< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
360 Robot Süpürge (C50, S5, S6, S6 Pro, S7, S7 Pro, S9, S10) Kullanıcıları Kulübü (546. sayfa)



-
-
Merhaba,
Yasal mevzuat konusunda bir şey diyemem ama batarya da fırça, filtre gibi bir sarf malzemesidir ve dünya genelinde garanti kapsamına girmez. Firmalar, etik değerler kapsamında, batarya için 6 ay garanti verirler genelde. Harici olarak satın aldığınız bataryalar da aynı şekildedir.
Ancak, normal kullanım koşullarında, bir robot bataryasının 12 ay gibi bir sürede tükenmesi çok da normal değil. Sorun şu ki, servis bunu ölçemez ve elle tutulur bir sonuca ulaşamaz.
Karşılıklı iyi niyet ile çözülmesi gereken sorunlardandır.
Saygılarımla
-
Samsung telefonda bataryayı 2 sene içinde değiştiriyor garantiden. Hatta kablosuz kulaktıkta bile.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam anormal bir kullanım söz konusu olmadığı halde bu durum gerçekleşti. Yani aynınaletten 3 tane var ve birinde oldu bu durum. Kaldı ki orta yoğunlukta kullanılmış olanı bu.
Ben de her telefonda samsungda batarya değiştirdim sorun olunca 2 senede.
Bu saçma geldi ancak firma geri adım atmıyor. İstedikleri mebla da çok ciddi bir bedel.
Nasıl hareket etmeliyim bilmiyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
mecburen kabul etmek durumunda kaldım. ancak okuyan soran varsa Sherman Teknolojiden ürün almayın. Bu riske değeceğini sanmıyorum. Ben 3 tane aldım ve büyük hata ettiğimi düşünüyorum. Keşke iyi niyetli, sattığı malın arkasında duran bir firmadan robot almış olsaydım.
Şimdi değiştirteceğim ama tüketici hakem heyetine gidebilirim. Avukatımla konuyu görüşeceğim çünkü böyle firmaların bedel ödemesi gerektiğini düşünüyorum.
-
S10 kullanıyorum.Her süpürme işleminden sonra haritayı otomatik güncelliyor fakat oda olmayan yerlerde oda çıkıyor ve haritam bozuluyor.Her süpürme işleminden önce katmanlardan eski haritayı uygulamadan buna kalııcı bir çözüm var mıdır acaba?
-
Shermandan memnun değilseniz, ürünün arkasında duran satıcı zor bulursunuz. Dediğiniz olayı hepsirobot yaparda, o da satış işinde yok.
Gözlemim bu robot süpürgelerden memnuniyet sağlanacak servis yok, olmayacak gibi. Çok sıkıntılı ürünler gözüyle bakılıyor sanırım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Firmanın talebe yanıtı bu:
"Bataryanın fabrikasyon arızalı olması halinde ilk 12 ay içinde ücretsiz değişimi mümkündür fakat kullanıma bağlı pil performans kaybı nedeniyle bataryanın çok çabuk bitmesi ve ani kapanmaları bu sürenin içerisinde değildir. 12 aydan önce de yaşamış olsanız sizlere yine ücret çıkacağını belirtmek isteriz. Maalesef ücretli batarya değişimi haricinde yapabileceğimiz bir işlem bulunmamaktadır. Bu durumu müşteri memnuniyeti/memnuniyetsizliği olarak görmemelisiniz.",
Benim anladığım bataryanın hiç bir şekilde garantisi yok arkadaşlar. Shermanın anlayışı bu. Yeni alınan ürün 3. gün sorun çıkarsa kabul etmeyecekler.
Gerçekten büyük hayal kırıklığı oldu. Allah bir daha bu firmanın eline düşürmesin. Türk Ticaret Kanunu hakkında konuyu araştırıyorum. Şarjlı süpürgede bile 2 yıl garanti şartı var. Dava açabilirim. Bu aldıkları bedeli ve can sıkıntısını ödetmek istiyorum.
-
Bu Sherman ile işimiz iş olacak gibi duruyor. Bende aynı modeli kullanıyorum haftada en fazla 2 kere çalışır robot ancak 1 yılın sonuna doğru batarya problemi yaşarsam can sıkarım, başvurabileceğim neresi varsa başvurur ve darlarım. Sadece Sherman ile ilgili de değil bunu yapan hangi firma varsa onları ahlak ve etik konusunda düşünmeye davet ediyorum.
-
Fazla uzatmamak ve yanlış anlaşılmamak adına cevabımı detaylandırmak istememiştim ancak kendi tecrübelerimden bir iki örnek vermek isterim.
Öncelikle sarf malzeme tabiri/tanımı oldukça kullanılan ve yeri geldiğinde ardına saklanılan bir husus. Yazıcı kartuşu ya da fotokopi kağıdı bir sarf malzemedir. Örnekler çoğaltılabilir.
