Şimdi Ara

A2 mi A mı ehliyeti alayım? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
23.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SercaN__


    quote:

    Orijinalden alıntı: DgnByz

    600cc motoru yakın tarihte kullanamayacağımı düşündüğümden A2 alayım diye düşünüyorum lakin ana problemim başka. O da şudur, biraz çelimsizim A sınıfı için verilen son eğitimlerde ve sınavda, baskülde 60KG gelen ben zorlanırım diye düşünüyorum. Tecrübeli arkadaşlar bi' aydınlatırsa mutlu ederler

    O kiloyla A ile zorlanirim dersen A2 ilede zorlanirsin.Bende 250 cc var arada bana bile zor geliyor senin 2 katın kilom olduğu halde Kilodan ziyade teknik ve tecrübe işi bunlar.Ne minnak bayanlarimiz koca koca motorlar kullaniyorlar korkma.

    Çok uzun süre bisiklet kullandım lakin motosiklet tecrübem hiç yok, scooter falan hiç kullanmadım. Aralıktaki sınava yetişemediğimi öğrendiğimde hevesim bayağı bi' kursağımda kalmıştı, şubatta da gidip sınavda kalmayayım istiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DgnByz


    quote:

    Orijinalden alıntı: SercaN__


    quote:

    Orijinalden alıntı: DgnByz

    600cc motoru yakın tarihte kullanamayacağımı düşündüğümden A2 alayım diye düşünüyorum lakin ana problemim başka. O da şudur, biraz çelimsizim A sınıfı için verilen son eğitimlerde ve sınavda, baskülde 60KG gelen ben zorlanırım diye düşünüyorum. Tecrübeli arkadaşlar bi' aydınlatırsa mutlu ederler

    O kiloyla A ile zorlanirim dersen A2 ilede zorlanirsin.Bende 250 cc var arada bana bile zor geliyor senin 2 katın kilom olduğu halde Kilodan ziyade teknik ve tecrübe işi bunlar.Ne minnak bayanlarimiz koca koca motorlar kullaniyorlar korkma.

    Çok uzun süre bisiklet kullandım lakin motosiklet tecrübem hiç yok, scooter falan hiç kullanmadım. Aralıktaki sınava yetişemediğimi öğrendiğimde hevesim bayağı bi' kursağımda kalmıştı, şubatta da gidip sınavda kalmayayım istiyorum.

    Öğrenene kadar bi çizgi var orayı geçtin mi tamamdır.Benimde senin gibiydi.Hayatımda bırak vitesli motoru elektrikli scooterlara 1 yada 2 defa binmiştim.Tam olmayacak bu iş derken bi anda korkuyu attım ve hallettim.Sen daha gençsin benden kesin halledersin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    Almışken hepsini kapsasın A alayım mantığı doğru değildir. Neden mi?
    1. Hiç motosiklet tecrübesi olmayan birinin eğitim alsa dahi A ehliyeti sınavında başarılı olma ihtimali çok azdır. Çünkü 600-700cc ağır bir motosiklet ile sınava girer. ilk sekiz çizmede veya u dönüşünde motoru devirir.
    2. A2 ehliyet ile çoğu 300-400cc motosikletleri kullanabilirsiniz. Bu size ömrü billah yetebilir.
    3. Daha ötesini alacak kullanacak kişi o aşamaya geldiğinde A ehliyeti masrafını dert etmez.

    Saygı duyarım ama 1. madde yanlış.

    Sana direkt al sana 600'lük 700'lük motor demiyorlar. Önce öğren diye 125 150 CC veriyorlar düz git dön gel mantığı.
    Sonra A2'nin süreceği motoru veriyorlar bununla da zigzag yapıyorsun sekiz çiziyorsun yola alışıyorsun bir nevi. Sonra seni 600 700 CC'lik motora veriyorlar onunla da A1 ve A2'nin eğitimine devam ediyorsun. Dolayısıyla tüm motorları sürdüğün için biliyorsun motoru.

