Şimdi Ara

78 promille ehliyete el konuldu yardım :( (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
169
Cevap
0
Favori
33.084
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tekrar yazma ihtiyacı duydum,


    bu konuları çok yazıp çiziyoruz ama bir arpa boyu yol alınmıyor.. ben diyorum ki aldığınız alkol miktarı sınırda dahi olsa maddi hasarlı,yaralanmalı,ölümlü,sakat kalmalı kazalara her an karışılabilir.araçlarda meydana gelecek hasarlar düzeltilir sorun değil.ama insana gelecek bir zararın telafisi mümkün değildir.farzedelim ki alkol miktarı sınırda bir kazaya karıştınız ve çarptığınız araçtaki kişide emniyet kemeri yoktu ve sakat kaldı. bunun fiziksel ve ruhsal telafisi asla mümkün değildir.ve bu olaya sebep olan kişinin yaşadığı vicdan azabı da cabası.

    ne oldu peki? alkol sınırda ama gene de bir yaşanmış trajedi var. bunun altını özellikle çiziyorum sizde kabahat olmasa da alkol sınırda olsa da gene de çok büyük yıkım yaşarsınız emin olun ve dersiniz ki keşke bu akşam ya da bugün arabayı kullanmasaydım.. ya da siz yolcusunuz arkadaşınız sürüyor o da sınırda alkollü ama kaza oldu siz sakat kaldınız.. ya da öldünüz ne olacak? buyrun buradan yakın.. arkadaşınıza kızmazmısınız? neden sürdün alkollü benim kabahatim neydi diye? mutlaka kızarsınız ama iş işten geçmiştir artık..

    işte bizim derdimiz de bu.. bu tür stresler yaşamamak ve yaşatmamak için diyoruz ki alkollü iseniz araç kullanmayın(alkol miktarı önemli değil). kendi canınızı tehlikeye atmamak ve sevdiğiniz insanları üzmemek için en doğrusu budur.

    bü ülkede bir kereden birşey olmaz anlayışının yıkılması, yok edilmesi gerekiyor. bir kere alkollü kullandınız ve kaza oldu.. hani bir kereden birşey olmazdı????

    burada amaç ehliyeti kurtarmak değil, kendinizi ve diğer insanları olası bir kazadan korumaktır.

    tekrar diyorum ki iyi düşünün...


    hepinize saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 30 Mayıs 2009; 10:54:06 >




  • meteg
    bende bunu yazmaya gelmiştim ki sen önce yazmışsın


    49,5 promille gayet kurallara uygun ilerlerken birden önümüze çıkan yayayı göremedik ve çarptık.
    acaba vicdanınızın durumu ne olur?

    yukarıdaki arkadaşların da bahsettiği gibi yiyecek ve içeceklerden de promil artışı sağlanıyor.
    dolayısı ile bu olaydan çıkan olumsuz durumları engellemek için 50 promil diye kural çıkarmışlar.
    size yola çıkarken alkol alabilirsiniz ama 50 promili geçemezsiniz denmiyor.
    burada yanlış anlaşılan durum var.

    o 50 promil zaten yiyeceklerden ve içeceklerden elde edilebilen üst sınır gibi.

    yine kişinin bünyesine göre kandaki alkol oranı da değişiklik gösterir.
    fakat kişiye özel kurallar çıkmaz.
    sen 50 kilosun az iç, sen 120 kilosun devam et denemez.

    burada bizi alkolmetre ya da polisler kontrol etmeyecek.
    biz kendimizi kontrol edeceğiz.

    eğer bilinçli ve topluma faydalı sağ duyulu bir vatandaş isek yola çıkarken alkol almayacağız.
    bu kadar basit.
    hala 1 kutu bira şu kadar promil hesaplarına girersek
    ya da içeyim de 50 ptomili geçmesin hesaplarına girersek bir yerde yanlış yapıyoruz demektir.




