Şimdi Ara

307 için uygulamalar (330. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7.350
Cevap
11
Favori
704.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Evet epey bir zamandır boşlamışız buraları. Geçenlerde bende arabaya yüklenmiştim. Benimki benzinli otomatik. Düz yolda 175 dedi daha gitmedi. Sanırım bayır aşağı daha gider ama yinede bana az geldi son hız değeri. Benimki otomatik LPG'li...

    EGR valfinin ne olduğunu tam bilmemekle birlikte sanırım internet üzerinden araştırırsan daha ucuza bulabilirsin. Benim POLO zamanında merkezi kilit pompası bozulmuştu. Çıkmacılar 100-150 istemişlerdi ben Aksaray'dan orjinalini 160'a almıştım yanlış hatırlamıyorsam...Yani İstanbul'da tanıdığın varsa emin ol daha ucuza bulabilirsin. Aksaray'da olmaması mümkün değil. Beynim dönmüştü benim parça ararken...

    Bende otomatik şanzıman yağını değiştirdim. Servis maalesef kabul etmiyor LPG yüzünden. Gittim Kartal'da bir şanzımancıda değiştirdim. Yağı değiştirmeden önce hafif hafif sorun başlıyor gibiydi. Şöyleki kullananlar bilirler 2 ile 3 arasında sanki ara vites var gibi davranır araba. Benimki arada bir orayı bay geçiyordu. Yağ değiştikten sonra sorun kalmadı. Otomatik şanzımanı olanlar muhakkak ihmal etmesinler derim...



    ***** peki, ben size bişiy sorsam.. benimki de sizin araç gibi otomatik lpg li gerçi ben sıkıştırmıyorum sizin gibi, zaten lpg olmuş bi dünya :) şanzuman yağını 139 000 de değiştirmiştim ankarada şanzuman indirdim de .. o zaman değişmişti şimdi aracım 169 000 lerde size göre kaç binde bir değiştirmek lazım bu yağı ve kaç litresir bu yağ.. o zaman serviste dikkat etmemiştim de.. bir de aracınız ne yakıyor km de.. benimki 27-29 kuruşlarda şehir içi, yol bilgisayar ekranında da 12,6 yazıyor 3000 km otalaması .. bilgiler için çok teşekkür ediyorum. iyi günler




  • birde az önce yazmayı unuttum, z rotumun değişmesi gerekiyor ses yapmaya başladı ancak orjinali için servis 80 lira dedi teki için.. dışarılara sordum 100 lir dediler çifti için yan sanayisi 15 lira teki için .. sorum şu: bunun değiştirilme aciliyeti nedir acaba biraz sıkışığım da ... sağolun şimdiden ..
  • İsmail forumda bir otomatik şanzıman ustası var ve dediği 60000 km ya da 6 yıl hangisi önce gelirse o sıklıkla değiştirmek gerekir diyor. Bizim araçların şanzıman yağı kalteri yaklaşık olarak 3,7 litre gibi yağ alıyor. Ancak hatırladığım kadarıyla bir 4 litre kadar da konvertörün içinde kalıyor. 10km falan gezip değiştirme işlemini bir kez daga yapmayı tavsiye ediyorlar ki bu durumda bile tam değişim olmuyor aslında. Eski ile yeniyi karıştırarak daha iyi bir yağ elde edilmiş oluyor. Yine o başlıkta bu işin makine ile olabildiğini okudum ama ben tek sefer değişim yaptırdım.

    Aracım LPG'li olduğundan servis kabul etmiyor. Servis sadece yağ için 160 lira istedi ancak kaç litre yağ olduğunu sormamıştım açıkçası. Ben Kartal'da bir ustada değiştirdim yağı. Bizim kitapçıkta esso yağ diyor. Ancak usta elinde Esso olmasına rağmen TOP diye bir marka önerdi bana. (esso yarı sentetik top tam sentetikmiş) Amerika üretimi bir yağ. Burada mete ustaya sorduğumda yağın markasının değil dexron3 standartını sağlaması gerektiğini söyledi bana. Bende ustayı dinleyip onun önerdiği yağ ile değiştirdim...90 lira para aldı benden...

