Şimdi Ara

208 GTI Test Sürüşü İzlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Arkadaşımla birlikte her gün bir aracı test etmeye karar verdik yaz tatilinin vermiş olduğu rahatlıkla. 208 GTI'ın test aracının olduğunu öğrenir öğrenmez soluğu Ankara'da Eskişehir yolundaki Peugeot bayisinde soluğu aldık. Küçük bir kağıt doldurduk ve arabaya doğru yol aldık. 208 GTI dışında 508, 301 ve Partner Tepee'nin test araçları vardı. Haliyle biz yüzüne bile bakmadık 208 GTI dışındakilerin

    Araba hakkında kısa bilgi verecek olursam 1.6 motora 200 beygire sahip. 3 kapılı versiyonla satılıyor ve manuel 6 ileri şanzımana sahip. Otomatik versiyonu 1.6 156 beygir olan 208'de var, GTI'da yok. 0-100'ünü 6.8saniyede tamamlıyor. 280 küsür bagaj hacmine sahip ve şehir içi yakıt tüketimi 8.2 lt, karmada 5.9 şehiriçinde de 4.7. 50 LT yakıt kapasitesine sahip.

    Test aracımız henüz 500 kilometredeydi ve hala sıfır araba kokuyordu. Anlaşılan sedan sevdalısı ülke insanımız arabaya ilgi göstermemiş :) İlk olarak arkadaşım sürücü koltuğuna oturdu. Ben arkaya geçtim. Arka diz mesafesi oldukça hoşuma gitti. Nerdeyse C segmenti arabalarla yarışacak bir arka diz mesafesine sahip araba 208 GTI. Gerçekten yeterli diz mesafesini sunuyor. 1.85 boya sahibim ve dik durduğumda dizim ön koltuğa değmiyor hatta mesafe kalıyordu. Diz mesafesi beni oldukça tatmin etti.

    Arabada arka koltukta keyfiniz yerinde. 208 GTI konfor odaklı bir araba yapmış, spor araba rahatsızlığı yok. Çeşitli dergilerde de 208 GTI'In konfor odaklı yapıldığını okumuştum, garip gelmişti. Gerçekten de öyleymiş, sanki Mercedes içindeymişsiniz gibi bir konfora sahipsiniz. Arabanın deri döşemeli koltukları aşırı derecede rahat.

    Eksi yönlere gelirsek, arka cam gerçekten çok küçük. Göremiyorsunuz yani arkayı arka camdan. Arka koltukların yan camları da oldukça küçük. Ve arkası aşırı derecede basık ve karanlık arka camların siyah olması sebebiyle. Her spor arabada olduğu gibi arka koltukta oturmayı pek tercih etmeyeceğiniz bir araba 208 GTI. Ancak dediğim gibi diz mesafesi ve konfor açısından 10 numero 5 yıldız

    Arkadaşım çok agresif kullanmadı, zaman zaman dipgaz yapsa da sakin bir kullanımla geçirdi.

    Ben şoför koltuğuna geçer geçmez kalkış yaptım Arabayı aşırı agresif kullandım ve beni aşırı heyecanlandırdı. Fransız arabalarının kronik sorunu ''aktarmanın yetersizliği'' 208 GTI'da da görülmekteydi. Kalkışta ve 2.viteste patinajda kaldı araba. 200 beygirlik bir 208 GTI 0-100'ü 6.8saniyede tamamlarken, 180 beygirlik bir Polo GTI 6.9saniyede tamamlıyorsa zaten bir aktarma sorunu olduğu ortadadır. Ancak sanmayın ki araba yavaş Gaza dokunduğunuz anda koltuğa yapışmanız bir oluyor. Ve manuel şanzımanın verdiği zevk muhteşem. Vites attırırken öne gidiyorsunuz ve gaza dokunur dokunmaz tekrar koltuğunuza yapışıyorsunuz :)

    Test güzergahımız oldukça kısaydı, her istediğim şeyi yapamadım haliyle. Dönüşlerde önümde hep araba oldu yeterince zorlayamadım Sadece bir keskin virajda 80le döndüm ve arabada bir sıkıntı yaşanmadı. Ancak sanmıyorum ki bir Fiesta ST kadar iyi olsun yol tutuşu.

    Frenlerini de kontrol edemedim, ancak ağır frenlemede arabanın arkasının kalktığı bir fotoğraf var AutoCar'da.

    Araba dediğim gibi konfor odaklı ve yumuşak bir direksiyona sahip. Sportif sertliğe sahip olmayan bir direksiyon yüksek hızlarda sıkıntı yaşatır mı diye korkmadım değil. Ama direksiyonun aşağıda ve önde olmasından nefret ederdim Peugeot'nun, arabayı kullandıktan sonra fark ettim ki gerçekten Peugeot akıllı bir iş yapmış. Aşağıda ve önde olan direksiyon size rahat kullanım sağlıyor ve yolu daha iyi görebiliyorsunuz. Ancak direksiyon göstergeleri tam olarak görmenizi engelleyebiliyor, burda sıkıntı var. Direksiyon ankara simidi kadar küçük ve küçük bir çocuğun bile kullanabileceği kadar rahat. Bu belki eleştirilecek belki de rahat ettirecek bir şey.

