Şimdi Ara

60-DUVAR =? 30-30 KAFA KAFAYA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar çok merak ediyorum ncap testi 65 km ile yapılıyor...60 la yapıldıgını varsayalım...saatte 60 la çok sert bi yuzeye çarpan araç ın karşı karşıya kaldıgı etkiyle saatte 30 km ile ters yönde giden iki aracın kafa kafaya çarpışması aynı etkiyi yaratır mı yoksa daha mı farklı olur...özellikle fizikçi ve muhendis arkadaşların yorumlarını beklerim...



  • aşagi yukari ayni olur,mühendis olmak gerek degil o hesap icin.
    Tabi sagindan yada solundan carpdinimizmi degişik gücler oluşur.Tam dogru bimek istiyorsaniz hesaplattirmaniz gerek.
  • Değildir, 60 la giden bir araba duvara çarptığında kinetik enerjisinin tümünü kendisi soğuracaktır ve deforme olacaktır. Örneğin 1000 kg olan bir arabayı ele alalım, 60 km/saat ile giderkenki kinetik enerjisi 1/2 m V^2 formülünden yaklaşık olarak 140 kj dür. 30 ile giden iki arabanın toplam enerjisi yaklaşık 70 kj dür. Yani duvara çarpan tek arabanın soğurması gereken enerji 140 kj ken, iki arabanın toplam soğurması gereken enerji 70 kj dür.(kabaca araba başına 35 kj diyelim) Yani 60 la duvara çarpan araba, 30 la kafa kafaya çarpışan arabalardan 4 kat fazla enerji soğurmak durumundadır. Mantıksal ve matematiksel hata yapmış olabilirim, düzelten olursa sevinirim
  • Anı etkiyi yaratması mümkün değil.
    İlk önce kinetik enerji bakımından karşılaştıralım basit bir formülle;
    (mv^2):2' den, 60km. sabit hızla hareket eden örneğin 1 tonluk bir aracın kinetik enerjisi ile 30 km. sabit hızla hareket eden iki aracın kinetik enerjilerini karşılaştıralım;
    1000kg 'lık kütleler eşit olduğu için işin içine katmayalım. sadece hızların kareleriyle orantılı olur.
    30.30=900 / iki araç olduğu için x2 dersek = 1800k' lık bir kinetik enerji. (k orantı sabiti sadece)
    öteki taraftan; 60.60 = 3600k' lık bir kinetik enerji.
    Yani 60 km. sabit hızla giden bir aracın sahip olduğu kinetik enerji, 30km. sabit hız ile giden iki aracın toplam kinetik enerjilerinin iki katı oluyor.
    -------------
    Ancak hemen fark iki katı şeklinde bir yorum yapamayız; bir çok değişken var. Bir kere ncap' in testlerinde araç sabit bir duvara çarpıyor. Bu da çarpılan duvarın darbe absorbasyonu yok demek. Olduğu gibi, gelen aracın etki kuvvetini tepki olarak araca geri yansıtacak.
    Öteki tarafta iki araç birbirine çarptığı zaman iki aracında darbe absorbasyonu için kaporta gibi, motor bloğu gibi bölümleri var. Darbe emicilik işin içine girdiği zaman "dinamik" olarak incelemek gerekir. f=m.a ' dan işin içine ivme girer. İki aracın çarpışma anlarında hızlarının 0' lanma süresini ve tek aracın duvara çarptığında hızının 0' lanma süresini gözlemleyerek ivmeyi deltaV : t olarak hesaplar, oradan aracın üzerine birim zamanda etkiyen kuvveti buluruz. Burada da çok bariz bir şekilde birbirine 30 km/s hızla çarpan iki aracın alacağı darbenin çok daha az olduğunu buluruz.




