Şimdi Ara

3D Printer Projesi ( Sigma3d ) ( Open Source ) (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.620
Cevap
121
Favori
211.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • serkanc kullanıcısına yanıt
    Birkaç gün içinde iki adet yeni 380 mm'lik gijon elime ulaşacak. Hollanda'dan geliyorlar ve özel olarak boya uygun kesildiler. Paslanmaz olduğunu sanmıyorum, galvanizedirler. Ancak denemiş olurum, çok pahalı değiller. Onla olmazsa diğer alternatifleri deneyeceğim.

    Bir de bir konuda fikrinizi alayım: Çok mantıklı gibi görünen bir düzenek var, gijonun doğrudan motorun içinden çıktığı, ya da daha doğru terminoloji ile motor milinin gijon olduğu. Şu web sitesinde satılıyor:

    http://robotdigg.com/category/8/Threaded-Rod-Stepper

    Mail attım kendilerine, istenilen boyda yapabileceklerini söylüyorlar. 15-20 Günlük hazırlık aşaması var. Yani yaklaşık 1 aydan elimde olabilir. Anti-backlash nut ile birlikte de satın alınabiliyor. Buradaki sorun 2 mm'lik pitch olmasına rağmen 4 başlangıçlı, yani effektif hatve 8 mm oluyor. Tabii firmware'den ayarlanabilir, anladığım kadarı ile rezolüsyon üzerine çok ciddi bir etkisi de yok. Burada esas sorun, Z asansörlerinin tasarımını değiştirmek gerekecek, çünkü leadscrew'larda kullanılan yuvarlak flanşlı somun kullanılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrMaestro -- 17 Temmuz 2014; 11:44:05 >




  • Bu konuda bilgisizliğimi affedin ama bir şeye kafam takılıyor. Z yönünde neden backlash problemini dert ediyorsunuz. Z ekseni yönünde malzeme örülürken hiç bir zaman Z yön değiştirmiyor ki hep yukarı çıkıyor. Normal bir CNC olsa tamam ama 3boyutlu yazıcıda Z yönünde gerçekten önemli mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolkoroglu

    Bu konuda bilgisizliğimi affedin ama bir şeye kafam takılıyor. Z yönünde neden backlash problemini dert ediyorsunuz. Z ekseni yönünde malzeme örülürken hiç bir zaman Z yön değiştirmiyor ki hep yukarı çıkıyor. Normal bir CNC olsa tamam ama 3boyutlu yazıcıda Z yönünde gerçekten önemli mi?

    Z yönünde yazma sırasında genellikle yukarı yönde hareket olduğundan çok fazla sorun olmayabilir. Ancak Z hopping yapılırsa problem olacaktır (Z hopping, yazma kafasının retrakt yaparken kısa bir mesafe Z aksında yükselerek hareket etmesi ve sonra aşağı inip tekrar yazmaya devam etmesine verilen isim. Bir nevi Z aksının zıplaması gibi düşünebiliriz. Z hopping, kafa yazma işlemi gerçekleştirmiyorken kafayı yükselterek sızan plastiğin obje üstüne düşmesini engelliyor. Sürekli kullanılan bir seçenek değil ama kullanılırsa backlash sebebiyle mesafe tutturulamayabilir) .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro

    quote:

    Orijinalden alıntı: erolkoroglu

    Bu konuda bilgisizliğimi affedin ama bir şeye kafam takılıyor. Z yönünde neden backlash problemini dert ediyorsunuz. Z ekseni yönünde malzeme örülürken hiç bir zaman Z yön değiştirmiyor ki hep yukarı çıkıyor. Normal bir CNC olsa tamam ama 3boyutlu yazıcıda Z yönünde gerçekten önemli mi?

