekiyor.

    2. sorun için aracın kalorifer musluğunu kapatacaksınız.

    3. sorun şanzımandan geliyorsa ustanın açıp bakması gerekiyor. Normal sesi alıyorsa yalıtım yapabilirsin. Orta konsol ve vites boşluğuna.

    bilgisayarın için mahalle bilgisayarcısına gidersen format atar (hiçbir zaman format atmak gerekmez aslen, yazılımcıyım), araban için de forumlardaki bizim gibi araba meraklılarına sorarsan rektefiye der tabii. bundan doğal ne olabilir. :)

    her ne kadar amatör de olsam bu konularda sonuçta sadece son iki aracımla 400.000km yaptım ve baskı balata bittiğinde hiçbir aracımın bu kadar güç kaybettiğini görmedim. baskı balata sebebiyle araç muhtemelen bu kadar güç kaybetmeye vakit kalmadan yolda kalacaktır. baskı balata bittiğinde debriyaj gerekmeden vites değiştirirsin, gaza bastığında araba vitesi kaçırır ve boşa düşer vs.. vs.. bundan sonraki aşama da yolda kalmaktır zaten. ama bu aşamada bile hem de 1.4 olan şahinim bile o derece çekişten düşmemişti.

    Siz sadece baskı balata üzerinden gidiyorsunuz. Sadece rektefe dediğinizde ise adama 2000 liralık masraf olduğunu söyleyip konuyu kapatıyorsunuz.

    Baskı balata bittiğinde vitesten atmaz burda hatanız var.Şanzıman ya da vites kutusu arızalıdır.

    Baskı balata bitikse aracın, aracın devri yükselir ama araç gitmez. Vites 5 'te max. devir çevirir araç 80-90 km/h ile gider yani.

    Prizdirek bilysı tamamen sorun çıkarır vs o zaman araç kendini bırakmaya başlar.

    Aracın sıkıştırması bozuktur araç gitmez.

    Ateşlemesi sorunludur araç çiğ atar gitmez.

    Bir sürü sorun sıralanabilir. Direkt rektefe yapılması gerekiyor demek yanlıştır.

    Yanlış anlamayın burda size karşı sitem yok sadece rektefe denmesi karşıdakini istemsizce strese sokar.



    dediğim gibi ben o kadar anlamam, hatta hiç anlamam diyebilirim. ancak başıma gelen tecrübelerimi paylaşabilirim:

    -şahin-doğan'da rektefiye o kadar tutmaz. herşeyinde olduğu gibi rektefiyesinde de rakam çok düşüktür bunların.
    -baskı balata bittiğinde vitesten atar diyorum hala. gaza yüklenince kavrama zayıf olduğu için boşa düşüyor. yine de yanılıyor olabilirim. zira en son başıma geldiği 15 sene önce filandı. artık o derece dibine kadar kullanmıyorum baskı balatayı maddiyat daha iyi olduğundan.
    -çiğ atar mevzuuna da pek katılamayacağım. heralde arkadaş o kadarını da farkedemeyecek durumda değildir. en acemi şoför bile farkeder çiğ yakan aracı. kendini belli eder. ama motoru veya debriyajı bitik bir araç daha temiz bir motor sesiyle gider ve sadece km'den anlarsın gitmediğini.

    bunun dışında tabii ki 50 türlü sorun olabilir benim gibi amatörlerin tahmin dahi edemeyeceği.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 25 Ocak 2016; 11:10:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    Hemen nasıl motor bitik diyorsunuz anlamıyorum sizi.

    Sizin bu motor bitik rektefe lazım dediğinizi bir siz birde bilgisayarcılar yapıyor format gerek diyerek.

    Baskı balata eskidiği için görevini tam yerine getiremiyor olabilir, benzin/gaz ayarı kısık olabilir, subap ayarı bozulmuş olabilir, şanzıman dişlileri sürtünmeyi azatmış olabilir vs vs bir sürü bu konuyu etkileyecek sebep varken hemen motor bitmiş demek ne kadar saçmalık.


