Şimdi Ara

[6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
3
Favori
2.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]

    [6.8] Güncel Support Rehberi



      Yapılanlar:
    • Önsöz Eklendi!
    • Totem Rehberi Yayımlandı!
    • Nautilus Rehberi Yayımlandı!




      Yapım Aşamasındakiler:
    • Sürekli Güncel Support Tier Listyazımına Başlandı.(%50) [Yayımlanma Tarihi:25 Mayıs]
    • Bard Rehberi'nin yazımına Başlandı.(%10) [Yayımlanma Tarihi:7 Mayıs]
    • Poppy Rehberi'nin yazımına Başlandı.(%25) [Yayımlanma Tarihi:28 Nisan]
    • Thresh Rehberi'nin yazımına Başlandı.(%?)[Yayımlanma Tarihi:Belirsiz]




  • Yapılacaklar:
  • Destek Rolü Nedir?Ne yapar?
  • Destek Rolüne Başlarken Unutulmaması Gerekenler
  • Her Yama Güncellenecek Support Tier List
    __________________________________
  • Destek Oynarken Faydalı İpuçları
    -Destek Rolünde Erken Safha İpuçları
    -Destek Rolünde Orta Safha İpuçları
    -Destek Rolümde Late Game İpuçları.
    __________________________________



      Support Hero Rehberleri:
    • Alistar
    • Annie
    • Bard
    • Blitzcrank
    • Braum
    • Janna
    • Karma
    • Leona
    • Lulu
    • Lux
    • Morgana
    • Nami
    • Nautilus
      -Yayımlandı.

    • Poppy
      -Yazımına Başlandı.(%10 Tamamlandı)

    • Sona
    • Soraka
    • Tahm Kench
    • Taric(Rework bekleniyor)
    • Thresh
      -Yazıma Başlandı.(%25 Tamamlandı)

    • Trundle
    • Zilean
    • Zyra
      Eklenmesi Şüpheli Olanlar(Yazarlarla beraber karar verilecek):
    • Galio
    • Brand
    • Vel'Koz
    • Shen
    • Elise


    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    ÖNSÖZ:


    Öncelikle oyuna Sezon 2’nin Ortalarında başladım ilk başladığımda Darius’un çiceği burnundaydı şimdi ise 4800 hey gidi günler hey.Oyunda oynadığım ilk champ. Anivia oldu ama ben onu Mid olarak değil Destek olarak seçmiştim neden hiç hatırlamıyorum belki oyunda öğrenmede biri bana yardım etsin istemiştim şimdi ise ben takımıma “yardımcı” olup takımın tamamlayıcı parçası oluyorum.Peki neden destek rolü ve neden hiç başka rolleri seçmeyi istemedim.Aslında bu biraz nasıl desem bilinç altı meselesi benim için, daha önce oynadığım farklı tarzlardaki oyunlarda da bitirici değil yine bir şeyi tamamlayıcı rolleri oynadım ve bunlardan zevk aldım insanların ihtiyacı olduğu şeyi yapmak hoşuma gitti.Destek rolü düşük elolarda önemsiz gibi gelsede yüksek elolarda oyunu domine edebilecek kapasiteye sahip. Düşük eloda da tecrübeli bir oyunla oyunu domine olasılığınız var tabii ki.Destek rolü asla “ADC’nin yanından ayrılmıyım da o ölmesin” rolü değildir,takımın “gözleri”,”kulakları”dır bu rolde win rate’inizin yükselmenize sebep olması için öncelikle bir gözünün minimapde bir gözünüz oyunda olmalı,gerekli yerlerde takımınıza gerekli akıllı sinayelleri vererek doğru pozisyon aldırmayı sağlamalısınız.(Düşük elolarda kafalarına 7-8 ping atana kadar anlamıyorlar doğru.) Support rolü asla “Tank alıp tüm damege’i yüklenmeliyim” rolü değildir. Bu rol nerede ne zaman doğru şeyi yaptığınıza bağlıdır.Örneğin, Blitzcrank alıp karşı Alistarı takımınızın tam ortasına çekerseniz tecrübeli bir alistar bunu fırsat bilip flash atıp carrylerinizden birini onun takımının kucağına atabilir vs… Bu rehberi destek rolüne gönül vermiş nice Adc’lerden hakaret yemiş olmasına rağmen seviyesini bozmayıp takımına el kol olan koca yürekli Supportlara adıyorum. Aynı zamanda Forumun en ihtişamlı rehberlerinden biri olan “Emekçi Support Rehberi”ni bana ve başkalarına faydalarından dolayı buradan teşekkürlerimi sunuyorum.Bir Support olarak asla pes etmeyin.


    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    DESTEK OYUNCUSU İÇİN TOTEM REHBERİ


    Önsöz:

    Eğer ciddi olarak Destek rolünü öğrenmek yada oynayışınızı geliştirmek istiyorsanız şunu aklınızdan çıkarmayın:
    -“Bu takım Support rolü olmadan ‘Kör’
    Umarım derdimi bu ima ile anlatabilmişimdir,yani Support’a Lux alıp “Abi ben hasar çıkartıcam” diye düşünerek oyuna giriyorsanız hele hele dereceli sıraya giriyorsanız ‘Bronz 5 0 Lp’ elosu hariç iş yapabileceğinizi pek sanmıyorum.Bunu sebeni şu bir pozisyon oluyor ve sizin görüşünüz kısıtlı tüm harita sis içinde ve bir anda çalıdan,kör noktadan biri(leri) çıkıp sizi(veya takımınızı) param parça edince aklınızda şu beliriyor, “Daha önce görseydim bir tepki verebilirdim.” işte totemin önemi de burada devreye giriyor. Koridorda önde olun olmayın aşırı domine ettiğinizi düşündüğünüz oyun olsun olmasın, Keşiftaşı eşyasını almazsanız, o ‘Ziynet’ eşyası sizi ancak 90 saniye boyunca idare eder.Oyunlarımızın ortalama 30-35 dakika düşünürsek 90 saniye malesef oyunumuzu idare edebilecek düzeyde görüş sağlamaya mümkün olmuyor.Takımınızda Baron,Ejderha gibi görevleri rahat ve güvenli bir biçimde yapılması görüşünüzün üstünlüğüne baktadır.(Yani sizin atacağını totemlere) Oyundaki Risk Analizini sizin yapmanız çoğu zaman gözünüzü mini haritadan ayırmayıp gerekirse Mid ve Top Lane oyuncularına akıllı sinyallerle onları koruyup eli kolu ‘gözü’ olmalısınız(erken safhada herkes uslu uslu koridorundayken farz ederek söylüyorum bunu.) yani sizin en büyük görevlerinizden biri(belki de en önemlisi) bu takımın bir yerde doğru zamanda doğru pozisyonda olmasını sağlmak bu da ancak rakibinizin pozisyonlarını bilerek olabilliyor.Şunu unutmayın önsözde belirttiğim gibi siz ne tüm hasarı üstünüze alacağınız bir rol ne de en çok hasarı çıkartacağınız bir rolsünüz. Sizin göreviniz eksik parçası olan bir yapboz parçasının şekline girerek o yapbozu ‘Tamamlamak’.

