Şimdi Ara

Acillll...Renault Symbol 1.2 mi 1.4 mü tercih edilmeli? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
1
Favori
85.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heretix999

    arkadaşım Allah razı olsun yorumların için,çok içten ve dürüstçe geldi,Evka civarından bir komşun olarak alıp da aynı şeyleri yaşamamı engellediğin için teşekkürler....Araçlar hakkında binmeyen kullanmamış denememiş tiplerin yorumlarından gına geldi,böyle gerçek kullanıcı yorumu okumak faydalı oluyor....
    Son durum ne arkadaşlar. 2015 model 1.2 16V tercih edilmeli mi ?
  • capo di capi kullanıcısına yanıt
    Son durumda araç 7 yıldan beri kullanılıyor Hocam Bizimkiler in Symbol ü 2009 modeldi.
    Geçen sene Lpg de takıldı. 90-100 ü geçmediği sürece çok ekonomik, çekiş olarak da ciddi bir sıkıntısı yok.
    2015 model Symbol ise malesef bildiğiniz Dacia Logan aslında. Fiyat uygunsa Sandero da alınabilir. Sakin kullanan biriyseniz 1.2 16 v yeterli olur, alınabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tergener -- 4 Ağustos 2015; 18:32:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi

    Son durum ne arkadaşlar. 2015 model 1.2 16V tercih edilmeli mi ?

    alıyorsan 1.5 dizel al kardeş. renonun en iyi yeri dizel motoru.
  • 1.5 dci alinmali. Yok imkan yok ise 1.4 alinir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    1.5 dci alinmali. Yok imkan yok ise 1.4 alinir
    symbol alınacaksa dizel alınmalı benzinli motorları hem çok yakıyor hemde gitmiyor.
  • Biraz daha sabredip 1.5 dci almaktan yanayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Son durumda araç 7 yıldan beri kullanılıyor Hocam Bizimkiler in Symbol ü 2009 modeldi.
    Geçen sene Lpg de takıldı. 90-100 ü geçmediği sürece çok ekonomik, çekiş olarak da ciddi bir sıkıntısı yok.
    2015 model Symbol ise malesef bildiğiniz Dacia Logan aslında. Fiyat uygunsa Sandero da alınabilir. Sakin kullanan biriyseniz 1.2 16 v yeterli olur, alınabilir...

    Hocam konunuzu okudum size ve aydınlatan arkadaşlara teşekkür ediyorum. kusura bakmayın konuyu hortlattım :)
    yaklaşık 1 ay önce 2011 model 1.2 16v otantik benzin/lpg'li symbol aldık. (expresion modelini almamamızın sebebi bulunduğumuz bölgede temizine denk gelememiş olmamızdır bunuda belirteyim arkadaşlar) araç kesinlikle şehiriçinde çok ekonomik uzun yolda da 90-95 km ile gidildiği takdirde cebinizi üzmez rampalarda da ciddi bir sorunla karşılaşmadık. Uzun yolda dik rampalarda rampaya gelmeden önce 105-110km ile girince en kötü 90-95 ile tamamlıyorsunuz rampayı(ailecek biniyoruz 3 kişi). 1.4 (8v) ile 1.2 (16v) arasında kalan arkadaşlara ''8V'' araçtan uzak durun demek istiyorum 8v'ler günümüzde artık eski nesil olarak bilinmekte. 12 yıl 1.4 (8v) palio kullandım yakıt tüketim veya tork verileri symbol'ünkinden pek farklı değil 8v araçlarda sıralı otogaz uyumuda yok buda başlı başına bir sorun 8V aracı benzinde kullandığında ve lpg ile kullandığında aralarında çok az bi fark oluyor araç uzun yolda benzinde(bayırlar ve düz yol karışıktır) 6 litre tüketiyorsa, gazda da en az 10 litre tüketiyordu
    günümüzde benzin fiyatı=4.30 6 x 4.30 = 25.80 TL
    lpg fiyatı= 2.50 10 x 2.50 = 25 TL
    sonuç olarak 1.2 (16v) araçlar yakıt tüketiminde kesinlikle daha iyi ve aralarında ciddi anlamda bir performans farkı yok sakin kullanan birisiyseniz 1.2(16v) motora aşık olursunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6047038AC -- 5 Nisan 2016; 21:37:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bandidas22

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Son durumda araç 7 yıldan beri kullanılıyor Hocam Bizimkiler in Symbol ü 2009 modeldi.
    Geçen sene Lpg de takıldı. 90-100 ü geçmediği sürece çok ekonomik, çekiş olarak da ciddi bir sıkıntısı yok.
    2015 model Symbol ise malesef bildiğiniz Dacia Logan aslında. Fiyat uygunsa Sandero da alınabilir. Sakin kullanan biriyseniz 1.2 16 v yeterli olur, alınabilir...

    Hocam konunuzu okudum size ve aydınlatan arkadaşlara teşekkür ediyorum. kusura bakmayın konuyu hortlattım :)
    yaklaşık 1 ay önce 2011 model 1.2 16v otantik benzin/lpg'li symbol aldık. (expresion modelini almamamızın sebebi bulunduğumuz bölgede temizine denk gelememiş olmamızdır bunuda belirteyim arkadaşlar) araç kesinlikle şehiriçinde çok ekonomik uzun yolda da 90-95 km ile gidildiği takdirde cebinizi üzmez rampalarda da ciddi bir sorunla karşılaşmadık. Uzun yolda dik rampalarda rampaya gelmeden önce 105-110km ile girince en kötü 90-95 ile tamamlıyorsunuz rampayı(ailecek biniyoruz 3 kişi). 1.4 (8v) ile 1.2 (16v) arasında kalan arkadaşlara ''8V'' araçtan uzak durun demek istiyorum 8v'ler günümüzde artık eski nesil olarak bilinmekte. 12 yıl 1.4 (8v) palio kullandım yakıt tüketim veya tork verileri symbol'ünkinden pek farklı değil 8v araçlarda sıralı otogaz uyumuda yok buda başlı başına bir sorun 8V aracı benzinde kullandığında ve lpg ile kullandığında aralarında çok az bi fark oluyor buda tek noktadan enjeksiyonlu olmalarından dolayı motora istenen yakıtı sistematik ve yeterli miktarda basamadığı için bu sefer tamamen yakıta yükleniyor araç uzun yolda benzinde(bayırlar ve düz yol karışıktır) 6 litre tüketiyorsa, gazda da en az 10 litre tüketiyordu
    günümüzde benzin fiyatı=4.30 6 x 4.30 = 25.80 TL
    lpg fiyatı= 2.50 10 x 2.50 = 25 TL
    sonuç olarak 1.2 (16v) araçlar yakıt tüketiminde kesinlikle daha iyi ve aralarında ciddi anlamda bir performans farkı yok sakin kullanan birisiyseniz 1.2(16v) motora aşık olursunuz

    8 v motorların tek nokta enjeksiyonlu olması ne alaka? yanlış bilgi vermeyin




  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Afedersiniz yanlış yazdigim kismi duzelttim artik nasil nefret ettiysem 8v motorlardan yanlis yazmisim fakat 8v araçlar tam bir yakıt canavarı 8v'de silindir başına 1 emme 1 egzoz düşüyor. 16'da 2 emme 2 egzoz. 8v motorlardaki 1 emme sübabı yetersiz kaldığı bariz bellidir. Bazen devirli kullanımlarda yeterli havayı silindire yetiştiremediği için yakıt tüketimi muazzam şekilde artmaktadir ayrica zaman zaman sübap ve rölanti ayarlarinda bile bazı dengesizliklere yol açabiliyor 8v motorlar sıkıştırmaya gelmiyor(deneyimle sabittir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6047038AC -- 5 Nisan 2016; 21:51:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bandidas22

    Afedersiniz yanlış yazdigim kismi duzelttim artik nasil nefret ettiysem 8v motorlardan yanlis yazmisim fakat 8v araçlar tam bir yakıt canavarı 8v'de silindir başına 1 emme 1 egzoz düşüyor. 16'da 2 emme 2 egzoz. 8v motorlardaki 1 emme sübabı yetersiz kaldığı bariz bellidir. Bazen devirli kullanımlarda yeterli havayı silindire yetiştiremediği için yakıt tüketimi muazzam şekilde artmaktadir ayrica zaman zaman sübap ve rölanti ayarlarinda bile bazı dengesizliklere yol açabiliyor 8v motorlar sıkıştırmaya gelmiyor(deneyimle sabittir)

    sadece senin bahsettiğin eski kasa palio 1.4 ler tek nokta, belki birkaç tane benzeri vardır .onun haricinde geneli full enjeksiyonlu,palio 1.4 de kullandım şuanda 1.2 16v kullanıyorum tercihim 1.4 8v olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-6047038AC

    Afedersiniz yanlış yazdigim kismi duzelttim artik nasil nefret ettiysem 8v motorlardan yanlis yazmisim fakat 8v araçlar tam bir yakıt canavarı 8v'de silindir başına 1 emme 1 egzoz düşüyor. 16'da 2 emme 2 egzoz. 8v motorlardaki 1 emme sübabı yetersiz kaldığı bariz bellidir. Bazen devirli kullanımlarda yeterli havayı silindire yetiştiremediği için yakıt tüketimi muazzam şekilde artmaktadir ayrica zaman zaman sübap ve rölanti ayarlarinda bile bazı dengesizliklere yol açabiliyor 8v motorlar sıkıştırmaya gelmiyor(deneyimle sabittir)
    şöyle bir hayal kurdum 1.2 alınır tüp takılır vergi ve yakıt avantajından yararlanılır. arab çekmesse düşür vitesi... 1.4 ünde pek çekişinin memnun edeceğini sanmam.




  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Niye azarlıyorsun milleti. İnsan bu. İllaki hata olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bandidas22

    Afedersiniz yanlış yazdigim kismi duzelttim artik nasil nefret ettiysem 8v motorlardan yanlis yazmisim fakat 8v araçlar tam bir yakıt canavarı 8v'de silindir başına 1 emme 1 egzoz düşüyor. 16'da 2 emme 2 egzoz. 8v motorlardaki 1 emme sübabı yetersiz kaldığı bariz bellidir. Bazen devirli kullanımlarda yeterli havayı silindire yetiştiremediği için yakıt tüketimi muazzam şekilde artmaktadir ayrica zaman zaman sübap ve rölanti ayarlarinda bile bazı dengesizliklere yol açabiliyor 8v motorlar sıkıştırmaya gelmiyor(deneyimle sabittir)

    sadece senin bahsettiğin eski kasa palio 1.4 ler tek nokta, belki birkaç tane benzeri vardır .onun haricinde geneli full enjeksiyonlu,palio 1.4 de kullandım şuanda 1.2 16v kullanıyorum tercihim 1.4 8v olurdu.

    Karbüratörlü evet. Hocam afedersiniz ama ben 8v motorun ciğerini bilirim 12 yılımı yemişim onunla benzinde kullanırsın yakar, lpg'de kullanırsın gene yakar, hava soğur diğer araçlar 3-5 kuruş yakıt arttırırken bu motor 8-10 kuruş arttırır gene yakar, bayıra gelirsin düşük devirde bayılıcağı için mecburen devirlendirirsin üst devire çıktımı tabiri caizse benzini resmen sömürür yine yakar. Allah bilir ama ben bundan sonra mecbur kalmadıkça 8v araç satın almamda kullanmamda. Şimdi şöyle bir olay var az yakıt isteyen adam 1.2(16v) alır. He yakıtı önemsemeyipte performans isteyen bayırı doludizgin çıksın diyen 1.6(16v) alır. 1.4(8v)'ler ara bir motor gibi kaldılar yani ne yakıtı az, ne de performansı iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6047038AC -- 6 Nisan 2016; 0:03:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-6047038AC

