Şimdi Ara

ABS FRENLER HAKKINDA! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
3.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    demirbukey den alıntı :

    DOğru bilinen yanlışlar :


    "- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
    Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar. "


    baştan beri bunu savunuyorum
    bu savunduğum şeyde abs siz araç daha kısa mesafede durur yada abs gereksizdir diye bir mesaj var mı ? allahaşkına söyleyin

    battıkça lafı çevirmeye çalışıyosun antik...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla
    abs olmayan bir araçla hangi zeminde kazık fren yaparsanız yapın frenler kilitlenir frenlerin kilitlenmesi mesafeyi uzatır.
    frenin kilitlenmemesi içim pompa yapmakta mesafeyi uzatır.
    şimdi bu 2 varsayım altında bir önerme yapalım.
    demekki abs bir sistem olarak fren mesafesini azaltmasada , abs siz araçlar , abs li araçlardan daha uzun mesafede durur. çünkü ya kilitlenecekler yada pompalamamızdan kaynaklanarak fren mesafesi uzayacak..
    burada iki tarafta haklı . evet abs fren mesafesini kısaltmaz ama abs li araçlar daha çabuk durur. yani absli araçlar dolaylıda olsa daha çabuk durur. bir anlamda fren mesafesi kısalmış gibi etki yapar. bu yüzden abs li araçlar , abssizlerden daha avantajlıdır. daha güvenlidir. gereklidir.
    yaşasın abs :)) yok artık o kadarda değilde ii bişidir yani. abs olmasa ben getzi çoktan pert etmiştim..


    Kesinlikle katılıyorum, ABSsiz aracın ABSli araçtan daha verimli ve etkin duracağını iddia edenin ya ABSsi yoktur amaç empozedir, ya canı sıkılmıştır provakatedir.


    Ya zaten veriler ortada... Bende ABS yok ama aklın yolu bir zaten aksini iddia edenlerin foyası ortaya çıktı... Halen dediği şeyleri alıntı yapıp sanki biz onun başka bir şey iddia ettiğini söylüyormuş gibi koyup duruyor.

    Yok buna yanarım ISUZU DAN ALINTI koymuşum ABS nin yaraları ile ilgili orada diyor kızaklama yapınca fren mesafesi yüzde 30 uzar diyor. Adam diyorki sonuna kadar doğru söylüyor sonra burada diyor ki ABS fren mesafesini uzatmaz...

    Ya ben ne diyebilirim ki bu adama??

    Adam sel 500 merso, 500s ,amg falan 50 tane mercedes aldım diyor. Başka topikte Focusum var diyor, 18 yıl Taunus kullandım diyor Opelim vardı diyor. Yani muhattabımız inasn şu VWTECH vardı onun gibi biri. Hani Bulgaristan dan PORSCHE getirmişti ya. Böyle hatta pijamasıyla resmi vardı




  • ben konu hakkındaki fikrimi yazdım ,, tek tek yazılanlara cevap olsun yada kaldığı yerden devam ettirme gibi bir gayem yok.

    abs hakkında düşündüğüm bunlar...

    bana laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor mu ?

    devede sorun olmasın

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    arkadaşım lütfen konuyu baştan sona okurmusun rica ediyorum bak bakalım buralara nerelerden gelmişiz. Kimine laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor.
  • opel corsa yı arabadan saymadığımdandır
    haaa bu arada uno da vardı bende
    arkadaşım çoook arabam oldu benim sıkıldıkça değiştiriyorum allahıma şükür
  • ööööf ben sıkıldım çıkıyorum artık hadi sen bütün gece arkamdan atıp tut nasılsa yarın cevabını alırsın
    ileri zekalı iq zengini arkadaşım benim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    VWTECH vardı onun gibi biri. Hani Bulgaristan dan PORSCHE getirmişti ya. Böyle hatta pijamasıyla resmi vardı


    antiochos, konuyla alakasız olacak ama VWTECH'i hatırlıyorum, nerelerde acaba şimdi, delikli getirtebildi mi arabasını
  • ingiliz hükümetinin taksi sürücülerini eğitim amaçlı hazırladığı bir makalede çoğu ABS sisteminin normal şartlarda fren mesafesini kısalttığı ancak çok yumuşak zeminlerde fren mesafesini uzatabildiği yazıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos
    VWTECH vardı onun gibi biri. Hani Bulgaristan dan PORSCHE getirmişti ya. Böyle hatta pijamasıyla resmi vardı


    antiochos, konuyla alakasız olacak ama VWTECH'i hatırlıyorum, nerelerde acaba şimdi, delikli getirtebildi mi arabasını