    Dediğim gibi ben tek sefer değiştirdim anca bir miktar kullanıp yazın bir kez daha değiştirmeyi düşünüyorum. Ondan sonra sanırım bir daha değiştirmem. Ama senin yerinde olsam 20000 km sonra bir kez daha değiştiririm... Zira oraya vereceğimiz 90 lira şanzımanı toplamaya vereceğimiz paradan çok daha düşüktür. (En az 1500 lira açıp kapatmaya alırlar ki sen daha iyi bilirsin o masrafı yapmışsın)

    Yakıt konusuna gelince ben hayatta zorlamam otobanda bile 100 ile giderim. Sadece 1 kere gaza gelip denedim bakalım ne gidecek diye. onun dışında çok sakin kullanırım. Geçenlerde ayrıntılı olarak LPG forumunda tüketim değerlerimi paylaşmıştım. Çok uzun bir mesaj oldu kusura bakmayın ama onu da ekleyeyim zira epey uzun kullanımı gösteren güzel bir veri bence...

    quote:


    Merhaba arkadaşlar... Aslında devamlı takip ettiğim bir başlık ancak sık sık veri girmiyorum ben biraz daha uzun vadeli tüketimleri yazıyorum. Sanırım en son 10000 km sonucunu yazmıştım. Öncelikle aracım 2003 model 307 Otomatik. 87850 km' de almışım. Tam 88000 km'de iken Atiker marka sistemi 03.10.2009 tarihinde taktırdım. O tarihten bu yana araca ne yaptıysam yakıt, bakım, kasko, değişim gibi masrafları yazıyorum.

    Gaz bittiğindeki aracın KM'si: 114829
    LPG sistemi ile yapılan KM: 26829
    LPG Sistemi takıldığından beri alınan gaz: 2970,41 litre
    26829 km boyunca ortalama tüketim: 11,07 litre...

    Geçen sene her gün Gebze-Tuzla arası gidip geliyordum yani tam şehir içi - şehir dışı ortalama gibiydi. Bu sene evden işe 6 km gidip geliyorum... bunun yanında her yaz ve bayramlarda uzun yola çıkarım. Aracı mümkün olduğunca sakin kullanırım. Gerçi 27000 km ortalaması olduğu için şehir içi ya da dışı ağırlık veremem kısaca standart kullanım denilebilir...

    Bu arada gaza toplam verdiğim para 5450,75 TL... Bu değerlerde benzin tüketimini unuttum sanmayın. Aracı aldığımda benzin ışığı yanıyordu. Şu anda yarım depo üzerinde benzin bulunmakta araçta. Toplamda 210 litre benzin almışım aldığımdan beri. Toplamda verdiğim ücret ise 715 lira. Dediğim gibi 65 lirasını çıkalım. 650 liralık benzin harcamışım demekki. Bu arada ben arada sırada benzinde binerim ve gazı tamamen bitirip öyle gaz almayı tercih ederim...

    Sonuç olarak; Toplam 26829 km boyunca 6100 lira...

    Benzin ortalamalarınıda tutuyorum ama o kadar ince hesaba girmedim. Kısaca 1.2 katı desek (Şu anda yaklaşık olarak 1.12 katı yakıyor yol bilgisayarımın) Ortalama 9,5 litre civarı benzin tüketimim olsaydı 2550 litre kadar benzin harcardım gibime geliyor. Aracı aldığımda benzin 3,21 lira imiş. Şu anda 4 lira. Yani ortalama 3,6 lira desek yaklaşık 9200 lira benzine verirdim... Ben toplam 6100 yakıt + 1000 sistem + 100 2 kere bakım + 200 ruhsat masrafı desem 7400 lira harcamışım. Yani her şeyden sonra 1800 lira karım vardır ve her geçen km artan bir karım var gibime geliyor... (Hesaplama yaparken hep LPG aleyhine hesaplama yaptım yani gerçekte biraz daha fazla karık olabilir.)





