Şimdi Ara

ACEMİLER İÇİN (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
136
Cevap
2
Favori
14.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mn.dede

    Araba sürmeyi o kadar ilerletsem daha ne isterim.


    İlerletirsin ilerletirsin Hocam. Hepimiz aynı şeyleri yaşamadık mı? Bir de bakmışsın adeta yolda yürür gibi doğal araba kullanıyorsun. Tadını çıkarmaya bak, en zevkli, heyecanlı zamanlar bunlar. Keyifli sürüşler.
  • Çok teşekkür ederim.
  • Geriye giderken yönü karıştırmamak için kolay yöntem yokmu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mn.dede

    Geriye giderken yönü karıştırmamak için kolay yöntem yokmu.



    Aynaları kullanırsan sorun olmaz

    Bu arada sen yeni yeni merak salıdın galiba bu şoförlük işine. Yani her şeyi sorduğuna göre gerçekten şoförlük konusunda fazla bir fikrin yok.

    Yine de forum ahalisi olarak yardımcı olmaya çalışırız
  • Bir de ilk başlarda tedirgin olabiliyorsun. Başın sıkışırsa, kendine pek güvenemediğin bir yerden geçiyorsan yak dörtlüleri, insanlar acemi olduğunu anlasınlar. Ona göre tedbir alabilsinler. Gerçi acemiler dışardan anlaşılıyor ama daha temkinli olmaları için iyi bir yol. Bu dediğimi de zırt pırt yapma ama sadece zorda kalınca.

    Bir de stop ettirme durumlarında yokuştaysan felan kayıp da birine yada duvara felan çarpmamak için stop eder etmez frene bas yada el frenini çek. Stop etmesi dünyanın sonu değil. Artık insanlar alıştılar bu tarz olaylara, bazı angutbettinler dışında. Artık herkesin başına gelebilecek bir durum olduğunu biliyorlar. Korna felan çalarlarsa çok takma kafanı. Sen kendi işine bak.

    Acemiliğini atlatana kadar direksiyon başında sigara içme, radyoyla felan uğraşma, yanındakiyle konuşurken yüzüne bakma ve zaten yasak ama söyleyeyim telefonla konuşma.

    Boş alanlarda çalışma olayını abartma bir de. Sadece iki - üç gün sıksık dur kalk yap ve mümkünse eğimli yerlerde de dene. Sonra çok sıkışık olmayan trafikte kullan aracını. Öndekiyle takip mesafesi olarak da yaklaşık bir araçlık kadar yer bırak çünkü frene alışkın olmadığından ani frenlemelerde yeterince hızlı olamayabilirsin.




  • Ya bir ekleme daha yapayım. Arabayı bir iki ay sonunda beyninle değil reflekslerinle kullanmaya başlayacaksın. Yani artık alışkanlık olmuş olacak yapacağın hareketler. O yüzden ilk başlardan düzgün şekilde kullanmaya alış, daha sonra alışkanlıkları kolay değiştiremiyorsun. Mesela kırmızı ışıkta beklerken çoğu kişi resmen baskı balatasını yiyip bitiriyor. Genelde ışıklarda geri sayan kronometreler var. Ona bak, eğer yeşilin yanmasına çok varsa boşa al çek ayağını debriyajdan. İlk başlarda zamanlamayı iyi ayarlamayabilirsin ama sonraları alışırsın buna.

    Ha bir de burada hız sınırı 50, en sol şeritten 50 ile giderim arkadakilerden banane gibi olaylara girme. Trafiğin akış hızına ayak uydurmak önemli 90'la gidenler varsa bırak gitsinler, sen sağ şeritten devam et yoluna bu durumda.

    Şerit değiştirirken de, mesela bir kavşaktan felan döneceksen. Çok yaklaşmadan değiştir şeridini, ne kadar yakınsan şerit değiştirmen o kadar zorlaşır çünkü özellikle acemiyken.

    Aaa bir de altın kural, otobüslere ve minibüslere felan fazla dalaşma. Onlar hep yolun kendilerine ait olduğunu düşünerek kullanırlar, hatta aynadan senin gözüne baka baka üzerine kırabilirler.

