Şimdi Ara

50cc mi yoksa elektrikli motor mu ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
25.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Assassin2016

    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: Assassin2016

    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    illaki cevap istiyorsan 50cc motor

    50cc motor alacağına bisiklet al daha iyi

    Elektrikli aldım artık, Kobra 250 modeli, piyasada pek yok. Gören bir daha bakıyor.

    Bisiklet güzel fikir ama sol dizimde hem menisküs hem de bağlarda yırtık var. O yüzden yokuş yukarı bitiriyor beni.

    Hayırlı olsun ben de Kobra 250 yi geçen ay St Max'ın fabrikasında görmüştüm birkaç gün önce de bir bayide gördüm. Gerçekten hoş bir görünüşü var. Biraz özelliklerinden bahsedebilir misiniz? Kaç akülü, son hızı kaç, torku nasıl, şarj kaç km gider vs... klasik merak edilenler.

    - 5 aküsü olduğunu söylediler.

    - Maksimum hız olarak kademeye göre değişiyor; 34-36-39 olarak. Muhtemelen içerisinde emniyet kilidi açık ama şehir içi için hele ki Denizli gibi adım başı trafik lambası olan bir yer için ideal bir hız benim için.

    - Şarj kaç km gider konusunda tam olarak bir şey söyleyemem. Aldığımda ki şarj ile 15 km anca gittim ki muhtemelen hiç şarj olmamış aküleriydi. İlk şarjını 8 saatlik sayaca bırakıp gittim şu an 40 km civarı yaptım ki bunun 3'te 1'inde farlar açık gittim gece olduğu için. Şu an yokuşun durumuna göre 2 ila 1 diş arasında oynuyor. Muhtemelen bi' 10 km kadar daha gidebilir ki yine yıllardır STmax tamiri yapan tanıdık ustamın söylediğine göre 3-4 şarjdan sonra akülerden tam verim alınmaya başlanırmış.

    * Pazar günü şarj ettim, 2 kez üniversiteye gittim geldim ki yol kazıları sağ olsun gidiş geliş 13 km yapıyor kafadan ki gidiş genelde yokuş yukarı hep. Bunun haricinde paket dağıtmaya da gidip geliyorum o yüzden aküleri ilk şarja göre güzel performans verdi diyebilirim.

    Ek olarak evrakta 249w olarak geçmesi sebebiyle polislerin bağlama şansları yok, sadece kaska bakıyorlar ki alırken 200 liralalık çeneden açılır kask almıştım ileriye dönük.

    Tekrar hayırlı olsun. Hız olarak 40 gibi olduğuna göre hız kilidi iptal edilmiş vaziyette. 5 akülü bir ST Max için normal. YUki Dünya, Kuba K8 gibi bazı 5 akülüler daha fazla hız yapabiliyor ama onlarda hem arka tekerlek motoru hem beyin cidden kaliteli ve güçlü, maalesef ST Max 3000 watt modellerinde bile bahsettiğim markaların motor ve beyinleri kadar güçlü parça kullanmıyor. Bunu bir eksik bulma anlamında söylemiyorum, yanlış anlamayın, önemli olan ihtiyacı görmesi. Sonuçta güç de yanında belli arıza risklerini getirir. Ustanızın dediğine katılıyorum, maalesef aküler firmaların ellerinde beklerken şarj edilmediğinden (ki sizin ilk şarjla 15 km gitmeniz de bunu teyid ediyor) ilk planda geçici bir sülfatlanma oluyor, bekleme süresü çok uzamazsa ilk 3-5 şarjda bu geçici sülfat çözüldüğünden akü gerçek kapasitesine ulaşıyor. Ancak bekleme uzun olursa sülfattlanma kalıcı hale gelip ne kadar şarj edilirse edilsin bir şarjla gidilen mesafe 20 km'yi geçmiyor, sürümü hızlı olmayan beyaz eşyacılardan alınan elektriklilerde bu durumla karşılaşılıyor. Bu arda ben de Denizli'deyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusesss

    elektrikli en ufak yokuşta çok büyük performans kaybediyor. ayrıca akü ömrü 1.5 yıl tabi o süre zarfında motor patlamazsa.yeni akü 1.5- 2bin tl yagmurda bırakmaya gelmez. bayır çekmez. artçı binemez. 1. katta yada bodrumda olmanız lazım şarj etmeniz için. ayrıca yeni düzenlemeyle elektrikliye de ehliyet zorunlulugu geldi. zor iş yani