    Sık Sorulan Sorular(S.S.S):


    • İlk döndüğümde totem itemi almak zorunda mıyım?
      Hayır,eğer yeterince goldunuz yoksa support iteminizi bir üste yükseltip pembe alabilirsiniz.Bu biraz oyuna göre şekillenir.
    • Lux Support oynuyorum,totem itemi almasam?
      başlarda çok fazla sıkıntı olmaz pembe ile bir yere kadar idare edebilirsiniz fakat oyun orta safhaya taşındıktan sonra sizin için işler pek iyi gitmeyebilir görüşünüzün olmadığı yerde iyi bir takım oyunu ile birini aradan çıkartıcam derken aradan çıkan siz olabilirsiniz.
    • Bir oyunda kaç tane totem atmalıyım?
      Ortalama olarak dakikada 0.80-1 arası iyi, 1.20-1.5 arasıtotem sayısı ise çok iyidir.Yani 40 dakikalık bir oyunda yaklaşık 35-40 arası totem iyi 42-55 arası totem sayısı ise çok iyi düzeydedir.Her oyun sonu maç istatistiklerinden totem sayınıza ve rakip totem sayısına (toplam totem sayısı,supların totem sayısı olarak) dikkat edin ve diğer maç daha fazla atmaya özen gösterin.
    • Oyunda sürekli Pembe almak zorunda mıyım?
      Evet pembe totem almak(mümkünse 2 tane sürekli bulundurmak haritada pembeniz varsa bile) sizin başlıca görevlerinizden rakibe haritayı karartmak sizin göreviniz görüş bu oyunda çok önemli bunu unutmayın.
    • Harita karartmak? Bunu nasıl yapacağım?
      Öncelikle keşiftaşı çıktıktan sonra tarayıcı alarak belirli noktalara bu tarayıcınız kullanarak 9.seviye olduğunuzda ise tarayıcınzı geliştirerek pembelerinizi güzel noktalara atarak bunu başarabilirsiniz.(Totemlerden gelen goldlar da ödülünüz.)

    [



    Mavi Takım İçin


    Erken Safhada Totemler:

    Baskın Taraf Bizken:

    Mavi takım iken oyuna başladığınızda Kırmızınıza bir baskın olma ihtimaline karşı Adc’niz ile birlikte Orman girişlerinde durmanızı tavsiye ederim.(Support Pembe-1,Adc Yeşil-1’de olacak şekilde) Bunun sebebi şu,takımınızdaki ormancı ister kırmızıdan isterse maviden başlasın Ormanına Counter yeme ihtimaline karşı,rakibin düşüncelerini okumaktır.Yani siz o pozisyonlara geçmezseniz kule altında yada son çalıya gidip boş boş beklerseniz,rakibin içinde rakip ormana baskın yapma niyeti varsa burada hatanın %70’i sizdedir.Eğer tavsiye ettiğim pozisyonlara giderseniz güçlü görmediğiniz bir rakibi kışkırtıp geri gönderebilir güçlü gördüğünüz bir rakibe karşı ise (yada takımca geliyorlarsa) bir toteminizi bırakıp ormanınızı koruyabilir,takımınızın pozisyonunu ona göre ayarlatabilirsiniz.Çalılardan koridora giderken kırmızınızın etrafına bir totem atmak ormancınızı güvende tutacaktır benden size tavsiye.Şimdi dakika 3 den biraz kopacak olursak güzel olacak sanırım.
    Oyunda siz ve Adc’niz iyi gidiyorsunuz her şey yolunda sinerji içindesiniz minyon kaçırma oranınız düşük ,belkide rakip ile lehinize sonuclanacak takas yaptınız ve rakibi koridor aşamasında domine ettiniz.Bu genellikle koridoru itmenize yol açacaktır peki bu anda totemlememizi nasıl yapmalıyız? Bunu özetle hazırladığım görselden anlatayım:



    Eğer koridori itmişseniz ve daha back atmamışsanız ya rakibe yakın olan çalıya rakip ormanın girişine (ejderhayı da görecek bicimde) bir totem atın,bu sizi dakika 8-9’a kadar koruyacak bir totem olacaktır.Zor durumda kalmadıysanız dönmeniz gerekmiyorsa 875 gold olmadan,(Ben 950 olmadan dönmüyorum böylece 2 pembe alıyorum.) base atmayın.Sebebi ise 800 Gold’a keşif taşı, 75 gold’a bir yada iki pembe alın.(Ziynet toteminizi tarayıcıya dönüştürmeyi unutmayın!) Pembelerinizi lak diye 3’lü çalıya atmayın koridor aşmasında rakip Desteği takip edin önde olan taraf siz olduğunuzdan sadece ziynet totemi olacaktır o da yaklaşık 90 saniye yani ormancınız gelmeyecekse yada Mid Lane size gelmeyecekse o ziyneti kesmek için 3’lü çalıya yada rakibe yakın çalıya pembenizi atmayın onun yerine görselde yazdığım yerlere totemlerinizi atmanız hem Mid Lane’inizin bir tarafını görebilmesini sağlar hem de sizin baskın yiyebileceğiniz tüm alanı görmenize yarar.Eğer rakibiniz sürekli kule altındaysa rakip kuleye yakın olan 3’lü çalıya bir tane toteminiz varsa atın (yada Adc’niz güvenli bir zamda atsın.) Amumu,Jax,Vi,Shaco gibi heroları bir anda gri ekranla birlikte görebilirsiniz.

    Baskın Rakipse(+Bonuslar):

    Koridorda zorlanıyor ve risk almamayı seçiyorsunuz aynı zamanda kulenize yakınsınız bu sefer üçlü çalınızı totemden eksik etmeyin.O çalıya gelen rakip totemleri ise uygun ve güvenli bir zamanda kesmeye çalışın ki ormancınız size baskın gelirken rakip anında geri çekilmesin.Eğer gerçekten koridorda zorlanıyorsanız pembe toteminizi 3’lü çalıya da atmanızda sakınca yok fakat zamanını iyi belirleyin rakip destek onu gelip ‘hadi ben kaptım bunu eheheh’ diyerek kesmesin.Bazı destekler onu alırken o kadar transa giriyorki gözü dönüyor Adc’nizi uyararak rakip desteği avlamanız bile mümkün. Eğer rakip destek oyuncusu sizin 3’lü çalınıza pembe atacak kadar güveniyorsa koridorda kendine ormancınızı bekleyin o
    pembeyi kesmek için yoksa Pembe avına giderken avlanan taraf siz olursunuz.