  • otomatik şanzıman yağı konusunda yanlış bildiğiniz konular var.

    benim 307'min şanzımanında sorun vardı kartal sanayide komple revizyon önerdiler ama araştırdım ve bostancı sanayide avni ustayı buldum. bilmeyenler internetten araştırabilir nasıl bir usta olduğunu.

    1. vitesten 2. vitese geçişlerde yağ özelliğini kaybettiği için basınç üretemiyor ve geçişler sarsıntılı oluyordu. herkezin revizyon lazım dediği 2000-2500 tl fiyat çıkardığı halde avni usta bi yağ değişimi ile sorunu çözdü.

    altını çizerek söylüyorum bilmeyen arkadaşlar öğrensin, orjinal yağın dışında asla tavsiye etmiyor. yağ + işçilik 80 tl değiştirdi.

    ayrıca servisler otomatik şanzıman yağına ömürlük derler ki yalan, avni usta 20.000 bilemedin 30.000 km sonra yağ değişimi gerekli diyor aklınızda bulunsun.

    yakıt konusuna gelincede. benim aracım şuan 400 km ortalaması olarak 10,9 LT/100 KM gösteriyor (sadece şehir içi ve hava sıcaklığı 2 derece).

    önceden benim tüketim 12,9 dan aşağı düşmüyordu oksiyen sensörlerinden şüpeleniyordum ama sorun termostattan çıktı değiştirdik. artık motor daha çabuk ısınıyor ve yakıta çok etkisi oluyor.




  • Aynen dediğin gibi kesinlikle yağ değişimine dikkat etmek gerekmekte. Benim başka yağ seçmemdeki sebep ustaya güvenmek oldu ki kendisi istersem orjinal esso koyabileceğini ama kendisinin onu tavsiye ettiğini ve servisten gelen araçlara dahi aynı yağı koyduğunu söyledi. Ben araştırmam sonucu ustaya güvendim tabii ki orjinal yağ koymak daha mantıklı olabilir. Benimki sadece bir seçimdi...

    Bu arada Termostat sorunu olduğunu nasıl anladınız acaba? Şu anda benim araç dediğiniz gibi 12-13 arasını görmekte ve ayrıca daha önceki konularda yazmıştım ısınma ile ilgili sorunum olduğunu ve bu sorunun termostattan kaynaklanabileceğini erol abi söylemişti ama bir elim erip değiştiremedim...

    Bu avni usta sadece şanzıman işiyle mi ilgilenir yoksa peugeot ustası mıdır?
  • arkadaşlar cevaplar için çok tşk ediyorum ancak z rot ile ilgili bilgi alamadım onun hakkında da bilgi istiyorum sizden .. Termostat olayına da bir bakacağım inşallah.. dediğiniz gibi ise çok düşecek demektir. iyi geceler
  • merhaba Z rot kolu sole dıyebılıyorum bende ılk yuk ondadır, tekerlek cukura gırdıgınde vs eger bozuksa luk luk ses yapar..bir rahatsızlıgı ses yapar okadar degıstırdıgınızde bır sorun kalmaz..30 tl zannedersem tek fiyatı+iscilik alırlar..bazı ürünler sole orjinal parcalar ve yan sanayi parca diyosun fakat bakıyosun ıcınde aynı marka urun cıkıyo sadece kutu degısık..
  • merhaba arkadaslar yayları degıstırmeyı dusunuyorum aracımın spor yay takıcam öneri vereceginiz seyler nelerdir..
  • http://skytech.com.tr/urunDetay.aspx?Id=21

    bu ürünü kapılarda kullanabilirmiyiz acaba
  • oval hoparlörü kapılara hiç bir türlü uyduramaz sınız ki 16-17 cm artık hangisiyse component takımı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stornado

    epeydir yazan olmamış sorumla ortalık canlansın biraz!!!
    haftasonu gaziantepten adanaya giderken hafif eğimli yolda (yokuş aşağı) arabada 2 kişi idik yüklendim sürat yapmak için ama 160ı zor gördü.
    bundan bir ay önce arıza tesbit cihazında egr valf hatası vermişti. ustam daha yeni kaçırmaya başladı fiyatı 600 civarı ilerleyene kadar bin demişti. acaba bu hızlanmamanın sebebi egr arızası olabilirmi?
    fiyatı 600 civarıymış ucuza bulabileceğim bir yer varmı?
    egr valfi arızası yakıtı arttırır mı?
    tavsiyelerinizi bekliyorum.
    1.4 hdi

    egr sorumu cevaplayabilecek bir arkadaş yokmu?
  • arkadaşlar hepinize selam.

