Şimdi Ara

Adapazarı 2 adet Bosch Car Servisi Maceram

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
4.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar niyetim kimseye çamur atmak değil ama size başımdan geçen iki adet Bosch Car servisi maceramı anlatayım...Yani önemli olan servis değil içindekiler...

    4 seneden beri araç kullanan bir insan olduğum için servis açısından her zaman alternatifim olsun isterim....Onun için Renault özel servisci bi tanıdığım vardır. Speedy servisi vardır. İstedim ki elimin altında bir de Bosch Car servisi olsun. Hani teçhizatları, makinaları varya,reklamları çok yapılıyor ya...

    "Birinci Bosch Car servisi dizeller üzerine bakıyor genelde...zaten vefat eden patronu "dizel pompa"ustalığından gelme....Fakat sonuçta motor motordur, ince ayrıntılarda farklılık bile olsa sonuçta ya yetkili servise ya da bilen birine sorarsın olur biter. Airbag şeridimi tamir ettirmiştim bi elektrikçiye...Fakat arızayı sildirmem gerekiyordu. Bunun için teçhizatının yeterli olduğuna inandığım Bosch Car servisine gittim. Ha yetkili servise de gidebilirdim fakat yaptırmak istediğim başka şeylerde vardı....Adamlar bi kere elektronik beynin giriş yerini dahi bulamadılar.....Herif o kadar ezber ki....soketi WW lerde olduğu gibi içerde arıyor. Bu birinci.....Adamlara triger değişimi ile ilgili önceden fiyat almıştım....bu teklifi verdiklerini hatırlattım. Adamlar "biz benzinli konusunda iyi değiliz, renaulttan anlayan birine gidin" demezler mi...ama motor mantığı aynı neden böyle cevap verdiler anlamadım. Araca silindir kompresson testi yaptırmak istedim ellerindeki teçhizat bu testi yapmaya yetmedi...Güç testi yaptırdım...saçma sapan bi test yaptılar...Aracın kaç beygirlik olduğunu, şanzıman dişli oranlarını bana soruyorlar...Benim bildiğim güç testi araç parametreleri bilgisayara girildikten sonra beyne bağlanan cihaz aracılığı ile özellikler doğrulanır ve test yapılır. Özellikle aracın en yüksek torku ve gücü verdiği devirlerde bulunur ki test daha iyi yapılsın......ben zaten aracımda güç düşmesi olduğunu biliyordum ama testte ilgileniş biçimleri hiç hoşuma gitmedi. Ya bende bi takım ters hareketler gördüler, sallamak istediler ya daharbiden bazı ustaların yaptığı gibi 140 lık lagunaya yanaşacak cesareti hissedemediler....Tabi airbag arızasını sonradan yetkili serviste sildirdim para da vermedim. Bu arada airbagin şeridinde çıkan arızayı bilgisayarda bulan istanbulda bi bosch car servisi idi:)...demekki isim değil çalışanların yeteneği önemli."

    "İkinci maceram ise sadece Mercedes sınıfına bakan ( genel olarak ) Bosch servisi...Adamlara telefon açtım buji sormak amacı ile. Adamlar benden motor no istediler..Bende aracı götürdüm ve ruhsattan motor no yu aldık...Sonra aracın özelliklerini aldı benden....2.0 i 16 valf olduğunu söyledim...bu parametreleri bilgisayara girince iki tip motor tipi çıktı...biri N7QB700 ve N7QB704......benim ruhsatta yazan ikincisi idi....ona göre bi buji verdi...bujiye bi baktım tek tırnak...benim bildiğim bizim araçların bujisi üç tırnak oluyor dedim...adamlar bana "abi motor no suna göre çıkan bu..." gittim ustama söyledim...ustam "bu olmaz...hem daha uzun hem de tek tırnak, git üç tırnak ve gömülü olanını al" dedi...gittim söyledim.....üç tırnaklı verdiler bunu göstedim bu da olmadı uzun geldi.....ustam bana "bana tek dersen takarım ama buji uzun buji pistonuna zarar verirsin problem olur" dedi......gittim bosch car servisine........"arabadan bujiyi sökün buna göre verin" dedim...söktüler ve aynı buji yoktu geri taktılar....adamlar bana öyle bi palavra attılar ki inanamam......"abi aracın lpg li....senin tek tırnak kullanman lazım...yahu bu arabanın zaten orjinal parçası üç tırnak...............