  • aynı etkiyi yaratır euro ncap testindeki duvarlar bildiğimiz kiremit duvarlar değildir gerçek bir araba kaportası gibi belli ölçülerde kademeli olarak deforme olabilen yapıdadırlar ki bu euro ncapın sitesindeki açıklamalarda da belirtilmiştir.euro ncap günümüzde var olan en kapsamlı ve ince hesaplanmış otomobil test(güvenlik) kuruluşudur..gerçek bir kaza anında ne oluyorsa oradada birebir o olur.orda çalışan adamlar sokakta gezen ahmet mehmet hüseyin değil bu konudaki deneyimli mühendislerdir.bu forumda sürekli euro ncap ın bir şekilde çekiştirildiğini görüyorum..bence yanlış yapılıyor.
  • fren mesafesi de (kinetik enerji) v2 olduğu için hız arttıkça logaritmik bir artışı oluyor....malesef birden fren mesafesi inanılmaz uzuyor...
  • here is a full scale frontal impact test performed at 64 km/h into a deformable barrier face, the vehicle is offset allowing 40% of its width to contact the barrier.




    Why have you chosen such a high front impact test speed?
    By carrying out frontal impact tests at 64km/h (about 40 mph) we are simulating a car impacting a similar sized car where both cars are travelling the same speed of 55 km/h. This speed has been shown by accident studies to address a high proportion of fatal and severe injury accidents.

    euro ncap 55km/s ile giden benzer ebattaki iki aracın çarpışmasını simule ediyormuş...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2,5 üstü ile 2,75 üstü fark ne
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 60duvar = 30kök2 kafa kafaya =(yaklaşık)42.5 kafa kafaya
  • Fizikçi değilim matematikten hiç anlamam ama resmi sitesinde yazdığına göre euro ncap 55km/s ile aynı hızda giden benzer ebattaki iki aracın çarpışmasını simule ediyormuş...

    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    60duvar = 30kök2 kafa kafaya =(yaklaşık)42.5 kafa kafaya
  • Olabilir tabi benimki kabataslak bir hesap.. Zaten bildiğim kadarıyla ncap ın kullandığı çarpma platformu hasar alabilen ve araçın 1/3 üne denk gelecek şekilde çarpıştırılan bir platform..
  • %40 ı

    ve dediğiniz gibi hasar alabilen platform aynı araç kazalarında olduğu gibi

    />

    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    Olabilir tabi benimki kabataslak bir hesap.. Zaten bildiğim kadarıyla ncap ın kullandığı çarpma platformu hasar alabilen ve araçın 1/3 üne denk gelecek şekilde çarpıştırılan bir platform..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem

    Fizikçi değilim matematikten hiç anlamam ama resmi sitesinde yazdığına göre euro ncap 55km/s ile aynı hızda giden benzer ebattaki iki aracın çarpışmasını simule ediyormuş...

    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    60duvar = 30kök2 kafa kafaya =(yaklaşık)42.5 kafa kafaya



    hangisi dogru 42 mi 55 mi?bana 55 çok fazla gibi geldi...42 daha dogru olabilirmiş gibi geliyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    Anı etkiyi yaratması mümkün değil.
    İlk önce kinetik enerji bakımından karşılaştıralım basit bir formülle;
    (mv^2):2' den, 60km. sabit hızla hareket eden örneğin 1 tonluk bir aracın kinetik enerjisi ile 30 km. sabit hızla hareket eden iki aracın kinetik enerjilerini karşılaştıralım;
    1000kg 'lık kütleler eşit olduğu için işin içine katmayalım. sadece hızların kareleriyle orantılı olur.
    30.30=900 / iki araç olduğu için x2 dersek = 1800k' lık bir kinetik enerji. (k orantı sabiti sadece)
    öteki taraftan; 60.60 = 3600k' lık bir kinetik enerji.
    Yani 60 km. sabit hızla giden bir aracın sahip olduğu kinetik enerji, 30km. sabit hız ile giden iki aracın toplam kinetik enerjilerinin iki katı oluyor.
    -------------
    Ancak hemen fark iki katı şeklinde bir yorum yapamayız; bir çok değişken var. Bir kere ncap' in testlerinde araç sabit bir duvara çarpıyor. Bu da çarpılan duvarın darbe absorbasyonu yok demek. Olduğu gibi, gelen aracın etki kuvvetini tepki olarak araca geri yansıtacak.
    Öteki tarafta iki araç birbirine çarptığı zaman iki aracında darbe absorbasyonu için kaporta gibi, motor bloğu gibi bölümleri var. Darbe emicilik işin içine girdiği zaman "dinamik" olarak incelemek gerekir. f=m.a ' dan işin içine ivme girer. İki aracın çarpışma anlarında hızlarının 0' lanma süresini ve tek aracın duvara çarptığında hızının 0' lanma süresini gözlemleyerek ivmeyi deltaV : t olarak hesaplar, oradan aracın üzerine birim zamanda etkiyen kuvveti buluruz. Burada da çok bariz bir şekilde birbirine 30 km/s hızla çarpan iki aracın alacağı darbenin çok daha az olduğunu buluruz.

