Şimdi Ara

2021 OPEL İNSİGNİA GRAND SPORT (ANA KONU) [Güncel Bilgiler Burada] (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.269
Cevap
56
Favori
342.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şehir içi 8 litre çok geldi bana. Passat 6 nın üstüne çıkmıyor diyorlar.
    Filoda passat boş veriliyo yağmur sensörü far sensörü bile yok.
    Bunun da yakıtı anlamsız yüksekmiş. Superb skodanın henüz toparlanamayan marka değeri dolayısıyla düşünmüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sergibarjuan S kullanıcısına yanıt
    Eski kasa ile passat arasındaki fark bence 1 litre civarı ama yeni kasa daha az yakıyor yalnız yeni kasa daha konforlu ve seri passatla kıyas etmek bence çok ayıp ama biri benim gibi derseki arabam toros gibi boş olsun ama satılık dedim mi aynı gün satılsın o halde passatı tek geçerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sergibarjuan

    Şehir içi 8 litre çok geldi bana. Passat 6 nın üstüne çıkmıyor diyorlar.
    Filoda passat boş veriliyo yağmur sensörü far sensörü bile yok.
    Bunun da yakıtı anlamsız yüksekmiş. Superb skodanın henüz toparlanamayan marka değeri dolayısıyla düşünmüyorum.


    Passat ile Grand Sport aynı yakıyor. İki araçta ailede mevcut. PAssat b8 Dizel DSG seyrek trafikte 7,7 litre insignia GS Otm. daha sık trafikte 7,9 yakıyor.
  • Neyse konumuza döneyim çünkü kimseye üretim olmayan tek ekonominin gayrimenkul ve otomotiv alım satım üzerinden döndüğü bir ülkede aldığın aracın değer kaybetmemesinin önemini anlatmak pek mümkün değil. Sonuçta herkese kendi parası kıymetli..Kendileri hayatta alamazlar değer kaybedecek aracı ama burada gelir bıdı bıdı yaparlar bi ton yok otomobil yatırım aracı değilmişte bilmemneymişte.. Herkes yatırım uzmanı olmuş

    Benim araç 10.000 km ye geldi. Haftasonu Ankara-Rize yaptım dünde döndüm toplam 2000 km yol yaptım şehiriçi gezi , trabzondan ziganaya,rizeden aydere filan 2000 km nin ortalaması 6.5 lt. Ankaradan giderkende dönerkende tamamen tapagaz gittim. 140 ın altına şehir içi geçişler ve ordu dışında indiğimi hatırlamıyorum. Genelde 140-160 bandında gittim 210-220 lerde oldu ama kısa süreli..

    Nitekim bu 2. uzun yolum oldu.. Bazı güzel yanlarından bahsedeyim ;

    +Tam bir aile otomobili, iç genişliği,konforu,bagajın yükleme rahatlığı 10 numara.. Dönerken bi ton tereyağı,et vb. doldurdum bagaja.. Bagajda tüfeğim ve bazı kamp ekipmanlarımda var herşeyim sığıyor araca bu anlamda çok memnunum.

    +Uzun yolu rahat. İsteyen inanır isteyen inanmaz salı günü öğlen Ayder yaylasından kaldığım otelden çıktım , hiç molasız 900km yol geldim. Tabiki yorgunluk vardı ama durup dinlenme ihtiyacı hissetmedim..

    +Akşam hava karardığında intellilux led matrix farlar çok iyi. Auto mod a aldığınızda kendi kendine oyun oynuyo adeta.. Tabelalara ışık yakıyor,karşıdan gelen araba olduğunda ayarlıyo,yolun durumuna göre kısıyo açıyo bişeyler yapıyo baya eğlenceli.. Şerit takip özelliğide iyi uzun yolda

    +Her seferinde söylüyorum ama araba haddinden fazla yol tutuyor. O kadar araba kullandım bu 18. otomobilim ve diğer araçlarımda hep iyi arabalardı ama ben önden çeker bir arabada böyle bir yol tutuş görmedim..

    10.000 km den sonra Genel yorumum araç şuanda F/P otomobili. 156.000 TL ye dizel otomatik,full donanım,bu kadar iyi sürüş özellikleri sunabilen başka bir D segmenti otomobil yok. Aynı donanım superbden 30.000 TL , aynı donanım Passattan 50.000 TL daha ucuz şuanki fiyatlarla.

