Şimdi Ara

6 vites arabanın artıları eksileri nelerdir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
21.695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • sürekli düşük devirde gitmek motorunuzu yorar. bence bir sürü - leride vardır öyle olmasa neden bütün arabalar 5 vites yerine 6 vites yapmıyor. Maliyet dezavantajından tutun bir çok - yönüde vardır diye düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sezgintr

    +ları çok fazla olmasada var. - leri yoktur.
  • + ları
    hızlanma konusunda avantajın olur genelde(opel astra 1.3cdti hariç, son vites çok uzun)
    yakıt tüketimi konusunda avantajın olur
    son hız konusunda avantajın olabilir de olmayabilir de, araca bağlı bişi
    - leri
    çoğunlukla 4-5 vitese göre ağır bi şanzımana sahipler

    benim bildiklerim bunlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin


    sürekli düşük devirde gitmek motorunuzu yorar. bence bir sürü - leride vardır öyle olmasa neden bütün arabalar 5 vites yerine 6 vites yapmıyor. Maliyet dezavantajından tutun bir çok - yönüde vardır diye düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sezgintr

    +ları çok fazla olmasada var. - leri yoktur.




    6 vitesli olması sürekli 6.viteste (veya sürekli düşük devirde) kullanacağınız anlamına gelmez ki
  • Bir zamanlar 5 vites çıktığında tofaşların arkasına "5 vites" yazarlardı... Şimdi de "6 vites" yazılsa ne karizmatik olur..
  • Vites aralıkları ayarlanarak 5 vitesde de 6 vites gibi tasarruf sağlanamaz mı ?
  • bende hep neden arabalar şöle bir 7-8 vites olmuyor diye merak etmişimdir..
    Mesela 120 km/h hızla giderken motor şöyle 1500 devir falan çevirse,bunu yapamazlarmı..
    Teknik bilgisi olan arkadaşlar bir cevaplarsa çok sevinirim..
  • lexus 8 vitesli arac uretti. Su anki audi a6 lar vs. 7 vitesli zaten(triptronik olanlar)
  • Benim 20 vitesli bisikletim vardı, arkadaşların 18. Dik yokuşları ben daha rahat çıkıyordum, çünkü benim 1.vites daha yumuşaktı. Benim 20. vitesle, onların 18. vites arasında pek fark yoktu.

    Tırlarda ve otobüslerde de bu mantıkla, devasa cüsseli arabalar kalkarken, motor yorulmasın diye 1. vitesler yumuşaktır. Ama kalkıştan sonra hemen 2 ye almanız gerekir.

    Arabalarda 6 vites bu mantıkla yapıldıysa, kalkışlarda çok seri olur ama daha çabuk vites değiştirmeniz gerekir. Yüksek viteslerde fark olmaz.

    Eğer 6. vites ek olarak konulduysa, düşük hacimli motorlarla yüksek hızlara daha rahat çıkarsınız. Örneğin 5. vitesle 100 km hızla giderken 3000 devirle çalışan motor, 6. vitesle 100 km hızla giderken 2000-2500 devirle gider. Bu da daha az gürültü demektir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.