    1. sorunun için burdan bilgi veremeyiz kesin şu sebepten diye baktırmanız gerekiyor.

    2. sorun için aracın kalorifer musluğunu kapatacaksınız.

    3. sorun şanzımandan geliyorsa ustanın açıp bakması gerekiyor. Normal sesi alıyorsa yalıtım yapabilirsin. Orta konsol ve vites boşluğuna.

    bilgisayarın için mahalle bilgisayarcısına gidersen format atar (hiçbir zaman format atmak gerekmez aslen, yazılımcıyım), araban için de forumlardaki bizim gibi araba meraklılarına sorarsan rektefiye der tabii. bundan doğal ne olabilir. :)

    her ne kadar amatör de olsam bu konularda sonuçta sadece son iki aracımla 400.000km yaptım ve baskı balata bittiğinde hiçbir aracımın bu kadar güç kaybettiğini görmedim. baskı balata sebebiyle araç muhtemelen bu kadar güç kaybetmeye vakit kalmadan yolda kalacaktır. baskı balata bittiğinde debriyaj gerekmeden vites değiştirirsin, gaza bastığında araba vitesi kaçırır ve boşa düşer vs.. vs.. bundan sonraki aşama da yolda kalmaktır zaten. ama bu aşamada bile hem de 1.4 olan şahinim bile o derece çekişten düşmemişti.

    Siz sadece baskı balata üzerinden gidiyorsunuz. Sadece rektefe dediğinizde ise adama 2000 liralık masraf olduğunu söyleyip konuyu kapatıyorsunuz.

    Baskı balata bittiğinde vitesten atmaz burda hatanız var.Şanzıman ya da vites kutusu arızalıdır.

    Baskı balata bitikse aracın, aracın devri yükselir ama araç gitmez. Vites 5 'te max. devir çevirir araç 80-90 km/h ile gider yani.

    Prizdirek bilysı tamamen sorun çıkarır vs o zaman araç kendini bırakmaya başlar.

    Aracın sıkıştırması bozuktur araç gitmez.

    Ateşlemesi sorunludur araç çiğ atar gitmez.

    Bir sürü sorun sıralanabilir. Direkt rektefe yapılması gerekiyor demek yanlıştır.

    Yanlış anlamayın burda size karşı sitem yok sadece rektefe denmesi karşıdakini istemsizce strese sokar.



    dediğim gibi ben o kadar anlamam, hatta hiç anlamam diyebilirim. ancak başıma gelen tecrübelerimi paylaşabilirim:

    -şahin-doğan'da rektefiye o kadar tutmaz. herşeyinde olduğu gibi rektefiyesinde de rakam çok düşüktür bunların.
    -baskı balata bittiğinde vitesten atar diyorum hala. gaza yüklenince kavrama zayıf olduğu için boşa düşüyor. yine de yanılıyor olabilirim. zira en son başıma geldiği 15 sene önce filandı. artık o derece dibine kadar kullanmıyorum baskı balatayı maddiyat daha iyi olduğundan.
    -çiğ atar mevzuuna da pek katılamayacağım. heralde arkadaş o kadarını da farkedemeyecek durumda değildir. en acemi şoför bile farkeder çiğ yakan aracı. kendini belli eder. ama motoru veya debriyajı bitik bir araç daha temiz bir motor sesiyle gider ve sadece km'den anlarsın gitmediğini.

    bunun dışında tabii ki 50 türlü sorun olabilir benim gibi amatörlerin tahmin dahi edemeyeceği.


    Haklısınızdır hocam, acemliğime verin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    Hemen nasıl motor bitik diyorsunuz anlamıyorum sizi.

    Sizin bu motor bitik rektefe lazım dediğinizi bir siz birde bilgisayarcılar yapıyor format gerek diyerek.

    Baskı balata eskidiği için görevini tam yerine getiremiyor olabilir, benzin/gaz ayarı kısık olabilir, subap ayarı bozulmuş olabilir, şanzıman dişlileri sürtünmeyi azatmış olabilir vs vs bir sürü bu konuyu etkileyecek sebep varken hemen motor bitmiş demek ne kadar saçmalık.


