< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
3008 1.5dizel eat6 uzun yol deneyimi… (2. sayfa)




-
-
Ben 3008 1.5 dizel EAT8 ile uzun yolculuk yaptım ve araç beni olumlu derecede şaşırttı. Beklentimin üzerinde bir performansı var, binmeden acaba 1.5 bu kasaya ne kadar yeter diyordum. Ama şehir içinde de, uzun yolda da gayet yeterli bir performansı var, yakıt tüketimi makul...
Aracı daha pahalı SUV'larla kıyaslarsanız illa ki eksikliklerini bulabilirsiniz, ama kendi rakiplerine göre çok iyi.
Birçok insan kokpiti sevmese de ben alçaltılmış direksiyon pozisyonunu seviyorum ve rahat buluyorum.
En büyük ekisklikleri tam Peugeot klasiği, deneysel tuşlar ve düzen. Her yeni modelde yıllarca alışagelmişin dışında düzeni oluyor fransızların. Mesela 301'de ön cam kumandaların vitesin yanında olması gibi...
Örneğin start-stop devre dışı bırakma, klima veya müzik kontrolleri gibi sık kullanacağınız fonksiyonlara erişim zahmetli / zor veya pratik değil diyelim.
Aracın kronik arızası var mı bilmiyorum, bunun için uzun süreli kullanıcısı olmak lazım, ama ben araçtan çok keyif aldım.
-
3008 1.6BlueHDI EAT6 ile Ankara-Antalya yolculuğu yaptım.
Motor sesi hakkındaki yorumları şaşkınlık içinde okudum. 2000 devirde 130 yapıyor araç, 120 ile giderken 1900 devir çeviriyor. Bu devir ve hızlarda motor sesi namına hiçbir şey yok araçta.
"2500 devirden sonra ses artıyor" demişsiniz ama bu devirde hız 160'a çıkmış oluyor. 160'dan sonra da ses gelsin artık yani. Normal uzun yol seyir hızı olan 110-120 gibi hızlarda gayet sessiz araba. Bu araçtan Range Rover, Q7, GLS yalıtımı bekleyecek halimiz yok.
Motorun performansını değerlendirirken bu ülkedeki garip vergi sisteminden ötürü bu ağırlık ve cüssedeki bir aracın 1.6-1.5 dizel motorla satıldığını hesap etmek gerekir. Ayrıca şanzımanda sport modu var ve bu modda çok uçmasa da fena gitmiyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Moueson
3008 ne kadar modern tasarıma sahip olsa da sonuçta markası Peugeot. O yüzden beklentinizi düşük tutun . İçi de dışı da güzel görünüyor ama malzeme kalitesi çok kötü ,yol tutuş vasat . Ülkemiz de fiyatı pahalı ama normalde alt kesime yönelik üretilmiş bir suv dur.kadjar çöpünden cok daha kaliteli oldugu da bir gerçek..Hatta gt line 3008 sınıfında kalite olarak en iyisi..
-
Dostum ben sadece motor sesinden dem vurmadım ki, rüzgar ve yol sesini de dahil ederek düşük hızlardaki sessizlik hızlandıkça yetini gürültüye bırakıyor dedim.
Ben bu izlenimleri paylaşırken dürüst davrandım, bindiğim arabanın eleştilecek yönlerini de, güzel yönlerini de anlattım, keşke herkes “benim olan en iyisidir” ön yargısını bir yana bıraksa ve objektif baksa…
Hiç bir yerde premium-orta sınıf kıyaslaması yapmadım, hatta diğer iki arabam yüzünden bana fazla gelmiştir dedim, kaldı ki diğer iki arabam da üst düzey premium “dream car” değil. Araba küçümsemek asla haddim değildir, bende clio 4 var birde, onada severek biniyorum, ama elmalarla armutları karıştırmıyorum…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çok güzel bilgilendirme olmuş hocam. Almak isteyen kişiler için fikir belirtecektir. Ellerinize sağlık rabbim kimseye kaza bela vermesin. Yenge hanım için güzel tercih olmuş. 13 - 14 bin km civar adblue bitiyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Eyvallah, teşekkür ederim, cümlemize inşallah. Tam 13 binde uyarı çıktı, 2400 km sonra araç çalıştırılamaz yazdı…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş. Beğendiğim bir araçtı. Bu artılar eksiler aklımın bir kenarında dursun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: zeytinkoy3008 1.6BlueHDI EAT6 ile Ankara-Antalya yolculuğu yaptım.
Motor sesi hakkındaki yorumları şaşkınlık içinde okudum. 2000 devirde 130 yapıyor araç, 120 ile giderken 1900 devir çeviriyor. Bu devir ve hızlarda motor sesi namına hiçbir şey yok araçta.
