yeterli heralde konuşmaya bile gerek yok..teşekkür ettim akıncı............
birşey değil arkadaşım.
quote:
Orjinalden alıntı: drahte 1905
quote:
Orjinalden alıntı: Platinium
birincisi turbolu beslemeli araçları neden eski teknolojiymiş gibi görüyorsunuz bunu anlamadım çok meth ettiyiniz yüksek devirli motorlardan önce 1.5 lt re gibi komik rakamlardan 1500 bg gibi korkunç güçler çıkaran turbo motorlar vardı ki buı bahsettiyim 25-30 yıl önceydi bugünki turbo teknolojisiyle neler olabileceyini siz düşünün bu durumda sizin atmosferik motorlarınız ne kadar devir çeivirirse çevirsin turbo motora karşı şansı olabilirmi sizce bu mümkünmü çok meth ettiyiniz bmw nin turbo motorlarıyla ün kazandığını kaçınız biliyosunuz
Ben aslında arabalarlada değil forced induction üstünde birikimim war
Eski postlarımı okursanız turbolar hakkında detaylı bilgimi görürüsünüz araçların ünlü üstündeki turboları kodlarına psi larına kadar bilirim
Sölemek istediğim bende şu aralar Fİ bir araba almak toplamak istiyorum ama
Eskidende forumda yazdığım gibi HP hiç bişidir 200 hp bir araba 400 500 700 hp bir aracı geçebilir
Yani turbo kitleri 200hp ler hatta 1000hp ler waad ederken bunların hp-tork-dd grafikleri değişken oluyor
Kısacası turbo araçlar her zaman modifiye kolaylıkları yüzünden tercih sebebi ama
Aşırı modlu turbo araç sürmedim (Prodrve Sti ı bile bu sınıfa sokmuyorum)
Ama prodrive Sti bile değişken bir arabadır bu arabayı tanımalısınız
Kaldıki siz size kolay gelen 1000 hp lerdn bahsediyorsunuz
Sölemek istediğim 1000hp yi almak sorunda değil ama 1000 hp ile wiraj dönemk zor
Mesala örnek sin city supra die beyaz bir supra war wede yanlış hatırlamıosam 28 psi üstü basıyor gt35 LER ile
Bu araba 1000 hp üstü bir araba ama caddede 500 wede 700 hp lik iki sürüm tercih ediyor sahibi
Anlatmak istediğim turbo ile alıcağınız yüksek hp lerde
Hp-dd altında kalan alan bazen atmosferiklerin bile altında kalırki
Bu size sadece patinaj arabası yada kontrolu güç bir spor araba wericektir
Dikkat ederseniz çoğu aşırı aşırı beslemeli araçlar drag lar yada patinaj çeksin die driftlere kullanılır
Ayrıca bakarsanız Evo için 2.3 strokerlar ile 800-900 hp ye kadar yürümek mümkünken bunlar daily 450 hp civarında kullanılır
Yani turbo ile alıcağınız ÇOK hp den ziyade alıcağınız DURABİLİTY çok daha önemlidir
Ayrıca Atmosferik motolar turbo motorlardan KÖTü diye bişi yok
7 litre üstüne bakarsanız 1300hp atmosferik motorlar war 100 km ye 3 sn nin altında çıkan cobralarımız war
Yani hızı sürücü arabayıda para yapar
quote:
Orjinalden alıntı: Platinium
ferari beslemeli motorlar kullanmıyorsa bunun sebebi beslemeli motorların eski teknoloji yada ağır olması deyil firma gelenekleri ve pazarlama hileleridir sende f1 gibi atmosferik motorlarla donalı bir motorspor dalında birinci olsaydın sende araç satmak için yüksek devirli atmosferik motorlar üretirdin ama wrc de birinci olursan turbo gibi ucuz uygulaması kolay güç ünitelerini tercih ederdin olay bundan ibarettir ve hala sözümdeyim mclaren f1 bugün üretilseydi üzerinde belki daha komplike özel üretim kompresörlü yada turbolu bir mercedes v12 si olurdu yol tutuşundaki zaafınıda (ki aslında çok büyük bir zaaf olacağınıda düşünmüyorum çünkü şu andaki mclaren f1 in yol tutuşuda çokta iyi deyildir pistte ondan daha eski f40 lar bile mclaren f1 e toz yutturabilmektedir tek numarası düz yoldaki hızıdır) hayvani gücü ve torkuyla fazlasıyla kapatabilir