    Afedersiniz yanlış yazdigim kismi duzelttim artik nasil nefret ettiysem 8v motorlardan yanlis yazmisim fakat 8v araçlar tam bir yakıt canavarı 8v'de silindir başına 1 emme 1 egzoz düşüyor. 16'da 2 emme 2 egzoz. 8v motorlardaki 1 emme sübabı yetersiz kaldığı bariz bellidir. Bazen devirli kullanımlarda yeterli havayı silindire yetiştiremediği için yakıt tüketimi muazzam şekilde artmaktadir ayrica zaman zaman sübap ve rölanti ayarlarinda bile bazı dengesizliklere yol açabiliyor 8v motorlar sıkıştırmaya gelmiyor(deneyimle sabittir)
    1.4 8v 1.2 16V'den daha iyi bir motor.Daha torklu,alt devirleri daha canlı İki aracıda 5.Vites 2000 Rpm'de gaza oturup roll yaptırın farkı görün.Ayrıca parça fiyatlarıda daha ucuz.




  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    1.4'ler hepsi 8v tek nokta enjeksiyonlu zaten 1.4'lerin birbirinden bir farkı yok siz hangi kasalardan bahsediyorsunuz ? tempra motor olarakta bilinir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6047038AC -- 5 Nisan 2016; 22:19:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bandidas22

    1.4'ler hepsi 8v tek nokta enjeksiyonlu zaten 1.4'lerin birbirinden bir farkı yok siz hangi kasalardan bahsediyorsunuz ?

    tamam öyle olsun iyi akşamlar
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Arabadan arabaya ve motordan motora bu değişir her 8v kötüdür diye bir kaide yok. Ama genel anlamda 8v motorlar çok yakıtı ve sıkıştırıldığında sık sık arızalanmalarıyla bilinir. Parçası ucuz evet ama ucuz olma sebebide zaten sürekli parçaya ihtiyacı olmalarıdır
  • Kesinlikle doğru diyorsunuz. 1.4 8v değilde hiç yoktan eski kasa accent'ler gibi 12v olsaydı daha stabil olabilirdi.
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    12 yıl kullandığım aracımdan ve emsallerinden şüphem yoktur bahsettiğim mk1 palio 1.4 EL'lerin hepsi tek nokta enjeksiyonludur. Sizede iyi akşamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bandidas22

    Arabadan arabaya ve motordan motora bu değişir her 8v kötüdür diye bir kaide yok. Ama genel anlamda 8v motorlar çok yakıtı ve sıkıştırıldığında sık sık arızalanmalarıyla bilinir. Parçası ucuz evet ama ucuz olma sebebide zaten sürekli parçaya ihtiyacı olmalarıdır

    Birkaç mesajdır tamamen yanlış bilgi veriyorsunuz.8v veya 16v olmasının Motor ömrü veya parça ömrü ile hiç ilgisi yoktur.Yakıt olarak'da bariz bir farkı olmaz.

    Örnek verirsek vw'nin klasik 1.6 102'lik hitleri Dere,tepe Rutin bakımları yapılarak 600.000 Km'den fazla yapar.Yine Pug'un 1.4 ve 1.6 8v hdı'ı gayet performanslı ve ekonomiktir.Hatta 109'luk 8v hdı'ın 112'lik 16v'den daha iyi performans gösterdiği söylenir.Pug 8v Hdı'dan 16V'e geçtikten sonra tekrar 8v'e geri döndü ve motor tamamen güncellenene kadar devam etti.16v'ın bariz iyi olduğu tek nokta üst devirlerdeki Fazladan silindir başına 1 emme ve 1 egsoz subabından dolayı daha iştahlı devirlenmesidir oda her motor için geçerli değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 5 Nisan 2016; 22:30:06 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.