Şimdi Ara

Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.453
Cevap
24
Favori
329.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Açılmamış kutudaysa 3 seneden hiç bişey olmaz.

    Açılmışsa başka bi kutuya aktarıp bakın, dibinde tortu v.s. varsa sıkıntı olur, yoksa koyun gitsin sorun olmaz.
  • oleamac gsh56 yeni aldim.bugün 2 ton falan odun kestim güçlü bi makina olduğunu hissetiriyor .Ama rölantide gürültülü çalışması hiç hoşuma gitmedi. Çin de üretildiği belli ama piyasada ki diğer çin malı motorlardan iyi olduğunu düşünerek aldım fiyatı da uygundu 870 tl inşallah beni üzmez. Birde zincir atması neden kaynaklanır teknik bi sebebi varmı bilen arkadaşlar
  • İnce zincirlerin sorunu heralde bu, amcamın da Husq. var o da atıyor.

    Gevşekse yani bolsa atar.

    Zincir ısınınca biraz daha bollaşır gerdirirken ona göre gerdirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetasel

    oleamac gsh56 yeni aldim.bugün 2 ton falan odun kestim güçlü bi makina olduğunu hissetiriyor .Ama rölantide gürültülü çalışması hiç hoşuma gitmedi. Çin de üretildiği belli ama piyasada ki diğer çin malı motorlardan iyi olduğunu düşünerek aldım fiyatı da uygundu 870 tl inşallah beni üzmez. Birde zincir atması neden kaynaklanır teknik bi sebebi varmı bilen arkadaşlar
    Rolantide gurultulu çalışma, ya ayarı düşüktür; starterin merkezindeki yakalayici ayaklar çın çın ses yapar, ya da yuksektir; devirli calistigindan ses yapar. Titresim konusunda ise maalesef çin menşeili urunlerin, anti vibrasyon takozlari kaucuk ve yeterli sonumlemeyi yapamadigindan yorar insani. Helezon yayli av takozlari en konforlusdur; o bile bir günlük çalışma neticesinde yorabiliyor



    Yeni zincir bir miktar uzama yapacagindan, ilk baslarda sık sık kontrol edilmeli gerginliği. Civatalari sıkmadan omce, palanin ucunu yukari dogru bastirarak, ayari yapıp, öyle sıkın.



    Soylendigi gibi zincir gevsek ise ve agac kıstırırsa, kolaylikla atar. Cok da gergin ayarlamamak lazim, ozellikle rodaji bitmemis yeni motorda




  • bu aralar şu alet aklıma takılıyor youtube da izlediğim videolara istinaden husqvanra 545 ile karşılıklı testleri yapılan bir videosunu izledim gayet başarılı geldi bana

    https://www.irhaltarim.com.tr/urun/echo-cs-501sx-motorlu-testere/12047

    https://www.youtube.com/watch?v=ODmQT7t0rpw

    fiyat olarak da husky 545 den iyi eğer alan kullanan varsa burada deneyimlerini bizimle paylaşabilir mi ben yaza doğru iyi bir ağaç devirme testeresi almayı planlıyorum




  • dreamblue35 D kullanıcısına yanıt
    Cep roketi diyorum buna ben; hem ağırlığı hem de kesimiyle hakediyor bu tanımı

    Echo/Shindaiwa yani Japon üretim Yamabiko ürünü. Sx serileri(501 ve 620), yurtdışı modellerde P serisine denk gelip; performans serisi makinelerdir. Normal serilerden farklı olarak, Sugihara profesyonel pala(kılavuz), metal elcik, çift segman piston, dekompresyon valfi, devir limitörsüz bobin sunuyor.

    Sevdiğim yanları ise, g-force adını verdikleri sistem ile hava filtre haznesindeki kaba tozları volant fanı ile çekmesi(santrifüj), metal karteri, şeffaf benzin deposu, kapalı tip balata, 14bin devire kadar cevirebilmesi, krank rulman ve keçelerinin birleşik olmaması(bu tarz rulmanlarda kaçak olayı daha az görülüyor).

    Bana göre kötü yanları; naylon hava filtresi, kompansatörsüz karbüratörü(hava filtresinin kirliliğine göre karışımı ayarlaması), hepsi kauçuk a.v. takozları, karbüratör ayar vidalarındaki plastik kapaklar/sınırlayıcılar, zincir dişlisini sökmek için somun sökme zorunluluğu(kapalı balata yapıp da bunun kampanasını/zincir dişlisini somunla sabitlemeleri ilginç, pistonu bloke etmeden de sökülemiyor).