    Elektrikli mopedleri beniznli motorlarla yokuş vs... performansı açısından kıyaslamak tabi ki yanlıştır, ancak çok iyi yokuş çıkan elektirkliler de vardır. Hepsine yokuş çıkmaz diye genelleme yapmanız yanlış. Motor patlaması da ilk sizden duyuyorum. Motorun içinde 3 tane sensör var en fazla onlar yanar ki nadir karşılaşılan bir durumdur. Aküler için de zamandan çok nasıl şarj edildiğine bağlıdır. Benim 2 sene ve 9000 km bindiğim elektrikli şu an bir şarjla 40 km gidiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: yunusesss

    elektrikli en ufak yokuşta çok büyük performans kaybediyor. ayrıca akü ömrü 1.5 yıl tabi o süre zarfında motor patlamazsa.yeni akü 1.5- 2bin tl yagmurda bırakmaya gelmez. bayır çekmez. artçı binemez. 1. katta yada bodrumda olmanız lazım şarj etmeniz için. ayrıca yeni düzenlemeyle elektrikliye de ehliyet zorunlulugu geldi. zor iş yani

    Elektrikli mopedleri beniznli motorlarla yokuş vs... performansı açısından kıyaslamak tabi ki yanlıştır, ancak çok iyi yokuş çıkan elektirkliler de vardır. Hepsine yokuş çıkmaz diye genelleme yapmanız yanlış. Motor patlaması da ilk sizden duyuyorum. Motorun içinde 3 tane sensör var en fazla onlar yanar ki nadir karşılaşılan bir durumdur. Aküler için de zamandan çok nasıl şarj edildiğine bağlıdır. Benim 2 sene ve 9000 km bindiğim elektrikli şu an bir şarjla 40 km gidiyor.

    patlar olayı ironi mahvoulur, kullanılamaz hale gelir manasında kullandım. demek istediğim 1.5 2 senede akü ölünce muhtemelen o zamana kadar motor da kullanılamaz hale gelir.

    9 bin i görmeniz mükemmel nadir insanlardansınız. ortalama 6 ay 1 senede parçalanıyor elektrikli motorlar. çok dandik çin malı olduğu için.
    ben en güçlü 3 bin w elektrikli kullandım yine yokuş çıkamıyordum. hafif yokuşu 20 km/s ile çıktıgımı bilirim.
    sonra mesela tek şarjla 45 km ortalama yol gidiyor ya. ilk 10 km deki performans ile son 10 km deki performans arasında dağlar kadar fark oluyor.

    benim karsılastıgım sıkıntılar bunlar. zaten ehliyet olayını zorunlu yaptıkları için artık elektriklinin bi esprisi kalmadı. 50cc ne kadar iyi olur bilmem kullanmadım. ama elektrikliden ağzım çok yandı malesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusesss

    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: yunusesss

    elektrikli en ufak yokuşta çok büyük performans kaybediyor. ayrıca akü ömrü 1.5 yıl tabi o süre zarfında motor patlamazsa.yeni akü 1.5- 2bin tl yagmurda bırakmaya gelmez. bayır çekmez. artçı binemez. 1. katta yada bodrumda olmanız lazım şarj etmeniz için. ayrıca yeni düzenlemeyle elektrikliye de ehliyet zorunlulugu geldi. zor iş yani

    Elektrikli mopedleri beniznli motorlarla yokuş vs... performansı açısından kıyaslamak tabi ki yanlıştır, ancak çok iyi yokuş çıkan elektirkliler de vardır. Hepsine yokuş çıkmaz diye genelleme yapmanız yanlış. Motor patlaması da ilk sizden duyuyorum. Motorun içinde 3 tane sensör var en fazla onlar yanar ki nadir karşılaşılan bir durumdur. Aküler için de zamandan çok nasıl şarj edildiğine bağlıdır. Benim 2 sene ve 9000 km bindiğim elektrikli şu an bir şarjla 40 km gidiyor.

    patlar olayı ironi mahvoulur, kullanılamaz hale gelir manasında kullandım. demek istediğim 1.5 2 senede akü ölünce muhtemelen o zamana kadar motor da kullanılamaz hale gelir.