  • valla iyi yapmışlar ama bence 6 ay az , 1-2 sene el koysalar daha iyi olur. bi de utanmadan nasıl geri alırım diyo
  • geçmiş olsun .. bu olay da size ders olmuştur umarım.. alkollü yola çıkıp kimsenin canını tehlikeye düşürmeye hakkınız yok..


    kızacaksınız belki bana ama polis doğrusunu yapmış.. 6 ay sonra ehliyetinizi geri aldığınızda en azından biraz daha düşünür olursunuz direksyon başına geçmeden..


    tekrar geçmiş olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliserpil2006

    ünlü bir çin atasözü der ki " döte giren şemsiye açılmaz......"




    açılır diye biliyodum ben , ama geri çıkacağından emin değilim..
  • Geçenlerde benim bi tanıdığım yakalandı alkollü, 1 bira içmişti yemektede portakal yemişti. 55 promil çıktı çevirmede...6 ay ehliyetine el konuldu + para cezası...

    Bir bardak dahi olsa araba kullancaksanız, içmeyin arkadaşlar, eğer içiyorsanızda binip bi taksiye öyle gidin gideceğiniz yere, en azından daha az para çıkar cebinizden....
  • şehir içinde 50 yi şehirler arası 90 ı otobanda 120 yi geçmedim diyern var mı? kendi kendinize bu soruyu bir sorun .. gerçekçi olmak lazım..
  • şöle yapıyoz biz, alkol almayan biri (ben) arabayı kullanıyor, gerisi zil zurna kafa çekiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ipo_aga

    şöle yapıyoz biz, alkol almayan biri (ben) arabayı kullanıyor, gerisi zil zurna kafa çekiyor.

    O zaman seni arıyoruz. Tüm masraflarını çekiyoruz.
    Bugünlerde alkol almayan vatandaş bulmak zorda.
  • geçmiş olsun umarım alkol alıp araç kullanmazsın bir daha.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kocaballi

    Ben sırf bu yüzden işi bırakacaktım,

    Patronla ş.dışı gezisine çıktık, iş bitti, dönüşte patron yolda yemekte içki aldı, sonra direksiyon başına geçmeye kalktı, bende olmaz dedim, o diretti,
    o zaman ben bu arabaya binmem dedim. baktı ben çok ciddiyim, verdi anahtarı.

    Alkol alanın arabasına kolay kolay binmem, bende içtiğimde araç kullanmam, araç kullanacaksam da bir duble/bir bira dan fazla içmem yola çıkmaya yakın içkiyi keserim.

    Bu arada yakalandığınızda eğer polis alkol aldınızmı diye sorarsa ve ölçümden kaçışınız yoksa 5-10 dk. önce aldım derseniz en az yarım saat sonra sizde ölçüm yapabilir.

    ve gerçekten yapılan ölçümün doğru olmadığına inanıyorsanız mutlaka kan testi talep edin ve tutanağa imza atmayın,

    Bende sürekli olarak kullanılan bu cihazların düzgün kalibre edildiğinden şüpheliyim çünkü..

    "Alkol bütün kötülüklerin anasıdır"




    +1 Alkolü yeni aldıysanız bunu bildirin zaten iyi niyetli memurlar ne zaman aldınız diye soruyor güzel bir ölçüm için beklemenizi söylüyor ki fazla çıkmasın.

    Gelelim bu kadar felsefe yapan arkadaşlara yok idam edelim yok elektriğini keselim vs vs
    Bu kadar felsefe yapanlar eminim radar olmasa frenin yerini unuturlar radara kadar bas bas o hayatı tehlikeye atmak değil alkollü sürmek mi sadece tehlike?
    Ya frenleri tutmayan arabasında noksanlık olanlara ne demeli? Eminim saydıklarım içinde burda yorum yazanlarda vardır ne kadar abartmayı seviyorsunuz.
    Sürekli alkol alırım yolada çıkarım benim diyen adamdan daha düzgün sürerim,trafik de makası at at gel burda adama felsefe yap sizi anlamıyorum olanı biteni hatırladığına göre arkadaş (demek ki ayık) herkez kadar tehlike arz ediyor.
    Alkolsüz kasaplara selamlar.