    Z yönünde yazma sırasında genellikle yukarı yönde hareket olduğundan çok fazla sorun olmayabilir. Ancak Z hopping yapılırsa problem olacaktır (Z hopping, yazma kafasının retrakt yaparken kısa bir mesafe Z aksında yükselerek hareket etmesi ve sonra aşağı inip tekrar yazmaya devam etmesine verilen isim. Bir nevi Z aksının zıplaması gibi düşünebiliriz. Z hopping, kafa yazma işlemi gerçekleştirmiyorken kafayı yükselterek sızan plastiğin obje üstüne düşmesini engelliyor. Sürekli kullanılan bir seçenek değil ama kullanılırsa backlash sebebiyle mesafe tutturulamayabilir) .

    http://www.avrasyamuhendislik.com.tr/ballscrew.php
    http://www.avrasyamuhendislik.com.tr/acmescrew.php
    Aslinda burayya sorulabilir. Ellerinde m8 2mm hatbeli ballscrew var gorunuyor. Yarin vakit bulursam arayip fiyat sorarim... Ama cok uygun olacagimi sanmam. Ama yerli bir yerden bukursak buna gore asansor parcasi dizayn ederiz. Isteyen alip kodifiye yapabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanc -- 16 Temmuz 2014; 22:09:05 >




  • uzun dişli milli motorları ilk kez görüyorum ama mantıklı.
    z asansör tasarımını dert etmeyin, her türlü somuna göre yeniden yapabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurtheking -- 17 Temmuz 2014; 10:16:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolkoroglu

    Bu konuda bilgisizliğimi affedin ama bir şeye kafam takılıyor. Z yönünde neden backlash problemini dert ediyorsunuz. Z ekseni yönünde malzeme örülürken hiç bir zaman Z yön değiştirmiyor ki hep yukarı çıkıyor. Normal bir CNC olsa tamam ama 3boyutlu yazıcıda Z yönünde gerçekten önemli mi?

    çok haklısınız, baskı esnasında sorun değil
    ancak sıfırlamadan sonra cura'da mesela kafa 20 mm kalkıp inip öyle başlıyor burada backlash olursa ilk layer kalınlığı şaşar,
  • Sigma 3D tıbbın hizmetinde :) Bir hastanın karaciğerini besleyen atardamarlarının 3 boyutlu modeli (bilgisayarlı tomografi verisinden elde edilmiştir)


     3D Printer Projesi ( Sigma3d ) ( Open Source )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro

    Sigma 3D tıbbın hizmetinde :) Bir hastanın karaciğerini besleyen atardamarlarının 3 boyutlu modeli (bilgisayarlı tomografi verisinden elde edilmiştir)


     3D Printer Projesi ( Sigma3d ) ( Open Source )

    Gercekten ise yarar bir model olduysa ne mutlu bize ... Oldu mu gercekten :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkanc


    quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro

    Sigma 3D tıbbın hizmetinde :) Bir hastanın karaciğerini besleyen atardamarlarının 3 boyutlu modeli (bilgisayarlı tomografi verisinden elde edilmiştir)


     3D Printer Projesi ( Sigma3d ) ( Open Source )

    Gercekten ise yarar bir model olduysa ne mutlu bize ... Oldu mu gercekten :)

    Fakültede yeni bir hayran kitlesi kazandınız Serkan Bey :)




  • serkan bey ninjaflex için granül temin edilebiliyorsa yapılmayacak şey değil sanırım. Merakla bekliyorum. Aslında farklı bir tasarım yapıp granülü direk yazıcıya verip basmak mümkün olsa boşuna filament falan gerek yok uğraşmaya. hiç araştırmadım ama vardır o da kesin =)

    ABS baskı almaya başladım ve güzelde oldular. Bed sıcaklık 90 derecede, kapton bant yapışık ve kapton bant üstünede pritt sürdüm. Kenarlarda kalkma falan olmadı. Belki uzun süreli baskılarda yüzeyden kurtulma ihtimali var o da zor. Baskılar gayet güzel. Hotend 240 derecede. o wobble olayı bende de var sanırım. Çözmek için layer kalınlığını 0.1 e falan çektim ama wobble a fazla etki yapmadı. Ama layerlara görmek mümkün değil =) normalde 0.25 falan basıyordum. 0.25 ile bastığımda layerda da sıkıntı yoktu. ayrılma falanda olmadı. fan için parça bastım duvarları ince olmasına rağmen gayet iyi yapışmıştı. 0.1 le basıldığında daha da güzel sonuçlar alacağım kesin. ama süre uzuyor tabi. ABS üstünde çalışmalara devam.