    9 bin i görmeniz mükemmel nadir insanlardansınız. ortalama 6 ay 1 senede parçalanıyor elektrikli motorlar. çok dandik çin malı olduğu için.
    ben en güçlü 3 bin w elektrikli kullandım yine yokuş çıkamıyordum. hafif yokuşu 20 km/s ile çıktıgımı bilirim.
    sonra mesela tek şarjla 45 km ortalama yol gidiyor ya. ilk 10 km deki performans ile son 10 km deki performans arasında dağlar kadar fark oluyor.

    benim karsılastıgım sıkıntılar bunlar. zaten ehliyet olayını zorunlu yaptıkları için artık elektriklinin bi esprisi kalmadı. 50cc ne kadar iyi olur bilmem kullanmadım. ama elektrikliden ağzım çok yandı malesef.

    Size hak veriyorum, sık sık yazdığım bir cümle var. 3000 watt - 5000 watt bunlar hikaye, firmalar müşterinin gözünü boyamak için üzerine kafasına göre watt yazıyor. Ancak 1200 - 1500 watt olan ve şu an maalesef çoğunun sıfırı üretilmeyen Yuki Dünya, Kuba K8, Mondial Emon Derrace ve Revenge modelleri, Velostar gibi elektrikliler yokuşta iki kişiyi rahat 40 -45 km hızla çekebilecek güce sahipler. Ayı zamanda bu modellerde ilk değil son 10 km'de güç kaybı yaşanıyor. Ancak aynı firmaların sonrasında ürettikleri ve 3000 W diye sattıkları modellerde aynı performans yok. Ancak son günlerde 250 w üzeri için yapılan denetimler sonrasında dediğiniz gibi bunların pek bir anlamı kalmıyor.




  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Hız olarak memnunum ben, zaten daha hızlı gitme şansım yok Denizli'nin şehir içi trafiği bilirsiniz. Fazlası benim gibi acemi için tehlike olur, her yerden sinyalsiz fırlayan mı dersin, sıkıştıran dolmuş mu dersin ne ararsan var trafikte.

    Motoru, Nur Motor'dan almıştım. Belki trafikte denk gelirsiniz bana kırmızı Kobra 250 üzerinde sarı renkli Free-M kask olan birisi varsa o da benim.

    Bu aralar denetimler sıklaştı ehliyette istiyorlar belli bir Watt üstüne o yüzden bu model kağıt üzerinde 249 geçmesinden dolayı oldukça işime yarar vaziyette, bende sadece B sınıfı var çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Assassin2016

    Hız olarak memnunum ben, zaten daha hızlı gitme şansım yok Denizli'nin şehir içi trafiği bilirsiniz. Fazlası benim gibi acemi için tehlike olur, her yerden sinyalsiz fırlayan mı dersin, sıkıştıran dolmuş mu dersin ne ararsan var trafikte.

    Motoru, Nur Motor'dan almıştım. Belki trafikte denk gelirsiniz bana kırmızı Kobra 250 üzerinde sarı renkli Free-M kask olan birisi varsa o da benim.

    Bu aralar denetimler sıklaştı ehliyette istiyorlar belli bir Watt üstüne o yüzden bu model kağıt üzerinde 249 geçmesinden dolayı oldukça işime yarar vaziyette, bende sadece B sınıfı var çünkü.

    Bence de 250 watt alarak iyi bir tercih yapmışsınız, dediğiniz gibi Denizli'de son haftalarda denetimlerde 250 w üzerini bağlayıp 3000 lira civarı da ceza yazıyorlar. Bunun dışında Allah korusun bir trafik kazasına karışınca da aynı şey oluyor. Aslında B ehliyet yeni yasaya göre 4000 watta kadar olan elektriklieri sürmeye izin veriyor ama polisin cahilliği midir, kötü niyeti mi bilemedim. Bir arkadaşıma trafik kazası sonrası "ehliyetine uygun olmayan aracı sürme" maddesinden B ehliyeti olduğu ve 3000 watt elektrikli kullandığı halde 700 TL ceza yazdılar. Tabi tescil olmadığından yazılan nceza ve bağlama ayrı. Aynı şekilde benim 249 w elektrikli bisikletle karıştığım kazada kanunda "0.25 kw" ifadesi geçtiğinden ve 249 watt'In kaç kw ettiğini hesaplayamadıklarından yarım saat bekletip sağa sola telefon açıp sonrasında bıraktılar. Gün olur hız ve tork yetmezse belli tadilatlarla güçlendirirsiniz ama faturanız yasal sınırlar içinde kalmış olur. Ben de Bağbaşı'ndayım, karşılaşmak dileğiyle.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.