  • evet arkadaşlar uzman müdahalesi geliyor konuya ;)
    ben eczacıyım 2008 3. ayda ehliyeti verdim 6 ay, 3 bira 80 promilden
    bana iyi ders oldu, hem bana hem çevremdekilere.
    Mesela şimdi arkadaşlar içmeye çağırdı, üflesem 100 çıkarım şu an, birde orda içcem.
    Anlayacağınız gitmedim.
    Ama 50 promil altı alkol herkezde çıkabilir, ninja teyzelerde bile(çarşaflı), ilaçların metabolitleri alkol olabilir yada içinde etanol içeren ilaçlar olabilir(umca solüsyon gibi)
    Onun için kurallara uyun, ama işi yobazlığada vurmayın.
  • geçmiş olsun,,çek cezanı,,,şeriatın kestiği parmak acımazmış,,alkollü araç kullanarak hem kendini ,aileni ve trafikteki diğer insanları düşün hiç ağlama sızlanma
  • Yahu adama alkollü araç kullanmak kötü dersin, 'sen hiç kullanmadın mı', hız yapma dersin, 'sen hiç yapmadın mı' diye cevap verirsiniz.
    Arkadaşım, trafik kurallarına düzgünce uyan, diğer araçlara ve yayalara saygılı adam görmedin heralde sen. Neden illa ki uyaranların da bir manyaklık yapmış olabileceği düşüncesine kapılıyorsun. Ben burada yazan çoğu arkadaşın da benim gibi trafikte kurallara saygılı bir şekilde yol aldığına inanıyorum. Siz herkesi kendiniz gibi görmeyin.
  • 50 Promil cart curt laf, kafayı çektinmi isterse, bir bira olsun direksiyona, çönmeyecen.

    Adam ayakta duramıyor, televizyonlarda görüyoruz, halen laf anlatıyor.

    Ben; sağ ön koltuğa otururum, başkası güzelce kullanır.

    Adı üzerine Alkol, bir nevi uyuşturucu.
  • Biri bu konuyu kilitlesin. Ayıp yahu...

    78 promille el konulmuş. 28 promil için olur muymuş. Vay anasını...
  • biz burada kimseyi yargılamıyoruz.sadece meydana gelebilecek olası bir kazada yaşanacak travmaları ve stresleri anlatmaya çalışıyoruz bunu yapıyoruz ki olası bir kazayı önleyelim.alınabilecek en iyi önlem olası bir kazayı önlemektir.olan olduktan sonra vah vah tüh tüh demek değil.. çünkü Türkiye'nin başı "bir kereden birşey olmaz abi" mantığı yüzünden ağrıyıp duruyor,



    adam hayatında bir kez hatalı sollama yapar ölebilir.

    hayatında bir kez alkollü kullanır üzücü bir kaza olabilir

    hayatında bir kez uykusuz araç kullanıp çoluğunu çocuğunu ve karısını bir başına bırakabilir. bunlar olduktan sonra konuşmak boş.. o yüzden kendinizden emin değilseniz alkollü iseniz,yorgunsanız veya başka sorunlar varsa araç kullanmayın.

    bu yazdıklarım konu ile ilgili son sözlerimdir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rLzApex


    quote:

    Orjinalden alıntı: kocaballi

    Ben sırf bu yüzden işi bırakacaktım,

    Patronla ş.dışı gezisine çıktık, iş bitti, dönüşte patron yolda yemekte içki aldı, sonra direksiyon başına geçmeye kalktı, bende olmaz dedim, o diretti,
    o zaman ben bu arabaya binmem dedim. baktı ben çok ciddiyim, verdi anahtarı.