    Salih , direksiyonu 250 tl ye sattım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stornado


    quote:

    Orijinalden alıntı: stornado

    epeydir yazan olmamış sorumla ortalık canlansın biraz!!!
    haftasonu gaziantepten adanaya giderken hafif eğimli yolda (yokuş aşağı) arabada 2 kişi idik yüklendim sürat yapmak için ama 160ı zor gördü.
    bundan bir ay önce arıza tesbit cihazında egr valf hatası vermişti. ustam daha yeni kaçırmaya başladı fiyatı 600 civarı ilerleyene kadar bin demişti. acaba bu hızlanmamanın sebebi egr arızası olabilirmi?
    fiyatı 600 civarıymış ucuza bulabileceğim bir yer varmı?
    egr valfi arızası yakıtı arttırır mı?
    tavsiyelerinizi bekliyorum.
    1.4 hdi

    egr sorumu cevaplayabilecek bir arkadaş yokmu?
    Katalitik de tıkanmış olabilir, zira benimki tıkalı olduğunda hafif aşağı eğimli yolda tek kişi 155 160 anca görmüştüm, baya da bir bozulmuştum açıkçası.
    Katalitiği boşalttırdım, geçenlerde İstanbul-Edirne otobanında 3 kişi hafif eğimli yolda 175-180 arasını gördüm belki 180 görürdü ama açıkçası arabanın ciğerini o kadar da sökmek istemedim.
    Aklınızda bulunsun, egr konusunda hiçbir fikrim yok ama o kadar para verip değiştirmeye gerek yok bence. İptali mümkün, ayrıntılı bilgi için forumdaki Chip Tuning Uzmanı arkadaşa danışabilirsiniz. Eliniz değmişken katalitiği de boşalttırırsanız performanstaki değişimi hissetmemeniz baya bir zor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Aynen dediğin gibi kesinlikle yağ değişimine dikkat etmek gerekmekte. Benim başka yağ seçmemdeki sebep ustaya güvenmek oldu ki kendisi istersem orjinal esso koyabileceğini ama kendisinin onu tavsiye ettiğini ve servisten gelen araçlara dahi aynı yağı koyduğunu söyledi. Ben araştırmam sonucu ustaya güvendim tabii ki orjinal yağ koymak daha mantıklı olabilir. Benimki sadece bir seçimdi...

    Bu arada Termostat sorunu olduğunu nasıl anladınız acaba? Şu anda benim araç dediğiniz gibi 12-13 arasını görmekte ve ayrıca daha önceki konularda yazmıştım ısınma ile ilgili sorunum olduğunu ve bu sorunun termostattan kaynaklanabileceğini erol abi söylemişti ama bir elim erip değiştiremedim...

    Bu avni usta sadece şanzıman işiyle mi ilgilenir yoksa peugeot ustası mıdır?


    Usta ile aranızdaki güveni bilemem haklı olabilirsiniz, ben yanlız avni ustaya güvendiğim için onun dediklerini size ileterek yardımcı olmaya çalıştım.

    termostat konusuna gelincede; benim aracım çok yaktığı için bi arkadaşıma gösterdim aracın yakıtını ölçüp gaz ayarı yapacakdık. kendisi geldiğinde teste çıktık. ben aracın gaza çok geç geçtiğinden hep benzinde gitmekden, gazlı arabaya benzin yetiştirememekden şikayetçiydim. sağolsun geldi kontrol etti teste çıktık motor bir türlü ısınmıyor, geç ısınıyor hatta biraz sakin kullanımda önden gelen rüzgar ile hemen ısısı 60 ın altına iniyordu. kendisi bana termostatın arızalı dedi. açık kalmış.

    termostat motoru sürekli sıcak tutmayı sağlıyor ve motor sıcak olduğu için de ısınmaya çalışmıyor daha az yakıyor. termostat açık kaldığı için motor tam ısınacakken radyatörden gelen soğuk su motoru soğutuyor. değiştirdik.