    tşkler guzel bi yorum eline saglık




  • garip, oysa bağıl hız teorisi mantıklı gözükmüştü bana. 55+55 = 110 eder. 64 ten çok çok daha fazla bir hız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 1 Ekim 2007; 23:28:08 >
  • Size ncap'ın resmi sitesinden kopyala yapıştır yaptım buraya... ama derseniz ki ncap kendi yaptığı testin hesabından anlamaz saygı duyarım
    quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    hangisi dogru 42 mi 55 mi?bana 55 çok fazla gibi geldi...42 daha dogru olabilirmiş gibi geliyor...

  • merhaba,

    geçen gün sizin vediğiniz bilgilerden çok faydalandık, o hız teorisini bilmiyorum ama burda araçların darbe emme özelliğinin olduğu için rakam farklı çıkmış olabilir..

    quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    garip, oysa bağıl hız teorisi mantıklı gözükmüştü bana. 55+55 = 110 eder. 64 ten çok çok daha fazla bir hız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem

    merhaba,

    geçen gün sizin vediğiniz bilgilerden çok faydalandık, o hız teorisini bilmiyorum ama burda araçların darbe emme özelliğinin olduğu için rakam farklı çıkmış olabilir..



    evet, ncap in sitesine girip araştırmam lazım biraz. Bugün yorgunum yarına artık. Evet belkide kinetik enerjinin hızın karesi ile orantılı olması, bağıl hız teoremini manasız kılıyor bu hesapta.

    Bağıl hız teorisinde birşey yok, hızların farkını alıyorsun, net hızı buluyosun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 1 Ekim 2007; 23:41:45 >
  • Volvo parya kiyip kendi test merkezini kurmus ee Isveclilerin cani kiymetli isi sansa birakmazlar...Bu merkezde rabalar kafa kafay carpistiriliyormus...

    http://www.metacafe.com/fplayer/394573/volvo_crash_test_center.swf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kulu42 -- 1 Ekim 2007; 23:48:52 >
  • kinetik enerji teoremi hakkında bişeyler okudum ben de bu arada....mesela saatte 30 km hızla duvara çarpmakla , saatte 60 km hızdan 30 a düşüldüğü anda duvara çarpmanın etkisi çok farklıymış...sonuçta duvara çarptığın anda , her iki durumda da sürat 30 km/s...fakat birisinde kinetik enerji diğerinden fazla oldugu için oluşan etki çok farklı oluyormuş....çunku 60 km/s ten 30 km/s hıza inen araçtaki frenaj etkisi agırlıgın öne binmesine sebep oluyor(yani burada bir kinetik enerji söz konusu) dolayısıyla çarpışma etkisinin aracın tamamından ziyade aracın ön kısmında oluşmasına sebep oluyor dolayısıyla oluşan etki ,sabit hızla fren yapmadan 30 km/s hızla duvara çarpan araçtan daha fazla oluyormuş....buna örnek olarak da yoldaki çukura frenle girilmemesi , çukura yaklaşıncaya kadar fren yapılması ancak çukura girildiginde frenin bırakılması gerektigi durumu verebiliriz...burada da fren lastikleri kilitliyor dönme etkisi olmayan lastik çukurla karşılaştıgında etkiye tepki sadece bir noktada toplanıyor...yani tepkinin dagılma etkisi kalmadıgı için alt takımlar fren yapılmaksızın çukura girilen diger duruma nazaran daha fazla zarar görüyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolution100 -- 2 Ekim 2007; 3:11:53 >




  • 2si de araba olursa olmaz,

    ama eger 30 km ile giden bir duvarla kafa kafaya carpisirsan ayni etkiyi yaratir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.