Robot süpürgede ise bataryanın sarf malzeme olduğu gibi bir yorum ya da düşünce var ise, bu benim tecrübeme uygun değildir. Mevzuata uygunluğu konusunda ise, yorum yapmak istemem ama fikrim orada da bellidir. Ama bu konuda farklı düşüncelere de kesinlikle saygım sonsuzdur. Yorum farkımız olabilir.
Geçmişte; dizüstü bilgisayar, cep telefonu gibi teknolojik cihazlarımın bataryalarını ücretsiz olarak ve garanti kapsamında ilgili firmalar değiştirmişlerdi. O zaman da aynı ifadeler ile firmalar tarafından bataryanın garanti kaspamında olmadığı vb. bilgiler tarafıma iletilmiş ancak kendilerine yazılı olarak gerekçe ve kanuni dayanaklarım ile bildirimde bulunduğumda her durumda bahsettiğim garanti prosedürü işletilmişti.
Benzer şekilde bir arkadaşımın aldığı aracının amortisörleri de, önce yine garanti kapsamına girmez denildikten sonra benzer bir yazılı bildirim sonucunda garanti süreci işletilerek ücretsiz değiştirilmişti.
Buradan şu anlam çıkmasın, firmalar her bataryayı istenildiği zaman ücretsiz değiştirsinler. Benim bahsettiğim ve batarya değişimi yapılan ürünlerde, bataryanın ne kadar süre içerisinde ne kara süre ile şarj ediliği vb. veriler tutulduğu için ispatı ya da reddetmesi kolay durumlar söz konusu idi. Robot süpürgede bu şekilde bir şarj döngüsü takibi var mıdır bilemiyorum.
Firmalar tarafından bakacak olursak, onlar açısından da zor bir durum. Şöyle ki, yıllar önce ülkemize yeni giriş yapan bir yabancı firmadan satın almış olduğumuz ayakkabı için, 2 yıl içerisinde her ne şekilde olursa olsun bir sorun ya da şikayetiniz olursa iade edebilirsiniz şeklinde ödeme aşamasında belirtilmişti. Haliyle çok şaşırmıştık. Ancak süreç içerisinde, ne olduysa, aynı firmadan bu sefer kayak pantolonu aldığımızda ise; kullanılmamış olması, etiketleri üzerinde olması ve poşeti/kutusu zarar görmemesi koşuluyla şu kadar gün içerisinde iade edebilirsiniz diye belirtmişlerdi.
Burada kendi adıma düşüncem şu şekildedir. Söz gelimi, siz gerçekten bataryası sorunlu ya da olması gerektiği performansta olmayan bir ürün için ücretsiz onarım yad a değişim talebinde bulundunuz seçimlik haklarınızdan. Firma ne yapabilir; bunu kabul eder ve değişim ya da ücretsiz onarım yapar. Ya da reddeder ve ücret talep eder. Bu sefer siz de ya kabul edersiniz ya da hukuki boyuta taşırsınız. İşte bu noktada kaç kişi kabul eder, kaç kişi hukuki süreci başlatır, bunu yorumunuza bırakıyorum.
Firmanın yapacağı şey ise, en başta sizin talebinizi kabul etse de, etmeyip siz hukuki olarak buna hak kazansanız da değişmeyecektir. O yine ve sadece batarya değişimi yapacaktır. İşte bu noktada batarya değişiminin yanında, eğer müşteri haklı ise, bu haklı talebi sebepsiz ya da haksız yere karşılamadığı için ekstra bir yükümlülüğü de girmiş olsa, garanti sürecine biraz daha farklı yaklaşılır diye tahmin ediyorum. Tabii bu durum, ürün fiyatına da en başınd mutlaka yansıtılıacaktır ancak aradaki süreç daha belirgin hale gelebilir diye tahmin ediyorum.
Çok uzun yazdığımın farkındayım ve kısaca özetlemem gerekirse, benim o dönem yazılı bildirimde sunmuş olduğum belgeler arasında; ithalatçı ya da üretici firmaların ürünü satabilmeleri için (mülga) Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na onaylatmak durumunda oldukları garanti belgelerinde yazdıkları, "...malın/ürünün tamamı/bütün parçaları XX yıl firmamızın garantisi altındadır." benzeri bir ifade yer almaktaydı.
İlk mesajımda bahettiğim gibi, güncel mevzuatı bilemiyorum. Belki Ticaret Bakanlığı'ndan görüş alınabilir.
Sorununuzu en kısa sürede ve arzu ettiğiniz şekilde çözebilmeniz dileğiyle.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
S10 neden satılmıyor bilgisi olan var mı ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Stoğu kalmadı, en son görüşmemizde firma S10 stoğunun gelmesinin mart ortasını bulabileceğini iletti ama gelince güzel kampanyalar ile eskisi gibi sektöre damga vuracaklarını da eklediler.
Şuan merakla S8 bekliyoruz 360 dan, ilk olarak onun stoğu gelecek sonra S10 dediler.