    şimdi sabahları motor ısınana kadar kendini kapadığı için radyatörden gelen soğuk su motorun ısınmasına engel olmuyor daha çabuk ısınıyor motor.

    sizde bir baktırın açık kalmış olabilir. 25 tl parça + 10 tl işçilik ödedim.

    avni usta sadece otomatik şansıman ile ilgileniyor peugeot ustası değil, her türlü otomatik şanzımanı yapıyor, daha öncelerde peugeotun yetkili olarak otomatik şanzımanlarının tamirlerini yapmış.

    peugeot ustası olarak da yine bostancı sanayide hatun usta var, yurt motor sport tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm


    quote:

    Orijinalden alıntı: stornado


    quote:

    Orijinalden alıntı: stornado

    epeydir yazan olmamış sorumla ortalık canlansın biraz!!!
    haftasonu gaziantepten adanaya giderken hafif eğimli yolda (yokuş aşağı) arabada 2 kişi idik yüklendim sürat yapmak için ama 160ı zor gördü.
    bundan bir ay önce arıza tesbit cihazında egr valf hatası vermişti. ustam daha yeni kaçırmaya başladı fiyatı 600 civarı ilerleyene kadar bin demişti. acaba bu hızlanmamanın sebebi egr arızası olabilirmi?
    fiyatı 600 civarıymış ucuza bulabileceğim bir yer varmı?
    egr valfi arızası yakıtı arttırır mı?
    tavsiyelerinizi bekliyorum.
    1.4 hdi

    egr sorumu cevaplayabilecek bir arkadaş yokmu?
    Katalitik de tıkanmış olabilir, zira benimki tıkalı olduğunda hafif aşağı eğimli yolda tek kişi 155 160 anca görmüştüm, baya da bir bozulmuştum açıkçası.
    Katalitiği boşalttırdım, geçenlerde İstanbul-Edirne otobanında 3 kişi hafif eğimli yolda 175-180 arasını gördüm belki 180 görürdü ama açıkçası arabanın ciğerini o kadar da sökmek istemedim.
    Aklınızda bulunsun, egr konusunda hiçbir fikrim yok ama o kadar para verip değiştirmeye gerek yok bence. İptali mümkün, ayrıntılı bilgi için forumdaki Chip Tuning Uzmanı arkadaşa danışabilirsiniz. Eliniz değmişken katalitiği de boşalttırırsanız performanstaki değişimi hissetmemeniz baya bir zor.


    arıza tesbit cihazında egr valfinin arızalı olduğu görüktü. sizin dediğiniz bu işlemden sonra yine gitmemekte ısrar ediyorsa yaptırılacak bir durum sanıyorum. ayrıca katalitik boşaltılırsa arıza ışığı yanmıyormu? her eksozcu boşaltabilirmi yoksa içi boş eksozlar var ondan mı bağlattınız?




  • Bursa da direksiyonu deri kaplayacak yer bilen?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quiet_20


    quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Aynen dediğin gibi kesinlikle yağ değişimine dikkat etmek gerekmekte. Benim başka yağ seçmemdeki sebep ustaya güvenmek oldu ki kendisi istersem orjinal esso koyabileceğini ama kendisinin onu tavsiye ettiğini ve servisten gelen araçlara dahi aynı yağı koyduğunu söyledi. Ben araştırmam sonucu ustaya güvendim tabii ki orjinal yağ koymak daha mantıklı olabilir. Benimki sadece bir seçimdi...

    Bu arada Termostat sorunu olduğunu nasıl anladınız acaba? Şu anda benim araç dediğiniz gibi 12-13 arasını görmekte ve ayrıca daha önceki konularda yazmıştım ısınma ile ilgili sorunum olduğunu ve bu sorunun termostattan kaynaklanabileceğini erol abi söylemişti ama bir elim erip değiştiremedim...

    Bu avni usta sadece şanzıman işiyle mi ilgilenir yoksa peugeot ustası mıdır?