    Arkadaşlar şimdi soruyorum................koskoca bosch ......nasıl olurda aracın motor numarasını verdiğim halde sisteminde yalnış parça çıkar. Ben motor no yu doğru verdiğime eminim....çünkü yetkili servisin okuduğu numara....bu sadece bi buji...ben daha büyük bi parça değiştirecek olsam yandım o zaman............

    Demekki isim değil çalışanların kabiliyeti önemli.....ben bile usta olmayan bu halimle bazı şeyleri çözüyorsam bunlar ne iş yaparlar....En ilginç olanı ise ikinci servisteki ustaların gün içinde tamir yaptıkları bazı araçlar için her zaman gittiğim özel servisteki ustama bazı konuları danışmaları.......

    Sağolsun speedy servisindeki ustam da çok iyi...BMW yetkili servisinden gelme....hemen her arabaya bakıyor....hatta günün birinde benimkinin aynı başka bir aracın debriyaj baskı-balata, triger ve yağ pompası değişimin tek başına 7,5 saatte bitirmişti...

    Ama ben bi kullanıcı olarak bosch marka elektronik ürünleri kullanmayı seviyorum. Hatta bujilerle birlikte ateşleme bobininide yenileyecektim ama buji konusunda beceriksiz olan bu adamlara bobin konusunda nasıl güvenebilirdim ki...

    Her zaman gittiğim iki yerinde sakıncalı bi tarafı var... o da parçaları yetkili servisten almaları, parçaları biz getirirsek sorumluluğu hemen üzerlerinden atmaları...neyse her güzelin bi kusuru var ne yapalım...







  • Bosch Car servis olmaları içeridekilerinde Bosch kalitesinde olmaları anlamına gelmiyor tabiki sanırım sizde personelden BOSCH kalitesinde kalifiye eleman tipleri umdunuz ama ülkemizin durumu böyle kaliteli bir çatı/bir marka altında her zaman en iyisini beklersiniz ama ne yazıkki her zaman aynı kalite olmuyor.

    Buji konusunda ise malesef bütün modellerin yedek parçası bulunmuyor bu tür servislerde aracınızı bırakırsınız sökerler bakarlar dışarıdan aynı parçayı bulurlar takarlar BUNUDA YALNIZCA İŞİNİN EHLİ MÜESSESELER yapar.
  • Bosch markasına güvendiğim için haftasonu ben de evime yakın bir servis buldum. Çok memnun kaldığım için forumda bosch ile ilgili yazı varmı diye merak ettim. Güvenilir bir marka ama içinde çalışanlar çok çok önemli. Dolayısıyla servisten servise değişecektir müşteri memnuniyeti. Bosch kontrol cihazlarını alıp servise koymanın yanında, çalışanların da bu aletleri nasıl kullanacakları eğitimlerini almış olmaları gerekir.

    1 ay önce aldım arabamı alır almaz trigerini tanıdık bir yerde değiştirdik.

    Bosch servisi ile yapılan işlemlerim şu şekilde:
    Servisten içeri girdim buji değiştirmek istediğimi söyledim usta bir tur atalım dedi. Henüz 60-70 metre gitmiştik ki, şanzıman problemi ve 2 hafta önce değiştirdiğim trigerin gergin takılmış olabileceği konusunda uyarıda bulundu. Döndüğümüzde hemen kontrol cihazını taktılar. Makine başına beraber gittik. Bobin arızası verdiğini gördük. Bujileri çıkartırken bobinler de malum çıkartılacağından kontrol ettik. İyi durumda değillerdi ve 1 tanesi muhtemelen su girmiş gibi lekeler ve rengi sarı beyaz bir şekilde idi. Usta istediğim bosch marka 4 tırnak bujiyi gösterdi ve bunu takmamam konusunda onun yerine renault un orjinal çift tırnak bujilerini kullanmamız gerektiği konusunda beni ikna etti. Bobinleri de bosch marka ile değiştirdik. Siyah :( Şanzuman yağını değiştirdik, katkı kullandık. Şanzuman / denge kulağı değiştirildi. Ustayı ve teknisyenleri bırakın yedek parça sorumlusu arkadaş bile kontrol cihazını kullanıp yorum yapabilir durumda idi.

    Her işlemde yanlarında durmamda sorun çıkartmadılar. Yetkili serviste muhtemelen buna izin vermezlerdi. Teknisyen arkadaşla muhabbet ederek bilgi alarak işlemleri yaptılar. İşlem bittiğinde hata mesajlarını sildiler, aracı test ettiler. Geri geri servisten yola çıktım durduğumda stop ettim sandım :) araba o kadar sessiz çalışmaya başlamıştı ki. 1 hafta sonra tekrar gelmemi söylediler. Kontrol cihazına tekrar bağlanıp herhangi bir hata alıp almadığımızı kontrol edeceğiz.

    Uzun lafın kısası ne bir tanıdık tamirci/usta ne de aracın yetkili servisi; arasında dengeyi çok iyi bulmuşlar, teknolojiyi kullanabilen, soru sorduğunuzda açıklayarak anlatan, bilgili. Şansıma güvenebileceğim iyi bir servis buldum sanırım. (İstanbul)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthyildirim

    Bosch markasına güvendiğim için haftasonu ben de evime yakın bir servis buldum. Çok memnun kaldığım için forumda bosch ile ilgili yazı varmı diye merak ettim. Güvenilir bir marka ama içinde çalışanlar çok çok önemli. Dolayısıyla servisten servise değişecektir müşteri memnuniyeti. Bosch kontrol cihazlarını alıp servise koymanın yanında, çalışanların da bu aletleri nasıl kullanacakları eğitimlerini almış olmaları gerekir.

    1 ay önce aldım arabamı alır almaz trigerini tanıdık bir yerde değiştirdik.

    Bosch servisi ile yapılan işlemlerim şu şekilde:
    Servisten içeri girdim buji değiştirmek istediğimi söyledim usta bir tur atalım dedi. Henüz 60-70 metre gitmiştik ki, şanzıman problemi ve 2 hafta önce değiştirdiğim trigerin gergin takılmış olabileceği konusunda uyarıda bulundu. Döndüğümüzde hemen kontrol cihazını taktılar. Makine başına beraber gittik. Bobin arızası verdiğini gördük. Bujileri çıkartırken bobinler de malum çıkartılacağından kontrol ettik. İyi durumda değillerdi ve 1 tanesi muhtemelen su girmiş gibi lekeler ve rengi sarı beyaz bir şekilde idi. Usta istediğim bosch marka 4 tırnak bujiyi gösterdi ve bunu takmamam konusunda onun yerine renault un orjinal çift tırnak bujilerini kullanmamız gerektiği konusunda beni ikna etti. Bobinleri de bosch marka ile değiştirdik. Siyah :( Şanzuman yağını değiştirdik, katkı kullandık. Şanzuman / denge kulağı değiştirildi. Ustayı ve teknisyenleri bırakın yedek parça sorumlusu arkadaş bile kontrol cihazını kullanıp yorum yapabilir durumda idi.

    Her işlemde yanlarında durmamda sorun çıkartmadılar. Yetkili serviste muhtemelen buna izin vermezlerdi. Teknisyen arkadaşla muhabbet ederek bilgi alarak işlemleri yaptılar. İşlem bittiğinde hata mesajlarını sildiler, aracı test ettiler. Geri geri servisten yola çıktım durduğumda stop ettim sandım :) araba o kadar sessiz çalışmaya başlamıştı ki. 1 hafta sonra tekrar gelmemi söylediler. Kontrol cihazına tekrar bağlanıp herhangi bir hata alıp almadığımızı kontrol edeceğiz.

    Uzun lafın kısası ne bir tanıdık tamirci/usta ne de aracın yetkili servisi; arasında dengeyi çok iyi bulmuşlar, teknolojiyi kullanabilen, soru sorduğunuzda açıklayarak anlatan, bilgili. Şansıma güvenebileceğim iyi bir servis buldum sanırım. (İstanbul)



    Anlattığınız yer Reform olmalı, bende memnun kalmıştım




  • Benim gittiğim sevis farklıydı, Anadolu yakasında. Mutaka başka iyi servislerde vardır. Ben sadece memnun kadığım için forumda başlık varmı diye arattım, bilgi vermek için yazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthyildirim

    Benim gittiğim sevis farklıydı, Anadolu yakasında. Mutaka başka iyi servislerde vardır. Ben sadece memnun kadığım için forumda başlık varmı diye arattım, bilgi vermek için yazdım.


    bende anadolu yakasındayım aracım megan 2 sizin gittiğiniz servis nerde ve ismi nedir. firma olarak farkediyorsa usta ismi de lütfen selamlar
  • 2 hafta önce tekrar gittim. Alt takımlar ve amortisör değişimi yaptık. Çok rahatladı. ABS eskisi gibi kolay kolay devreye girmiyor artık. Yol tutuşu iyileşti.
    Geçen hafta da sabah işe gelirken arabayı çalıştıramadım. Manyetik kaptörmüş problem. Ben işteyken gelip uğraşıp vazgeçecekken son denemede çalıştırmışlar, çekici gerekmeden servise alıp hallettiler. Servise girmişken akşama kadar vakit olduğundan baskı balatayı da değiştirdik. Yakıt tüketimini bir türlü indiremiyorum deyince yakıt filtresini de Bocsh marka ile değiştirdik. Eski filtrenin içinden çıkan benzin rengi siyah idi.
    Hafta sonu Darıca Hayvanat Bahçesine bir ziyaret yaptık. Toplam 92km lik yol, ortalama 5,8 lt/100km yakıt tüketimi oldu. 100km yi nadir zamanlarda geçtim sonuçta E5.

    Servis ile ilgili memnuniyetim halen devam ediyor.

    İletişim bilgilerini mesaj attım.

    Fatih
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ankara Renault Servis Tavsiyesi
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bende urfa da bosch servisine gittim. motor yağını kontrol için. en son 8000 km olmuştu yağ değişeli. (araç yetkili serviste bakıma girmişti- vw bora) adamlar baktı. 1,5 litre eksilmiş dedi değişelim dediler. tamam dedim. yağı boşalttılar 3,8 litre yağ çıktı. zaten 4 litre yağ alıyor. ardından uyduruk marka 4lt yağı döktüler içine. moto marka mı ne. bana delphi koyacaklarını söylemişlerdi. yani o günden sonra bosch servislerine de pek güvenemez oldum. bayilik veriliyor ama denetim pek yok gibi. sanayide değil güvenilir yerdxe yapalım dedik kazık yedik.
  • Haklısın eğitmsizlik, bilgisizlik ve merkezin belkide kontrol etmemesi konusunda birşey diyemem.
    Yakın bir arkadaşımı benim gittiğim servise yönlendirecektim Golf lere bakıyormusunuz FSI motor nedir durumunuz diye sorduğumda uzmanlık alanımız Almanlar demişlerdi. İlk gittiğim zaman da memlekete gittiklerinde laflamak için uğradıkları bir bosch serviste yaşadıkları komik olayları anlattılar. Ayak üstü kontrol cihazını nasıl kullanacaklarını öğrettiklerinden bahsettiler. Bu servislere gittiğinizde duvarda asılı bazı üniversitelerden alınmış eğitim sertifikaları olması gerekir. Bunlara dikkat edin. Bir de sonuçta ticaret yapıyorlar. Her servisin ticarete bakış açısı yada müşteri memnuniyeti algısı farklı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: errrrr

    bende urfa da bosch servisine gittim. motor yağını kontrol için. en son 8000 km olmuştu yağ değişeli. (araç yetkili serviste bakıma girmişti- vw bora) adamlar baktı. 1,5 litre eksilmiş dedi değişelim dediler. tamam dedim. yağı boşalttılar 3,8 litre yağ çıktı. zaten 4 litre yağ alıyor. ardından uyduruk marka 4lt yağı döktüler içine. moto marka mı ne. bana delphi koyacaklarını söylemişlerdi. yani o günden sonra bosch servislerine de pek güvenemez oldum. bayilik veriliyor ama denetim pek yok gibi. sanayide değil güvenilir yerdxe yapalım dedik kazık yedik.



    Arkadaşım selam, Bosch servislerinde bayiden bayiye gerçekten dramatik değişiklikler olabildiğine bende tanıklık ettim, özellikle de büyükşehir dışındakilerde denetim konusunda sıkıntılar yaşandığına eminim. Bir kez gittiğim Reform Bosch'ta sadece mobile 1 yağları vardı.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.