    şuan kullandığım yazıcıda 8mm gijon mevcut Z ekseninde yeni bir yazıcı daha yapıyorum onun z-eksenini 5mm gijon olarak yaptım. Eğer onda wobble olmasa çok güzel olur. Gönül isterdiki leadscrew veya trapez tarzı birşeyle yapayım ama incesinden bulamadım buralarda her yerde 16 lık var. wobble olayı çözülüyorsa bununla kesin ona geçerim =)


    birde ozoflex extruder i merak ettim. birkaç sayfa baktım arattım somut birşey göremedim. flex malzeme basmak için daha mı uygun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bermanX -- 18 Temmuz 2014; 5:59:58 >




  • DrMaestro D kullanıcısına yanıt
    çok güzel duruyor, tebrik ederim, bizim içinde büyük gurur kaynağı oldu.
  • ninjaflex tarzı malzemeleri normal extruder ile basmak imkansız gibi birşey,
    hobbed dişi ile kanal girişi arasında mutlaka katlanacaktır.
    Buna engel olmak için ozoflex i tasarladık, malzeme komple bir teflon kanal içinde ilerliyor, katlanması için yer yok.
    şu anda beta aşamasında Serkan bey ve Drmaestro denedi,
    email adresinizi pm atarsanız STL modeli göndereyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bermanX

    serkan bey ninjaflex için granül temin edilebiliyorsa yapılmayacak şey değil sanırım. Merakla bekliyorum. Aslında farklı bir tasarım yapıp granülü direk yazıcıya verip basmak mümkün olsa boşuna filament falan gerek yok uğraşmaya. hiç araştırmadım ama vardır o da kesin =)

    ABS baskı almaya başladım ve güzelde oldular. Bed sıcaklık 90 derecede, kapton bant yapışık ve kapton bant üstünede pritt sürdüm. Kenarlarda kalkma falan olmadı. Belki uzun süreli baskılarda yüzeyden kurtulma ihtimali var o da zor. Baskılar gayet güzel. Hotend 240 derecede. o wobble olayı bende de var sanırım. Çözmek için layer kalınlığını 0.1 e falan çektim ama wobble a fazla etki yapmadı. Ama layerlara görmek mümkün değil =) normalde 0.25 falan basıyordum. 0.25 ile bastığımda layerda da sıkıntı yoktu. ayrılma falanda olmadı. fan için parça bastım duvarları ince olmasına rağmen gayet iyi yapışmıştı. 0.1 le basıldığında daha da güzel sonuçlar alacağım kesin. ama süre uzuyor tabi. ABS üstünde çalışmalara devam.


    şuan kullandığım yazıcıda 8mm gijon mevcut Z ekseninde yeni bir yazıcı daha yapıyorum onun z-eksenini 5mm gijon olarak yaptım. Eğer onda wobble olmasa çok güzel olur. Gönül isterdiki leadscrew veya trapez tarzı birşeyle yapayım ama incesinden bulamadım buralarda her yerde 16 lık var. wobble olayı çözülüyorsa bununla kesin ona geçerim =)


    birde ozoflex extruder i merak ettim. birkaç sayfa baktım arattım somut birşey göremedim. flex malzeme basmak için daha mı uygun?