    Alkol alanın arabasına kolay kolay binmem, bende içtiğimde araç kullanmam, araç kullanacaksam da bir duble/bir bira dan fazla içmem yola çıkmaya yakın içkiyi keserim.

    Bu arada yakalandığınızda eğer polis alkol aldınızmı diye sorarsa ve ölçümden kaçışınız yoksa 5-10 dk. önce aldım derseniz en az yarım saat sonra sizde ölçüm yapabilir.

    ve gerçekten yapılan ölçümün doğru olmadığına inanıyorsanız mutlaka kan testi talep edin ve tutanağa imza atmayın,

    Bende sürekli olarak kullanılan bu cihazların düzgün kalibre edildiğinden şüpheliyim çünkü..

    "Alkol bütün kötülüklerin anasıdır"




    +1 Alkolü yeni aldıysanız bunu bildirin zaten iyi niyetli memurlar ne zaman aldınız diye soruyor güzel bir ölçüm için beklemenizi söylüyor ki fazla çıkmasın.

    Gelelim bu kadar felsefe yapan arkadaşlara yok idam edelim yok elektriğini keselim vs vs
    Bu kadar felsefe yapanlar eminim radar olmasa frenin yerini unuturlar radara kadar bas bas o hayatı tehlikeye atmak değil alkollü sürmek mi sadece tehlike?
    Ya frenleri tutmayan arabasında noksanlık olanlara ne demeli? Eminim saydıklarım içinde burda yorum yazanlarda vardır ne kadar abartmayı seviyorsunuz.
    Sürekli alkol alırım yolada çıkarım benim diyen adamdan daha düzgün sürerim,trafik de makası at at gel burda adama felsefe yap sizi anlamıyorum olanı biteni hatırladığına göre arkadaş (demek ki ayık) herkez kadar tehlike arz ediyor.
    Alkolsüz kasaplara selamlar.



    +100000 aynen katılıyorum, çok iyi bir noktaya değinmişsiniz.




  • ya bu promilini ayarı nedir yani 50 promil neye denk gelir 2 biraya mı 2 duble rakıya mı 2 bardak votkaya mı bu arada sadece 1 duble viski içip ki onu da yarım bırakmıştım trafikte aracımın rot-balansı bozuk diye telefonda mesaj yazarken yan şeride geçmiştim sonra polis çevirdi ve alkollü olmadığım halde saçma sapan 10 kere fln üfletmişlerdi o alete en sonunda kız arkadaşım başlarının etini yedi de öyle salmışlardı beni :D
  • ALKOL VE SÜRÜCÜLER

    Zuhuri KÜÇÜKAKKAYA*



    *2. Sınıf Emniyet Müdürü, TEMUH Dairesi Başkan Yardımcısı

    Alkol; alındığında insan organizmasını etkileyen, davranışları belirsizleştiren, uyuşturan ve keyif veren bir maddedir. İradeyi ve davranış hakimiyetini olumsuz yönde etkileyen alkolün sürücüler üzerindeki olumsuz etkisi büyük olmakta ve telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurmaktadır.

    Ağızdan alınan alkol, yemek borusu, mide ve ince bağırsağın yukarı kısmı yüzünü kaplayan ve "mukoza" denilen ince zardan kolayca emilerek, 15-30 dakika içinde dörtte biri kana geçer. Kana geçen alkol hızla karaciğer ve beyni etkiler. Alkol kandaki en yüksek seviyeye 20 dakikada ulaşır. Alınan alkolün % 90’ı bir saat içinde kana geçer, 3 saatte ise sindirim borusunda hiç alkol kalmaz.

    Alkolün trafik kazalarına yol açmasının iki temel nedeni, kullananlarda uyarıcı ve uyuşturucu etki yapmasıdır.