    Bence nick değiştirdi ve aramızda dolanıyor
    Bu aralar MErcedes sevdası varmış

    Ama ABS yi sevmiyor pek , Porsche ta zaten özel ABS siz modelmiş




  • Geçen gün abs sayesinde bir insana veya arabaya çarpmaktan kurtuldum. Haremden çıktıktan sonra E5te Gata çıkışına gelirken oldu. Yağmur yağıyordu, yolun sağ tarafında bir yaya yürüyordu (kaldırım da vardı ama adam yoldan yürümeyi tercih etmiş) solda da yavaş giden bir araç vardı ben de sağdan geçerim diye düşündüm ama tam geçerken adam üstüme kırdı. Ben de panik fren yapıp sağa çevirdim direksiyonu yayaya doğru. (Kaymayacağına mı güvendim refleks mi bilmiyorum.) Eğer abs olmasaydı arabay kaycaktı ve ya adama ya da arabay çarpacaktım ki arabayı tercih ederim. ABS fren esnasında manevra yapabilmeyi sağladığı için çok avantajlı.
    Benim fizik bilgime göre de fren mesafesini de kısaltıyor çünkü araba kaymaya başladığı anda yol ve tekerlek arasında sürtünme katsayısı düşer. Böylece sürtünme kuvveti de azalır. Aracın minimum mesafede durması için tekerleklerin her zaman deönmesi gerekir. Eğer ABSsiz bir frende siz aracın kızaklamayacağı maksimum oranda frene basabiliyorsanız ABS li sistemden önce durmanız teoride mümkündür. Fakat bu pratikte imkansızdır. Ya fazla basılır kızaklama yapar ya da kaymasın diye az basılır.

    Buz ve kar olayında ise belki söylenenler doğrudur. Karda kullandığımda parkederken bile frene dokunduğum anda ABS devreye giriyor ve durana kadar da çalışıyor. ABS siz araç nasıl bir tepki verir bilmiyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Geçen gün abs sayesinde bir insana veya arabaya çarpmaktan kurtuldum. Haremden çıktıktan sonra E5te Gata çıkışına gelirken oldu. Yağmur yağıyordu, yolun sağ tarafında bir yaya yürüyordu (kaldırım da vardı ama adam yoldan yürümeyi tercih etmiş) solda da yavaş giden bir araç vardı ben de sağdan geçerim diye düşündüm ama tam geçerken adam üstüme kırdı. Ben de panik fren yapıp sağa çevirdim direksiyonu yayaya doğru. (Kaymayacağına mı güvendim refleks mi bilmiyorum.) Eğer abs olmasaydı arabay kaycaktı ve ya adama ya da arabay çarpacaktım ki arabayı tercih ederim. ABS fren esnasında manevra yapabilmeyi sağladığı için çok avantajlı.
    Benim fizik bilgime göre de fren mesafesini de kısaltıyor çünkü araba kaymaya başladığı anda yol ve tekerlek arasında sürtünme katsayısı düşer. Böylece sürtünme kuvveti de azalır. Aracın minimum mesafede durması için tekerleklerin her zaman deönmesi gerekir. Eğer ABSsiz bir frende siz aracın kızaklamayacağı maksimum oranda frene basabiliyorsanız ABS li sistemden önce durmanız teoride mümkündür. Fakat bu pratikte imkansızdır. Ya fazla basılır kızaklama yapar ya da kaymasın diye az basılır.

    Buz ve kar olayında ise belki söylenenler doğrudur. Karda kullandığımda parkederken bile frene dokunduğum anda ABS devreye giriyor ve durana kadar da çalışıyor. ABS siz araç nasıl bir tepki verir bilmiyorum.

    evet işte bu helal olsun kızaklayınca sürtünme katsayısı düşer .... Alnından öpeyim arkadaşım...