    Baskınlar sadece nehirden ve orman tarafından atılmaz,kimi ormancılar güzel bir işbirliği ile itilmiş koridordan gelerek çalılara sızıyor bu noktada zaman zaman çalılara totem atmasını Adc’nizden rica edin bence sizin göreviniz gösterdiğim noktaları wardlamak olsun.Tabii totemler her oyun değişiklik gösterir her oyun farklıdır kendine hastır çünkü başka 9 kişi ile eşleşirsiniz genel olarak ondan dolayı size ne kadar şuralara totem atın vs vs desemde bunları ana hat olarak kabul edin. Gerekli gördüğünüz yere toteminizi atın “Rehberde yazılmıyordu o yüzden atmamalıyım” demeyin.

    Orta Safhada Totemler:

    Baskın Taraf Bizken:

    Oyunu Mid Game’e kadar domine ettik diye ‘hadi bırakalım totemi falan,hasar kasalım’ diyecek değiliz unutmayın.Rakip takım inanıyorsa taktiksel olarak bir şeylerin bilincine varmışsa sizi kolayca alt edelir,etmesinin bir sebebide size karşı kurduğu görüş üstünlüğü olur. Asla görüş üstünlüğünüzden ödün vermeyin.Gelelim orta safhada totemlerimizi baskın taraf bizken nereye atacağımız konusuna,bunun alternatifi çok var gerçekten yani mid ve late game için totem yerleri oyunun gidişatına rakibin kompozisyonu,oyun tarzına göre değişir fakat ben size en önemli ve kritik noktalara atmanız için bir harita hazırladım.



    P-1(Pembe 1) ve P-2 noktalarına pembe atmakta yarar var tabii ki oyunda bir pembeniz duruyorken bir pembe daha atmanız var olan pembe toteminizi yok edecektir fakat üssünüzden 2 pembe totem olmadan çıkmamanızı tavsiye ediyorum ki pembe konusunda sıkıntıya düşmeyin bu pembeler sadece size görüş değil rakibin görüşünü de darlaştırmanızı da sağlayacaktır.Pembe 1 noktasına atılan totem rakip kırmızı ormandan orta koridora gelecek tehlikeleri daha önce farkedilmesine sebep olacaktır,hem de o nokta rakibinizin totem atacağı noktalar oalcağından görüş üstünlüğü sağlamak rakip totemleri kesmek için iyi bir nokta.2-3-4 sayılı totem yerleri ise aynı şekilde rakibin orman kamplarına ve gelebileceği noktalara yönelik atılan totemlerdir.6-7-8 noktaları ise hem ejdere hem ejderhaya gidişe yönelik totemlerdir ejderha konusunda görüş olarak mavi takımın daha üstün olduğunu düşünmekteyim bu yüzden kırmızı takımken rakip kırmızıda dolaşmak daha tehlikeli bana göre ayrıca Pembe 2 noktasına atacağınız pembe totemle rakibin ejderha görüşünü kıstlayabilirsiniz. 5-9-10 numaralı totemler ise daha çok orta koridoru güvenli hale getirmeye yönelik totemlerdir fakat bu haritada gördüğünüz tüm totem noktaları koridorları iterken bulunduğu ormana yakın koridorları güvenceye alacak biçimde düşünülmüştür.

    Aşağı Koridoru Ayrık İttiriyorken:

    Sezon 6 ile birlikte oyunun stratejisi ‘hadi mid’i beşle itip bitir’ olmaktan çıktı.Güzel mi oldu? Yerinde oldu daha harita takibine ve stratejiye dayalı oldu bu olay.Aşağı koridoru ayrık ittiriyorken herhangi bir takım arkadaşınız (özellikle ADC) büyük bir tehlikede demektir çünkü rakibin mini mapinde oraya doğru sinyaller havada uçuşacak,rakip orta koridor oyuncusu ve üsten yeni çıkan rakipler oraya doğru odaklanacaklardır bunlar için bazı kritik noktaları totemlemeniz gerekiyor ki rakibin skor hanesine bir skor daha eklemeyelim. Fakat rakip ormanda tek başınıza güvenli olmayan bir biçimde totem atmayın ya dik açı kuralı ile atın yada yetenek setinizdeki sizi zor durumdan çıkartacak yetenekleriniz bekleme süresinde değilken atın ki totem atacağım diye ölmeyin.



    Görselde her şey ifade ediliyor fakat 1 Nolu yere neden pembe attığıma gelirsek kırmızı takımın totem atacağı nokta genellikle orası oluyor varsa önce tarayıcınızla o totemi yok edin sonra pembenizi atın ki pembenizin orada olduğunu farketmesin sizi izleyen biri anında 75 goldunuzu heba etmeyin.


    Baskın Taraf Rakipse:

    İşler baştan beri belkide bir süre sonra takımınızın (sizin de olabilir) hataları ile sarpa saracak,oyunda baskın gelen taraf rakip takım olacaktır.Bu durumda totem yerleri ile ilgili bir çok olasılık mevcut,şunu unutmayın baskın gelen taraf sizi daha da domine etmek ister genellikle bu oyunda da sabırsız oyuncuların olduğunu hatırlarsak bunu söylemek yanlış olmaz sanırım.Rakip baskın gelmeye başladıkça sizin ormanınızda gezinmeye kamplarınız temizlemeye ve oyundaki görevleri yapmak için sabırsızlanmaya başlar bu yüzden görseldeki totem yerleri benim şahsi tavsiye ettiğim totem yerleridir.



    P-1,1,2 Noktaları ile P-2,P-3,5,6,7 noktaları rakip baskın taraf olduğundan sizin ormanınızda gezinen rakiplerin görünütüsünü mini mapde elde etme açısından büyük önem arzetmekte.Fakat şunu unutmayın bir pembe kesiliyor diye arkasını bilmeden haritada kimseyi göremezken tekken ve savunmasızken o pembeyi savunacağım diye rakibe skor kazandırmayın 75 gold rakibe skordan daha önemsizdir. Ek olarak 3 ve 8 numaralı yerlere atacğaınız totemler ejderha ve baron gibi görevlerin görüşünü elde etmenize rakibin nehirden ne tarafa gidiyor olacağını tahmin etmenize yol açar.ormanınızın girişlerinden ziyade kampların etrafına yani 1-4-5-6-7 gibi noktalar normal totem orman giriş noktalarına ise pembe totem atmanız(birine de chatten yazarak aldırın attırın) daha yararınıza olacaktır diye düşüyorum fakat dediğim gibi bu oyunda çeşitlilik çok her oyun farklı yere totem atmanız gerkebilir bu genel yerler içgüdünüze bir süre sonra güvenip ona göre totem atmanız yani oyun tarzınıza göre totem atmanız daha yararınıza olcakatır.