    Alkol, korkunun azalması, kendine güvenin artması, aşırı cesaret gibi dürtüsel yapıları kuvvetlendirir. Riske girme ihtimalini artırır. Bu da sürücülerin aşırı hız ve tehlikeli manevralar yapma arzularını kamçılar. Hatalara ve kazalara neden olur. Dolayısıyla alkollü sürücüler kendi güvenlikleriyle birlikte, karayolunu kullanan diğer sürücülerin ve yayaların güvenliğini de tehlikeye sokarlar.

    Alkol, kazaların en önemli nedenleri arasında yer alan dikkatsizlik ve yorgunluğun artmasına neden olur. Kandaki alkol miktarı arttıkça kişinin denge, işitme, görme gibi beyinsel fonksiyonları zayıflar. Kas kontrolü, dikkat, intikal süresi gibi çok önemli duyu ve kontrol kabiliyetleri azalır.

    Sürücü, beyinsel fonksiyonlarının zayıflaması durumunda önüne aniden bir canlı veya araç çıkması halinde alkolsüz sürücünün gösterdiği refleksi gösteremez. Bir sürücünün araç kullanırken fark ettiği ani bir tehlike anında, ayağını gaz pedalından çekip fren pedalına basıncaya kadar geçen süreye "intikal süresi" denir. Bu süre 0.88 saniye olup, 90 kilometre hızla kuru, asfalt yolda seyreden bir araç bu sürede 18.75 metre mesafe kat eder. Bu mesafe trafik kazaları açısından oldukça önemli bir mesafedir.

    Bundan sonra fren mesafesi gelir. "Fren mesafesi", frene basmaya başlanıldıktan sonra araç duruncaya kadar geçen zamanda kat edilen yoldur. Bu zaman içinde aynı şartlarda, yani kuru asfalt yolda 90 kilometre hızla seyreden bir araç 53 metre yol alır. İntikal mesafesi (18.75 m) ile fren mesafesi (53 m)’nin toplamı olan (71.75 m) mesafeye "durma mesafesi" denir.

    Trafik kazalarının önlenmesine ve azaltılmasına etki eden bir çok unsur vardır. Dünya Bankası verilerine göre karayolunun fiziki yapısındaki mühendislik hizmetleri % 31, karayolu üzerindeki kuruluş ve tesislerin güçlendirilmesi % 15, Trafik Polislerinin denetimi %12, Güvenlik etütleri %10, diğer kıstaslar (karayolu kullanıcılarını eğitimi, karayolu ve trafik mevzuatının geliştirilmesi, veri toplama ve analiz ile istatistik çalışmalarının desteklenmesinin) % 20 oranında kazaların önlenmesine etki etmektedir. Bu unsurlardan biri de trafik polisinin trafiği denetimidir. Görüldüğü gibi dünya bankası tespitlerine göre ülkemizde trafik polisinin denetimlerinin trafik kazalarına etkisi % 12’dir. Yani trafik polisi hatasız, eksiksiz olarak denetimlerini sürdürmüş olsa bile, meydana gelebilecek 100 kazadan ancak 12’sini engelleyebilecektir.

    Trafik polisinin denetimlerinin bir ayağını oluşturan alkol denetimi de trafik kazalarının en aza indirilmesi için yapılan bir tedbirdir.

    Alkol ve uyuşturucu maddeler bir sürücünün aracını emniyetli bir şekilde durdurmasını engelleyen, dolayısıyla kazalara neden olan önemli bir etkendir. Alkollü araç kullananların trafik kazalarına sebebiyet verme oranı bu oran içinde önemli bir yer tutmaktadır. Öyleyse alkol denetimleri yapılmaya devam edilmelidir. Ancak alkolmetre ile denetimlerde polisin bazı noktaları gözden uzak tutmaması gerekmektedir.

    Sürücülerin alkollü araç kullanıp kullanmadıkları, aşağıdaki şematik sıraya göre yapılan alkol kontrolleri sonucu tespit edilmektedir.