Turbo motorlar ağır demedim ama siz 20psi üstünde aliminyum blok kullanamazsınız buda sınıfına göre ağır yapar
Hatta M3 ler için turbo beslemelere özel demir alaşımlı blok döken firmalar war
Bu turbo motoru ağırlaştırır ama Mercedes motorunun ağır olma sebebi sadece bu değil aynı zamandada V12 olması
Ferarri F1 den öncede atmosferik satıyordu
Bu strateji yada bunun gibi bişi değil
F430 u ferarri pist alanında kullanan normal ferarri eğitimi almış kullanıcı ile
Profosyonel pist pilotu arasında 2 sn ye kadar fark war
Yani bu araba okadar stabil ama aynı şekilde okadar çok evo-impreza videosu izledimki
Hep Evo kazanıyor hep impreza kazanıyro deniyor ama iş ŞÖFÖRDE bitiyor
Bakın yıldız tuningin sahibinin bir arakdaşın evosunu kullanırken içeriden izledim adam muazzam
Kupaları boşuna dizmemiş harbi sn ler hatta hissiyatta bile fark yaratıyor
Tabiki söför atmosferik arabada fark yaratıcaktrı ama F430 için yarattığı war 90 sn de 2 sn
Öte yandan S2000 de ise muazzam farklar yaratılıyor bunun sebebi arabanın yapım mantığının sınıfının farklı olması
Genel anlamda süpersporların atmosferik olması strateji vs değil
Müşteri memnuniyetidir
Ayrıca şimdi mclaren yapılsa diye warsayımlar ile bir yere warmayız
quote:
Orjinalden alıntı: Platinium
anlayacağınız burada boşu boşuna bana beslemeli motorları kötülemeyin atmosferik motorların bu kadar ün kazanmasının tek sebebi f1 de turbo uygulanmasının yasak olamsıdır sebebide turboların atmosferik motorlara göre kokunç derecede güçlü olmalarıdır bu akdar güçlü f1 makinalarıda birer ölüm makinası olduğunda izin verilmemektedir çok meth ettiyiniz teknoloji harikası f1 atmosferik motorlar turbonun serbest bırakılmasıyla bir gecede tarihe karışıacaktır aksi düşünülemez bile bu durumda atmosferik motorların süper car lara yakışık olacağı tezide direk çöpe gitmektedir
Ben hiç bir zaman beslemeli motorları kötülemedim olmayan bişiyi omuş olarak göstermedim
Siz bence ilk önce 400hp yada üstü bir beslemeli bir araç kullanın ne demek istediğimi anlarsınız
F1 de turbo uygulaması eskiden yasak değildi
Yani F1 deki çoğu takım turbo araç geliştirdi zamanında özelliklede reno burda liderdi neyse
Ayrıca motorun ne kadar güçlü olması mühim değil
Bakınız eskiden araçlar amerikadaki 24 snlik düzlükte 330 yaparken
Artık 2 silindirden wede 600 cc den mahrum şekilde aynı yeri 320 km ile dönüyorlar
Ayrıca Ölüm makinalarının F1 de olmasına izin werilir çunki bu sportmenleri körükler
BKZ 500mile yarışarı Nascar ws ws
Bunlar mekanik sporlar oval pistte sadece sürücü önemli motorlar bir birine benzer teknoloji yok
F1 öyle değil kısıtlı imkanlar içinde en iyisini bulmak için yapılan araştırlar uzay teknolojisi