    Aslinda dediğiniz tarzda vidalı denemler olmuş. Ama bu tarz sistemler ne olursa olsun filament gibi hassas olmaz... İmkansızdır..Çünkü granül girişi düzensiz olur, her ne kadar SIKIŞTIRma bölgesinde vidalı kısım tam olarak dolduğu kabul edilse de...
    Wobble olayı sadece gijonla alakalı bir durum değil.. Mesela bende bir filamentte wobble yapmazken başka filamentte veya extruder ayarı değişiminde de yapıyor...
    ABS tarzı baskılarda yanın o kadar pürüzsüz çıkmasını beklemek gerçekten hayal olur..
    Aldığınız baskı boyutlarını bilmiyoeum ama ABSde ince cidarlı ve büyük malzemelerde kopmalar oluyor.. Kopmasa bile ürün çıktıkran sonra iila ki kırılmalar oluypor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkanc


    quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro

    Sigma 3D tıbbın hizmetinde :) Bir hastanın karaciğerini besleyen atardamarlarının 3 boyutlu modeli (bilgisayarlı tomografi verisinden elde edilmiştir)


     3D Printer Projesi ( Sigma3d ) ( Open Source )

    Gercekten ise yarar bir model olduysa ne mutlu bize ... Oldu mu gercekten :)

    Fakültede yeni bir hayran kitlesi kazandınız Serkan Bey :)

    İkimiz için de çok gurur verici bir durum :)




  • şuan ninjaflex edinemediğim için extrudera ihtiyacım yok. eğer aldığım vakit sıkıntı yaşarsam isteyebilirim. teşekkürler ozgur bey.

    serkan bey şuan fotoğrafları yollayamıyorum ama 2 perimeters la bastığım şu sayafaki extruder için olan fan shroud diye geçen parçanın cidarında hiç sıkıntı yok taş gibi =). ama şurda y ekseni için bastığım pulley de içe giren parçaya 608zz takarken bastırırken ayrılma oldu tabi aynı ayarlarda mı bastım hatırlamıyorum ama o daha inceydi. eve gidince kalibrasyon için ince birşeyler basmayı deneyeceğim. genelde aldığım gijonlarda biraz esneme oluştuğundan yamuklar.

    insan istiyoki makinalardaki gibi mil olsun güzel görünsün =). benim cihazda dönerken salınım yaptığından sorunun ordan olduğunu düşünüyorum. PLA dada farklı şekilde olsada ABS de wobble tarzı birşey var. layer kalınlığının biraz düşürünce görüntü düzeldi sayılabilir ama yinede var.




  • Hafif ayrılma ve çatlamalar aslında çok büyük sorun değil. Ben de montaj esnasında 1-2 parçayı çatlattım / kırdım. Her çatlamada da insan hayal kırıklığı yaşıyor, kısmet buraya kadarmış diye aklından geçiriyor. Ama ozgurtheking'in önermiş olduğu bir yöntem sayesinde hepsi çok kolay ve sağlam bir şekilde tamir edilebiliyor. ABS plastiği az miktarda aseton ile eritip yoğurt kıvamında bir sıvı elde ediyoruz, sonra bu sıvıyı kırılan bölgeye sürüyoruz. İçinde aseton olduğundan sürüldüğü bölgeyi eritip tekrar ABS ile bağlıyor. Aslında neredeyse kaynak yapmışsınız veya parça hiç kırılmamış gibi, sağlam bir şekilde tutuyor. Ben çok faydasını gördüm. PLA'da işe tam olarak yaramıyor, aseton PLA'yı eritemediğinden. Aslında PLA'nın en büyük derdi bence eritilememesi. ABS nozzle'ı tıkadığında söküp asetonda tutunca çok kolay eriyor, PLA bana mısın demiyor. PLA kullanmaya başladıktan sonra nozzle ve hotendim oldukça kirli bir görünüm almaya başladı, temizlemesi zor olduğundan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bermanX

    şuan ninjaflex edinemediğim için extrudera ihtiyacım yok. eğer aldığım vakit sıkıntı yaşarsam isteyebilirim. teşekkürler ozgur bey.