    Güç(kw)/ağırlık(kg) tablosunda yer almayan bu modeli, kendim hesaplayınca; 2.57kw/4.7kg= 0.54 gibi bir puan alıyor.
    bu listede lider, 5kw/6.2kg= 0.80 puan ile stihl ms500i.

    bahsi geçen tablo

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/14RPvZYVYjm_s9H1_SAVcbphAaCALEAmNLM0O_hsU0xI/pub?output=html


    Güç ve düşük ağırlık öncelikli ise başka seçenek yok gibi, bu fiyatlara. Ağaç devirme için bundan aşağısı zayıf kalabilir . Fiyatı 2bin liranın altına inse; kaçırmam şahsen
    Çoğu "benim" diyen motordan iyidir, yurtdisi forumlarda oleomacin ve bir takim çinden devşirme motorlarin esamesi okunmazken; bu küçük canavardan bahsedilir. Bunu da kalitesi, performansi ve pazarlama stratejisine borçlu

    Ayrıca, videodaki motorlar kutudan yeni çıkmış ve bilindiği gibi takriben 10 depo kullanımdan sonra gerçek performanslarını gösterir bunlar. Echoya yazdıkları 12300 devir, ayarsız olduğu izlenimi yarattı bende, videoya tekrar baktığımda bir miktar zengin kalmış ayarı huskyde böyle bir sorun yok; zira autotune özelliği sayesinde kendi optimum ayarı kendi yapıyor(videonun başındaki çıkardığı garip seslerin nedeni bu ayar prosedürü)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 4 Ocak 2019; 17:40:15 >




  • Resim neden eklenmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 4 Ocak 2019; 14:59:22 >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    haricenhttps://imgbb.com/ deneyin
    Android mobilden ekleyebiliyorum ben alttaki resim ekle butonu ile
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    hocam bilgilendirme için ayrıca teşekkür ederim husky nin 545 modeli yerine demek ki video izlediyseniz alternatif bir testere olabilir ayrıca en az 1500 tl fark var arada benim işimi layıki ile yerine getirirse ne ala yalnız dikkatimi bir şey çekti şöyle bir arama yapınca googleda husky 545 modelinin sitedeki fiyatı 1800 tl gibi bir rakam çıkıyor karşıma ama siteye ulaşılamıyor

    https://mayyo.com/motorlu-agac-testeresi/husqvarna-545-fiyati_169133.aspx
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreamblue35

    hocam bilgilendirme için ayrıca teşekkür ederim husky nin 545 modeli yerine demek ki video izlediyseniz alternatif bir testere olabilir ayrıca en az 1500 tl fark var arada benim işimi layıki ile yerine getirirse ne ala yalnız dikkatimi bir şey çekti şöyle bir arama yapınca googleda husky 545 modelinin sitedeki fiyatı 1800 tl gibi bir rakam çıkıyor karşıma ama siteye ulaşılamıyor

    https://mayyo.com/motorlu-agac-testeresi/husqvarna-545-fiyati_169133.aspx
    Sizi ,markanin distributoru olan cullas ın, cullasmarket sitesine yonlendirmis. En son calisan halindeki fiyatlardan hatirladigim kadariyla, bu rakama vermeleri imkansiz. Fiyatlari yuksekti genel olarak.



    Boyle abuk bir fiyati en son gördüğümde 2300m rakimli yayladaydim; sisin dumanin icinde (telefon ceksin diye) firmayi aradim ve hazin bir sonla karsilastim.megersem stok yokmus



    Echo, yurtdisinda f/p acisindan cok iyi bir marka olmasina karsin;bizde japon yeni rakamini sanki dolar olarak almislar gibi ucuk fiyatli.



    501sx in fiyatini oyle bir ayarlamislar ki; bunun ustune 500 lira daha verip, 60cc 4.5 hp echo 620sx de alinabilir. Garip bir pazarlama kafasi. Stihle bakinca, bu tarz farkli siniftaki motorlarin arasinda bin lira fark var en az




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    evet 620sx modelini ağırlığından dolayı elemiştim ama madem güzel bir testere onu da kıyaslama listesine ekleyebilirim ve de eğer artıları diğer testereye göre daha çok ise alınabilirde, madem fiyat farkı o kadar çok değil o da listeye girmeye aday
  • dreamblue35 D kullanıcısına yanıt
    Bunlarin yari fiyatina zomax 6010 da bakabilirsiniz.