"2500 devirden sonra ses artıyor" demişsiniz ama bu devirde hız 160'a çıkmış oluyor. 160'dan sonra da ses gelsin artık yani. Normal uzun yol seyir hızı olan 110-120 gibi hızlarda gayet sessiz araba. Bu araçtan Range Rover, Q7, GLS yalıtımı bekleyecek halimiz yok.
Motorun performansını değerlendirirken bu ülkedeki garip vergi sisteminden ötürü bu ağırlık ve cüssedeki bir aracın 1.6-1.5 dizel motorla satıldığını hesap etmek gerekir. Ayrıca şanzımanda sport modu var ve bu modda çok uçmasa da fena gitmiyor.
6 vites arabanın 1900 devirde 120 kmh yaptıgına emin msnz ?? ben 177 hp 8 ileri a4 ile 2000 bin devirde 125 kmh görüyorum...
-
quote:
Orijinalden alıntı: bianconera6 vites arabanın 1900 devirde 120 kmh yaptıgına emin msnz ?? ben 177 hp 8 ileri a4 ile 2000 bin devirde 125 kmh görüyorum...
Alıntıları GösterSiznki CVT değilmi? 200le yokuş aşağı hız sabitleme açsanız siz de 2500 devire filan düşebilirsiniz. Şanzımanınızın kafası neye eserse o devirde gidersiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 8 Temmuz 2021; 10:14:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: FurkanEmir411Siznki CVT değilmi? 200le yokuş aşağı hız sabitleme açsanız siz de 2500 devire filan düşebilirsiniz. Şanzımanınızın kafası neye eserse o devirde gidersiniz.
Alıntıları Gösterevet cvt de yokuş aşağı farklı konu. düz yolda 2.000 devirde son vites te 125 kmh yapıyor araç.
-
quote:
Orijinalden alıntı: bianconera6 vites arabanın 1900 devirde 120 kmh yaptıgına emin msnz ?? ben 177 hp 8 ileri a4 ile 2000 bin devirde 125 kmh görüyorum...
Alıntıları GösterEminim.
Ama bana göre aracın kasa ağırlığı ve motorun 1.6lt olduğu düşünülürse oldukça uzun bir vites oranı bu.
Normalde 1.6 dizeller son viteste 2000 devirde 110 falan yapar ama 3008 1.6BlueHDI 2000 devirde son viteste 130km/s civarı hız yapıyor.
Bunun + yönü uzun yolda yakıt ekonomisi ve sessizlik. - yönü ise son viteste hızlanmada biraz nazlı olması, onda da gaza biraz fazla basıp kick-down yaptırarak hallediliyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: bianconeraevet cvt de yokuş aşağı farklı konu. düz yolda 2.000 devirde son vites te 125 kmh yapıyor araç.
Alıntıları GösterBelki şanzımana yazılım güncellemesi geldiyse daha farklı bir ayar gelmiştir servise veya vagcomculara bir sorun derim. Sizin gibi bunun devri niye yüksek diye şikayet eden olduysa bir güncelleme gelmiştir belki
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dıştan havalı duran bir araç fakat yol sesi ve yüksek devir çevirmesi çok üzücü.
Yakıt tüketimi de fazlaymış.
-
Donanım ve tasarım odaklı bakınca güzel bir araç 3008 lakin malzeme kalitesi iyi olsa da ciddi işçilik kusurları var bir de iç hacim yalıtım ve güven hissi olarak tiguan derim her türlü
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bundan daha güçlü versiyonu var mı bilmiyorum ama astra k dizel ile uzun yolda kovalamıştı beni bir tanesi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: bianconera6 vites arabanın 1900 devirde 120 kmh yaptıgına emin msnz ?? ben 177 hp 8 ileri a4 ile 2000 bin devirde 125 kmh görüyorum...
Alıntıları GösterVites oranı ile ilgili olsa gerek. Ben de 6. viteste 125 görüyorum 2000 devirde.
Son kasa E mesela, yanlış hatırlamıyorsam 2000 devirde 170 km görüyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Moueson
3008 ne kadar modern tasarıma sahip olsa da sonuçta markası Peugeot. O yüzden beklentinizi düşük tutun . İçi de dışı da güzel görünüyor ama malzeme kalitesi çok kötü ,yol tutuş vasat . Ülkemiz de fiyatı pahalı ama normalde alt kesime yönelik üretilmiş bir suv dur.Hayatında Peugeot kullanmamış adamların pejo ya teneke, yol tutmuyor demesi sıktı artık.
Gene yorum yapmak içim yorum yapmış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birgarip2019 -- 8 Temmuz 2021; 17:21:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.6 benzinli olanı 180 bg, 1.2 olanı da 130 bg
İkisi de kovalayabilir, 1.6 olanı hacamat eder diye düşünüyorum ama sonuçta SUV. Hız yapılması tehlikeli.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X