    Usta ile aranızdaki güveni bilemem haklı olabilirsiniz, ben yanlız avni ustaya güvendiğim için onun dediklerini size ileterek yardımcı olmaya çalıştım.

    termostat konusuna gelincede; benim aracım çok yaktığı için bi arkadaşıma gösterdim aracın yakıtını ölçüp gaz ayarı yapacakdık. kendisi geldiğinde teste çıktık. ben aracın gaza çok geç geçtiğinden hep benzinde gitmekden, gazlı arabaya benzin yetiştirememekden şikayetçiydim. sağolsun geldi kontrol etti teste çıktık motor bir türlü ısınmıyor, geç ısınıyor hatta biraz sakin kullanımda önden gelen rüzgar ile hemen ısısı 60 ın altına iniyordu. kendisi bana termostatın arızalı dedi. açık kalmış.

    termostat motoru sürekli sıcak tutmayı sağlıyor ve motor sıcak olduğu için de ısınmaya çalışmıyor daha az yakıyor. termostat açık kaldığı için motor tam ısınacakken radyatörden gelen soğuk su motoru soğutuyor. değiştirdik.

    şimdi sabahları motor ısınana kadar kendini kapadığı için radyatörden gelen soğuk su motorun ısınmasına engel olmuyor daha çabuk ısınıyor motor.

    sizde bir baktırın açık kalmış olabilir. 25 tl parça + 10 tl işçilik ödedim.

    avni usta sadece otomatik şansıman ile ilgileniyor peugeot ustası değil, her türlü otomatik şanzımanı yapıyor, daha öncelerde peugeotun yetkili olarak otomatik şanzımanlarının tamirlerini yapmış.

    peugeot ustası olarak da yine bostancı sanayide hatun usta var, yurt motor sport tavsiye ederim.

    şuankı bu havalarda yuksek hızda hararet göstergen kacta duruyor pekı.benımkısı 70 e gelmıyor bıle.degıstırıcektım parcacı havalar soguk normaldır dedı.trafıkte beklerken 90 ı goruyor acık yolda 70 ve altına düşüyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madblood14

    Bursa da direksiyonu deri kaplayacak yer bilen?


    selam bursada beşyol lambalarından u dönüşü yapıp tali yoldan devam et birkaçtane kaplamacı görebilirsin, genelde airbag tamircileri yapıyo sanırsam.. biz de bi arkadaş için vites topuzu kaplatmıştık.. dediğim gibi ama deri kaplama diye tabelaları da var sen sadece dikkatlice sağdaki dükkanları dolaşmak yada yürümek o yolu ::) kolay gelsin.. iyi geceler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arslan selim


    quote:

    Orijinalden alıntı: quiet_20


    quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Aynen dediğin gibi kesinlikle yağ değişimine dikkat etmek gerekmekte. Benim başka yağ seçmemdeki sebep ustaya güvenmek oldu ki kendisi istersem orjinal esso koyabileceğini ama kendisinin onu tavsiye ettiğini ve servisten gelen araçlara dahi aynı yağı koyduğunu söyledi. Ben araştırmam sonucu ustaya güvendim tabii ki orjinal yağ koymak daha mantıklı olabilir. Benimki sadece bir seçimdi...

    Bu arada Termostat sorunu olduğunu nasıl anladınız acaba? Şu anda benim araç dediğiniz gibi 12-13 arasını görmekte ve ayrıca daha önceki konularda yazmıştım ısınma ile ilgili sorunum olduğunu ve bu sorunun termostattan kaynaklanabileceğini erol abi söylemişti ama bir elim erip değiştiremedim...

    Bu avni usta sadece şanzıman işiyle mi ilgilenir yoksa peugeot ustası mıdır?