    1. sorunun için burdan bilgi veremeyiz kesin şu sebepten diye baktırmanız gerekiyor.

    2. sorun için aracın kalorifer musluğunu kapatacaksınız.

    3. sorun şanzımandan geliyorsa ustanın açıp bakması gerekiyor. Normal sesi alıyorsa yalıtım yapabilirsin. Orta konsol ve vites boşluğuna.

    bilgisayarın için mahalle bilgisayarcısına gidersen format atar (hiçbir zaman format atmak gerekmez aslen, yazılımcıyım), araban için de forumlardaki bizim gibi araba meraklılarına sorarsan rektefiye der tabii. bundan doğal ne olabilir. :)

    her ne kadar amatör de olsam bu konularda sonuçta sadece son iki aracımla 400.000km yaptım ve baskı balata bittiğinde hiçbir aracımın bu kadar güç kaybettiğini görmedim. baskı balata sebebiyle araç muhtemelen bu kadar güç kaybetmeye vakit kalmadan yolda kalacaktır. baskı balata bittiğinde debriyaj gerekmeden vites değiştirirsin, gaza bastığında araba vitesi kaçırır ve boşa düşer vs.. vs.. bundan sonraki aşama da yolda kalmaktır zaten. ama bu aşamada bile hem de 1.4 olan şahinim bile o derece çekişten düşmemişti.

    Siz sadece baskı balata üzerinden gidiyorsunuz. Sadece rektefe dediğinizde ise adama 2000 liralık masraf olduğunu söyleyip konuyu kapatıyorsunuz.

    Baskı balata bittiğinde vitesten atmaz burda hatanız var.Şanzıman ya da vites kutusu arızalıdır.

    Baskı balata bitikse aracın, aracın devri yükselir ama araç gitmez. Vites 5 'te max. devir çevirir araç 80-90 km/h ile gider yani.

    Prizdirek bilysı tamamen sorun çıkarır vs o zaman araç kendini bırakmaya başlar.

    Aracın sıkıştırması bozuktur araç gitmez.

    Ateşlemesi sorunludur araç çiğ atar gitmez.

    Bir sürü sorun sıralanabilir. Direkt rektefe yapılması gerekiyor demek yanlıştır.

    Yanlış anlamayın burda size karşı sitem yok sadece rektefe denmesi karşıdakini istemsizce strese sokar.



    dediğim gibi ben o kadar anlamam, hatta hiç anlamam diyebilirim. ancak başıma gelen tecrübelerimi paylaşabilirim:

    -şahin-doğan'da rektefiye o kadar tutmaz. herşeyinde olduğu gibi rektefiyesinde de rakam çok düşüktür bunların.
    -baskı balata bittiğinde vitesten atar diyorum hala. gaza yüklenince kavrama zayıf olduğu için boşa düşüyor. yine de yanılıyor olabilirim. zira en son başıma geldiği 15 sene önce filandı. artık o derece dibine kadar kullanmıyorum baskı balatayı maddiyat daha iyi olduğundan.
    -çiğ atar mevzuuna da pek katılamayacağım. heralde arkadaş o kadarını da farkedemeyecek durumda değildir. en acemi şoför bile farkeder çiğ yakan aracı. kendini belli eder. ama motoru veya debriyajı bitik bir araç daha temiz bir motor sesiyle gider ve sadece km'den anlarsın gitmediğini.

    bunun dışında tabii ki 50 türlü sorun olabilir benim gibi amatörlerin tahmin dahi edemeyeceği.


    Haklısınızdır hocam, acemliğime verin.

    estağfirullah ben acemiyim...

    bu arada imzada şahin 1.6 gördüm. :)

    ben de sıfırdan 1.4 şahin almıştım. tüpe ihtiyaç duymayan tek kuş serisi araç 1.4 şahindir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    Hemen nasıl motor bitik diyorsunuz anlamıyorum sizi.