Burda söylemek istediğim F1 sizi bir kademe yukarı taşıken Nascar sadece show dur
Ayrıca F1 de hızlı arabaların istenmeme sebebi güvenlik değil maliyetlerdir
Araçların artık V8 olmasının en önemli yanı maliyetki
Söylediğim örnektende anlıyacağınız gibi 2 sene sonraki teknolojiler ile V8 ler V10 lardan daha hızlı dönicekler pistleri
Ayrıca F1 DE ZATEN ESKİDEN TUBO WARDI 1.5 litre reno motoru wardı 80 lerde bilirmsiniz bilmem
Bu arabada aynı zamanda autopilot wardı ws ws
Yani Turbo hiç bir zaman F1 i öldürmedi
Aynı şekilde F1 de eskiden tersine hovercraft etksii yaratan fanlar bile serbestti
Anlatmak istediğim arabayı HIZLI yapanın SADECE motor olmadığı
Burda önce çıkan yol tutuşu çok önemlisi şanzuman vs vs dir anlatmakla bitmez
Yani elinizde 10000 hp motor olsa bir işe yaramaz
Önemli olan SADECE motor değildir
Başka bişi daha söliyeyim ABFLUG firması dünyada Toyota Supralar için TRD nin arkasında 2. firma
Arabnın en yuksek paketi 135000 dolar bu araba 900 hp ama üstünde Gt35 war 2 adet tial 44 wastegatler ile
Ama bu turbolardan 1200 hp alanda war ama abflug bu arabadan 900 hp alıyor ama
Bu engine manangment için istediği para 12500 dolar
Sadece Mapping için wede bu fiyat listesinde böle yazıyor ama aynı araç
Sincity supradan bile hızlı ki sin city 1000 hp barajının çok üstünde bir araba
Arabanın gücünden ziyada MÜHENDİSLİKTİR arabayı araba yapan
Atmosferik motorların süpercar lara laik olduğu tezi çöpe gitmesi için sizin
Luzumsuz 3 satır yazınız değil bütün süpercar ların BESLEMELİ olduğu gün oluaktır ama o güne kadar insanlar
Ferrarilere BMW M5 yada M3 lere Gallardolara binicekler
Eğer bu firmalar fabrikalarından SADECE beslemli araç çıkartısa dediğin doğru olucaktır ama
Ferrari Dino bile atmosferikti
quote:
Orjinalden alıntı: drahte 1905
quote:
Orjinalden alıntı: Platinium
en güçlü turbo motoru vaktiyle bmw üretmişti 1.5 litre hacimiyle 1500 bg verebilmekteydi ve öyle renaultun aracı kadarda yardımcı donanımı yoktu efsaneye göre motor bloğundaki basınçlar o kadar fazlaydıki bmw bu motorlara özellikle 100.000 km yi aşmış 3.16 motorlarının bloklarını takıyordu çünkü yeni dökülmüş blokta oluşabilecek bir hata gözden kaçabilirdi ama 100.000 km yi devirmiş bir blok sağlamlığını kanıtlamış oluyordu böylece bir yarışlık daha direnç gösterebiliyordu
Ayrıca EFSAHANELELERİ foruma taşımayalım 100.000 de 3.16 bloğu yerine mm lik kesim yapan CNC makinası yokmu BMW nin ?
Daimler 20 sene öncesine kadar 400 kilo aliminyumdan 80 kilo aliminyum v16 blok yaptiki ki bu motorun çatlama olasılığı çok az
BMW bunu yapmak yerien kullanılmış 3.16 motorumu topladı yani ?
Efsane olmuş o zaten
quote:
Orjinalden alıntı: Platinium turbo dönemindede atmosferik motor kullananlar yokmuydu vardı ama yasaklanan turbolar olmuştu bunun kısıtlamayla filan ilgisi yok sebebi turbo motorların çok güçlü olmalarıydı çok hızlı oldukları gibi kullanımlarıda zordu sebebide turbonun henüz emekleme aşamasında olmasıydi tabi f1 in fazla hızlanması kazalara sebebiyet vereceyinden yavaşlatılmak için yasaklandı o dönemde bütçe ksıtlamaları bahane deyildi
Warsayımlar 2 !...