    Usta ile aranızdaki güveni bilemem haklı olabilirsiniz, ben yanlız avni ustaya güvendiğim için onun dediklerini size ileterek yardımcı olmaya çalıştım.

    termostat konusuna gelincede; benim aracım çok yaktığı için bi arkadaşıma gösterdim aracın yakıtını ölçüp gaz ayarı yapacakdık. kendisi geldiğinde teste çıktık. ben aracın gaza çok geç geçtiğinden hep benzinde gitmekden, gazlı arabaya benzin yetiştirememekden şikayetçiydim. sağolsun geldi kontrol etti teste çıktık motor bir türlü ısınmıyor, geç ısınıyor hatta biraz sakin kullanımda önden gelen rüzgar ile hemen ısısı 60 ın altına iniyordu. kendisi bana termostatın arızalı dedi. açık kalmış.

    termostat motoru sürekli sıcak tutmayı sağlıyor ve motor sıcak olduğu için de ısınmaya çalışmıyor daha az yakıyor. termostat açık kaldığı için motor tam ısınacakken radyatörden gelen soğuk su motoru soğutuyor. değiştirdik.

    şimdi sabahları motor ısınana kadar kendini kapadığı için radyatörden gelen soğuk su motorun ısınmasına engel olmuyor daha çabuk ısınıyor motor.

    sizde bir baktırın açık kalmış olabilir. 25 tl parça + 10 tl işçilik ödedim.

    avni usta sadece otomatik şansıman ile ilgileniyor peugeot ustası değil, her türlü otomatik şanzımanı yapıyor, daha öncelerde peugeotun yetkili olarak otomatik şanzımanlarının tamirlerini yapmış.

    peugeot ustası olarak da yine bostancı sanayide hatun usta var, yurt motor sport tavsiye ederim.

    şuankı bu havalarda yuksek hızda hararet göstergen kacta duruyor pekı.benımkısı 70 e gelmıyor bıle.degıstırıcektım parcacı havalar soguk normaldır dedı.trafıkte beklerken 90 ı goruyor acık yolda 70 ve altına düşüyor...



    aracın yolda 10 km ile giderken de 50 km ile giderken de -10 derecede giderken bile hararetinin 90'nın altına düşmemesi gerekli.

    arslan selim bende de seninki gibi oluyordu bir türlü 90 a çıkmıyor du hararet o yüzden motor sürekli zengin karışımla kendini ısıtmaya çalışıyor doğal olarak yakıt artıyordu.

    termostat aracı çalıştırdığında 90 dereceye gelene kadar devir daimi kesiyor motor kendi kendine ve daha çabuk ısınıyor. 90 dereceyi geçtikden sonra devirdaimi açarak radyatörden soğuk su alıyor ve yine kapatıyor devirdaimi. yani devirdaimi bi açıp bi kapayarak motorun sürekli 90 da tutuyor.

    bende de sende olduğu gibi termostat sürekli açık kaldığı için arızalı olduğu için motor kendini biraz ısıtmışken radyatörden gelen soğuk su yeniden motoru soğutuyor nekadar aracı zorlasam da sıcaklık 70 i geçmiyordu. hava sıcaklığı 2 derece iken şehir içi ortalamam 13,3 LT/100 e kadar çıktı.

    termostatı değiştirdikden sonra aynı hava sıcaklığında aracı zorlamadan 1 km içinde sıcaklık 90 a ulaşıyor. şuanki yakıt ortalamam 10,9 LT/100 hatta 10,8 i bile gördüm seri kullanmama rağmen. zaten aracın fabrika verileri 10,9 olduğu için gayet memnunum.

    saygılar.




  • Selim çok iyi hatırlıyorum ben aracı ilk aldığımda 90'da yapışıp kalıyordu benimkide. Ancak daha sonra bozuldu sanırım. Hatta geçen sene bir ara sormuştum diye ahtırlıyorum. Ancak benim araçtaki durum 90'dan 80'e düşüp tekrar 90'a çıkması şeklinde oluyor sizin dediğiniz gibi asla 70 seviyesine düşmüyor. Ustanın tekine gitmiştim sana dediğini dedi bana ancak eminimki ilk başlarda 90'da çakılı kalıyordu. ben birazda tembellikten değiştirmedima ama dediğim gibi benim termostat sizinki gibi 70lere falan düşmüyor kesinlikle. Senin yerinde olsam hemen değiştiririm zaten baksana çok pahalı bir parça değilmiş...
  • 
Sayfa: önceki 328329330331332
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.