    Geç Safhada (27-... Dk.) Totemler:

    Bu kısımda görsel kullanmayacağım çünkü haritayı tamamen totemlerle doldurmak istemiyorum özetle şöyle diyeceğim hazırladığım görselleri ve dediklerimi okuduysanız bu kısımda içgüdünüze güvenerek totem atmanız daha uygun.Late gamede bir çok rakip oyuncu tehlike arz edeceğinde görüş olmayan çalıya totem atmadan yada tarayıcı açmadan girmeyin ki gri ekrana baka kalmayın.Genel olarak baskın taraf sizseniz veya onlarsa mid gamede anlattığım gibi ormanlara totem atmanız işinize bir hayli yarayacaktır tabii şöyle bir durum var late gamede baron gibi görevler ön plana çıktığından tarayıcı ile o bölgeyi rakibe karartmanız sonra pembe totem atmanız daha uygun olacaktır.Ek olarak rakibin veya sizin kulelerinizin indiği yere koridora bir totem atmanız rakibi önceden fark edebilecek görüşü elde edebilmenizi sağlar aynı zamanda takım arkadaşlarınızda ışnılan varsa işler tamamen değişebilir.Oyunun geç safhasında tarayıcınızı kritik noktalarda açmayı unutmayın rakibe oyunu karartın ki bir çalıya girerken rakip oyuncu ana güzel bir gri ekran hediye edebilin.


    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________


     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]

    NAUTILUS(%100 Tamamlandı,Yayımlandı)


    Rünler:

    Sayfa 1:


    • İşaretler(Marks) = [x9] 0.91 Zırh.
    • Mühürler(Seals )= [x9] 8 Can
    • Oymalar(Glyphs)= [x9] 1.34 B.Direnci
    • Cevherler(Quintessences)=[x3] 4.26 Zırh


    Toplam:
  • Can(Flat)+48.15
  • Büyü DirenciFlat)+12.06
  • Zırh (Flat)+20.97


  • Aktif olarak kullandığım Nautilus Rünleri bunlardır.Peki ya neden böyle bir rün tercihinde bulundum? İlk öncelikle tercihlerimi anlatmaya sarılardan başlayacağım,sarılarda gördüğünüz üzere hepsi can böylece 48 civarında bir can elde etmiş oluyoruz bu Nautilus için “W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Titan'ın Gazabı” yeteneğimizde ilave kalkan etkisi yaratacak çünkü bu kalkan azami can değerini baz alır.Bildiğimiz üzere Nautilus Top Lane’in kabuslarından biri hem öldürmesi güç hem damage’i fazla geliyor ancak bu Damage durumu Support Nautilus için geçerli değil.Nautilus Supportta iken tamamiyle tank görevinde yani ön saflarda Takımınız için Fight’ı arayan ve ADC’nizi zor zamanlarda koruyan kişi genellikle sizsiniz.Yani karşı rakibin sürekli gözünün önünde olduğunuz için Hasarı mümkün olduğunca azalmak için İşaretler(Marks) = [x9] 0.91 Zırh ,Cevherler(Quintessences)=[x3] 4.26 Zırh ile Toplamda 21 Ek zırh değeri ile Early ve Mid Gamede karşı Bot lane’i domine edebilecek düzeyde tanklığa sahip oluyoruz. Tabii ki takımdaki hasar odaklı APlere karşı Oymalar(Glyphs)= [x9] 1.34 B.Direnci ile 12 MR elde etmek de bir hayli işimize yarayacaktır.Nautilus için Mana Regen (Mana yenilemesi) gibi bir rüne ihtiyaç duymuyorum Q yeteneğiniz olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir At” ve E yeteneğiniz olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Gelgit”i ne zaman kullanacağınızı bilerek mana problemi çekeceğinizi düşünmüyorum. Oynama yapılabilir mi elbette can ve zırhta yapılabilir örneğin Cevherler(Quintessences)=[x3] 26 Can yaparak toplam can değerin 78 yapabilir ve “W” Yeteneğiniz olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Titan'ın Gazabı” kalkan etkisini arttırabilirsiniz tabii ki bunu yaparken Mühürler(Seals )= [x9] 1 Zırh yaparak 17 Zırh elde edebilirsiniz, sonucta sadece cana abanarak dengeli bir tank olamazsınız zırha da ihtiyacımız var. Fakat Oymalar(Glyphs) ‘ın Büyü direncinde sabit bırakmak en mantıklısı diye düşünüyorum.


    Kabiliyetler:

     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]


    Nautilus için uygun gördüğüm kabiliyetler resimde gözüktüğü gibi peki ya neden bunları seçiyorum bir şey yapıyorsak nedenini bilmeliyiz,Support olarak bilmeden asla hareket etmemeliyiz. Maharet(Cunning) tarafından başlayacak olursak ilk tercihimi
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    ”Gezgin”den yana kullanıyorum çatışma dışında ek hareket hızı sağlayarak hem mid lane’e daha kolay baskın yapabilir hem de baron ejder gibi görevlere daha kolay ulaşabiliriz.
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Peksimet” zaten Supportların olmazsa olmazı bir kabiliyet bundan şaşmayın. Şimdi gelelim
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Meditasyon”a bu kabiliyet bizi Nautilus için mana sıkıntısında kurtarıyor.Ardından
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Yan kesici”kabiliyetini seçerek koridorda kesilen minyonlardan ve rakibe yaptığımız düz vuruilardan ek altın elde ederek,görüş totemi gibi eşyaların yükünü biraz olsun hafifletiyoruz.. Azim(Resolve) bölümünden devam edecek olursak şahsen ilk tercih olarak
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Toparlama” ile 5 saniyede 2 can yenilemesi kazanarak rakibin dürtmesini yavaş yavaş boşa çıkartıyoruz.(Tabii ki duruma göre
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Yılmaz” da tercih edilebilir) Şimdi ise
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Kalın Deri”yi tercih ederek kimi zaman tanklamak durumunda kaldığımız minyon dalgasındaki hasarı ve rakinin dürtmesini biraz olsun azaltıyoruz.Ardından Nautilus için olmazsa olmaz can miktarını arttırmak için
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Savaş Yarası” kabiliyetini tamamlayıp ek 45 cana daha sahip oluyoruz(Alternatif olarak
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Rünlü Zırh”ı tercih ederek kalkan etkilerini %8 arttırabilirsiniz hangisinin uygun olacağını oyununuza göre siz seçebilirsiniz).Rün sayfasında anlattığım gibi “W” Yeteneğiniz olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Titan'ın Gazabı” azami can miktarına göre kalkan verdiği için ekstra canla başlamak erken oyunda Nautilus için çok önem arz etmekte.Ardından
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Metanet”kabiliyeti ile can yenilemesini tekrar yukarı seviyelere taşıyoruz.
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    ”Efsanevi Muhafız” kabiliyetini seçerek hem koridor aşamasında hem takım savaşlarında her şampiyon için ekstra 3 Zırh ve büyü direnci elde ediyoruz.Anahtar kabiliyetimizi
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Kaya Sağlamlığı” yaparak hem rakibin koridor aşamasındai taşıyıcımızı dürtmesini hem rakip baskınlarda daha az hasar almamızı sağlıyoruz..(Nautilus için can önemli dedim alternatif olarak
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Çağların Kuvveti”ni tercih edebilir ,ekstra can ve can yenilemesi elde edebilirsiniz fakat işlevselliği tartışılır her zaman işinizi görmeyebilir. )