    Ya bu kurallar da bitmiyor ki kardeşim. Çukurlardan felan kaçacam diyerekten sakın ola ki, sağa sola kırma ani şekilde. Arkandaki trafiği kontrol ettiysen yap tabi eyvallah, ama yanından bir araba geçiyordur felan gidip ona çarparsın yada sıkıştırırsın kaza yapmasına neden olursun felan. O yüzden ilk başlarda çukurlara gir, arkayı kontrol etmeyi öğrendikten sonra kaçabileceklerinden kaçarsın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fellocity

    Aaa bir de altın kural, otobüslere ve minibüslere felan fazla dalaşma. Onlar hep yolun kendilerine ait olduğunu düşünerek kullanırlar, hatta aynadan senin gözüne baka baka üzerine kırabilirler.




    ah ah ah bunu nasil atladik... cok cokdogru soyluyosun hele istanbul daysan harem gebze munubusleri yoldan diil yol kenasindaki CİMLERİN ustunden gidiyolar artik sen ben onlerine cikarsak nasil bi _ayvanlik yaparlar sen dusun...

    tabi bide otobusler ve munubuslerin yanina taksileride koymak lazim dikkat et yolcu almak icin sag seritten 10 la giderler yolcu alincada onu birakip baskasini almak icin koklerler gaza zaten isiklara filan takmazlar o seyler....

    yani zor is yaw istanbul da araba kullanmak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erreguay -- 27 Nisan 2006; 4:50:28 >
  • Basit fakat her zaman önemli olduğunu düşündüğüm bir kural vardır:
    -Her topun arkasından bir koşan vardır.
    Önüne bir top gelirse bu lafı hatırla ve yavaşla,hatta dur.Dostlar söylemiş ama yinede hatırlatayım aynaları kullanmayı öğren,önüne gelen çukurlardan ustalaşana kadar kaçma,radyo teyple pek muhattap olma.Çarpacaksan (inşallah olmaz ama) ucuz aracı seç.(Bu park yeri seçerken önemlidir)
    Sonuçta aracını güle güle kullan.Kimse şoför doğmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drslim -- 27 Nisan 2006; 9:45:37 >
  • bir de seyahat esnasında, araç boşta iken stop edebilir. birkaç gün önce benim araba dikmen'den inerken emniyet genel müdürlüğünün önünde yaklaşık 70 km hızla giderken stop etti. Allahım direksiyon kütük gibi, frenler de tutmuyor. el frenini mi çekeyim dedim. (tabii önümdeki araç hız kesmedi ve en az 50 mt. var aramızda. Takip mesafesi bizler için çok önemli neticede acemiyiz. ben de acemiyim. 6 aylık sürücüyüm. yaklaşık 3000 km yapmışımdır şehir içi) sonra bu düşünceden daha zararlı çıkacağım sebebiyle vazgeçtim. sonra kontağı kapatmak geldi aklıma. kontağı kapattım. ve arabayı tekrar çalıştırdım. ve frenlerim tutuyordu. bu olay 200 mt aşağıda ayrancı pazarının önünde olsa ne yapardım bilmiyorum. artık pek boşa atmıyorum. atmasam bile arasıra frene dokunduğumda sanki o anki gibi sertmiş gibi geliyor. ama bir bakıyorum herşey normal demekki herşey hala yolunda. önümdeki araç çok şükür yavaşlamamıştı. yoksa arkadan gümmm.




  • boyle bi durumda sakin olun ve sakin kontak la oynamayin i hizda goderken kontak anahtarini cevirmek demek (kontak anahrari kucuk bi elektrik motoruna baglidir o da carklarla motorun ilk hareketini yapar) carklarin ayari duran motoru hareket ettiricek sekilde ayalanmistir zaten hareket eden motor bu carklari daha da hizlandirip elektrik motorunun zarar gormesine sebep olur... (yanlisim varsa duzeltin bilgi paylasilarak artar)

    peki boyle bi durumda ne yapmak lazim....

    ortalama bi vites sec bu 70 le giderken 4 olabilir mesela araci vitese at ve ayagiini debriyafdan cek (buna vurdurma deniyodu galiba) boylelikle araba tekrar calisir. he ciddi bi sorun varsa ve araba calismassa motor calismaya calisacagi icin senin aracina bi nevi motor fireni yapicak boylelikle el firenini cekebilecek saglikli bi hize inebilirsin...

    bu arada seyir halindeyken el frenini cekme(70-80 gibi hizlarda) araba kontrolunu tamamen yitirir daha da yuksek hizlarda takla atan tanidiklarim oldu...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay

    boyle bi durumda sakin olun ve sakin kontak la oynamayin i hizda goderken kontak anahtarini cevirmek demek (kontak anahrari kucuk bi elektrik motoruna baglidir o da carklarla motorun ilk hareketini yapar) carklarin ayari duran motoru hareket ettiricek sekilde ayalanmistir zaten hareket eden motor bu carklari daha da hizlandirip elektrik motorunun zarar gormesine sebep olur... (yanlisim varsa duzeltin bilgi paylasilarak artar)

    peki boyle bi durumda ne yapmak lazim....