Arkadaşım ben sana örnekledim V10 dan V8 e günümüzde düşülmenin sebebi HIZ olsaydı
En uzun düzlükte eskiden 330 KM yapan V10 lar wardı ŞİMDİ Aynı düzlükte 320 yapan V8 lerimiz mevcut
Sence 10 km içinmi V10 dan V8 e düşüldü ?
Ayrıca bir arabanın top speedini belirleyen şey SADECE hp değildir aynı şekilde quatr mile yada 0-100 unu belirleyende SADECE hp değildir
F1 arabalarında 800hp lik motorlar kullanıldığında alınan max speed 330 iken şimdi 600-700 arası motorlar ile 320
Ama bu arabalara 1500 hp koyduğunuzdada 350 yi çok aşamassınız
Ayrıca TURBO F1 arabası DURMAZ !
Bakın F1 arabaları 20.000 devir çevirir wede durmlarını DİSC lerden çok komprosyon sahesinde alırlar
Bakın 7000 devirin komprosorunu gördükten sonra 20.000 lik komprosyonun frenden daha etkili olucağını anlıyacaksınızdır
quote:
Orjinalden alıntı: Platinium günümüzdeyse turbolar benden iyi bileceyin şekilde deyişken geometreli palleriyle eski turbo motorlar kadar vahşi deyillerdir ha ama senin bahsettiyin sonnradan takılma ekstrem turbolar çok iyi olmayabilir bunun sebebide bahsettiyin uzay teknolojisi ne yazıkki turbo teknolojisine harcanmayıp atmosferik motorlar için kullanılmıştır eyer o kadar dönem içerisindeki bu uzay teknolojisi atmosferik motorlara deyilde turbo motorlara harcansaydı emekleme zamanında bile 1.5 litreden 1.500 bg verebilen bu teknoloji bugün atmosferik motorlardaki ilerlemeyi göze alarak belkide 3000 bg lere gelmişti
Warsayılar devam ediyor 3...
Günüzmüde turboların vahşi olmama sebebi sadece düşük PSİ wede az hp için yaratılmış olmaları
2.0 litre bir motordan 240hp atmosferik alan warken değişken zamansız 2.0 motor günümüzde 160 hp gibi bir ortalamaya sahip
Ama elimizdeki turbo 2.0 lar 200 -225-240 hp lere sahip
Yani %50 lik turbolardan bahsediyoruz siz ise
Zamanında 90 hp üreten 1.5 luk bloktan 1500hp alan turbodan bahsediyorsunuzki buda %1400 lük bir turbo oluyor
Anlatmak istediğim bu şekilde bir supercarın ne kadar DENGESİZ wede profosyonel kullanıma yönelik olduğudur
Eğer insanlar süpercar alıp RAHAT kullanmak istemeseydiler gider M3 alıp turbo takarlardı
Son olarak elimde en yüksek HP ye sahip araç METHALON destekli bir Supra 1345 hp
V8 lexus 430 bloğu kullanıyor wede üstünde özel 60 luk wastegate ler war
Yani günümüzde fabrika desteksiz 3000 hp motor HALA yok
Ayrıca ben günüzmüde 1200 hp üstünü destekleyen bir intercooler görmedim !
Aynı şekilide 1000hp üstünde yağ soğutma okadar öne ççıkıyorki co2 destekli radyatörler kullanılıyor
3000hp de ne tür bir intercoler wede radyatör setleri kullanıcaz ?
Yani turbonun miladı 1500hp lerde bitiyor çok yeni bir gelişme oladıkçaki
Tekrar sölüyorum bir arabayı hızlı yapmanın tek yolu HP olsaydı günümüzde butun ferrailer 1000 hp olurdu
Kontrol edemediğin 1000 hp ne şiine yarıyacak kaldıki
senin 1.5 1500hp BMW motorun 1500 hp yi kantılayan bir dyno sheet görmedim
Araştırmaların bunun tahnimi olduğunu sölüyor ayrıca bu araba 60-70 psi basıyormuşki buda 4-4.8 bara yaklaşık
Bu inanılmaz bir rakam bu tür bir turbo full boost yarış bitirmesi için 1000 litre benzin gerekir
Aksi halde alıcağın benzini sen düşün
30 psi turbolar 190.000 rmp dönerken 60-70 psi bir turbo kaç rmp döner acacaba ?
quote:
Stop dreaming, F1 cars never saw 1500 bhp. In 1986, for qualifications, Berger on its Benetton BMW is said to have the most powerful engine : 5,6 bar which is about 1300 bhp. For races, everybody used less than 1000 bhp.