    Yetenek Seti:

     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    Pasif(Afallatan Vuruş):
    Nautilus’un pasifi ilk vurulan hedefi 0.5-1 saniye gibi bir süre içinde onu yere mıhlayarak(Snare) hareketsiz hale getiriyor, aynı zamanda ilk vuruş için fazladan fiziksel hasar da vermekte.Peki
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    Morgana’nın “Q” yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Karanlık Esaret” gibi bir en düşük 2 en fazla 3 saniye gibi bir mıhlama etkisi varken ne işe yarar ki bu ufacık saniye diyebilirsiniz.Fakat bu pasif size ufacık saniyelerin ne kadar önemli olduğunu hatırlatacak! Bu pasifle tek yakaladığınız bir rakibi kısa süreliğine olsa da olduğu yerde tutabilir aynı zamanda tek yakaladığınız rakipten güzel bir flash(Sıçra) alabilirsiniz.(tabii gidin önünüze gelene basic vurun arkanıza bakmadan demiyorum yoksa büyük bir hata yaparsınız). Bu pasif aynı zamanda “Q” yeteneğiniz olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir At”
    ile de muhteşem bir uyum içinde son pikselden çapanızla yakaladığınız rakibi bir vuruş ile hem fazladan hasar vermiş hemde onu yere mıhlamış olursunuz rakibinizde ortadan toz olacak bir yetenek seti yoksa doğru bir pozisyonda kuvvet muhtemel skor elde edebilirsiniz.(tabii rakibin pozisyonları da burada önemli kimse siz pozisyon alırken izlemeyecek.)


     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    Q(Demir At):


    Nautilus’un Q yeteneği “Demir At” bizim 950 menzilden kullanılabilir hem kaçış hem kitle kontrol canavar olan bir yetenek.Çıpa zemine çakılırsa, Nautilus kendini çıpasına çeker ve bu yeteneğin bekleme süresi %50 azalır,rakibe isabet ederse rakiple kendini birbirine çeker.Tabii unutmamak gerek pasifimiz olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Afallatan Vuruş” ile Q yeteneğiniz muazzam bir uyum içinde sizi bir kitle kontrol canavarına çeviriyor.Q
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    yeteneğinizi rakibe tutturduktan sonra onu pasifiniz ile düz vuruş yaparak yerine mıhlamayı unutmayın.(Nadiren olsa da yapmayın içgüdünüze güvenin) Bu arada Nautilusun çıpası Manuelde gözüktüğünde biraz aldatıcı gibi geliyor bana yani kısa gibi geliyor ama bazen son pikselden rakibinizi yakalamanın tadı çok ayrı oluyor.

     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    W(Titan’ın Gazabı):

    Nautilus 10 saniye boyunca kendine Azami can miktarına yüzdesel biçimde bağlı olarak kalkan verir ve 350 menzilde her düz vuruşları var olan yetenek gücünün %40’ına ek oranla hasar verir.Peki bu yeteneği nasıl kullanmamız gerekiyor ona gelelim.
    Nautilus bildiğimiz gibi son zamanlarda Metada Top Lane’de de kanser etkisi yaratan bir şampiyon fakat biz burada Destek Nautilusu incelediğimiz için her düz vuruşumuzda hadi W açalım daha fazla hasar verelim durumu yok.Önsözde belirttiğim gibi bu rol nerede ne yapacağınızı bildiğinizde takımınızı taşıyabileceğiniz bir rol.Nautilusun “W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    yeteneğini genellikle “Q” yeteneğiniz olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir At”ı kullanacağımızı hissetiğimiz an aktifleştirmek doğru bir tercih olabilir hem pasifimiz olan “Afallatan Vuruş”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    ile yere mıhlayıp ekstradan fiziksel hasar vermiş hem de “W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Titan'ın Gazabı” ile ekstra sadece tuttuğumuz yere mıhladığımız rakibi değil 350 menzil etrafında ne varsa ekstra büyü hasarı vermekteyiz.Hemde bir rakibi Çıpamızla tuttuğumuz için ön saflarda olacağımızdan kalkanından faydalanarak minimum hasar ile takım savaşını atlatmak en iyisi olacaktır.Tabii “W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    her zaman burada mı kullanılır hayır,örneğin taşıyıcınız veya ormancınıza orman kamplarında yardım etmek isteyebilir ve kampları tanklayabilirsiniz.Alt koridorda yalnız başınaysanız ve ittirme zamanı ise aynı zamanda minyon dalgasını kolay bir biçimde alan hasarınızla birlikte temizleyebilir ve üstünüze cektiğiniz minyonların etkisini minumum düzeyde hissedebilirsiniz.W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Titan'ın Gazabı” her seviyede 80 mana bedeli olan bir yetenek bu da azımsanacak bir miktar değil. O yüzden bunu dikkate alarak yeteneğinizi kullanmanızı tavsiye ederim her hasarda w açmanız mantıklı değil sonucta size önerdiğim kabiliyetlerde azımsanmayacak düzeyde bir can yenilenemeniz de var.

     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    E(Gelgit):

    Nautilus’un E yeteneği bir çember şeklindeki 600 menzilde hasar ve yavaşlatma oluşturacak güzel bir dürtme yeteneği.E yeteneğimizi nasıl kullanacağız bu cok yönlü bir konu.Örneğin minyon dalgasına hasar vererek Adc’nize daha hızlı farm yaptırarak koridoru itmesine ve sizinde base’e back atarak eşya çıkmanıza yardımcı olabilir koridorun erken safhasında.
    Onun dışında koridorlardaki takaslarda “Q”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir At” ile çıpanızı rakibinize tutturduktan sonra “W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    yeteneği ve
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Afallatan Vuruş” pasifi ile ekstra hasar vererek rakibinizi ciddi manada dürtmüş ve ön saflarda olacağınızdan ve üzerinizde kalkan etkisi olacağından rakibin dürtmelerinden en az şekilde hasar alıp rakip kaçarken “E” yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Gelgit” ile rakibinizi hem yavaşlatabilir hem dürtebilirsiniz.Peki bu ne işinize yarar ona gelelim. E yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Gelgit”İ koridor ve takım savaşlarında iki türlü kullanabilirsiniz rakibin kaçısını engellemek ve dürtmek için,rakibin sizi takibini zorlaştırıp dürtmek için.“E”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Gelgit”i özellikle erken safhada cok fazla gereksiz yere kullanmamakta fayda var çünkü bekleme süresi çok az,ne kadar mana bedeli az olsa da insanın kullanası dürtesi geliyor fakat dediğim gibi bu yeteneğinizi boş yere kullanırsanız takımınızın ormancısı baskına geldiğinde ya mananız cok azalmış yada e yeteneğinizi efektif kullanamamış olacaksınız.(Bu yeteneğimiz yetenek gücünden ekstra alarak büyü hasarı vermektedir fakat yetenek gücü eşyaları almamanızı tavsiye etmeme gerek bile yoktur umarım :) )