    Yaza kadar binip yazın muhtemelen yurtdışı planım olduğu için satacağım. Ama genel anlamda en çok memnun kaldığım araçlarımdan biri oldu diyebilirim. Zaman geçtikçe daha detaylı eklemeler yaparım. Herkese slmlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 25 Ocak 2018; 10:3:35 >




  • merhaba,
    araç sahibi olduğunuzdan ve analiz yaptığınızdan bir kaç sorum olucak.
    aracın yüksek hızlarda verdiği güven hissi nedir. yani yol tutuşu nasıl.
    Örneğin 180 gittiğinizde size yavaşlayın mı diyor yoksa ben yola tutundum,
    direksiyondan hakim olabilirsinmi diyor. viraj limitleri nasıl.
    mesela passatta yol tutuş ön planda değildir. onun yerine izolasyon ön plandadır.
    birde hangi hızdan sonra rüzgar sesi alıyor. veya alt taraftan izolasyonu
    nasıl yalıtımı nasıl.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 25 Ocak 2018; 10:52:12 >
  • jubeii kullanıcısına yanıt
    passat da izolasyon da pek iyi değil ki.
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Bence de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jubeii

    merhaba,
    araç sahibi olduğunuzdan ve analiz yaptığınızdan bir kaç sorum olucak.
    aracın yüksek hızlarda verdiği güven hissi nedir. yani yol tutuşu nasıl.
    Örneğin 180 gittiğinizde size yavaşlayın mı diyor yoksa ben yola tutundum,
    direksiyondan hakim olabilirsinmi diyor. viraj limitleri nasıl.
    mesela passatta yol tutuş ön planda değildir. onun yerine izolasyon ön plandadır.
    birde hangi hızdan sonra rüzgar sesi alıyor. veya alt taraftan izolasyonu
    nasıl yalıtımı nasıl.

    180 den sonra passattaki gibi gezinme problemi yok aksine yüksek hizlarda güven veriyor. Yukarıdada bahsettiğim gibi haddinden fazla bir yol tutuş var. B8 Passati ilk alanlardanım bu arada passatin yalıtımı rezalet. Google a passat b8 ruzgar sesi problemi yazin anlarsınız zaten.. 50 bin tl ucuz olmasinra rağmen grandsport , b8 in her konuda 50 defa içinden geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynen katılıyorum ama bu anlattıklarınızı passatcilar kesinlikle anlamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin araçta a sütununda döşeme yerinden oynuyormu birde orta konsolda oynama varmı? Açıkçası ben bayide incelediğimde gözüme çarpmıştı bu durum hoşuma gitmemişti ilk araçlar belki ondandır demiştim sizde durum nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sokcuuuuu

    Sizin araçta a sütununda döşeme yerinden oynuyormu birde orta konsolda oynama varmı? Açıkçası ben bayide incelediğimde gözüme çarpmıştı bu durum hoşuma gitmemişti ilk araçlar belki ondandır demiştim sizde durum nedir ?

    A sutununda problem yok. Orta konsoldaki oynayan yeri kendileri araci geri cagirarak düzelttiler ben söylemeden. Garantiden kendilerinin yaptikları işlemleri yazayım ;



    -Orta konsolun üstündeki alan yerine sabitlendi hafif oynuyordu

    -gösterge panelinden bozuk yolda citirti geliyodu izolasyon yapildi

    -Sol havalandirma kanalının ordan bir trim sesi vardi oda düzeltildi



    Şuanda sadece sürücü koltugunda ufak bi boşlukdan kaynaklanan ses var sürekli yapmıyor ama bi ara göstericem.



    Neticede bence yeni çıkan bir araç için az bile. Sorundan saymıyorum ben bunları.. Mesela B8 passatta ilk çıktığından beri giderilrmeyen problemler : ön cam rüzgar sesi,kronik amortisor lokurtusu, kışın ön takımlardan gelen gıcırtı,180 den sonra yolda gezme (4 motion240pslik versiyonda dahil) ,composition media ekranının kararması,cam tavan her türlü sesi yapması, stepneden su alması, elektromekanik problemler özellikle autohold ve startstopla ilgili aklıma gelenler bunlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence epeybi sorunmuş daha ne olsun..siz A dütunundaki döşemeyi elinizle tutup sağ sol yaptınızmı bence döşeme sizdede oynuyordur dikkatli bakın camın üstünden birleşim yerine kadar sıkıntı var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sokcuuuuu

    Bence epeybi sorunmuş daha ne olsun..siz A dütunundaki döşemeyi elinizle tutup sağ sol yaptınızmı bence döşeme sizdede oynuyordur dikkatli bakın camın üstünden birleşim yerine kadar sıkıntı var

    Döşemede oynama yok. Birleşim yerlerinde problem var evet.Onun dışındaki problemleri Önemsiyormuyum ? hayır.. Onun için servise bile gitmem yani başkası kafaya takar ayrı konu benim pek umrumda olmaz. 18. arabası olunca insanın pek umursamıyo böyle konuları.. İlk zamanlar öylemiydi.. Gider servisi ayağa kaldırırdım çabuk değiştirin bunu garantiden diye Araba sonuçta tapmaya gerek yok alıyoruz biniyoruz satıyoruz.. Araçta çok rahatsız edici bir konu olmadığı sürece (ses,titreşim,elektronik yada mekanik bir bozukluk vb.) pek umursamamak lazım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 26 Ocak 2018; 12:5:42 >




  • Merhaba arkadaşlar,

    Dizel-otomatik insignia GS kullanıyorum. Aracı alalı 2 ay oldu şu an 2500km deyim.

    sürüş şeklim, sol şeride geçip boşsa yardırır, doluysa takip mesafesini koruyarak öndeki kaçla gidiyosa devam ederim. virajları çok severim bu yüzden ivmelenme ve yol tutuş araç seçerken en önemli kriterlerim.


    herkes yakıt tüketimini merak ettiği için öncelikle bu konuda detaylı bilgi vereyim istedim.