    Trafik Polisi, alkolmetre ile alkol muayenesi yaptığı sırada sürücülere alkol alıp almadığını sormalıdır. Şayet sürücüler alkol aldığını belirtmişse, ne zaman, veya ne kadar süre önce aldığı sorulmalıdır. Sürücülerin alkolü tükettikleri süre 20 dakikadan az ise, ölçüm için 20 dakikanın dolması beklenmelidir.

    Çünkü alkol alındıktan 20 dakika sonra kanda en yüksek seviyeye ulaşmaktadır. Yani alkolün en etkili olabileceği başlangıç saati 20. dakikada başlamaktadır. Alkol alınalı 20 dakika dolmamışsa muayene sağlıklı olmayacağı gibi, 3 saat önce alkol almış bir sürücünün muayenesinde de alkol metrenin alkol tespit etmesi son derece zordur.

    Bütün ülkelerde alkollü araç kullananlara karşı muhtelif tedbirler alınmakta, alkol alma yasağının başlama limitleri konulmaktadır. Ülkemizde özel araç sürücülerinin alkol alma yasağının başlama limiti 0.50 promildir. Bu oran İngiltere, Almanya, İrlanda, İspanya, İtalya Lüksemburg’da 0.80 promil, Fransa, Belçika, Avusturya, Yunanistan, Finlandiya, Norveç, Danimarka, Hollanda, İsveç gibi ülkelerde de bizdeki gibi 0.50 promil, Portekiz’de ise 0.40 promildir.

    Promil, 100 mililitre kandaki alkol miktarının miligram cinsinden ifadesidir. Yani genel anlamıyla kandaki alkol miktarının ölçümünde kullanılan bir birimdir.

    Kanında 0.50 promil alkol bulunan sürücünün, alkolsüz araç kullananlara göre, kaza yapma ihtimali 2 kat artmaktadır. Yani bir kadeh içki iki misli kaza yapma riskini getirmektedir. Bu oran 1.00 promil ise kaza yapma oranı 10 kat, 1.50 promilde 25 kart artmaktadır.

    Bazı Avrupa ülkelerinde yasal sınır olan 80 miligram alkol alındığında kaza ihtimali dörde katlanmakta, 160 miligram alkol alındığında ise kaza ihtimali 50 kat artmaktadır. Buradan bakılınca, alkolün kazalara etkisinin büyüklüğü bir kez daha ortaya çıkmaktadır.

    Ankara Üniversitesinin alkollü araç kullanan 366 sürücü üzerinde yaptığı araştırma sonunda, kanında 1.00 promil alkol bulunan sürücülerden % 70’inin çeşitli suç ve kazalara karıştığı tespit edilmiştir.

    Sürücüler hangi tür içkiyi alırlarsa kanlarındaki alkol oranı ne olur. 800 ml miktarındaki 2 küçük şişe bira içen sürücünün kanında 0.50 promil alkol tespit edilirken, 220 ml miktarındaki 2 kadeh şarap içen sürücünün kanında da 0.50 promil alkol tespit edilmektedir. Yine 74 ml miktarındaki 1 duble viski, 1 duble rakı, 1 duble votka, 1 duble kanyak, 1 duble cin içen sürücünün kanında da 0.50 promil alkol bulunur.

    "Alkol şişede durduğu gibi durmaz".

    *1-2 kadeh alkol alan bir sürücünün kanındaki alkol seviyesi 20-50 promil olurken bu miktar, duygularda dalgalanmalara ve görüş bozukluklarına yol açmaktadır. Araç kullanmada çoğu sürücüler ruh hallerinde değişkenlikler yaşamaktadırlar.

    *3-4 kadeh alkol alan sürücünün kanındaki alkol seviyesi 50-80 promil olmaktadır. Bu durumda duygu ve davranışlarında abartıya kaçma, hakimiyeti yavaş yavaş kaybetme belirtileri görülmektedir. Otomobil kullanmaya etkisi bakımından ise, karar verme mekanizmasında yavaşlama başlamaktadır. Fren yapmama ve benzeri hatalar olmaktadır.