    Araba kaymaya başlayınca Kinetik Sürtünme olur ve statik sürtünmeden daha azdır bu nedenle araç daha geç durur...




  • Tozlu, mıcırlı zeminlerde bazen kafası karışıp fren mesafesini uzatsa da yararı tartışmaya açmak abesle istigal. ABS işe yaramaz diyen arkadaşlar alsınlar bir ABSsiz araç karı kışı beklemeye gerek yok yolun camurlu ıslak kısmına bir taraf tekerlekleriyle girip bir acil duruş freni yapsınlar bakalım ABSnin ne yaraı varmış.Adamlar ABS'yi 1928 DE HAYAL ETMİŞ 1970 DE TEKNOLOJİ YÜKSELİNCE HAYATA GEÇİRMİŞLER SENE 2005.5 BİZ HALA YARARLI MI DİYE TARTIŞIYORUZ. AFERİM.
  • antiochos saol

    Evet işte bana da fizik dersinde öğretilen bu kayınca dediğin gibi kinetik sürtünme katsayısı olur.

    Hatta bu yüzden mesela bi virajı 60 la dönebiliyorken 70 le girip kaymaya başlarsanız 60 a indiğinizde araç yola tekrar tutunamaz çünkü sürtünme katsayısı düşmüştür.

    Sonuç tekerlekler her zaman dönmelidir

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    quote:

    Orjinalden alıntı: berk984

    Geçen gün abs sayesinde bir insana veya arabaya çarpmaktan kurtuldum. Haremden çıktıktan sonra E5te Gata çıkışına gelirken oldu. Yağmur yağıyordu, yolun sağ tarafında bir yaya yürüyordu (kaldırım da vardı ama adam yoldan yürümeyi tercih etmiş) solda da yavaş giden bir araç vardı ben de sağdan geçerim diye düşündüm ama tam geçerken adam üstüme kırdı. Ben de panik fren yapıp sağa çevirdim direksiyonu yayaya doğru. (Kaymayacağına mı güvendim refleks mi bilmiyorum.) Eğer abs olmasaydı arabay kaycaktı ve ya adama ya da arabay çarpacaktım ki arabayı tercih ederim. ABS fren esnasında manevra yapabilmeyi sağladığı için çok avantajlı.
    Benim fizik bilgime göre de fren mesafesini de kısaltıyor çünkü araba kaymaya başladığı anda yol ve tekerlek arasında sürtünme katsayısı düşer. Böylece sürtünme kuvveti de azalır. Aracın minimum mesafede durması için tekerleklerin her zaman deönmesi gerekir. Eğer ABSsiz bir frende siz aracın kızaklamayacağı maksimum oranda frene basabiliyorsanız ABS li sistemden önce durmanız teoride mümkündür. Fakat bu pratikte imkansızdır. Ya fazla basılır kızaklama yapar ya da kaymasın diye az basılır.

    Buz ve kar olayında ise belki söylenenler doğrudur. Karda kullandığımda parkederken bile frene dokunduğum anda ABS devreye giriyor ve durana kadar da çalışıyor. ABS siz araç nasıl bir tepki verir bilmiyorum.

    evet işte bu helal olsun kızaklayınca sürtünme katsayısı düşer .... Alnından öpeyim arkadaşım...

    Araba kaymaya başlayınca Kinetik Sürtünme olur ve statik sürtünmeden daha azdır bu nedenle araç daha geç durur...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: supremum

    soruyu sorduğumda bu kadar hararetli bir tartışma yaşanacağını hiç tahmin etmemiştim. konuyu açtıktan sonra ilk defa bakma fırsatım oldu afalladım ne oluyor benim konuda diye. neyse tüm yorumları baştan aşağı okudum. kendime göre bir sonuç çıkardım.