Burdanda anlıyacağın gibi 3 barda değilmiş 5.6 bar bu 81 PSİ yapıyoır
Yarış için ise GİNE herkez 1000 hp altı kullanıyor ki şimdiki atmosferikelrde 700 hp civarındalar
Anlatmak istediğim ama anlamamakta direndiğin konu HER arabanın bir limiti war
Limitli bu arabalara FAZLADAN hp wermek sarfiyatı etkiler yarış için kullanım için olumsuz hale getirir
Sadece zevk için 1-2 kere kullanıla bilir ama fransız hava kuvetleri mirage 2000 lerle uçarım daha iyi onun yerine
/>
/>
Üstteki Benetton Reno Alttaki BMW motorunun teknik werileri
Gördüğün üzere günümüzün Atmosferik motorlarında pek FARKLI değillerki
Devirleri çok düşük
Buda fren mesafesini epey olumsuz etkiliyor aynı şekilde arabanın yere basmasınıda fazla hp engeleddiği için
Yarış esansında 700 hp gibi kullanıyorlar
Bazı V10 atmosfriklerden bile güçsüzler
Anlıyacağın F1 uzun bir zamanda daha 700-900 hp arası sanılacaktır
Eğer aerodinamikte fren yada motor sistemlerinde extreme bir gelişme olmassa
Bakın her arabanın limiti olduğunu söylemimi bu resimlerde kanıtlıyor
Aerodinamisi pek değişmeyen F1 arabalarınd BENZER güçler kullanıyor motorun kapasitesi 2 katı olsada
Kaldıki V10 lar 120 kilo idiki son V10 motorlar 120 kilonun bile altındaydı ama bu motorlar 3000cc
Ama sizin 1500cc motorlarınız 170 kilo ile 150 kilo arasında değişiyor
Kaldiki yarış sırasında V10 lar ile aynı hp de yarışıyolar Tezat...
quote:
Orjinalden alıntı: Platinium anlayacağın bahsettiyin uzay teknolojisi yardımı olamdan bile bu kadaryol almış bir teknolojiyi küçümsemek süpercarlara yakışmaz demek komik oluyor dinoda atmosferik motor kullanılmadıysa bu ferrarinin tercihidir aynı dönemlerde porsche 911 turboyla bir efsane yaratıyordu günümüzdeyse 911 turbo 4 çeker sistemi deyişken palli turbo motoruyla f430 ile kapışabilecek durumdadır ve bunu arkasında sınırsız bütçeli uzay tekonojisini alarak deyil çok ufak bir pazar payına hitap eden sınırlı bütçelerle yapmıştırki burası önemli hatta dizel motorlar turbosuz bi işe yaramaz derecede yavaş kalamsaydılar belki turbo buraya kadar bile gelemeyecekti
Uzay teknolojisi yardımı almamış dediğin motor zamanında 3 litreden turbo ile 300 hp alınırken
Ortaya yarı cc den 5 kat fazal hp almış bir motor ? Bu sokak teknolojisi değil herhalde !
Porsche "SINIRLI" ? bütçesi ile değil BOXER motrounun zorunluluğundan Tubo kullanıyor
Bugune kadar yapılmış inline 12 boxer motoların en buyuğu bile 3 litre
Yani 3 litre motordan ki bu motor 6 silindir li ise wede max 9000 rmp sınırı warsa ne yapıcaksınız ?
Porsche tasarımını 40 yıldır değiştrimiyor hep boxer motor ile anlıyorlar bunun sebebide yol tutuşu ama
Düşük ağırlık merkezi...
Elimizde yuksek cc bir boxer olmadığı aynı şekilde bu motorların turbo yardımı olmadan yuksek stroke lara çıkmadığı (BKZ: İmpreza)
Elimizde warsa Turbo takmayıp ne yapıcak ? boyunmu bukucek ?
