Öneririm hocam fiyat bandında en güzel motor bu sonradan silindir değiştirme işleriyle felan uğraşmıyorsunuz ben aldıktan bir süre sonra sattım ama sıkıntı çıkarıcak motor değil. Alırken granajlara dikkat edin yerine oturmuşmu çizgileri düzgünmü malum şaseleri burda yapılıyor motor burda toplanıyor işçilik sorunları olabiliyor. Güvendiğiniz bir motor ustasına vidaları sıktırın bakımlarını yaptırın binin < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
50cc motor önerisi (4. sayfa)




-
-
Yuki gentle yi bir inceliyeyim diye geçen hafta yuki nin sitesinde baktım kadıköy de bir bayisi var, bana da 300 metre, yürüdüm gittim. Bayi dediki biz artık yuki satmıyoruz...
bugün de ümraniye cadde üstünde (yuki kendi sitesinde bayi listesinde görünüyor) bayisine gittim, geçen yıl kapatmış yerinde araba servisi var :)
yani yuki bayileri yuki satmıyor :) hatta bayi yerinde yok :)
modeli göremedim,
sonuç; koskoca İstanbulda Kadıköy ve Ümraniye ilçelerinde bayisi yok yada sayfasındaki bayiler çoktan kendisini bırakmış ama yuki nin haberi yok :) şimdi ben nasıl güvenipte alayım bu markadan bir ürün...
-
Maalesef çin markalarının çoğu böyle kurumsallıktan uzak. Bir çok bayi modelleri tanımıyor. A ehliyeti olsa ben de bulaşmazdim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kurumsallık zaten artık beklemiyorum, bayileri olsun ve parça alabileceğim bir yer ümidi olsun yeter, baksana yuki de o bile yok :)
dediğiniz gibi zaten çin kalitesi (Türkiyeye özel çin kalitesi, yoksa adamlar abd ye almanya ya da mal yapıyor, xiaomi, byd gibi markalarını da görüyoruz... ) olunca kalite beklemiyorum...
-
-
hayırlı olsun kaça geldi ? (Peşin, taksit, masraflar vs.)
-
52 bin tl hocam nakit getirme ücreti verdim birde ist tekirdağ 1.5 bin tl noter vb 55 e geldi hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fiyat gayet iyi, kazasız belasız kullanırsın inş.
Garanti işini nasıl çözeceksin ? 500 km bakımı ve sonraki bakımları yetkili serviste yaptırman lazım ki parça garantisi devam etsin.
Ben servis/garanti/parça denklemini düşünüp soğudum, İstanbul ilinde bayi listesinde yazan 3 bayi yerinde yok yada yuki satmıyor...(Kadıköy, ümraniye, ataşehir)
yolda araç bozulsa nereye götürecem yada aldın rodaj sırasında arızalandı yakında servis yok, ne yapıcam, kaza yaptın düştün bir parça değişmesi lazım nerden bulucan... İstanbul da hayat çok hızlı akıyor, kalırım ortada...
-
tekirdağda 3 adet servisi mevcut hocam daha bugün gittim servise bir kaç şey vardı aklımda onları sordum sizin öyle bir probleminiz varsa direkt başka motor bakın ,
Teşekkürler amin inşallah 🙏
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam yakit tahliye konusunda bi sıkıntı yaşadınız mi. depoyu fullyince tahliyeden atıyor diyorlar. önemli bi sorun mu anlayamadim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet yaşıyordum hocam 2. Kez benzin aldım 15-20 dk önce yine fulledim ama taşmayıncaya kadar işi bilen pompacı ayarlıyor şu anlık bir sıkıntı yok he hayvan gibi yakıt basıp taşıran pompacılara gelmemek lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende Revolt rs5 var 80cc 75km/saat yapıyor, cüsseli motor fakat aşırı titriyor acaba daha az titreyen çin var mıdır bildiğiniz.
-
vespa benzeri 80 90 km hıza çıkabilen 50cc motor tavsiyeniz var mı ?
en yüksek hıza çıkan motorlar hangileri acaba
-
dostlar ruhsatta 50 cc yazan ama fabrikasyon 125/150 cc olan model öneriniz var mı, alınmalı mı uzun vadede kullanıcıyı üzer mi deneyimleriniz nedir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kuba Trendy 50 de düşünülebilir. Tip olarak oldukça sevimli bence.
