Şimdi Ara

307 Lastik değişimlerinde (şifreli bijonlarda)aman dikkattt!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
7.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar eğer lastik değişimi yapacaksanız ve bijonlarınızdan birisi şifreli ise aman dikkat edin.Arka lastiğime girmiş bir tane vida farkettim ve lastikciye çektim.Yoldaki izbe lastikçilerden de değil yani.Pirelli bayii ve servisi.Sahibi ile sohbetimiz vardır ve ustaya durumu anlatıp şifreleride verip içeri geçtim.2 dakika olmadı baktım çırak elinde çekiç şifreyi şifreli bijona bastırmış ve üstünden de çekiçle vuruyor.Dur aslanım napiosun demeye kalmadı ki şifre bijon kafasını yesin.Üstelik hem bijon kafası hem şifre içeriden bozulmuş.Üstüne birde ''abi bu eskiden yemiş'' demesinmi çıldırdım.''Madem eskiden yemiş kapatan adam nasıl kapatmış lan ''deyip sahibine sitemimi edip çaresiz eve gittim.Servisi aradım ve onlarda boşuna servise kadar yorulmamamı bir tornacıya gidip onu çıkartmamı ve oraya bir saplama yaptırtmamı söyledi.Dedikleri gibi sanayide tanıdık bi tornacıya gittim.Adam umarım alabilirim ordan onu deyip çıkarttı kaynak makinasını.Biliyorum ki o onu çıkartamazsa benim diyen tornacı çıkaramaz.Kaynak makinası için janta asılan şey içinde dua ettik çünkü BSI ye zarar verebilirmiş.Pasif elektrotumudur nedir o kaynak makinasının o şeyi araca temas ettirmek zorunda olduğu için aman aklınızda bulunsun aracı çalışır vaziyette bırakın ustalar ole çalışsın değilse yakarsınız elektrik sistemini aracın.Eski arac olsa akü kutup başlarını sökerlermiş ama bu aracı sökmedi çünkü bilgiler sıfırlanır dedi.Herneyse bakın tam 2 saat uğraştı.Normal bijon anahtarı girişine uysun diye şifreli bijona yeni bir standart bijon kaynatmaya çalıştı.Sert çelikten olduğu için ne yaptıysa bijon anahtarı ile açmaya çalıştıkça kırıldı.Bu arada aliminyum alaşım janta zarar vermemek içinde uğraşıyor fakat illaki kaynak biraz zarar verdi yuvaya.Ben zararında değilim çünkü o kaynak tutmazsa tek çare o jantı kestirip çıkartmakmış.Usta takımı yere atıp başladı şifreli bijonu mahveden çırağa ve önceden havalı makineyle bijonları sıkanlara saydırmaya.Dedim artık bitti ya jant kesilecek serviste falan ve ben 1 hafta daha arabasızım.Siniri geçince birdaha uğraştı.Bu kez uzun süre kaynak yaptı ve yavaş yavaş çırağı bijon anahtarına çekiçle vurarak diğeri su sıkarak falan zor zoruna açtı.Bende rahat bir nefes aldım.Çıkan şifreli bijonun yerine saplama yapma fikrinede birgüzel güldü.''doğan selexmi bu abi yaw'' diyerek.Bunun bijonları buna özel, hiçbir parçacıda bulunmaz dedi.3 bijonla gidebilirmişim servis öle söyledi deyince bi daha güldü ve ''bu güçlü arabayla ve 3 bijonla nereye gidiyomuşun abi''dedi. Servisin fikri bu dedim.Bu kez ben o servisin diye başladı.Zaten fikri veren servis pek güvendiğim servis değil.Herneyse çözüm ise şu oldu.Bozulan şifreyi bozulan bijona kaynak yaptı.Onu sıktık ve uyardı ''sakın sert bastırmasın lastikçi çünkü 5 yerinde bu şifre ve bijon kırılır zor tuttu kaynak ve bu son şansın bir daha açamayız valla''diye.Ordan ayrıldım ve benim asıl lastikçime gittim.Adam lastiği tamir etti ve dikkatlice sıktı.Bu kez sonsuz güvendiğim asıl servisim olan Korkmazlar peugeot servisimi aradım.yaşadığım şehirin dışında fakat bakıma bile mersinden konyaya gidiyorum.Olayı anlattım ve şifre ile bijon setini ısmarladım.Onlarda malesef bilginiz olsun 16 bijon ve 2 şifre olarak set halinde geliyor.200 lira civarı fiyatı var.bir çırağın yaptığına bakın.size önerim şu ki ben bunu yapacağım.Boşa çıkan şifresiz bijonları yeni gelecek şifreli bijonların yerine taktıracağım ve şifreleri iptal edeceğim.PUG un nazik yaptığı şifre sıyırırsa ve dağda bayırda kalacağıma lastiklerin çalınma riskini göze alıyorum.Size son bir önerim daha var.Sakın lastikçilere havalı tabanca kullandırmayın.özellikle şifrelilerde.Valla zor açılıyor ve sıyırma ihtimali artıyor.Biliyorum çok uzun anlattım ama umarım kimsenin başına gelmez çünkü bu şeyler kaynakta tutmuyor ve o tek bijonu kaynak ile açma ihtimali ortadan kalkarsa tek yol jantı kesitrip feda etmek.Kim bilir belki aliminyum alaşımlarda set halinde 4 tane geliyordur PUg politikası olarak ve çok daha pahalıya patlar.Kazasız sürüşler diliyorum....