    ABS genelde iyidir. ABSden alacağımız verim lastiklerin durumuna ve yol koşullarına göre değişebilir. Tüm yol koşullarında manevra kabiliyeti sağlamasına rağmen daha çok kaygan yollarda lastiklerin kilitlenmemesi için fren mesafesi uzadığından tehlikelere yol açabilir. Ama genelde olan kuru hava ve otoban koşullarında yüksek süratle gidiyor olsak dahi gerektiği anda frene abandığımızda normal frene göre çok daha avantajlı...

    sanırım aşağı yukarı böyle yorumlarını esirgemeyen herkese teşekkürler...

    Aynen öyle supremum kardeşim,güzel özetlemişsin.
    ABS hayat kurtarır,olmazsa olmaz donanımlardandır.Genelde fren mesafesini kısaltır.Bir otoban kullanımında 150-160 gibi sürat varken orta şeritten bir araba aniden önüme kırmıştı hiç aynaya bakmadan ve yolda hafif kavisliydi ben panik halde freni kokledim tabi vurmamak için ve vurmadım çok şükür.Eğer ABS siz bir araba olsaydı o kazık frenle o süratte helede kavis alırken kimbilir kaç takla atardım Allah korusun. Fakat ABS şehir içi düşük hız ve yakın takipte durmaya yaklaştığınız son anda bazen devreye girerek kötü sürprizler yapabilir.Yarım metre dahi uzasa bu zaten vurmak için fazlasıyla yeterlidir öndeki araca.ABS den verimli faydalanabilmek ve kötü sürprizlerle karşılaşmamak için yakın takipten kaçınmakta fayda var şehir içinde.Birde karlı ve buzlu zeminlerde araç hiç durmayacak gibi giderde gider önünde engel yoksa sorun değil ama olmaması imkansız tabi.97 den beri ABS li araçlar kullanıyorum ve karlı buzlu zeminlerde ABS devre dışı çok daha emniyetli hissediyorum kendimi.En azından o hassas şartlarda kontrolün sizde olması elektronik bir sistemin kontrolü elinde tutmasından daha iyi.Çünkü ABS devre dışıyken pedalı istediğiniz hassasiyette ayarlayabiliyorsunuz.Zaten sürat olmaz karda buzda baktınız kızaklıyor araba hafifçe freni gevşetip kontrolü daha iyi sağlayabiliyorsun böylece ama ABS ye kaldıysa iş o biraz fazla heyecanlanıyor buzda ve en ufak kayma algıladığında kütür kütür abartarak devreye giriyor ve hatta hiç çıkmıyor bile buda aracın sürekli yürümesine sebep oluyor.Aslında araçlara tıpkı ESP kontrol on off gibi ABS on off butonu koysalar daha iyi olur ama bu seferde millet unutur sürekli devre dışı kalır diye koymazlar tabi.




  • quote:

    quote:

    Orjinalden alıntı: supremum

    soruyu sorduğumda bu kadar hararetli bir tartışma yaşanacağını hiç tahmin etmemiştim. konuyu açtıktan sonra ilk defa bakma fırsatım oldu afalladım ne oluyor benim konuda diye. neyse tüm yorumları baştan aşağı okudum. kendime göre bir sonuç çıkardım.

    ABS genelde iyidir. ABSden alacağımız verim lastiklerin durumuna ve yol koşullarına göre değişebilir. Tüm yol koşullarında manevra kabiliyeti sağlamasına rağmen daha çok kaygan yollarda lastiklerin kilitlenmemesi için fren mesafesi uzadığından tehlikelere yol açabilir. Ama genelde olan kuru hava ve otoban koşullarında yüksek süratle gidiyor olsak dahi gerektiği anda frene abandığımızda normal frene göre çok daha avantajlı...

    sanırım aşağı yukarı böyle yorumlarını esirgemeyen herkese teşekkürler...