     208 GTI Test Sürüşü İzlenimlerim

    Ama konfor ve hızı bir arada isteyen birisinin gitmesi gereken adres Peugeot 208 GTI bence. Bu arabayı tanımlamak istersek ''Konfor ve hızın muhteşem buluşması'' diyebiliriz.

    Yarın ise Mini Cooper S test etmeye gideceğiz. Ne yazıkki video ve fotoğraf çekemedim, biraz Peugeot yetkilisinden çekindim. Aşırı soğuk ve bilgisiz birisiydi açıkçası sinir etti beni Yarınki testim için video ve resim isteğinde bulunursanız seve seve çekerim. Mini Cooper S testinden sonra karşılaştırma da yapacağım 208 GTI ile.

    Edit: Arabanın fiyat ve donanımı hakkında bilgi vermeyi unutmuşum. 58400 gibi bir liste fiyatı var ancak yetkiliye sordğumda pek satlmıyor cevabını aldım. Yani hiç satılmıyor anladığım kadarıyla 54-55 e inilebileceğini söyledi, anladığım kadarıyla 50'ye kadar yolu var fiyatın Donanım olarak oldukça dolu, ancak müzik sistemi, sunroof ve navigasyon sistemi dahil değil. Müzik sistemini 1500 TL'ye, navigasyonu ve cam tavanı ise 1328 TL'ye ekletebiliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr Thoth -- 19 Temmuz 2013; 19:19:13 >







  • İnceleme için teşekkürler dostum.

    MINI incelemesini de bekliyoruz.

    MINI JCW test aracı varsa daha da iyi olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    İnceleme için teşekkürler dostum.

    MINI incelemesini de bekliyoruz.

    MINI JCW test aracı varsa daha da iyi olurdu.

    jcw ne yazıkki yokmuş. olsaydı tabiki onu test ederdik mini cooper, mini one ve mini cooper s test araçlarıymış. mini cooper d'nin olup olmadığını sorduğumuzda 1-2 ay içinde test aracının geleceğini belirttiler.
  • sonraki inceleme konularınız için tavsiye
    daha çok resim
    daha kısa ve akıcı anlatım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    sonraki inceleme konularınız için tavsiye
    daha çok resim
    daha kısa ve akıcı anlatım.

    dikkate alacağım video da çekmeyi düşünüyorum bir dahakine.
  • Çok gereksiz pahalı. Otokoç Fiesta ST üzerine 50bin TL etiketi yapıştırıp piyasaya sürseydi 208 GTi da bu kadar yüksek fiyattan gelmezdi. Özel siparişle bayiler getirebilir belki ama onların da fiyatlarının 208'den aşağı olacağını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 18 Temmuz 2013; 21:06:54 >
  • BebeBiskuvisi kullanıcısına yanıt
    neye göre pahalı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aktarmanın yetersizliği ne oluyo?
  • yine mi pinjo
  • Aktarma yetersizliğinden sonrasını okumadım. Zaman kaybı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    aktarmanın yetersizliği ne oluyo?

    Beygiri tekere aktarma konusunda vw, alfa ve bmw kadar iyi degil demek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr Thoth -- 18 Temmuz 2013; 19:01:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam resim ve video bekliyorum.Birde sormak istediğim sizce performans bakımından f/p bir araç mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carvajal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    aktarmanın yetersizliği ne oluyo?

    Beygiri tekere aktarma konusunda vw, alfa ve bmw kadar iyi degil demek

    bence fransız araçlarının kronik sorunu deyip genellememek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxjokerxxx

    hocam resim ve video bekliyorum.Birde sormak istediğim sizce performans bakımından f/p bir araç mı?

    bence f/p aracı ibiza cupra resim ve video çekmedim ne yazıkki, bir dahaki testlere artık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    quote:

    Orijinalden alıntı: Carvajal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    aktarmanın yetersizliği ne oluyo?

    Beygiri tekere aktarma konusunda vw, alfa ve bmw kadar iyi degil demek

    bence fransız araçlarının kronik sorunu deyip genellememek lazım.



    +31
  • Eline sağlık arkadaşım.
  • Aktarmada yetersizlikten kastınız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    Eline sağlık arkadaşım.

    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    quote:

    Orijinalden alıntı: Carvajal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    aktarmanın yetersizliği ne oluyo?

    Beygiri tekere aktarma konusunda vw, alfa ve bmw kadar iyi degil demek

    bence fransız araçlarının kronik sorunu deyip genellememek lazım.



    Yani genel olarak istisnalar kaideyi bozmaz. Benim de fransiz arabam var ama gercekleri soylememe engel degil bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskişehir yoluna peugeot bayi'mi açıldı adı neydi aceba merak ettim?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.