     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    R(Derin Darbe):
    Ultimiz gerçekten çok işlevsel bir ulti ancak kimi zaman, “Ne gerek vardı ki ultiyi harcamama” dedirten bir ulti.Nautilus 825 gibi gerçekten uzak bir menzilden rakibe şok dalgası gönderir ve yoluna çıkan ne varsa havaya savurur bu şok dalgası işaretli rakibe geldiğinde hedefi havaya savurarak (yeteneğin seviyesine bağlı olarak 1-2 saniye) sersemletir.Şimdi bu açıklamadan sonra nasıl kullanabiliriz bu ultimizi ona gelelim. öncelikle kaçamayacak bir rakibe ulti harcamak, bence boşuna harcamaktır.Bildiğimiz gibi takım savaşlarında Adc’lerin pozisyonları çok mühim genelde ön saflarda durmayıp arkadan hasar vermeye çalışırlar.Bizim de ultimizin kısa menzili olmadığını hatırlayarak ultimizi en arkadaki taşıyıcılardan birine harcayıp şok dalgası hedefi takip ederken diğer rakiplerde bir süre havaya savruluyor hareketsiz kalıyor böylece takım savaşında iyi bir iş yapmış oluyoruz.Tabii sadece oyun takım savaşından oluşmuyor örneğin Dive yapacağımız bir rakibe karşı “Q” yeteneğimiz
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir At”’ ile çıpamızı tutturduktan sonra ve “W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    yeteneği ile ekstra hasar ve kalkan elde ettikten sonra ultimizi kullanıp daha rakibi sersemlettirip daha sonra da kaçmaya calısırken E yeteneğimiz
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Gelgit”i kullanarak rakibe nefes aldırmayabilir ve skor tablomuza bir tane daha ekleyebiliriz.Ultimiz
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Derin Darbe” gerçekten çok işlevsel örneğin orman görevlerindeki Baron ve Ejderdeki tehlikeleri fark ederek rakip ormancıyı veya bu görevleri çalabilecek tehdit olabilecek kim varsa onu uzun bir süre kitle kontrol etkilerimizle etkisiz hale getirebiliriz.

    Yetenek Yükseltmeleri:

    Tavsiye 1:

     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]

    Bu yetenek diziliminde erken daha çok W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    yeteneğine ağırlık verildiğini görüyoruz,bu bizim W”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    yeteneğinnden gelen kalkanın yüzdesel azami can miktarını arttırıyor yani ekstra kalkan sağlıyor erken safhada pek tavsiye etmem ama yapanlar var mı,var.

    Tavsiye 2:

     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]


    Bu yetenek diziliminde ise E yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Gelgit”i erken safhada yükselterek yavaşlatma ve dürtme etkisini arttırıyoruz açıkcası bu bana göre en ideal yetenek dizilimidir. “W” Yeteneği olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Titan'ın Gazabı”nı mid gamede yükseltmek bizim daha avantajımaza olduğunu düşünüyorum.Zaten Erken safhada ekstrem durumlar hariç cok fazla hasar çıkartabilen bot lane ikilisi görmüyoruz.

    Sihirdar Büyüleri:

    Nautilus her açıdan farklılıklara,değişikliklere açık yelpazesi çok geniş bir şampiyon özellikle Support rolünde.Sihirdar büyüşerinin bir tanesi mutlaka Sıçra
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    olmalı fakat diğeri için 3 seçenek var bana göre (Bitkinlik
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    ,Işınlan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    ,Tutuştur
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    ) peki bunu neye göre seçeceğiz tabii ki rakibimize göre. Örneğin Zed,Yasuo,Lee Sin,Lucian gibi şamptinolar varsa rakip takımda Bitkinlik işinize yarayacaktır.Karşınızda koridor safhasında zorlanmayacağınızı düşündüğünüz bir rakip var ise (Yine de rakibinize saygı duyun sizi şaşırtabilir) Rakip Top Lane’i şaşırtacak biçimde güzel bir Işınlan atabilir ve oyunun ileri zamanlarında bir anda totemlerinizle Takım savaşlarına dahil olabilirsiniz.Eğer karşınızda Morgana Vayne gibi bir hasar odaklı Bot Lane var ise tutuştur daha mantıklı olacaktır.


    D
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    /
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    /
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    F
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]


    Eşya Seçimleri

     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]




    Nautilus’un eşya tercih seçenekleri çok geniş saymakla bitmez ancak yine de başlangıç ve ilk dönüş eşyalarını değiştirmemekte fayda var diye düşünüyorum (ilk dönüşte hepsini alamayabilirsiniz önem sırasına göre sıraladım ilk çıkmanız gerekn keşif taşı ve pembe(2 tane alırsanız güzel olur)) oyunda sürekli pembe taşıyın açıkcası ben son zamanlarda bir slotumu boş bırakara pembeye ayırıyorum son eşyamı çıkmam gerektiğinde parça parça değil direkt alıp pembe slotumu oyunun son safhalarına kadar saklayarak oyunda görüşü domine ediyorum bu sadece nautiluse özel yaptığım bir şey değil her oyunumda yaptığım bir şey,ayrıca bu pembeler vayne’in rengarın ultisi twitch ve shaconun Q su gibi yeteneklere karşı da iyi iş yapabiliyor oyunun orta ve son safhalarında.
    Full Eşya olarak bir çok tercih yapabilirsiniz örneğin koridorları ittirmek ve bir kişiyi takım savaşından saf dışı bırakmak istiyorsanız,
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    ”ZZ’Rot Kapısı” alarak rakibinizden bir oyuncuyu hiçlik haşereleri ile uğraştırabilirsiniz.Rakibinizde gerçekten fazla kitle kontrol yetenekleri var ise ve bu taşyıcılarınızı gerçekten saf dışı bırakıyorsa
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Mikeal’in Kazanı”’nı alarak aktifiyle taşıyıcınızdan birini kitle kontrol etkisinden kurtarabilirsiniz.Eğer oyununuzda rakipte fazla büyü hasarı veren şampiyonlar varsa
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir Solari’nin Broşu” alabilir hem ekstra büyü direnci sağlamış hem de aktifi ile çizgi canla kırılgan takım arkadaşlarınızı kurtarabilirsiniz.Eğer kule altına sürekli Dive yapmak istiyorsanız
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    ”Ohm Yıkıcı”nın pasif etkisi ile birlikte 3 saniye boyunca kuleden hasar almayabilirsiniz.Ayakkabıya gelecek olursak bunun tercihini siz oyunun gidişatına ve karşıya göre yapmalısınız her oyun ”Gezgin Çizmesi”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    çizmesi sizi kurtaramaz.

    Nautilus’un Güçlü Rakipleri:

     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    Trundle:

    Düşük elolarda görmeye alışkın olmadığımız başarılı Support Trundle bence Nautilus’un korkulu rüyalarından biri.Karşımda Nautilus var ise Trundle almaktan pek çekinmem bunun sebebi ise Trundle’ın E yeteneği olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Buzdan Sütun”ile
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    çıpanız ile çekmek istediği rakibin arasına sütun çıkartarak nautilusun rakibe ulaşmasını böylece neredeyse tüm hasarını ve kitle kontrol etkilerini engelliyor.İyi refleksli bir Trundle oyuncusu Nautiluse karşı zorlanmayacaktır.Ayrıca Trundle’ın Ultisi olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Dize Getir” rakipten azami can değerine bağlı olarak can sömürüyor ek olarak zırh ve büyü direncinden de bir miktar sömürüyor,aynı zamanda Trundle lehine gerçekleşecek bir baskında Nautilusun Q” yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir At” ile çıpasını atabileceği bir konuma “Buzdan Sütun”
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    u önüne çıkartarak afallatabiliyor.Yani rakip baskınlarda Nautilus Trundle karşısında kolay bir hedef olabiliyor.


     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    Morgana:

    Hemen hemen her ligde görebileceğimiz kanser edici bir support olan morgana Nautilus’un da güçlü bir düşmanı.Morgana’nın E yeteneği büyü işlemez ve büyü hasarını soğuran
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Kara Kalkan”ı iyi bir refleks ile doğru zamanda doğru kişiye kullanarak morgana hem Nautilus’un hedef seçtiği kişinin kitle kontrol etkilerinden etkilenmemesini sağlıyor hem de Nautilus’un çoğunlukla yetenek gücü odaklı olan yeteneklerinden gelen hasarı soğurmuş oluyor.Ayrıca “Q” yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Karanlık Esaret” ile Nautilus’u uzun bir süre saf dışı bırakarak yerine mıhlayabilir ve güzel bir pozisyon ile Adc’sine iyi bir skor ekletebilir.Fakat dediğim gibi iyi bir refleks ve pozisyon bilgisi gerekiyor bunun için düşük liglerde sık karşılaşacağını sanmıyorum. Nautilusun Q” yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir At” hızlı giden bir çıpa olduğundan kimi zaman Morganalar umduklarını bulamıyorlar.



     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    Sivir:
    Büyü etkilerini yok eden E yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Büyü kalkanı” ile kitle kontrol etkilerinizi rahatca yok sayarken aynı zamanda manasını yenilediği için güzel bir yem olma ihtimalniz var sivir için.



     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    Quinn:
    Quinn Nautilus’e karşı gerçekten iyi bir pick yaratabilir hem Top Lanede hem Bot Lanede çünkü E yeteneği olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Pike” ile sizden iyi bir refleksle hemen uzaklaşabilir üstüne ne olduğunu anlamadan pasifi ile gelen ekstra hasarı yiyip moralinizi bozmaya başlayabilir bu şampiyon.Dikkatli olmakta yarar var.




     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    Poppy:
    Poppy bildiğimiz gibi son zamanlarda Meta’nın hem Top Lane’de hem Destek rolünde göz bebeği durumunda bunun sebebi çok işlevsel.Poppy’nin W yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Sağlam Duruş”400 menzil mesefade bir çember açıyor ve o alana atılma hareketlerini engelleyerek büyü hasarı veriyor.Nautilusun Q” yeteneği
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Demir At’ın da bu atılma etkilerinden sayıldığını üzülerek belirtmek istiyorum.Yani siz rakipten birine Çıpanızı “Tam tutturdum,şimdi kitle kontrol etkilerimi gösterme vakti!” derken Poppy’nin bu yeteneği sizi alkışlarla 400 menzil dışında bırakıyor.Tabii bunu bilen ve hızlı olan Poppy Altın ligine kadar görmek zor onu da belirtelim.Ayrıca Poppy’nin Ultisi olan
     [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
    “Muhafızın Hükmü” koridor safhasında Adc’niz zor durumdayken tam siz bir şeyler yaparken sizi uzaklaştırabilir koridora tekrar ulaşana kadar rakibin skor tablosuna bir skoru daha eklediğini üzülerek görebilirsiniz.

    Not:
    Bu şampiyonlar Nautilus karşısında güçsüz diye iş yapamayacağım diye korkup bunları ısrarla banalattırmayı çalışmayın Sezon 6 ile birlikte artık ne istediğimizi gösterebiliyoruz,takımın ihtiyacı olan banları yapmanız/yaptırmanız hem takımınıza tam bir destek olduğunuzu kanıtlayacaktır.

    Nautilus’un Sinerj içinde olduğu Taşıyıcılar:
    Bu bölümü kısa tutacağım çünkü Nautilus ile çok uyumsuz bir taşıycı yok oyunda.Fakat bir kitle kontrol canavarı olduğundan Nautilus ani hasar verebilen ve tehlike anında uzaklaşabilecek taşıyıcılar (Lucian,Corki,Cait) Nautilus ile sinerji içindedir.

    Nautilus Hakkında İpuçları ve Unutulmaması gerekenler:

    • “Q” yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Demir At”ı hem bir takibi yakalamak hem de bir zemine çıpanızı atarak(Bekleme süresinde %50 lik bir azalma oluyor sadece zemine çakılırsa) kaçmak için kullanabilirsiniz.
    • “Q” yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Demir At”’ı zor durumda olan bir takım arkadaşınızı takip eden rakip takım oyuncularını önce pasif
      “Afallatan Vuruş”
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      ile yere mıhlayıp daha sonra arkasından ona çıpanızı tutturarak ve ardından vazgeçmiyorsa E yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Gelgit”i aktifleştirerek takım arkadaşınızı kurtarabilir ve günün kahramanı olabilirsiniz.
    • E yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Gelgit”i kaçarken biri sizi takip ederken kullanabilir yada biri sizden kaçarken kullanabilirsiniz,unutmayın nautilus hem karşı tarafı domine etmek için kitle kontrol yetenek setine sahiptir hem de işler yolunda değilken kendisinin veya başkalarının kaçısına ön ayak olacak bir yetenek setine sahiptir.
    • Oyundaki en fazla kitle kontrol yeteneklerine sahip şampiyonlardan biri.
    • Taşıycınız öndeyken etrafı wardlıyım (Totemleri nereye yerleştirileceği hakkında önerilerimiz Totem Özel başlığında yazıyor) derken fırsattı kollayıp orta koridora tatlı ve beklenmedik bir baskın yaparak orta koridora hem bir skor sağlamış olur(en azından sıçra sifa gibi sihirdar büyülerini alabilirsiniz) ve etrafı totemlediğiniz için baskınlardan bir nebze olsa korumuş olursunuz.
    • “Q” yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Demir At”ı son pikselden tutturmak bence biraz odaklanma gerektiren bir iş her önünüze gelene çıpanızı atmayın zamanı kollayın ve gerekirse çıpanızı atın.
    • Baron,Ejderha gibi görevlerde bu görevleri çalabilecek rakip şampiyonları Ulti
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Derin Darbe” ile engelleyin.Rakip içeriye dışarıdan kolayca girip görevleri alabilecek pozisyondaysa gerekirse (eğer varsa) sıçranızı görevlerin dışına atın ve rakipte tehdit olan unsurları kitle kontrol etkilerinizle saf dışı bırakın,sonra da gri ekrana hazırlanın.
    • Eğer E yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Gelgit”i ilk yükseltiyorsanız bu yeteneğinizi gereksizce minyonlara kullanmayın seviye başına mana bedeli aratacağından mananız önemli düzeyde düşeceğinden rakip baskınlarda kaçamaz,taşıyıcınızı kollayamaz takım ormancınızdan gelen baskında ise rakibe gerekli etkiyi yaratamazsınız
    • .“W” Yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Titan'ın Gazabı”nı ufacık bir hasar aldığınızda açmayın bu hem gereksiz yere mana harcamaktır hem de bu yeteneğin bekleme süresi 15-16 saniye size gelen bir baskında veya üstünüze çekmeniz gereken bir hasarda sizi yalnız bırakabilir.
    • “W” Yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Titan'ın Gazabı” ile gelen alansal büyü hasarını oyunun orta ve son safhalarında minyon dalgasını ittirmek için kullanabilirsiniz.(Erken safhada koridoru hızlı ittirmek için minyon dalgasını tanklayarak taşıyıcınızn daha hızlı minyon biçmesine yardımcı olabilirsiniz)
    • Ulti
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Derin Darbe”yi her genellikletakım savaşlarında etkili kullanın en öndeki tanka değil,arkadan size hasar veren rakip Adc’ye atın ki hem şok dalgası ile rakip takımın coğu havaya savrulur hem de rakip taşıyıcı yaklaşık 2 saniye kitlenerek rakibinizin güzel oyunuyla size bir güzel yem olur.
    • E yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Gelgit” kimi zaman skoru sizde bırakıyor, buna dikkat etmeye çalışın fakat rakip oyuncu kaçacak gibiyse bunu kullanmaktan çekinmeyin size 1 tane skorun lafını yapacak Adc’yi mutelayın.
    • Rakip takım Baron veya Ejderha görevinde iken Q” yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Demir At”ile Çıpanızı Yampiri yengeç varken sallamayın failları çok var.
    • Rakip takım Baron veya Ejderha görevinde iken takımın tümünü havaya savuracak şekilde Ulti
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Derin Darbe”yi kullanın.
      (ki rakip ormancı bu görevlere çarp atacağından canavarlara en yakın kişi olacaktır yani ormancıya atacağınız Ulti
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Derin Darbe” Baron ve Ejderha gibi kritik görevleri lehinize çevirebilir)
    • “Q” yeteneği
       [6.8] Güncel Support Rehberi![Totem Rehberi Yayımlandı!]
      “Demir At”ı kullanırken önünüze iyi bakın ve hemen ardından rakibe odaklanın bazen önünüze kücücük bir minyon takılıp havanızı berbat edebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sitnol -- 24 Nisan 2016; 12:33:08 >



    _____________________________




  • Rez hocam kolay gelsin şimdiden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • yav he he
    _____________________________
  • Önlerden.
    _____________________________
    ¯\_(ツ)_/¯
  • Çok şey yapmamak lazım.
    _____________________________
  • her karakterle ilgili yardımcı olabilirim hocam pm atabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • purolar saport oynamaz dostum

    troll göremeyince ben yazayım dedim
    _____________________________
    CraX
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • burda herkes challenger 300lp + kardeşim kime rehber hazırlıyorsun
    _____________________________
  • soraka için benden altın değerinde tavsiye. bana niye heal atmadın diyen mallar çok o yüzden herkesi muteleyerek başlarsanız iyi olur.
    _____________________________
  • Ben gayet güzel yardımcı olabilirim ama poppy konusunda sıkıntılarım var onu başkasına danışman lazım.Zaten herkes thresh i iyi bilsede soraka-nami-sona gibi zayıf desteklere tank olanlardan daha hakimim.
    _____________________________
  • ForWinTakeSupport kullanıcısına yanıt
    Poppy hakkında cok sıkıntım yok hocam tabii ki yardımcı olmak isteyen arkadaşlar her zaman buyursun. :) Nami-Sona-Soraka hakkında pm den görüşelim hocam.
    _____________________________
  • Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Morgana lux zyra zlien iyi oynarım yardımcı olurum. Sizden de tavsiyeler alabilirim.

    Not:23 levelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • pm altında toplayacağım hocam yardımcı olmak isteyen arkadaşları.
    _____________________________
  • Rez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Kaybedenler Kulübü
    'madem kaybediyoruz, beraber kaybedelim'
  • http://forum.donanimhaber.com/m_88253000//tm.htm#88253000

    Hiçbir support rehberi bunun kadar iyi olamaz. Yine de başarılar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Mid ve sup seçip genelde sup oynayan biri olarak rezi alalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Öncelikle benim "En iyi" Olma derdim yok. Bu rehberi başından sonuna kadar yaklaşık 10-12 kez okumuşumdur fakat son dönemde güncelliğini yitirdi (değerini değil dikkatinizi çekerim) benim amacım güncel ve Emekçi Support rehnberi kadar detaylı olmasını istediğim bir rehber hazırlamak ve yeni Support rolüne hakim olmayan deneyimli oyuncular ve yeni başlayanlara ışık tutmak. Başarı dilekleriniz için teşekkür ederim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sitnol

    Öncelikle benim "En iyi" Olma derdim yok. Bu rehberi başından sonuna kadar yaklaşık 10-12 kez okumuşumdur fakat son dönemde güncelliğini yitirdi (değerini değil dikkatinizi çekerim) benim amacım güncel ve Emekçi Support rehnberi kadar detaylı olmasını istediğim bir rehber hazırlamak ve yeni Support rolüne hakim olmayan deneyimli oyuncular ve yeni başlayanlara ışık tutmak. Başarı dilekleriniz için teşekkür ederim.

    Destek rolü biriciktir. Umarım güzel bir çalışma olur,başarılar :-) Yazdıklarınızda da haklısınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tavşanist -- 10 Nisan 2016; 22:06:54 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapabilirim her supp herosuna yaza dogru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.