    Aynen öyle supremum kardeşim,güzel özetlemişsin.
    ABS hayat kurtarır,olmazsa olmaz donanımlardandır.Genelde fren mesafesini kısaltır.Bir otoban kullanımında 150-160 gibi sürat varken orta şeritten bir araba aniden önüme kırmıştı hiç aynaya bakmadan ve yolda hafif kavisliydi ben panik halde freni kokledim tabi vurmamak için ve vurmadım çok şükür.Eğer ABS siz bir araba olsaydı o kazık frenle o süratte helede kavis alırken kimbilir kaç takla atardım Allah korusun. Fakat ABS şehir içi düşük hız ve yakın takipte durmaya yaklaştığınız son anda bazen devreye girerek kötü sürprizler yapabilir.Yarım metre dahi uzasa bu zaten vurmak için fazlasıyla yeterlidir öndeki araca.ABS den verimli faydalanabilmek ve kötü sürprizlerle karşılaşmamak için yakın takipten kaçınmakta fayda var şehir içinde.Birde karlı ve buzlu zeminlerde araç hiç durmayacak gibi giderde gider önünde engel yoksa sorun değil ama olmaması imkansız tabi.97 den beri ABS li araçlar kullanıyorum ve karlı buzlu zeminlerde ABS devre dışı çok daha emniyetli hissediyorum kendimi.En azından o hassas şartlarda kontrolün sizde olması elektronik bir sistemin kontrolü elinde tutmasından daha iyi.Çünkü ABS devre dışıyken pedalı istediğiniz hassasiyette ayarlayabiliyorsunuz.Zaten sürat olmaz karda buzda baktınız kızaklıyor araba hafifçe freni gevşetip kontrolü daha iyi sağlayabiliyorsun böylece ama ABS ye kaldıysa iş o biraz fazla heyecanlanıyor buzda ve en ufak kayma algıladığında kütür kütür abartarak devreye giriyor ve hatta hiç çıkmıyor bile buda aracın sürekli yürümesine sebep oluyor.Aslında araçlara tıpkı ESP kontrol on off gibi ABS on off butonu koysalar daha iyi olur ama bu seferde millet unutur sürekli devre dışı kalır diye koymazlar tabi.

    _____________________________


    turhan abi sen zaten on off düğmesi olayını çözmüşsün sigortayı çıkarıp takmak çok zor olmasa gerek. zaten yollarda bigün buzlu bi gün kuru olmuyor ikide bir takıp çıkarmayada gerek kalmaz zaten. abs li araç sadece bir kez kullandım herkesin bahsettiği o takırtıyı duyduğumda ayağımı frene basıp basmamak arasında tereddüt ettim ve sonuçta basamadım ama neyseki abs nedir ne değildir diye (80-90 km hızla giderken) deneme amaçlı bir frendi. 2.denemede gayet sağlam bir şekilde durdum. Ama yol son derece kuru ve lastikler sağlamdı.
    o halde bigün absli bi araç alırsak ilk önce abs sigortasının yerini buluyoruz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum -- 16 Kasım 2005, 17:55:49 >




  • ABS fren mesafesini uzatsa da uzatmasa da; kontrolsüz olarak durmaya çalışmaktansa kontrollü bir şekilde uzun mesafede durmayı tercih etmek gerekir. eğer ki gereğinde aracınızın çarpacağınız yerini seçme LÜKSÜNÜZ varsa, bu nimettir.. döne döne rulet gibi gitmektense ABS siz araca binmemeyi tercih ediyorum. ABS si olmayan araçlarda da görevim gereği seyahat ettiğimde gerçekten huzursuz oluyorum.

    ABS nin sigortasının yeri ya da on/off butonu son derece gereksiz, yol şartları ne olursa olsun ABS nin zararı yok ki. Her şart altında devrede olmalı. Ve dahası, diyelim ki öyle birşey koydular; ne olacak; kaza öncesi milisaniyeler içinde ABS nin devreye girip girmeyeceğine mi karar vereceksiniz yoksa baştan ABS kapalı mı gezeceksiniz []



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __SaDRaZaM__ -- 19 Kasım 2005, 13:55:41 >
  • Arkadaşlar sakin olun. Bakın konuyu özetliyelim ...

    Fizk kuralı : Bir cismin statik sürtünme kuvveti dinamik sürtünme kuvvetinden yüksektir. Yani duran bir cismi harekete geçirmek daha zordur. Harekete geçirdikten sonra itmeye devam etmek daha kolaydır. Bunun tersi de doğrudur. Yani giden bir cisme durdurmak için bir sürtünme uyguladığınızda ilk uyguladığınız anda en fazla etkiyi sağlarsınız. Cisme uyguladıktan sonra baskıya deva edilse bile ilk baştaki etkiyi sağlamaz.