-
Ben de bu şekilde bakıyorum hocam ancak cevap gelmemiş. Bir marka/model bulabildiniz mi siz?
-
birkaç marka model var hocam yalnız resmen sahtekarlığın dolandırıcılığın devleti ve vatandaşı soymanın nirvanası dönüyor özellikle bu çin malı motorlarda. konuyu okuyacak arkadaşları da bilinçlendirmek ve farkındalık oluşturmak için genel birkaç şey söylemek istiyorum ( aşağıda bahse konu tüm markalar çin üretimi ithal markalar veya etiket basılmış montajı burda yapılmış Türk markalarıdır) şöyleki ;
X firma ruhsatta 50 cc fakat fabrikasyon çıkışlı 125 cc dediği bir modelini 90 bin liraya satıyor. aynı markada birebir aynı motor ruhsatta 125 cc geçiyor ve 60 bin liraya satıyor sadece birisinin üzerinde "model ismi" 50 special edition yazıyor diğerinde "model ismi" 125 yazıyor.
burada can sıkıcı birçok nokta var örneğin devletin buna önlem almaması üretici/ithalatçı firmanın bu sahtekarlığı yaparken aradaki 20-30 bin lira farkı gayet normal görmesi, araç muayene istasyonlarında trafik çevirmelerinde hiçbir şekilde bunun kontrolünün olmaması ve denetlenmemesi vs
..
yazacak çizecek çok şey var ama olay aslında çok kolay çözülebilir, geçen yıl sürücü kurslarını zengin etmek için çıkartılan saçna sapan 125 cc b ehliyet dalaveresinden vazgeçip tüm b sınıfı ehliyet sahiplerine 125 ccye kadar hiçbir şart olmadan motor sürüş izni verilmesi, o zaman ellerindeki 50 cc tenekeleri istedikleri gibi değerlendirirler.
söylediğim şekilde olması ile alakalı birkaç sene önce konu gündeme geldiğinde duyar kasan kamiller aslında trafikteki 50 cc olarak değerlendirdikleri motorların neredeyse yüzde 99'unun 80cc ve üzerine yükseltilmiş şekilde kullanıldığını idrak etseler bugün bu saçma arayış içinde olmazdık diye düşünüyorum, yani 50 cc ile 125 cc aslında pratikte hemen hemen aynı ülkemizde.
bu tarz bir güncelleme olmazsa da benim şahsi görüşüm gidip a sınıfı ehliyet alıp 50 cc maliyetine 125 cc ve üzeri orta kalitede motorsikletler alınabilir, sym 125, hero dash, tws, kymco gibi orta segment fiyat performans motorlar çok daha mantıklı. 1 aylık izin ve tatil sürecinin ardından bu şekilde bir yola girmeyi düşünüyorum kendi adıma, en azından paramı bu tarz sahtekar zihniyete kaptırmamış olurum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ya hocam bu ülkede Ev alıyorsun müteahite güvenmeyip bir ekspertiz de sen yaptırıyorsun deprem vs. sağlamlığı için, sıfır araba alıyorsun acaba arabada bir numara, boya varmı diye götürüp ekspertize sokuyorsun, doktora gidiyorsun acaba o doktor gerçek doktormu yada teşhisi ne kadar doğru diye farklı bir doktor a daha gidiyorsun, ilaç alıyorsun acaba sahte mi diye orijinalliğini kontorl etmek istiyorsun, markete gidip kayısı, domates, vs. aldığında acaba bu ürünlerde yurtdışından dönen pestisit yüklü ürünler mi diye bir sorguluyorsun....
Bu 50cc sorunsalında da vatandaş olarak bunları düşünmen gayet normal... Sen, ben düşünelim duralım... Senden beklenen yada sende görmek istedikleri şey sağlıklı ve keyifli bir motor kullanımı yapman mı ? Yada gidip kağıtları tam, belgeleri tam istediğin modeli almanı mı istiyorlar ? şuan senden beklenen istenen ne ?