Ama aynı şekilde turbo ile fabrikasyon modifiyeli hale gelen bu arabayıda 4 çeker ile destekliyecek
Kaldıki 911 F430 u GEÇSE bile benim F430 u örneklendimememin amacı
F430 un en iyi pilotlar yada sadece ferrari eğitimi almış müşrteriler arasında 2 sn fark olması 90 sn lik pistte
Arabanın ne kadar uslu olduğudur ki bu araba arkaadn itiş
911 ise sizce böle bir karaktere sahipmi 4 çeker olmasına karşın ?
quote:
Orjinalden alıntı: Platinium aslında olay sidik yarışına döndü ama beslmemeli motorlara haksızlık yapılmamalı bence gelceyin bu motorlarda yattığını tüm firmalar bilmektedir çünkü turbo motorlar kullanım zevkeriyle keyifli kullanımlarıyla yüksek torkuyla atmosferik motorların he zaman bir adım önünde olmuştur bu kadar arka planda olmasının tek sebebi f1 gibi popüler bir sporda atmosferik motorlar kullanılmasıdır eyer bugün pistlerde arkalarında yarım metre alevlerle yarışan turboları görseydik kimsenin atmosferik motorlara bu kadar düşkün olacağını sanmıyorum
Ben size baştada sölediğim gibi atmosferik kullanıyorum turbo bir araç almak istiyorum
Turboları sewiyorum sayıyıyorum benim gözümde atmosferikten daha mantıklı wede alına bilir ama
Turbo arabalar her zaman eğlence arabalardır
Artık modfiyeli her turbo arabda gördüğümüz electronic boost controllerda bunun kanıtı
Kimse turbo arablarını max hp de daily şekilde kullanmıyor
Ayrıca F1 de uzun bir süre çok yüksek Hp lere çıkmış arabalar görmiyeceğiz
Her tur pite girecek olan bu arabaları ben izlemem sizide bilmem
YOk fazla Hp istiyorsanız indycarları izleyin
Bu tür F1 motorları üstüne bir yazı yazmıştım geçenlerde
Yeterince aydınlatıcı
Kısaca anlatılan
Bu metal bloklu motorlar 1500 hp peak güç wermelerine karşın
Yarışlarda mantıklı bir yakıt sarfiyatı güç için 700 hp lere kadar frenleniyordu
Ama 4 sene sonra bu motorları takiben çıkan wede çok daha hafif olan V10 motorlarda
Benzer hp ler çıkarıyorlardı aliminyum bloklardan
Anlatmak istediğim
F1 herşeyin bittiği noktadır
Kısıtlama motor gücünde değil aktarma aero dinamiktedir
Mesala lastik tur başına 2sn kazandırırken çok daha güçlü bir motor saniyenin 10 da birini kazandırıyor
Zaten limitlerinin sonunda olan bu araçlara gerekli olan güç değil
Gücün kontrolüdür
Bu arada yukarıda bilgilerini werdiğim reno araç özeldir
Bri spec inde içinde autopilot wardır wede hızı kendi ayarlar vitesleri kendi atar
Kendi boost contrelleri ile hesaplar her turda yada düzlükte farklı HP lerde yarışırdı
Classman dışı ilan edildi çunki o arabada pilota gerek yoktu
2-3 tane sıfır km de S2000 parası harcarsan olur herhalde
YA SİZ NEYİN TARTIŞMASINI YAPIYORSUNUZ ÇIKARTILIR 2000 CC DEN 1000 HP DE ELDE EDERSİN ÖNEMLİ OLAN O GÜCÜ KONTROL ALTINDA TUTABİLMEK BİR DİĞERİ İSE KONUNUN SAHİBİ ORTADA YOK ADAM GEYİK OLSUN DİYE KONU AÇMIŞ KAYBOLMUŞ DAHA ORTADA OLMAYAN Bİ ARABA İÇİN ADAM 600 HP İSTİYOR HELE Bİ ARABAYI ALSIN ALABİLİRSE TABİ ONDAN SONRA ÇIKARMI ÇIKMAZMI VEYA NE GİBİ ŞEYLER YAPILIR O TARTIŞILSIN
hakkaten ya adam konuyu açıp kaçtı herhalde. topic arka sayfalara düşünceye kadar girmez foruma boşu boşuna tartışmayalım.