    İşte bu prensiple ABS geliştirilmiştir. Kızaklama yapan araçta frenaj etkisi azalmış demektir. ABD bu etkiyi ilk haline getirmek için sn. de belirli sayıda balatyı kaldırıp kaldırıp bastırır. Bu sayede statik sürtünme katsayısından faydalanır ve ve yüksek etkiyi sağlar.

    1. Normal bir sürücü ABS sistemi kadar hızlı bir şekilde kızkalamayı anlayamaz.
    2. Ve normal bir sürücü ABS kadar hzılı bir şekilde pompalama yapamaz.

    Frenajda ideal olan pompama yaparak frenaj olduğuna göre ve ABS bunu bizim yerimize otomatik yaptığına göre sorun nedir anlayamadım...

    Bu arada mühendisliğe ve matematiğe fiziğe laf etmenizi de anlamayamadım. Hepinizin bindiği araçlar bu hesaplarla ve prensiplerle üretiliyor. Yok gerçek hayatta olmazmış falanı boşverin.

    ABS freni bırakıyormuşl öndeki arabaya tosluyormuşuz da hikaye. ABS olmazsa zaten kızaklayarak öndeki arabyı öpersin. Biraz da direksyion hataı yapmışsan sadece öndekini değil bir de yandakini öpersin.

    ABS nin tek sorunu eğer arkandakinde ABS yoksa ve kıçının dibinden ayrılmıyorsa ani bi fren durumunda seni öper...




  • Sadrazam o ban tabelasını alır....neyse..Terbiye sınırlarını zorlama, ban nedemek ya ayıp değilmi yakışıyormu sana?
    Sana yada kağıt üstü bilgileremi inanacağım yaşadığım ve her gün idrak ettiğim gerçekleremi inanacağım.ABS bana göre karlı buzlu zeminlerde tam bir facia ne kadar çok bilen var bu forumda ya.Başınıza gelmediği için konuşmak kolay.Ne diyeyim herkes istediğini düşünsün beni ilgilendirmez inşallah sizinde bir gün ABS faciası gelir başınıza demek hoş değil ama anlayabilmeniz için yaşamanız gerekiyor demekki.Kimsede yeniden teknik bilgi vermeye kalkmasın canımı sıkmasın.Teknik bilgiye ihtiyacım yok benim.Bir zamanlar televizyonda izledik opel vectrasıyla kaza yapan bir adam hava yastıklarının açılmaması nedeniyle kötürüm olmuştuda pretosto için aracını yakmıştı.Teknik değerler fayda etmemiş yani gerçek hayatta.Anlamamakta ısrar edenler var hala ABS gerekliliktir diyoruz olmalı diyoruz ama sanıldığı gibi lay lay lom olmadığını Buzlu zeminlerde yaşadığım hadiselerle ancak ABS o şartta devre dışı olduğunda yoluma devam edebildiğimi söylediğim halde hala saygısızca ban man tarzında yorum yapılması gerçekten hiç yakışıklı değil.Terbiyesizliğe gerek yok adam gibi yorum yapın benide çileden çıkarmayın yıllardır bu foruma emek vermiş bir abinizim genç kardeşlerimle sohbet etmeye çalışıyorum seviyemizi düşürmemeye çalışalım lütfen.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    ben konu hakkındaki fikrimi yazdım ,, tek tek yazılanlara cevap olsun yada kaldığı yerden devam ettirme gibi bir gayem yok.

    abs hakkında düşündüğüm bunlar...

    bana laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor mu ?

    devede sorun olmasın

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    arkadaşım lütfen konuyu baştan sona okurmusun rica ediyorum bak bakalım buralara nerelerden gelmişiz. Kimine laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor.




    burada bahsettiğimin sen olmadığını sende biliyosun bende biliyorum hatta bahsi geçen kişi veya kişilerde biliyor. Sen üzerine alınma düttürü.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: civil