    ortalama bi vites sec bu 70 le giderken 4 olabilir mesela araci vitese at ve ayagiini debriyafdan cek (buna vurdurma deniyodu galiba) boylelikle araba tekrar calisir. he ciddi bi sorun varsa ve araba calismassa motor calismaya calisacagi icin senin aracina bi nevi motor fireni yapicak boylelikle el firenini cekebilecek saglikli bi hize inebilirsin...

    bu arada seyir halindeyken el frenini cekme(70-80 gibi hizlarda) araba kontrolunu tamamen yitirir daha da yuksek hizlarda takla atan tanidiklarim oldu...


    Eğer motor dönmüyorsa araç stop ederse marş vermende bi sakınca yok. Diyelim ki 70 le giderken araba stop etti. Hiç panik yapmadan debriyajı kökle arabayı çalıştır. Araba çalışınca hızına uygun vitese tak ve debriyajdan ayağını yavaşça çek. Motorla tekerlekler uyum sağlayacaktır sağlıklı bir şekilde yoluna devam edersin. Vurdurma olayını ise Doğan SLX ile yapabilirsin ama sakın yeni tip araçlarda(dijital gösterge, katalitik konvertör vb. donanıma sahip araçlarda) bunu yapma. Çok masraflı arızalara neden olursun.
    Eğer araba çalışmazsa Erreguay arkadaşın dediği gibi 70 le gidiyorsan at 3 e motor freni yaptır. Biraz yavaşlayınca 2 ye alırsın. Araba 30-40 gibi makul bi hıza düşünce de sol elinle direksiyu çok sıkı kavra ve el frenini çek. Ancak böyle durabilirsin.




  • Ek olarak, ilk başlarda araba kullanırken giyeceğin ayakkabıya dikkat et. Bu hadise bana göre önemli. Nedeni ise, ayakkabının altı iyice düzse ayağın debriyajdan kayabilir. Benim başıma bir kere şöyle bir olay geldi, arabayı başka bir şehirde yıkattıktan sonra adama parayı verdim ve arabaya oturdum fakat unuttuğum bir şey vardı araba durulandıktan sonra bütün köpük yere akmıştı ve benim ayakkabıların altı tamamen ıslandı bu köpük ile yıkamacıdan rahat bir şekilde çıktım fakat trafiğe girdiğimde fark ettim ki sol ayağım çok kötü bir şekilde kayıyor. Kenara çekip temizlemek aklıma gelmedi öyle devam ettim. Belki o durumda ayakkabımın altı tırtıklı olsa kaymayacaktı. Sonuç olarak başlarda ayakkabına dikkat et. Altı fazla tırtıklı olmasın, sebebi ise debriyaj pedalı genelde enine kalın çizgilerden oluşan plastik ile kaplı oluyor ve ayakkabının tırtıkları bu plastik yarıklara girerse arabanın tam kavrama noktasını iyi ayarlayamayabilirsin. Bu durumda birden çekip yoğun trafikte önceki araca dokunabilirsin. Çok da düz olmasın bu zamanda fazla kayar. Sürekli en rahat kullandığın ayakabı ile kullan başlarda daha sonra zaten araba kullanmak eylemi omuriliğe atıldığı için ayakkabı olmasa(?) bile rahat bir şekilde kullanabilirsin.