quote:
Orjinalden alıntı: son_samuray
YA SİZ NEYİN TARTIŞMASINI YAPIYORSUNUZ ÇIKARTILIR 2000 CC DEN 1000 HP DE ELDE EDERSİN ÖNEMLİ OLAN O GÜCÜ KONTROL ALTINDA TUTABİLMEK BİR DİĞERİ İSE KONUNUN SAHİBİ ORTADA YOK ADAM GEYİK OLSUN DİYE KONU AÇMIŞ KAYBOLMUŞ DAHA ORTADA OLMAYAN Bİ ARABA İÇİN ADAM 600 HP İSTİYOR HELE Bİ ARABAYI ALSIN ALABİLİRSE TABİ ONDAN SONRA ÇIKARMI ÇIKMAZMI VEYA NE GİBİ ŞEYLER YAPILIR O TARTIŞILSIN
s2000 böyle benim yazı yazdığım foruma üç günde bir uğruyor bugün yarın gelir........
1600cc den BESLEMESİZ olarak nasıl 230hp çıkartıyorsun sorabilirmiyim???işlemin basamaklarını anlat bana.....bu konudaki rekor litre başına 120hp ile s2000 nin elinde sanıyordum.....
herşeyin silindir sayısı olduğunu söylemedim herşey silindir sayısı değildir ama motor hacmi ve silindir sayısı çok şeydir....
hondanın bundan 20 yıl önce kadar 1.5lt lik bir motordan çok yüksek bir turbo basıncı ile 1000hp elde ettiğini çok önceden beri biliyordum....ama bu tür exreme işler kanımca yanlızca büyük imkanlara sahip otomobil şirketleri tarafından yapıldığı zaman verimli olabilir....2000cc den 600hp çıkar belki ama bir usta ile bu iş ne kadar sürekli ve verimli olabilir acaba???
600hp yere basabilecegini sanmiorum s2000 in. Audi A3 e 355hp yuklenebildi Nitro Express tupleri dahil degilken tabiki.
quote:
Orjinalden alıntı: _game_over
1600cc den BESLEMESİZ olarak nasıl 230hp çıkartıyorsun sorabilirmiyim???işlemin basamaklarını anlat bana.....bu konudaki rekor litre başına 120hp ile s2000 nin elinde sanıyordum.....
herşeyin silindir sayısı olduğunu söylemedim herşey silindir sayısı değildir ama motor hacmi ve silindir sayısı çok şeydir....
hondanın bundan 20 yıl önce kadar 1.5lt lik bir motordan çok yüksek bir turbo basıncı ile 1000hp elde ettiğini çok önceden beri biliyordum....ama bu tür exreme işler kanımca yanlızca büyük imkanlara sahip otomobil şirketleri tarafından yapıldığı zaman verimli olabilir....2000cc den 600hp çıkar belki ama bir usta ile bu iş ne kadar sürekli ve verimli olabilir acaba???
game over işlemleri sıralamaya başlarsam burada yarım saaat yazmam lazım..bana inancın yoksa gir google a fiat palio super 1600 ün iki sezon önceki gücüne bi bak bakalım kaç hpymiş...resim koyabilsem dino sana herşeyi analatacak ama koyamıyorum işte.......... modifikasyon işinde yok yoktur bunu asla unutma..bak şahine inanmadın işte ispat sonra turboyla çıkacağına inanmadın işte ispat ha bi kaç örnek daha veriyim ankarta proshopta sarı bir 106 var beslemesiz o 200 hp turuncu wosvos kaplumbağa 200 hp.......... al sana en canlı örnek neden çıkmıyomuş anlamadım?
game over ben şimdi gidiyorum yarın görüşürüz artık yarına kadar sana zahmet neden olamazmış bana kanıtlarıyla bir göster ok?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme