Şimdi Ara

ACEMİLER İÇİN (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
136
Cevap
2
Favori
14.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özellikle acemiliğinizi atarken neler yaptınız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid

    deli kuyuya bi taş attı 100 akıllı cıkaramadı


    ııh çıkmaaazz




  • besmelesiz yola çıkma...
  • Deneyimlerinizi aktarırsanız memnun olurum.
  • bir çok araç kullandım ve sahibi oldum sana yardımcı olacam ama senin aracının markası yılı ..vs önemli
    her aracın genel ihtiyacı aynıdır fakat özel ihtiyacı değişir....
  • 93 Şahin aldım.
  • hocam bunu özellikle sordum çünkü çok aracım oldu onlardan biride doğandı.....(bu arada hayırlı olsun..)

    şimdi yazayım..
    1....asla viyadüklere ve rüzgar etkisindeki virajlara hızlı girme araç çok savruluyor.
    2....aracını sürekli viteste bırak ve el freninide çek.(park halinde)
    3....kesinlikle alarm taktır(hırsızlığı çok basit yapılıyor)
    4....modifiye olaylarına girme tek modifiyesi tüp olsun onuda sürekli bakımdan geçir.
    5....vites geçişlerin rahat ve aheste olsun.
    6....yokuş aşşağı emniyetin için sürekli vitete in(asla tersi bilgilere kulak asma..)
    7....yedek parçası çok ucuzdur sorunu erken farkedip gerekeni yap yoksa yolda bırakabilir.
    8....kapıları bazı turumda kapanmayabilir buna dikkat et.
    9....sabahları çalışma problemi varsa vede alışkanlığın olsun cikle çekerek benzinde çalıştır.(200 m sonra kapa)
    10...aracın yağını suyunu sende kontrol edebil gerekiyorsa hava filitresini ve bujilerinide takabil.(ucuza gelir)
    11...araç daha soğukken fazla gaz verme...kontağa gereksiz yere uzun basma
    12...frenlerine güvenme ve sürekli kontrol ettir.
    13...tekerlekler aracın en önemli organlarında biridir lastiklerine güvenmiyorsan değiştir ve asla büyük ebat alma..




  • 3. Aracı ısıtmak için rolantide çalıştırma. vitese tak fazla devir vermeden sakin bi şekilde 1-2 km sür araba ısınır. Rolantide çok beklersin ve motora zararı olur.
  • bende bisi ekliim bari herkez bisiler yazmis/ bunuda babam soluyodu bana

    viyeduklere cok dikkat et cok soguk havalarda

    nedenine gelince. viyeduklerin alti bildigin gibi bos. normal bi asvalt yolda 120 gibi halk arasinda normal kabul edilen bi hizla giderken bu alti bos olan viyeduge girdiginde soguk havalarda onun altindan esen civi gibi soguk ruzgar viyedukun ustundeki asvaltta DON olusmasina sebep oluyo. bu don olan bolgeye arac bu hizla girince cok rahaty kontrolunu kaybedebilirsin...
  • Trafiği yoğun olmayan yerlerde bol bol pratik yap Hocam. Başka araçların çok yakınına park etmeye kalkma. En tehlikeli döneme de dikkat et. Bu dönem birkaç ay geçtikten sonra "tamamdır ben bu işi öğrendim" dönemidir. Çok acemi iken hız yapmazsın, gözünü yoldan ayırmazsın vs. ama tamamdır dediğin dönemde hız yapmaya, seyir halinde radyo-teyp ile oynamaya başlarsın ki Allah muhafaza asıl o zaman daha dikkatli olmalısın. Kazasız belasız ustalaşmalar Hocam.
  • Yanına senden daha acemi birini al ve ona boş bir eğitim pistinde (kesinlikle cadde ve sokaklar uygun değildir) araba kullanmayı öğret. Bu arada kendini de sınar, neleri bilmen gerektiğini görürsün. Kavrama, yokuşta kalkış, vites değişimi gibi bilgilerindeki eksiklikleri böylece görebilirsin. Kendimden biliyorum. Okuldaki ders çalışma metoduna benziyor aslında.

    Soğuk veya sıcak havalarda camlar buğu yapar. Bunu gidermek için kalorifer ve fanların nasıl etki ettiklerini öğren. Klima olsa kolay ama, bazen cam rezistansı ve cama yönelik fanlarla hangi derecede ne etki olacağını öğrenerek görüşünü çabuk açman önemli. Arkadaşım bu kış buğuyu silmeye kalkarken ilk 50m içinde sağ önünü parketmiş bir kamyonun arkasına soktu.