    1100 liraya 4 hp makina fena sayilmaz. Agirligi da 5.8kg idi galiba.

    Temel olarak stihl ms 360 kopyasi ve metal karterli.

    Parca olarak da aliexpresde bile mevcut yedek parcasi; çin malinin faydalari

    Echo kadar kaliteli olamasa da iş gorur diye dusunuyorum. Bunun distribitoru emak oldugu icin, parca/servis sorunu da olmaz.

    En fazla kaldır at yapılır

    Youtube da bir amcamiz bir seneden fazladir palmiye agaci kesiyor bununla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 5 Ocak 2019; 0:7:29 >




  • Arkadaslar 2 gündür motoru soğukken çalıştırıyorum 1 dakıka falan rolantıde calısıyor ha durdu ha duracak tın tın tın ses geliyor sonra stop ediyor kendi kendıne tekrar calıstırıyorum gaz verıyorum bir süre gaz vermeyi bırakınca birden stop ediyor sebebi ne olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alasehirlii45

    Arkadaslar 2 gündür motoru soğukken çalıştırıyorum 1 dakıka falan rolantıde calısıyor ha durdu ha duracak tın tın tın ses geliyor sonra stop ediyor kendi kendıne tekrar calıstırıyorum gaz verıyorum bir süre gaz vermeyi bırakınca birden stop ediyor sebebi ne olabilir
    Motor sicakligi normale cikana kadar devirli calisir az bir miktar. Bu sebeple karburator ayari sicakken yapilir.Isininca normale doner. Sogukken fakir karisimda olur. Isininca, eger karburator ayariniz zengin ise starter kulaklari çın çın vuracak kadar rolanti devriniz düşer, hatta stop eder(asagidaki kontrolleri yapana kadar, bu son ihtimal). Bendeki maşallah hic yaşatmadı boyle birsey.


    Sizin durumda ilk aklima gelen, yagi benzine fazla katmis olabileceginiz.Zira karburator ayar vidalarinin govdelerinde yay bulunur; kendiliginden donmez, ayari bozulmaz. Taze bir karisim ile depodaki benzini degistirerek deneyin. Primeri de cok pompalamayin, o da bogulmaya bir sebep.

    Bu gibi huy değişimlerinde, rakım/yukseklik farklari etkili olur genelde; yanma odasina giren havanin basınç ve oksijen farkindan. Hava değisiminden etkilendiğini hatirlamiyorum pek; bendeki bir kışı benimle gecirdi.

    Jiklenizin tam kapandığından da emin olun. Buz v.s etkenlerde tam kapanmiyor olabilir. Hava filtresini cikarip boğaza baktiginizda(jikle kapali yani on off anahtari orta konumdayken) kelebegin bogazi kapatmamasi lazim.

    Bujiye de goz atmanizi oneririm, temiz/kuru ve tirnak araligi 0.5mm olmali. Buji kablonuzu da kaba kuvvet kullanarak bujinin kafasina takin; kibar olursaniz tam oturmayip, ateşleme sorununa sebep verebilir.Tabi bujiyi sicak motorda sokmeye calismayin; blok aluminyum olduğundan kolayca diş bozuyor.Ben bozup, serviste diş actirmistim.

    Karisimi dogru yaptiginizi, gozle jikle, buji kontrolunuzu yaptiginizi, filtrelerinizin temiz oldugunu ve karburator ayarinin bir sekilde bozulduğunu varsayarsak;calisan sicak motorda T yani S vidasini(en ustteki büyük olan) ceyrek tur saat yonunde cevirin;degisimi dinleyin. Boylece gaz kelebegini gaza basar gibi az bir miktar acmis olursunuz. L veya H vidasina mudahale etmeyin( zaten H vidanizda tıkaç vardir ayar yapamazsiniz). Dedigimi yaptiktan sonra rolantideki sesi, sorunsuz calistigi haline gelmediyse(emin olmak için youtube da ps 420sc veya ps421 videolarina bir goz atin), S vidasini eski haline geri getirin; akabinde L vidasini ayni sekilde ceyrek veya ceyregin yarisi turda saat yonunde kısın. Boylece, eger fazla benzinden dolayi boğuluyorsa, azaltmis olursunuz. Her iki durumda da rolantide zincirin hareketsiz halde kalmasina onem gösterin.

    Zengin karisimda fazla benzinden dolayi devir duser, fakir karisimda nispeten az benzin/ fazla havadan dolayi devir artar(uzun vadede ısınma yapip,motoru kucaga verir). Bu ikisinin ortası olmali; hem performans hem de motor ömrü acisindan.


    Ayarlari yaparken ya gostergeli tornavida kullanin ya da vidalarin uzerine marker kalem ile isaret cizerek fotograflayin. Bu sayede eski haline geri getirmek kolay olur.


    Bizdeki ustalar genelde kulakla ayar yapar, takometre kullanani bulan şükretsin
    Emin olabilmek icin, dolmar servisini arayarak, karbüratörün vida ayar tur sayilarini ogrenebilirsiniz. Ben walbroya mail atmistim; 1 + 1/8(bir + ceyregin yarısı tur sayısında saat yönünün tersinde açık) turmuş L vidası.

    Ben kendime asagidaki gibi bir not tuttum; senelerdir bu ayardayim,tabi benimkinde katalizor iptali oldugu icin, orjinale gore bir miktar zengin birakmak zorunda kaldim

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 6 Ocak 2019; 16:46:50 >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Yağ olarak stihl kullanıyorum 1 depoya 10 cc koyuyorum motor ilk 4 depoda böyle birşey yapmamıştı ama ilk 4 depoda başka yağ kullandım dedikleriniZi deneyeceğim belki de rolantisi dusuk geliyordur malum hava soğudu
    Belki ondandır teşekkürler
  • Merhaba arkadaşlar, klasik pazar odun kesmem vardır,

    Bugün de biraz keseyim dedim, .Maşallah motorda sorun yok da kalın odunları keserken pala takılıyor zincir boşta dönüyor,

    Sağ sol yapnca devam ediyor kesmeye.

    Palada hata yok, zincir orijinal Stihl.

    Sizin başınıza geldi mi böyle bişey?
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Ilk basta zincir dişlisi suphelidir bu durumda(zincir donmemesi)

    Daha sonra ise balata.

    Zincir dislisinin göbeğinde segman/pim bulunur(fotograftaki kirmizi ok)

    Onu duz tornavida ucu ile merkezdeki milden ayırıp, disli grubu/kampanyayı ayirin govdeden. Muhtemelen sucluyu bulursunuz

    Ilk islem olarak, kampana icini,balatanin pabuclarinin temas yuzeyini ince zimpara ile temizleyin. Yaglanma var mi bakin. Daha sonra zincir dislisi yuzuklu/rimli tip(11,12,13,14) ise ona bir göz atin, aşınma var mi diye.

    Hazir sökmüşken, mil ile kampana arasindaki rulmani(6 nolu parca)gresleyin..


     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere




    Edit:
    Sizin problem, zincirin bosa donmesiymis; dönmemesi degil. Palada zincirin yurudugu kisimlara bir bakin, zincirden daha disarida kalan, asinmaya/darbeye bagli sekil bozukluğu var mi diye. Duz ege isi cozecektir


     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 6 Ocak 2019; 18:57:35 >




  • Evet benim problem zincirin boşta dönmesi.

    Muhtemelen öyledir çünkü palanın yönünü değiştirmiştim.

    Pazara kaldı artık teşekkür ederim.
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Masallah iyi iş yapmış makina; pala aşınacak kadar



    Kac yıllık motor?





    Farkı görüyorsunuz; çin malı çalışmaz/öksürür, stihle pala, zincir dayanmaz



    Zinciri cok mu geriyorsunuz acaba? Ya da zincirde asimetrik bir durum veya uyumsuzluk mu var acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 6 Ocak 2019; 19:13:11 >
  • 2008model 2009da ben aldım. Ms 360. Yazın yatar, kışın yakacak odunumu hazırlarım.

    10 senedir tek arızası yağ kapağından bikaç damla yağ sızdırması. o da temizleyince çözüldü gibi.

    Zinciri fazla germem aslında da geçen 2 dakika kadar yağsız

    çalıştırmak zorunda kaldım ondan olabilir.

    Senelerin aşınması da var tabi.



    Yeni motor alacaklara tavsiyem, eğer durumunuz müsaitse ve az da olsa ömür boyu testere ihtiyacınız varsa kesinlikle kaliteden şaşmayın.

    Çin malı testere alan tanıdıklar 3 motor eskittiler ve tamir paralarıyla benim Stihlin parasını koydu geçti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 6 Ocak 2019; 20:32:11 >
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.