    Sizin bu motor bitik rektefe lazım dediğinizi bir siz birde bilgisayarcılar yapıyor format gerek diyerek.

    Baskı balata eskidiği için görevini tam yerine getiremiyor olabilir, benzin/gaz ayarı kısık olabilir, subap ayarı bozulmuş olabilir, şanzıman dişlileri sürtünmeyi azatmış olabilir vs vs bir sürü bu konuyu etkileyecek sebep varken hemen motor bitmiş demek ne kadar saçmalık.


    1. sorunun için burdan bilgi veremeyiz kesin şu sebepten diye baktırmanız gerekiyor.

    2. sorun için aracın kalorifer musluğunu kapatacaksınız.

    3. sorun şanzımandan geliyorsa ustanın açıp bakması gerekiyor. Normal sesi alıyorsa yalıtım yapabilirsin. Orta konsol ve vites boşluğuna.

    bilgisayarın için mahalle bilgisayarcısına gidersen format atar (hiçbir zaman format atmak gerekmez aslen, yazılımcıyım), araban için de forumlardaki bizim gibi araba meraklılarına sorarsan rektefiye der tabii. bundan doğal ne olabilir. :)

    her ne kadar amatör de olsam bu konularda sonuçta sadece son iki aracımla 400.000km yaptım ve baskı balata bittiğinde hiçbir aracımın bu kadar güç kaybettiğini görmedim. baskı balata sebebiyle araç muhtemelen bu kadar güç kaybetmeye vakit kalmadan yolda kalacaktır. baskı balata bittiğinde debriyaj gerekmeden vites değiştirirsin, gaza bastığında araba vitesi kaçırır ve boşa düşer vs.. vs.. bundan sonraki aşama da yolda kalmaktır zaten. ama bu aşamada bile hem de 1.4 olan şahinim bile o derece çekişten düşmemişti.

    Siz sadece baskı balata üzerinden gidiyorsunuz. Sadece rektefe dediğinizde ise adama 2000 liralık masraf olduğunu söyleyip konuyu kapatıyorsunuz.

    Baskı balata bittiğinde vitesten atmaz burda hatanız var.Şanzıman ya da vites kutusu arızalıdır.

    Baskı balata bitikse aracın, aracın devri yükselir ama araç gitmez. Vites 5 'te max. devir çevirir araç 80-90 km/h ile gider yani.

    Prizdirek bilysı tamamen sorun çıkarır vs o zaman araç kendini bırakmaya başlar.

    Aracın sıkıştırması bozuktur araç gitmez.

    Ateşlemesi sorunludur araç çiğ atar gitmez.

    Bir sürü sorun sıralanabilir. Direkt rektefe yapılması gerekiyor demek yanlıştır.

    Yanlış anlamayın burda size karşı sitem yok sadece rektefe denmesi karşıdakini istemsizce strese sokar.



    dediğim gibi ben o kadar anlamam, hatta hiç anlamam diyebilirim. ancak başıma gelen tecrübelerimi paylaşabilirim:

    -şahin-doğan'da rektefiye o kadar tutmaz. herşeyinde olduğu gibi rektefiyesinde de rakam çok düşüktür bunların.
    -baskı balata bittiğinde vitesten atar diyorum hala. gaza yüklenince kavrama zayıf olduğu için boşa düşüyor. yine de yanılıyor olabilirim. zira en son başıma geldiği 15 sene önce filandı. artık o derece dibine kadar kullanmıyorum baskı balatayı maddiyat daha iyi olduğundan.
    -çiğ atar mevzuuna da pek katılamayacağım. heralde arkadaş o kadarını da farkedemeyecek durumda değildir. en acemi şoför bile farkeder çiğ yakan aracı. kendini belli eder. ama motoru veya debriyajı bitik bir araç daha temiz bir motor sesiyle gider ve sadece km'den anlarsın gitmediğini.

    bunun dışında tabii ki 50 türlü sorun olabilir benim gibi amatörlerin tahmin dahi edemeyeceği.