  • geçmişolsun arkadaşım ancak şifreli bijon başa bela en iisi normal bijon kullanmak
  • dostum ben peugeot servisinin üst katında olduğum için seni çok iyi anlıyorum bende aracı alır almaz normal bijon taktırdım şifre zaten dandik bişey en ufak zorlamada hani lastik uzun zaman sökülmemiş ise bijon sertleşir ya millet devamlı o şikayetten geliyodu bnce bütün hepsini normal bijona çevir
  • Geçmiş olsun arkadaşım. Senin yaşadığın sorunun aynısını harfi harfine bende yaşadım (kışlıkları çıkarıp yeni aldığım 4 mevsimleri taktırırken). İlk fırsatta şifreli olanlarıda düz bijona çevirdim. Zaten sifre olayı çok saçma. Çalacak olan şerefsiz, zaten çoktan hazırlamış oluyo alet edavatını. Onun için bence hemen bütün bijonları normale çevir. Öyle kaynakla maynakla olmaz. Yarın birgün tekrar aynı sorunu yaşar, canını sıktığınla kalırsın. Tekrar geçmiş olsun.
  • Ben daha kötüsünü yaşadım...Yolda giderken aniden önüme çıkan taşı atlatamadım ve lastikle üzerinden geçtim..Lastik delindi..Lastikçiye yetişene kadar tamamen söndü..Bir kenarda durup stepne'yi takayım dedim..Ama o da ne...Bijonun başı bijon anahtarının içinde kalıp kopmasın mı..Kaldım yolda..Hiç bişey yapamadık..Hanım-Çocuklar..Rezil olduk..Çekiciyle sanayiye çektik arabyı..Rezil bi durum..Sonra ben bu konuyu araştırdım..Fransız bunu özellikle yapmış ki lastiğe sadece işini bilen birisi veya yetkili servis müdahale edebilsin..Lastik yerine takılırken bijonlar tork anahtarıyla kitapçığında belirtilen ölçüde sıkılmalıymış..Aksi takdirde çok sıkıldığında bizim veya götürdüğümüz lastikçilerdeki ustanın çırağın vs. nin elinde kalıyor bijon kafaları...Bu yöntem iyi mi kötü mü bilmem ama..Haliyle biizm ülkemizde herkesin canını sıkacağı besbelli..Çünkü bizde yılların ustaları bile tork anahtarı nedir nasıl kullanılır bilmezler maalesef...




  • bijon kafası kopma olayı benim meganda da olmuştu.
    kış lastiği takarken çırak son lastiğin son bijonunu sıkarken kafayı kopartmıştı.ertesi gün başka lastikçiye götürüp kopan bijonun saplamasını çıkarttıdık. yerine geçici olarak orada çıkma bijon taktılar.
    lastiği yerine takıp diğer bijonlarıda sıkarken orjinallerden birinin daha kafası koptu.Üstelik bu sefer adam önceki olayı bildiğinden oldukça nazik davranmıştı.yani iki gün arayla aynı tarafın iki bijonunun kafası da kopmuştu. araba henüz 9 aylıktı. tabi aracı aldığımız bayinin servisine gidip durumu anlattık oradaki elemanlar bizim derdimize derman olmayıp iki bijon için 20 lira para isteyinde kıyamet koptu. plazanın genel müdürüyle görüştükten sonra özür dileyip kafaları kopan bijonlar orjinalleriyle değiştirildi.aynı durum şehirler arası yolda gerçekleşse bir lastik patlamasının nelere yol açacağını varın siz düşünün.




  • Şehirlerarası yolda başınıza gelince varın siz düşünmeyin...ben düşündüm..hatta yaşadım...Yukarıda da anlattığım gibi çekici çağırmaktan başka seçenek yok maalesef...
  • Bende düşünmek istemediğim için derhal şifresiz bijonlara değiştiriyorum.Yolda kalırsanız tek yol çekicidir.Üstelik pazar günü ise serviste birşey yapamaz.Kaskonuz yedek araçta tahsis etmez.Kalırsınız valla..
  • ben de şifreli bijon arıyordum. internette fiyatlara bakayım derken bu foruma girdim. ve anında vazgeçtim :)
  • ÇOK FAYDALI BİR BAŞLIK OLMUŞ..
  • ben kendim sıkarken kafası kopardım şifrelinin.,ama allahtan şifre ucundanda olsa tuttu da usulca sökebildik.sonra normal taktım bende,
  • dur ben de normale çevireyim hemen...zaten kafama takılıyordeu ama ihmal ediyordum...
  • servis ellerinde şifresiz olan bijonlardan 4 adet olduğunu ve değiştireceğini söylemişti.Böylelikle ucuza halledeceğim sanırım.bakıma gittim fakat takmayı unutmuşlar.Kargolatacağım artık.Meğerse herkes değiştiriyormuş.Onlardan öğrendim.Ve ben daha yeni değiştiriyorum.Tabi başa gelmeyince dikkatimi hiç çekmemiş...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.