    *5-6 kadeh alkol alan bir sürücünün kanındaki alkol seviyesi 80-120 promile yükselmektedir. Bu durumda duygu ve davranışlarda koordinasyon eksikliği baş göstermektedir. Kas gücü zayıflıyor gereken refleksi gösterememektedir. Fiziksel ve zihinsel koordinasyon bozukluğu ile araç kullanmada yetersizlik durumu ortaya çıkmaktadır.

    *7-8 Kadeh alkol alan bir sürücünün kanındaki alkol seviyesi 120-200 promile çıkmaktadır. Bu oran, sürücünün duygu ve davranışlarında kendini kaybetme, sorumsuz davranışlar, aşırı mutluluk hali, ayakta durma güçlüğü gibi belirtiler göstermektedir. Algılama sıfıra düşmektedir. Sürücüler zikzaklar çizerek hatalı araç kullanmaya başlamaktadır.

    *15-20 kadeh alkol alan sürücülerin kanındaki alkol seviyesi 200-300 promile yükselmektedir. Yani artık başka bir ifadeyle ses duvarını aşmaktadır. Bu durumda sürücülerin duygu ve davranışları bakımından ölüden farkı kalmamaktadır. Otomobil kullananlara ise mutlaka ölmüş gözüyle bakmak gerekiyor.

    Pek,i alkollü araç kullandıkları yapılan alkol kontrolleri sonucu tespit edilen sürücüler hakkında ne gibi işlemler yapılıyor?

    Alkollü araç kullandığı alkol test raporu ve trafik suç tutanağı ile belirlenen sürücüler, bulundukları yerdeki mahkemelere sevk edilmekte ve değişik cezalar uygulanmaktadır.

    *İlk defa alkollü araç kullandığı tespit edilenlerin sürücü belgelerine mahkemelerce üç (3) ay süreyle el konulmaktadır bu süre sonunda sürücü belgesi iade edilmektedir.

    *İkinci defa alkollü araç kullandığından mahkemeye sevk edilenlerin sürücü belgelerine bir (1) yıl süreyle el konulmakta ve bu süre sonunda iade edilmektedir.

    *Üçüncü defa alkollü araç kullandığı tespit edilen ve mahkemeye sevk edilenlerin sürücü belgelerine beş (5) yıl süreyle el konulmaktadır. Üçüncü defa belgesine el konulanlar, bu süre sonunda Psiko-teknik değerlendirmeye tabi tutulmaktadır.

    Psiko-teknik değerlendirme, bireyde, sürücülük için aranan el, ayak, göz koordinasyonu, muhakeme yeteneği, tepki hızı gibi psikolojik özelliklerin tespiti olup, bir psikiyatri muayenesi değildir.

    Psiko-teknik değerlendirmeye tabi tutulan sürücülerin, değerlendirme sonuçları sürücülük için uygun ise sürücü belgesi tekrar kendisine verilmektedir. Şayet sonuçlar sürücülük için olumsuz ise kişiye sürücü belgesi bir daha verilmemektedir.

    Motorlu araç kullanmayı engelleyebilecek ilaçlar.

    Tedavi amacı dışındaki kullanımları nedeniyle, motorlu araçları kullanmaya sakınca oluşturabilecek ilaçlar, tedavi amacıyla kullanıldıklarında da sakınca oluşturabilmektedirler. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji ve Klinik Farmakoloji Ana Bilim Dalınca açıklanan ve uyuşturucu özellikleri bulunan aşağıdaki ilaçlar araç kullanırken sakıncalı bulunmuştur.

    KAYNAKLAR

    EGM Trafik Hizmetleri Başkanlığınca hazırlanan Karayolu Trafiği Polis Okulun Trafik Denetimleri Ders notları

    http://www.egm.gov.tr/egitim/dergi/eskisayi/33/web/makaleler/Zuhuri_KUCUKAKKAYA.htm




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.