    Silecekleri de benzer şekilde etkili kullan, cam yıkamalar bazen kontrolü zorlaştırıyor. Hızlı ve takipte giderken saniyeler çok önemli.

    Arka arka giderken hem dikizleri kullanmalı, hem de arkana dönüp bakmalısın. Aynalar tek başlarına mesafe tahmininde yanıltıcı olabilirler. Hızlı geriye gitmek de bir şey kazandırmaz. Aksine yoldaki gevşek kaplamayı veya mucuru, çamuru farkedemeszen ani ve acil durumda fren yapmakta geç kalabilirsin yoksa.

    Eskiden ekmek teknesi vardı, orada Cengiz'in (Peker Açıkalın) söylediği bir iki laf var: 1-Arkanda gözün olmalı, 2-Yolcun ağzına kadar dolu sıcak kahveyi yudumlarken ne ağzını yakmalı, ne de üzerinde bir damla dökmeli.

    Hatırlatmak için söylüyorum: Tofaş mekaniğine, özellikle de frenlerine sakın güvenme. Başka bir araba kullandığın zaman anlarsın farkı. Normal arabayla rahatça gidenler Tofaş kullanırken kavramayı yakalayamayıp stop da ettiriyorlar kolayca.

    Geldikçe bir şeyler anlatıyoruz işte.

    .oO°Oo.




  • Arkadaşlar harikasınız hepinize çok teşekkür ederim.
  • hiçbir zaman ben bu işi kaptım,ben iyi sürüyorum gibi triplere girme...çok dikkatli ol,sen hata yapmasan bile başkalarının hata yapabileceğini düşünerek kullan
  • Yavaş git.
    Kesinlikle sürat yapma.
    Bu sadece acemilik dönemi için değil tüm sürücülük hayatın için bir tavsiyedir.
    Gaz pedalında bir yumurta olduğunu düşün, onu kırmadan hızlanacaksın her zaman.

    37 yaşındayım, bunca yıldır araba kullanıyorum bir Allahın kulu da bana sürat yaptığım için aferin demedi. Kimse madalya falan da takmadı. Bende artık sürat yapmıyorum.
  • Arkadaşım hangi şehirde olduğunu bilmiyorum ama bulunduğun şehirde üç şeritli yol varsa yanına usta bi şoförü al ve o yolda aracı kullan. ( Tabi bunu arabaya iyice hakim oldultan sonra yapacaksın) Aynı şekilde 3 şeritli bi otoban da olabilir. Bu sürüş sana sağ ve sol şeride girerken aynaları nası kullanacağını öğretecektir. Zaten araç kullanırken en zorlanacağın kısım da şerit değiştirmek olacaktır. Malum ön taraf akar gider fakat senin yapacağın hatalardan arka taraf etkilenir. Direksiyonu hareket ettirmeden önce aynaları kontrol etmen gerektiğini öğrenmelisin. İyi ustalaşmalar.
  • ecar limon arkadaş doğru demiş. Aynalara dikkat etmek lazım. Hatta kalabalık trafikde üç, dört dakikada bir sol aynadan başlayarak kafanı oynatmadan sadece gözlerinle sonra orta ayna ve en son sağ aynaya bakarak arkanı kontrol et. Ama aynalara uzun uzun bakma hemen bak ve kaçır gözünü. Yani üç ayna toplam bir buçuk, iki saniye alsın. Gerçi ilk başlarda aynaya bakınca arabanın nerede olduğunu odaklayamayablirsin ama zamanla arabanın sana uzaklığını hemen algılıyorsun. Az öncede dediğim gibi aynalara uzun olarak sakın bakma yoksa bu sefer önünde akan trafiği unutursun allah korusun öndekide fren yapmışsa sonrasını düşünme bile. Sonuç olarak ön kadar arkanada bak ve aynalardaki kör noktaları kavraman yararına olacaktır. Seni sollayan bir arabaya yandan çarpmak büyük hata olur sonra.
  • Bu bilgiler hayat kurtarır.
  • Nedense ben araba kullanırken rahat olmaya çalışıyorum ama ne zaman babam yanımda olsa kıyamet kopuyor. Ya bilmiyor ki kendisi nasıl kullanıyor Birgün kameraya filan çekip göstericem.
  • seyir halindeyken kızlara felan bakma yeter
  • Araba sürmeyi o kadar ilerletsem daha ne isterim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.