    Sadrazam o ban tabelasını alır....neyse..Terbiye sınırlarını zorlama, ban nedemek ya ayıp değilmi yakışıyormu sana?
    Sana yada kağıt üstü bilgileremi inanacağım yaşadığım ve her gün idrak ettiğim gerçekleremi inanacağım.ABS bana göre karlı buzlu zeminlerde tam bir facia ne kadar çok bilen var bu forumda ya.Başınıza gelmediği için konuşmak kolay.Ne diyeyim herkes istediğini düşünsün beni ilgilendirmez inşallah sizinde bir gün ABS faciası gelir başınıza demek hoş değil ama anlayabilmeniz için yaşamanız gerekiyor demekki.Kimsede yeniden teknik bilgi vermeye kalkmasın canımı sıkmasın.Teknik bilgiye ihtiyacım yok benim.Bir zamanlar televizyonda izledik opel vectrasıyla kaza yapan bir adam hava yastıklarının açılmaması nedeniyle kötürüm olmuştuda pretosto için aracını yakmıştı.Teknik değerler fayda etmemiş yani gerçek hayatta.Anlamamakta ısrar edenler var hala ABS gerekliliktir diyoruz olmalı diyoruz ama sanıldığı gibi lay lay lom olmadığını Buzlu zeminlerde yaşadığım hadiselerle ancak ABS o şartta devre dışı olduğunda yoluma devam edebildiğimi söylediğim halde hala saygısızca ban man tarzında yorum yapılması gerçekten hiç yakışıklı değil.Terbiyesizliğe gerek yok adam gibi yorum yapın benide çileden çıkarmayın yıllardır bu foruma emek vermiş bir abinizim genç kardeşlerimle sohbet etmeye çalışıyorum seviyemizi düşürmemeye çalışalım lütfen.


    Civil tecrubelerini ve deneyimlerini aktardıgın için kendi adıma teşekkür ederim.

    Hocam bişey sormak istiyorum. Bu karlı ve buzlu yokusları inerken ABS surekli devrede oluyor demişsin ya(Ilgazlarda); Peki ABS devredeyken frene sonuna kadar basınca da araba yavaşlamıyormu?

    Mantıken yavaşlaması lazım gibi geliyor bana ama kastamonulu bir arkadasta yavaşlamadıgını o yuzden motor freniyle inmek zorunda kaldıklarını anlatmıştı.(1.2. viteste indikleri oluyormuş bazı yerlerde)

    Birde eski model araçlarla yeni model araçlardaki ABS sistemleri aynı degildir heralde degilmi? Mesela bizde eskiden 97model marea vardı. Nerdeyse herfrende ABS devreye girerdi; ama şuan kullandıgım getzde ABS çok zor devreye giriyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    quote:

    Orjinalden alıntı: civil

    Sadrazam o ban tabelasını alır....neyse..Terbiye sınırlarını zorlama, ban nedemek ya ayıp değilmi yakışıyormu sana?
    Sana yada kağıt üstü bilgileremi inanacağım yaşadığım ve her gün idrak ettiğim gerçekleremi inanacağım.ABS bana göre karlı buzlu zeminlerde tam bir facia ne kadar çok bilen var bu forumda ya.Başınıza gelmediği için konuşmak kolay.Ne diyeyim herkes istediğini düşünsün beni ilgilendirmez inşallah sizinde bir gün ABS faciası gelir başınıza demek hoş değil ama anlayabilmeniz için yaşamanız gerekiyor demekki.Kimsede yeniden teknik bilgi vermeye kalkmasın canımı sıkmasın.Teknik bilgiye ihtiyacım yok benim.Bir zamanlar televizyonda izledik opel vectrasıyla kaza yapan bir adam hava yastıklarının açılmaması nedeniyle kötürüm olmuştuda pretosto için aracını yakmıştı.Teknik değerler fayda etmemiş yani gerçek hayatta.Anlamamakta ısrar edenler var hala ABS gerekliliktir diyoruz olmalı diyoruz ama sanıldığı gibi lay lay lom olmadığını Buzlu zeminlerde yaşadığım hadiselerle ancak ABS o şartta devre dışı olduğunda yoluma devam edebildiğimi söylediğim halde hala saygısızca ban man tarzında yorum yapılması gerçekten hiç yakışıklı değil.Terbiyesizliğe gerek yok adam gibi yorum yapın benide çileden çıkarmayın yıllardır bu foruma emek vermiş bir abinizim genç kardeşlerimle sohbet etmeye çalışıyorum seviyemizi düşürmemeye çalışalım lütfen.


