< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
360 Robot Süpürge (C50, S5, S6, S6 Pro, S7, S7 Pro, S9, S10) Kullanıcıları Kulübü (483. sayfa)






-
-
@mali_bu16 @oqi Dostlar cevaplar için teşekkürler.
S9 ağır bir cihaz malum. En azından diğer kullandığım cihazlardan epeyce ağır. Dock'ı duvara bitişik konumlandırıyorum fakat duvar dibinde süpürgelik olduğu için robotun o ağırlığının teması ile birlikte dock hafif bir açıyla yukarı kalkıyordu. Bunu ilk etapta çift taraflı bant ile çözemedim çünkü robotun uyguladığı baskıya çoğu çift taraflı bant direnç gösteremedi. Ardından süpürgeliğin üstüne (dock ile duvar arasından kalan boşluğa) boşluk mesafesi ölçüsünde karton bir kutu koydum ve temas esansında oluşan bu sorunu giderdim. Bu seferde 2-3 mm kadar süpürgelik ile dock arasından boşluk oluştu. Önceki günlerde ise kesin çözüm olarak 3M'in epeyce kuvvetli cırtlı bir bandı ile dock'ı süpürgeliğe bitişik bir şekilde sabitledim ve öyle kullanmya devam ediyorum. Bu değişimlerden kaynaklı sapmalar oluşmuş olabilir diyeceğim fakat dediğim gibi 2-3 mm bir hareket kayma oluştursa bile sürekli süpürme ardından yenilenen harita ile durumun düzelmesi lazımdı. Temizlik sonrası haritada kaymaları görünce hep favorideki, kaymanın olmadığı haritayı aktif hale getirip devam ettim sonraki temizliklere. Kaymaların olduğu haritada düzenleme yapıp o haritada üzerinden devam etmedim hiç. Bu nedenle de tekrarlanıyor olabilir. Eski haritaya dönmeden birde mevcut haritayı kullanıp, robotun revize edip etmediğine bakayım. Bakalım aynı mı kalacak, daha da mı kayacak veya düzelecek mi anlarız.
@mali_bu16 hocam wifi'in en iyi çektiği noktada diyebilirim dock için fakat durumda bir düzelme olmaz her ne kadar dock için en müsait yer olsa da mevcut yeri, yön değiştirmeyi deneyeceğim.
-
Bu şekilde her köşeye dokunuyorsa biraz fazla. Haritaları silip yeniden haritalandırmayı deneyebilirsin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
''Eski haritaya dönmeden birde mevcut haritayı kullanıp, robotun revize edip etmediğine bakayım. Bakalım aynı mı kalacak, daha da mı kayacak veya düzelecek mi anlarız.''
S9' da sınır dışı alanlara oda zemin rengindeki kaymalar oluşunca hiç bir zaman revize edemedi bende... sınır dışı alan olduğu için yani oda duvarlarını temsil eden siyah çizgilerin dışına taştığı için, taşan renkleri sanırım revize edemiyor. Kaymanın sebebi dock veya yazılımla alakalı olduğu için revizyonuda robotun ortamda okuduğu verilerle yapamıyor gibi düşüncem var. (şahsi fikrim ve tecrübemdir, atıp tutuyor olmayalım sonra :) )
Dock'un yön değişimini bir dene bence hocam. Yön değişimi başka bir markada harita kaydırma sorununu çözmüştü.
-
Kesinlikle katılıyorum yazdıklarına
''Bildigim kadariyla tum markalarda da var bu.'' her markada var mı bilmem ama genelinde var hee 360 için yanlış hatırlamıyorsam şubat ve mart 2021 deöneminde özellike hafta sonları gecikmeler aşırıya kaçıyordu hatta çevrim dışı hatası alanlar çoktu. O dönem araştırdığımda kesin neden olmamakla beraber; fıransada bilinen bir veri merkezinde ciddi yangın çıkmıştı bundan dolayı buluttan yararlanan bir çok markanın cihazları bağlantı sorunları yaşamıştı.
geçtiğimiz günlerde Robogil Luna-200 VU robotumda sık sık çevrim dışı olma hatası alıyordum ancak aynı koşul ve şartlarda S10 sorunsuz çalışıyordu. Evin orta noktasındaki sinyal yükselticiye(ASUS RP-N12 N300 Roaming) bağlı çalışıyorlardı bende Robogili direk ana modemime bağladım o günden beri sorunsuz bağlanıyorum...
PC lerde bazen derizya yazılım donanım - donanım yazılım seçer ayırır diye o hesap :)))
-
Temizlik sayısı arttıkça ortamı daha iyi yorumlayarak haritasını revize etmesi için zamana ihtiyacı var...
-
Peki sizde ne gibi soruna sebep oluyordu sınırı taşmış haritayı kullanmaya devam edince? Duvarlara mı çarpıyordu?