    Haklısınızdır hocam, acemliğime verin.

    estağfirullah ben acemiyim...

    bu arada imzada şahin 1.6 gördüm. :)

    ben de sıfırdan 1.4 şahin almıştım. tüpe ihtiyaç duymayan tek kuş serisi araç 1.4 şahindir.





    Hocam 1.4 şahin hiç kullanmadım çevremde de pek yok o yüzden yakıtı nasıldır hiç bilgim yok ama 1.6 şahini bana sorun

    Ocağıma incir ağacı dikti meret Birde motoru yükledik 37-38 kuruş yakıyor şehir içi. Pazan günleri oyuncağım o




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    Hemen nasıl motor bitik diyorsunuz anlamıyorum sizi.

    Sizin bu motor bitik rektefe lazım dediğinizi bir siz birde bilgisayarcılar yapıyor format gerek diyerek.

    Baskı balata eskidiği için görevini tam yerine getiremiyor olabilir, benzin/gaz ayarı kısık olabilir, subap ayarı bozulmuş olabilir, şanzıman dişlileri sürtünmeyi azatmış olabilir vs vs bir sürü bu konuyu etkileyecek sebep varken hemen motor bitmiş demek ne kadar saçmalık.


    1. sorunun için burdan bilgi veremeyiz kesin şu sebepten diye baktırmanız gerekiyor.

    2. sorun için aracın kalorifer musluğunu kapatacaksınız.

    3. sorun şanzımandan geliyorsa ustanın açıp bakması gerekiyor. Normal sesi alıyorsa yalıtım yapabilirsin. Orta konsol ve vites boşluğuna.

    bilgisayarın için mahalle bilgisayarcısına gidersen format atar (hiçbir zaman format atmak gerekmez aslen, yazılımcıyım), araban için de forumlardaki bizim gibi araba meraklılarına sorarsan rektefiye der tabii. bundan doğal ne olabilir. :)

    her ne kadar amatör de olsam bu konularda sonuçta sadece son iki aracımla 400.000km yaptım ve baskı balata bittiğinde hiçbir aracımın bu kadar güç kaybettiğini görmedim. baskı balata sebebiyle araç muhtemelen bu kadar güç kaybetmeye vakit kalmadan yolda kalacaktır. baskı balata bittiğinde debriyaj gerekmeden vites değiştirirsin, gaza bastığında araba vitesi kaçırır ve boşa düşer vs.. vs.. bundan sonraki aşama da yolda kalmaktır zaten. ama bu aşamada bile hem de 1.4 olan şahinim bile o derece çekişten düşmemişti.

    Siz sadece baskı balata üzerinden gidiyorsunuz. Sadece rektefe dediğinizde ise adama 2000 liralık masraf olduğunu söyleyip konuyu kapatıyorsunuz.

    Baskı balata bittiğinde vitesten atmaz burda hatanız var.Şanzıman ya da vites kutusu arızalıdır.

    Baskı balata bitikse aracın, aracın devri yükselir ama araç gitmez. Vites 5 'te max. devir çevirir araç 80-90 km/h ile gider yani.

    Prizdirek bilysı tamamen sorun çıkarır vs o zaman araç kendini bırakmaya başlar.

    Aracın sıkıştırması bozuktur araç gitmez.

    Ateşlemesi sorunludur araç çiğ atar gitmez.

    Bir sürü sorun sıralanabilir. Direkt rektefe yapılması gerekiyor demek yanlıştır.

    Yanlış anlamayın burda size karşı sitem yok sadece rektefe denmesi karşıdakini istemsizce strese sokar.



    dediğim gibi ben o kadar anlamam, hatta hiç anlamam diyebilirim. ancak başıma gelen tecrübelerimi paylaşabilirim:

    -şahin-doğan'da rektefiye o kadar tutmaz. herşeyinde olduğu gibi rektefiyesinde de rakam çok düşüktür bunların.
    -baskı balata bittiğinde vitesten atar diyorum hala. gaza yüklenince kavrama zayıf olduğu için boşa düşüyor. yine de yanılıyor olabilirim. zira en son başıma geldiği 15 sene önce filandı. artık o derece dibine kadar kullanmıyorum baskı balatayı maddiyat daha iyi olduğundan.
    -çiğ atar mevzuuna da pek katılamayacağım. heralde arkadaş o kadarını da farkedemeyecek durumda değildir. en acemi şoför bile farkeder çiğ yakan aracı. kendini belli eder. ama motoru veya debriyajı bitik bir araç daha temiz bir motor sesiyle gider ve sadece km'den anlarsın gitmediğini.

    bunun dışında tabii ki 50 türlü sorun olabilir benim gibi amatörlerin tahmin dahi edemeyeceği.


    Haklısınızdır hocam, acemliğime verin.

    estağfirullah ben acemiyim...

    bu arada imzada şahin 1.6 gördüm. :)

    ben de sıfırdan 1.4 şahin almıştım. tüpe ihtiyaç duymayan tek kuş serisi araç 1.4 şahindir.





    Hocam 1.4 şahin hiç kullanmadım çevremde de pek yok o yüzden yakıtı nasıldır hiç bilgim yok ama 1.6 şahini bana sorun

    Ocağıma incir ağacı dikti meret Birde motoru yükledik 37-38 kuruş yakıyor şehir içi. Pazan günleri oyuncağım o

    1.4 az yakardı ama yokuşta bir durdun mu kalkması çok zordu. düpedüz avans vuruntusu yapardı gır-gır-gır diye. ama düz yolda 1.6'dan pek bir farklı yoktu. aynı onun gibiydi, gitmezdi. brodvey aracım da oldu. o da 1.4 motora sahipti ama çok iyi giderdi. son hızı onun da düşüktü ama 150'ye kadar gayet seri çıkardı ve yokuşta kalkma problemi yoktu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    merhaba arkadaşlar 90 model şahin var ama bikaç sorum olacak.

    1-motor bana çok güçsüz geliyor.max 110 yapıyor. eniştemde 77 toros var o bile daha atak.bizimki çok hantal geliyor.sebebi ne olabilir?

    2-kaloriferi iptal ettirmemize rağmen pedal kısmına çok miktarda sıcaklık geliyor.

    3-diferansiyalden ve vites kutusu altından gibi çok ses geliyor.sessiz hale gelir mi

    teşekkürler

    Civatalarin sıkı olması sebebiyle araç sikisabiliyor ve daha çok yakabiliyor.Tofaslarda genelde oluyor.Gevsetmek lazm

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramiz Karaeski


    quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    merhaba arkadaşlar 90 model şahin var ama bikaç sorum olacak.

    1-motor bana çok güçsüz geliyor.max 110 yapıyor. eniştemde 77 toros var o bile daha atak.bizimki çok hantal geliyor.sebebi ne olabilir?

    2-kaloriferi iptal ettirmemize rağmen pedal kısmına çok miktarda sıcaklık geliyor.

    3-diferansiyalden ve vites kutusu altından gibi çok ses geliyor.sessiz hale gelir mi

    teşekkürler

    Civatalarin sıkı olması sebebiyle araç sikisabiliyor ve daha çok yakabiliyor.Tofaslarda genelde oluyor.Gevsetmek lazm

    Civata ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramiz Karaeski


    quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    merhaba arkadaşlar 90 model şahin var ama bikaç sorum olacak.

    1-motor bana çok güçsüz geliyor.max 110 yapıyor. eniştemde 77 toros var o bile daha atak.bizimki çok hantal geliyor.sebebi ne olabilir?

    2-kaloriferi iptal ettirmemize rağmen pedal kısmına çok miktarda sıcaklık geliyor.

    3-diferansiyalden ve vites kutusu altından gibi çok ses geliyor.sessiz hale gelir mi

    teşekkürler

    Civatalarin sıkı olması sebebiyle araç sikisabiliyor ve daha çok yakabiliyor.Tofaslarda genelde oluyor.Gevsetmek lazm

    Evet hangi civatalardan bahsediyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.