    Civil tecrubelerini ve deneyimlerini aktardıgın için kendi adıma teşekkür ederim.

    Hocam bişey sormak istiyorum. Bu karlı ve buzlu yokusları inerken ABS surekli devrede oluyor demişsin ya(Ilgazlarda); Peki ABS devredeyken frene sonuna kadar basınca da araba yavaşlamıyormu?

    Mantıken yavaşlaması lazım gibi geliyor bana ama kastamonulu bir arkadasta yavaşlamadıgını o yuzden motor freniyle inmek zorunda kaldıklarını anlatmıştı.(1.2. viteste indikleri oluyormuş bazı yerlerde)

    Birde eski model araçlarla yeni model araçlardaki ABS sistemleri aynı degildir heralde degilmi? Mesela bizde eskiden 97model marea vardı. Nerdeyse herfrende ABS devreye girerdi; ama şuan kullandıgım getzde ABS çok zor devreye giriyor.

    Bende sana böyle bir önemli noktaya değindiğin için teşekkür ederim angaralı kardeş.Olgun adamın hali başka oluyor.Şimdi ABS de böyle birde durum var yani arabadan arabaya değişik özellikler gösterme durumu.Kimi arabalarda çok sık devreye girer en ufak frende devreye girer ve devrede kalışıda fazladır kimi araçta ise çok zor devreye girer ve girse bile fazla abartmaz kısa bir süre içinde hemen çıkar devreden.Kullandığım arabalardan örnek vermek gerekirse, nissan primera sık sık devreye girer ve fazla devrede kalır uzarsın,civic orta hallidir,corolla orta hallidir,clio orta hallidir,senin dediği gibi getzin harika frenleri var çok uğraşman lazım devreye girmesi için,passat oda çok iyi,bahsettiğin gibi marealar berbat.Görüldüğü gibi ABS lay lay lom değil araçtan araca bile farkediyor.Ben primera ile yaşamıştım o hadiseyi sık sık girerdi devreye abs si ve o kardada o yüzden sürekli ilerlemişti durmadan.Evet dediğin gibi heleki ABS si nazlı bir arabaya denk gelirsen buzlu zeminde ve yokuş aşağıya neredeyse hiç durmamacasına ilerliyor,motor freni falan farketmiyor zaten karda yada başka yerde boşta inilmez motor freninden mutlaka yararlanılır.Ben o hadise üzerine pendik ana nissan bayine bile getirdim aracı.Sadece nasihat verdiler işte ABS böyledir mantıklı pedal kullanmak lazım,ani fren yapmamak lazım,öndeki aracı mesafeli takip etmek lazım,ABS nin asıl maksadının direksiyon hakimiyeti olduğunu fren mesafesini kısaltmak olmadığını falan filan yani.Fakat sonraki modellere birde EBD ekleyerek durumu biraz daha iyileştirmişlerdi.Bak ama Getz gibi frenleri iyi olan ABS li bir araçla ılgazdan sakin sakin inilebilir tehlikeye düşmeden ama hassas ABS li arabalarda bu çok zor tıpkı 98 primeramda olduğu gibi.Durum böyle arkadaşım yani her şey kağıt üzerindeki gibi değil yada kendi kullandığı aracı gibi değil gerçek hayatta çok şey farklı oluyor malesef.Bilmişlik yapıp kesin yargılar koyulması can sıkıcı.Yoksa kimsenin ABS ye teknolojiye bir şey dediği yok.Ben eşime bu yaz giriş seviye bir getz alacakken sırf tek hava yastıklı ve ABS si yok diye ABS ve 4 hava yastığı olan clioyu aldım.Buda yorumlarımı yanlış okuyan anlayan arkadaşlara duyurum olsun.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.