-
yani kaymanın yönüne göre o noktalarda duvara yaslanma ve bazen inadı kurusun süpürgeliklere çıkıp kabadayı gibi kenar temizliği yapıyordu :))
Ne zaman kullanılamaz hale geliyor biliyor musunuz; bir odanın rengi diğer odanın rengine karışır veya temas ederse robota temizlik görevi verince o karışmış üst üste gelmiş nokları dikkate alarak algoritma doğal olarak en kısa yolu tercih ettiği için duvarlardan geçmeye çalışıp geçemeyince belirtilen alana gidemiyorum gibi bir hata verdiği zaman o bozuk harita kontak kapatıyor...
-
Anladım ama siz kayma sonrası favorideki düzgün haritaya geçince en azından uzun bir süreliğine çözüm oluyordu. Bende ise sağlam haritaya geçince bir tur sonrası onu tekrar kaydırıyor. Neyse tüm seçenekleri tek tek deneyeceğim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam bu arada kayma olduğunda dock yeri değiştirmeden aynı yerde sıfırdan harita oluşturarak deneme yapmış mıydınız?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
360 S9 için en son çağre üşene üşene, söylene söylene sıfırdan harita yapmıştım ve bir daha sorun yaşamamıştım
en son aklıma gelen kaşla göz arasında kızımın gözden ırak robotu veya dock'u kurcalama ihtimaliydi
şu ara bir çok kez baskın yapıyorum kudurukçuğuma :)))
-
hmmm o zaman yer değişiminide denedikten soran başka bir öneri almazsanız servisle görüşün hocam. ne kadar oldu robotu alalı ve ne kadardır bu harita kayma sorunu var?
Belkide yazılımsal bir sorun veya referans alma tutarsızlığına sebep olan donanımsal bir sorun olabilir hocam
Servis belki fabrikanın uzaktan bağlanıp yazılımsal bir sorun kontrolü yapmasını sağlayabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: mali_bu16hmmm o zaman yer değişiminide denedikten soran başka bir öneri almazsanız servisle görüşün hocam. ne kadar oldu robotu alalı ve ne kadardır bu harita kayma sorunu var?
Belkide yazılımsal bir sorun veya referans alma tutarsızlığına sebep olan donanımsal bir sorun olabilir hocam
Servis belki fabrikanın uzaktan bağlanıp yazılımsal bir sorun kontrolü yapmasını sağlayabilir.
Robotu kullanmaya başlayalı tam 11. gün. İlk çıkardığım harita ile ardından oluşan çeşitli haritaları kıyasladığımda her defasında bir miktar kaymış görünüyor. İlk haritada aşağıda görüldüğü gibi hiç renk taşması yok.
Yeni harita çıkarmakla uğraşmadan Sherman'a yazdım belki farklı bir yöntem gelebilir. Aksi takdirde sıfırdan uğraşacağım mecbur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dizdar -- 23 Eylül 2021; 15:59:38 >
-
Merhaba, cihazı alalı yaklaşık 11 ay olmuş, ilk alanlardanım yani :). Cihazın pilinin %36'dayken bittiği durumu gösteren fotoğraflarını çekmiştim (uygulama üzerinden de cihaz kapanınca çevirimdışına düşüyor onu da fotoğrafladım), iki gün önce servise gönderip whatsapp aracılığıyla fotoğraları ve bilgileri de sherman ile paylaştım. Sanırım ellerine yeni ulaşmıştır, bazı testler yapıp beni bilgilendireceklerini söylediler. Beklemedeyim, duruma göre buradan gelişmeleri paylaşacağım. Selam ve saygılar.
-
Harita bu şekilde, ürünü ağustos başından beri kullanıyorum, ilk harita değil. Cihazın bulunduğu yer salon. Temizliğe ilk başladığında kenarları gezerkenki durum bu. Fakat mutfakta daha başarılı buzdolabına veya seramik süpürgeliğe dokunduğunu hiç görmedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kusursuz harita maşallah o kadar ufak bumper dokunuşlarından hiçbişe olmaz gayet normal bu arada izninizle haritanızı çalıyorum bu tam oda silme için aradığımız görüntü, misal oda 10 yazanı tıklayıp sildirtebilmek istiyoruz 😉 ilk olalım yine 👌
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Şanslısınız ki 360 S10 için hızlı haritalama özelliği getirildi
-
11.ay uzun bir süreymiş hocam ben daha yeni bir kaç aylık bir cihazda pil sorunu yaşıyorsunuz sanmıştım :)
yani kullanıma bağlı olarak pil hücreleri ölmeye başlamış (doğal olarak) olabilir ama tabi ki bunu servisin tespit etmesi gerekir.
-
10.nolu odalar sıkıntılı! 360 kötü bozuk oda 10 lar problemli arkadaşlar evi 9 oda üzeri olan almasın
Oda 10 balkon bu arada bro.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Silmeyi yaparlarsa efsane olur hadi bakalım attık mailleri yapmazlarsa bu görüntüyle girecem konuya
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X