Devlet dediğimiz yapı ülkemizde ki sistemde; vergiler tam ödenmişmi? gerekli harçlar yatırılmışmı ? Noter de satış yapıp ödemesini yaptın mı ? Plakanı gidip şöförler odasında plaka ödemesini yapıp aldın mı ? devletimiz onlara bakıyor, gerisini kontrol eden bir sistem kurmuşmu ?
( AMMAN Kurmasın, kurarsa derki motoru alınca git bir de oraya ödeme yap, eline belgeni al... aman amaaaannnn... )
50cc ve türev modelleri millet niye tercih ediyor ? ona da bir bakmak lazım... bende 4 yıl kadar 50cc kullandım, NİYE ? diye kendime sorduğumda kendi cevaplarımı yazıyorum;
- ben ilçe içince haftada 1 yada 2 defa 5+5 = 10 km git gel yapıyordum. bu mesafeler dışında uzun yol yapmıyordum yılda maksimum 1.000 km diyelim...
- Sigorta ve MTV yaptırmadığım için ne kadar kullanırsam o kadar benzin ve bakım maliyetim vardı yani 1.000 km yılda kullanan birinin 100 km de 3 litre yaksam yakıt maliyetim güncel fiyattan 100 km de 150 TL = 1.000 km de ise 1.500 TL oluyordu... hadi 4 litre yaksın 2.000 TL benzine para veriyordum. Sigorta yok, MTV yok...
- 125 cc motor alsaydım yıllık maliyetim ne olacak tı ? 7.500 TL sigorta + 1.000 TL MTV + 1.500 TL yakıt = 10.000 TL
özetle; Her yıl sadece motoru kullanırsam cebimden para ödedim, bunun için aldım, çok şükür kaza bela olmadan 4 yıl kullandım... şimdi 250cc motorum var çünkü iş, gezme, çocukları okula götürme vs. gibi 2 ayda 1.000 km yapmaya başladım bu nedenle risk ve kullanım kaynaklı büyütüp sigortaladım kendimi...
Bence bu konulardan önce yada birlikte bir dakika verip aşağıdaki konuları da sormak lazım kendimize yada düşünmek lazım ;
- bu ülkede verginin de vergisi var, sen 90.000 e motoru alırken 40.000 firmaya 50.000 devlete gidiyor mu ? devlet bu konuda alacağı vergiyi aldı, firma da sana 40.000 TL lik motoru teslim etti... öyle mi ?
- Sen motor aldığında niye noter e gidip 2.000 TL ödüyorsun ? Motoru satan firma tüm işlemlerini yapıyor, sistemsel olarak kayıtları vs. motoru satan bayi yapıyor, sana plaka basım kağıdını bile veriyor, ... peki Niye noter e gidiyoruz ?
- 125 cc üzeri motor aldıysan noterden önce zorunlu trafik sigortası yaptırmak zorundasın sigorta kaç para ? hadi 9.000 TL diyelim onun içinden minimum 2.000 i yine devlete vergi, harç vs.. Zorunlu Sigorta da kaç para vergi kesiliyor biliyormusun ?
- yola çıktın ilk benzinciye girdin 200 TL yakıt aldın (4 litre) içindeki kaç para vergi biliyormusun? hadi ben yazayım içinde 4*11 = 44 tl ÖTV var, ayrıca %18 = 36 TL de KDV var yani sen 200 TL lik yakıt aldığında 80 TL anında devlete vergi veriyorsun...
- yılda 2 defa MTV öderiz bu da yılda 1.000 TL yazalım... Alırken zaten ödedik, kullanırken de ödüyoruz peki 6 ay sonra niye MTV ödüyoruz ?
- ... hadi bunu da sen doldur...
-
devleti yaşat ki yandaş yaşasın
bende bi 50cc motor almayı düşünüyorum hocam bu sigorta mtv haraçlarından kaçınmak adına. 100cc olsun isterim ama pek üretilmiyor galiba artık.
50cc motor alınca hangi masraf ve ödemeler bekliyor beni şimdi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chaplinn -- 23 Haziran 2025; 12:18:0 > -
aldıktan sonra yakıt ve bakım masrafı dışında masrafın yok.
ha birde, bir araca yada bir yere zarar verirsen ve kusurlu sensen tamamını sen cebinden ödüyorsun. hepsi bu kadar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X