    serkan bey şuan fotoğrafları yollayamıyorum ama 2 perimeters la bastığım şu sayafaki extruder için olan fan shroud diye geçen parçanın cidarında hiç sıkıntı yok taş gibi =). ama şurda y ekseni için bastığım pulley de içe giren parçaya 608zz takarken bastırırken ayrılma oldu tabi aynı ayarlarda mı bastım hatırlamıyorum ama o daha inceydi. eve gidince kalibrasyon için ince birşeyler basmayı deneyeceğim. genelde aldığım gijonlarda biraz esneme oluştuğundan yamuklar.

    insan istiyoki makinalardaki gibi mil olsun güzel görünsün =). benim cihazda dönerken salınım yaptığından sorunun ordan olduğunu düşünüyorum. PLA dada farklı şekilde olsada ABS de wobble tarzı birşey var. layer kalınlığının biraz düşürünce görüntü düzeldi sayılabilir ama yinede var.

    0.1 LAYER basmak icin oncelikle 0.25 nozzle lazim oncelikle size.. 0.4 nozzle ile minimum 0.2 layer basilir. daha altini basarsaniz bozukluklar olur...




  • ozgurtheking kullanıcısına yanıt
    Sayın ozgurtheking, Fenner Drives'tan tebrik mesajı geldi. Geçen gün bana son durumu sormuşlardı, Ninjaflex ile baskı alabildiniz mi diye (sağolsunlar, oldukça ilgili bir firma kendileri). Telefon kılıfının resmini gönderdim. Mühendisleri baskı kalitesini beğendiğini söyledi ve hangi cihazla bastığımı ve ayrıca hangi basım parametrelerini kullandığımı sordular. Aslında bu gibi durumlar için İngilizce bir site (veya wiki sayfası) olsa, Sigma 3D çok daha kolay bir şekilde yurt dışında da duyulur diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMaestro

    Hafif ayrılma ve çatlamalar aslında çok büyük sorun değil. Ben de montaj esnasında 1-2 parçayı çatlattım / kırdım. Her çatlamada da insan hayal kırıklığı yaşıyor, kısmet buraya kadarmış diye aklından geçiriyor. Ama ozgurtheking'in önermiş olduğu bir yöntem sayesinde hepsi çok kolay ve sağlam bir şekilde tamir edilebiliyor. ABS plastiği az miktarda aseton ile eritip yoğurt kıvamında bir sıvı elde ediyoruz, sonra bu sıvıyı kırılan bölgeye sürüyoruz. İçinde aseton olduğundan sürüldüğü bölgeyi eritip tekrar ABS ile bağlıyor. Aslında neredeyse kaynak yapmışsınız veya parça hiç kırılmamış gibi, sağlam bir şekilde tutuyor. Ben çok faydasını gördüm. PLA'da işe tam olarak yaramıyor, aseton PLA'yı eritemediğinden. Aslında PLA'nın en büyük derdi bence eritilememesi. ABS nozzle'ı tıkadığında söküp asetonda tutunca çok kolay eriyor, PLA bana mısın demiyor. PLA kullanmaya başladıktan sonra nozzle ve hotendim oldukça kirli bir görünüm almaya başladı, temizlemesi zor olduğundan.

    Tetra Hydro Furan diye gecen malzeme var, THF, bu PLA icin bir solvent.. Ama denemedim bastan soyliyeyim..
    http://www.tipkimsan.com/?urun-4834-tetrahidrofuran---thf---chem-pure-1-lt
    1LT saf olarak var, bunu biraz seyreltip deneyebilirsiniz..
    Burda da deneyen bir arkadasin videosu var
    http://www.youtube.com/watch?v=lAITp6JEsJU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanc -- 18 Temmuz 2014; 15:08:39 >




  • serkanc kullanıcısına yanıt
    Serkan Bey, tetrahydro furan'ı duymuştum ama asetonu bile korkarak kullanan birisi olarak THF bana yeterince güven telkin etmedi. Depolama esnasında peroksid oluşumu olasılığı mevcut olduğundan patlayıcı olabilir ve mutajendir (mutasyon oluşturabilir) şeklinde birkaç yazı okudum ama bilimsel olarak doğruluklarını kontrol etmedim. Varsın biraz kirli olsun hotend :)
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.