-
Batarya konusunda sorun yaşayan dostlarımız adına üzüldük açıkcası, geçtiğimiz dönemde samimi bir dostumuz da S5 i ile bu olayı yaşadı ücretiyle değiştirildi, robotlarda batarya garanti süresi %99 6 aydır çok nadiren 1 yıl veren olabilir tabiki ama geneli 6 dır. Bir dayanakları olmasa bu şekilde olmaz alenen 2 yıl garantili robotun bataryası 6 ay garantilidir diye vurgulayamazlar diye düşünüyorum tabi hukuk mevzuat vs çok uzak olduğumuz konular.
Peynir ekmek gibi satılan Xiaomi de batarya haricinde birçok parça garanti dışı durumda diye biliyoruz.
Tabi bu demek değildir ki boyun eğin hak aramayın ne yazılıyorsa o, hayır hakkınızı arayın sonuç olumlu olursa bizleri de aydınlatın ki bizlerde o yolda ilerleyelim bir sorunda.
Herkese sevgi ve saygılarımızla.
-
Merhaba,
Cok güzel ve detaylı yazmışsınız, ellerinize sağlık. Son derece açıklayıcı olmuş.
Ben konuya şu açıdan bakıyorum. Tanımı itibarı ile 'sarf malzemesi' eksilen bir parça/ürün anlamındadır. Bu tanıma göre 'sarf malzemesinin zamanından önce eksilmesi' tabii ki bir servis ve değişim gerekliliğidir.
Mesela cam sileceği de bir sarf malzemesidir, aracın tekerlekleri de. Bu ikisinin 'zamanından önce - ki bu zaman genel geçer kurallara göre belirlenir mesela bataryada ortalama 1000 çevrim gibi - eskimesi kesinlikle garanti bazından karşılanmalıdır.
Sherman veya başka bir ciddi servis robotun USB portundan okuyabileceği bilgiler ile çok rahatlıkla bataryanın kaç defa şarj çevrimine girdiğini okuyabilir ve gerekli ölçüm cihazları ile şarj kapasitesinin ne kadar eksildiğini belirleyebilir. Kararın buna göre verilmesi gerekmektedir. Eğer bu ölçümler yapıldı ise de müşteri bu konuda belge/çıktı ile bilgilendirilmeli ve sonrasında gerekiyorsa ücret talep edilmelidir.
Eğer Ticaret Bakanlığı'nın tebliğlerindeki gibi 'kutunun içinden çıkan her şey' iki sene garanti kapsamında ise müşterinin filtre ve fırça ihtiyaçları da buna dahil olacaktır ki... bu durumda hiç bir firma satış ve servis işine girmez, sürdürülebilir değildir. Veya bu masrafları da satış fiyatına dahil eder ki satış fiyatında en az %20 artış demektir.
2005 senesinden beri servis işiyle uğraştığım için bu tip konular ile çok karşılaştım, şimdi de batarya üretiyorum ve satıyorum. Hem satıcıyı hem de müşteriyi korumak için test ve belgelendirme her şeydir.
Saygılarımla
-
Dediklerinize katılıyorum.
Son iki paragrafınızın son cümlelerinde durumu özetlemişsiniz.
Ayrıca buradaki paylaşımlarınız, robot süpürgeleri daha da iyileştirmek adına yaptıklarınız ve yapmaya çalıştıklarınızı da (bir mühendis gözüyle) ilgiyle takip etmeye çalışıyorum.
İyi çalışmalar dilerim.
Saygılarımla.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar S10 çalıştırdığımda ya da otomatik temizlemedeyken konum ayarları başarısız deyip kendini kapatıyor. Bıktırdı vallahi. 100 kere çalıştıysa 80inde eve geldiğimizde salonun ortasında kalmış buluyoruz. Bir sandalyenin yeri değişti diye kafayı sapıtacak kadar dandik bir teknolojiye mi sahip bunlar? Bu hatayı alan var mı? Çözümü nedir yardımcı olabilir misiniz?
Ayrıca incecik dokuma halıya çıkamıyor. Arkadaş halı olduğunu biliyorsun kenarına yaklaştın mı ön pırpırını durdur halıyı katlamasın üstüne çıkarken de fırçanı durdur içine almasın çok zor komutlar mı bunlar cidden?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hic bir sorunum yok şükür 4 aydir... Sanırım sizinkinde sorun var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
s9 için uygun aksesuarları nereden alabilirim ? resmi sitede yoktu oraya baktım.
s7'nin aksesuarları s9'a uyar mı ?
teşekkürler.
-
Merhaba,
Konuya biraz göz gezdirdim ama S10'da mop özelliği hazne değiştirmeden mevcut mu onu anlayamadım. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz acaba?
Teşekkürler
-
Kuru hazne ayrı, mop sıvı haznesi ayrıdır. İkisi takılıyken istediğinizi de seçebiliyorsunuz veya ikisini de kullanabiliyorsunuz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X