  • Çok teşekkürler.Çok faydalı olduğunuza inanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mn.dede -- 28 Nisan 2006; 12:58:42 >
  • arabayı sen kullanıyorsun o koltukta otururken
    buyüzden kimseye bakma ve arabayı anlamaya çalış
    ihtiyacı ne;
    vites düşür, yükselt
    gaza bas, frene bas
    sinyal ver
    hepsini araba sana söler zaten sırası geldikçe
    bende şahinde ögrendim araba kullamayı
    al arabayı çık boş bi alana abartı olmadan arabayı kullan
    rahat rahat kalkıp durmayı becerince abart olayı
    patinaj yap, arabaı kaydır
    fazla olmasın tabi
    bu durumlarda sakin olmaya ve arabayı toplamaya çalış
    2-3 ay snra eminim daha rahat kullanıcaksın zaten arabayı
    ama şimdilik fazla trafige çıkma
    arabayı sen kullanıyorsun
    ne olursa olsun korkma
    fren yerine gaza basan çok gördüm
    sende bunlardan birisi olma sakın
    bunu sakın unutma ve hep dikkatli ol
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    arabayı sen kullanıyorsun o koltukta otururken
    buyüzden kimseye bakma ve arabayı anlamaya çalış
    ihtiyacı ne;
    vites düşür, yükselt
    gaza bas, frene bas
    sinyal ver
    hepsini araba sana söler zaten sırası geldikçe
    bende şahinde ögrendim araba kullamayı
    al arabayı çık boş bi alana abartı olmadan arabayı kullan
    rahat rahat kalkıp durmayı becerince abart olayı
    patinaj yap, arabaı kaydır
    fazla olmasın tabi
    bu durumlarda sakin olmaya ve arabayı toplamaya çalış
    2-3 ay snra eminim daha rahat kullanıcaksın zaten arabayı
    ama şimdilik fazla trafige çıkma
    arabayı sen kullanıyorsun
    ne olursa olsun korkma
    fren yerine gaza basan çok gördüm
    sende bunlardan birisi olma sakın
    bunu sakın unutma ve hep dikkatli ol



    Arkadaşım ne yaptın sen yahu? Öyle insanlar da mı var? İnan beni çok güldürdün. Yani aslında oluşacak o durum beni güldürdü. Fren yerine gaza basmak? Tecrübe etmek gerek nasıl bir şey olduğunu anlamak için. Hele birde bunu yapan bir insanı görmek daha da komik olsa gerek.
    Esasında düşündüğümüzde doğabilecek sonuçlar pekde komik değil ama durum çok ilginç. Suyu burnundan içmek gibi bir şey. Herhade bunu yapan insanlar sağ ayağı ile kavramayıda kullanabilir. :))




  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alper83

    arabayı sen kullanıyorsun o koltukta otururken
    buyüzden kimseye bakma ve arabayı anlamaya çalış
    ihtiyacı ne;
    vites düşür, yükselt
    gaza bas, frene bas
    sinyal ver
    hepsini araba sana söler zaten sırası geldikçe
    bende şahinde ögrendim araba kullamayı
    al arabayı çık boş bi alana abartı olmadan arabayı kullan
    rahat rahat kalkıp durmayı becerince abart olayı
    patinaj yap, arabaı kaydır
    fazla olmasın tabi
    bu durumlarda sakin olmaya ve arabayı toplamaya çalış
    2-3 ay snra eminim daha rahat kullanıcaksın zaten arabayı
    ama şimdilik fazla trafige çıkma
    arabayı sen kullanıyorsun
    ne olursa olsun korkma
    fren yerine gaza basan çok gördüm
    sende bunlardan birisi olma sakın
    bunu sakın unutma ve hep dikkatli ol



    Arkadaşım ne yaptın sen yahu? Öyle insanlar da mı var? İnan beni çok güldürdün. Yani aslında oluşacak o durum beni güldürdü. Fren yerine gaza basmak? Tecrübe etmek gerek nasıl bir şey olduğunu anlamak için. Hele birde bunu yapan bir insanı görmek daha da komik olsa gerek.
    Esasında düşündüğümüzde doğabilecek sonuçlar pekde komik değil ama durum çok ilginç. Suyu burnundan içmek gibi bir şey. Herhade bunu yapan insanlar sağ ayağı ile kavramayıda kullanabilir. :))




    Bu şekilde kaza yapıp zarar gören çok insan var.




  • Arabanın kaportasını boyatsam değeri düşermi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mn.dede

    Yazdığınız her harfi dikkatlice okuyorum hepinize çok teşekkür ederim.



    Ben de yazılan her harfi okudum ama gülmekten pek dikkat edemedim.forumdaki arkadaşların espiri anlayışına hayranı doğrusu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: seek and destroy

    hiçbir zaman ben bu işi kaptım,ben iyi sürüyorum gibi triplere girme...çok dikkatli ol,sen hata yapmasan bile başkalarının hata yapabileceğini düşünerek kullan



    Senin için en iyi tavsiye budur arkadaşım.En nihayetinde sen de araba kullanmayı öğreneceksin ama şu yukarıda yazanı unutursan sen de kaza yapan usta şöförlerden biri olursun.
    Bence araba kullanırken her zaman biraz amatör kalmakta fayda var...
  • Mutlaka öyledir ama insanların deneyimleride önemli.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.