    Ha şu da var. Hiç bir kurs sanmıyorum ki açık gazla 700'lük makineyi öğrenciye versin. Gaz kilitleri var. Onu takar gazı en az açabileceğin şekilde ayarlar ve sana verir. Uçamazsın kaçamazsın.

    Elde imkan varken kullanmak lazım. Ekstra masrafa gerek yok. Çünkü A2 ehliyeti olan kişi hadi ben A alıyorum dediğinde kursa kayıt yaptırır ki şu anda Ankara'da en düşüğü 800 TL civarında. Ehliyet masrafı ortalama 300 Tl civarında. En kötü ihtimalle 1000 1100 TL bştan yere çöpe atmaktan ve ekstradan zaman kaybetmektense Dİrekt A sınıfı ile başlanabilir.




  • Yaşım 38 olduğu için A sınıfı ehliyete yazılacağım genç olsaydım önce A2 ehliyete yazılırdım hiç motor kullanmadım sadece motorun parçalarını biliyorum debriyaj fren gidon gaz elcik sinyal amortisor vs gibi sayabilirim ehliyeti aldıktan sonra 50 cc veya 100 cc ile başlamayı düşünüyorum bu sırada bazı markaların güvenli sürüş ileri sürüş gibi eğitimleri varsa almayı düşünüyorum sonra beş altı yıl gibi sürede zamanla hacim büyütüp 250 cc 600 cc ve daha üstü gibi kullanma planım var ilerde bütçem yeterse Honda Goldwing tarzı touring bir motor alıp Türkiye turuna çıkmak var nasip olur inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A sınıfı motorları kullanmak daha rahat geldi bana açıkçası . Dengesi çok daha iyi hafif motorlara göre. Şöyle bir sorun var. 8 çizerken gidon çapı kısıtlı ve motor ağır olduğu için yatirman gerekiyor motoru. Bende ilk defa Motorsikleti CB650F te ogrendim. açıkçası yaş tutuyorsa A sınıfı almak mantıklı ( uzun yıllar aktif olarak bisiklet sürdüm sürüyorum. ) .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Warknife_ _ kullanıcısına yanıt
    İzlediğim videolarda sekiz çizerken debriyaja basılı tutup sadece arka fren ile dönüyorlardı büyük cc de aynıdır sanırım ama yatırırken dengeyi iyi ayarlamak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Laurin Klement L kullanıcısına yanıt
    Debriyaj iyi kontrol edilebilirse ve hız da 10km/s in altına düşmezse sorunsuz şekilde 8 çiziliyor. Arka freni çok kullanmadim ama dediginiz gibi debriyaj manetini tamamen bırakıp fren ile de kontrol edilebilir. Muhtemelen çoğu Yüksek CC motorsikletlerde debrijayi tamamen birakmak bile hızlanmasına yetiyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Warknife_ -- 31 Aralık 2019; 1:8:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor Ehliyeti Sınıfları sürücülerin kullanacakları tekerlek sayısı motor gücüne göre belirlenmiştir. Motor Ehliyeti İki, üç veya dört tekerlekli olarak beş sınıfa ayrılmıştır.


    Eğer Yaşın tutuyorsa sana önerim A ehliyeti almandır.

    A Ehliyeti Hakkında Detaylı Bilgiler.
  • ahmetsafir A kullanıcısına yanıt
    Yaşım 38. A sınıfı düşünüyorum kurs için yaza gitmeyi düşünüyorum şimdi havalar yüzünden Ankara’da kar var yerler kaygan olur eğitimde veya sınavda Allah korusun motoru deviririz bir de sınavın son aşaması trafikte kullanmak var gerçi kışın bazı komisyon üyeleri trafiğe çıkarmıyormuş ama bu havalarda riskli olabilir en iyisi ehliyeti yaza doğru almak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.