    Şehir içi:
    Ankarada şehir merkezinde oturuyorum Ayrancıda. Trafiği bilen bilir bilmeyen için detaylandırayım.
    Bu arada malum ankara soğuğu, trafik yüzünden motor ısınmıyor arabada ufaklık olduğundan, klima High da auto modda sürekli açık.
    Otoparktan aracı çıkarır çıkarmaz tampon tampona trafikteyim bir 5-6km kadar. Armada civarında trafik mucizevi bir şekilde açılıyor orada 100-120 solşerit nekadar boşsa basıyorum 1dk kadar :D (2km). Odtüye varınca yine trafik başlıyor hacettepe radara kadar 50-60 civarı hızla gidebiliyorsunuz 5km kadar(Radar 82 ama millet 50-60 la gidince trafik oluyor). oradan hacettepeye dönüyorum yine tampon tampona, hacettepe yolu beysukent arası biraz yokuşlu ve ışıklar var 80 civarı yeşilden yeşile sol şerit izin verdiğince gidiyorum. (3-4 km). Çocuğu bırakıp aynı yoldan dönüyorum. Bu sefer hacettepe köprüsü yüzünden dönüşte 1km kadar tampon tampona trafik. köprüden kurtulunca radara kadar tampon tampona trafik (4km) radardan bilkent köprüsüne kadar 60-70 kaçla gidebilirsem (2km). bilkent yoluna dönüyorum, zaten yol çalışması var yine tampon tampona trafik (2km). sonrada kalan 2km yolu yol çalışmasından dolayı 50 civarı hızla tamamlıyorum. eve dönüşümde geldiğim yoldan aynı şekilde dönüyorum ODTÜden tampon tampona trafikle çıkıp çocuğu alıp ayrancıda tampon tampona otoparka giriyorum. bu şekilde günde yaklaşık 50 km yol gidiyorum.
    Bu parkur boyunca Ortalama hızım 26, Yakıt 7.1
    Şu an okullar kapandı trafik biraz rahatladı ortalama hızım 40 civarı yakıtım sabah baktığımda 6.8

    Şehir Dışı:
    evden gişelere, ankara-düzce arası otoban (220km civarı), düzce-akçakoca arası ölümüne viraj (bu yol çok can aldı), kalan yol klasik karadeniz sahil yolu viraj üstüne viraj. toplam 300Km civarı bir parkur.

    ortalama hız 120civarı tam hatırlamıyorum. yakıt tüketimi 5.2.



    Sürüş:
    Uzun yola gidene kadar aracı doğru düzgün test etmeye imkanım olmamıştı, trafikte de bir şey anlaşılmıyor. Gündüz iş akşam çocuktu doktora teziydi derken hiç zaman bulamadım.

    Bu makinada hızınızı kestiremiyorsunuz hocam, otobanda istanbul istikametinde cankurtarandan inerken dön babam dön bitmeyen bir viraj var, okuların kapandığı ilk gün olduğu için sanırım TEM normalden yoğundu o yüzden gözüm sürekli yolda sol şeritten alıyordum o virajı. Ben hızı 120-130 civarı bişey sanıyorum. Eşim, yavaş ya 170i geçtin diye bağırana kadar bakmamıştım kadrana. Duratec'in dediği gibi çok fena yol tutuyor alet. o hızda herhangi bir savrulma direksiyonda zorlanma falan hiçbişey hissetmiyorsunuz anlamıyorsunuz hızınızı.
    Düzce-Akçakoca arasındaki pis virajlajlarda çok eğlendim doğrusu alet direk şeytan icadı korkma bas bas diye bağırıyor adamın aklını çeliyor.

    Şanzıman
    Şanzımana gelirsek, devir 1800 RPM den itibaren alet çok canlı yanlız Trafikte 50-60 civarı hızlarda, önüme araba çıkınca gaz pedalını bırakıyorum bu arada vites büyütüp, motor 1100-1200 devir civarına düşüyor tabi turbo devre dışı kalıyor. bu durumda da sollamaya kalkarsanız cihazın hızlanması zaman alıyor. önceki aracım Astra J de aynı motor, aynı ağırlık, manuel olduğu için böyle durumlarda devri sürekli turbo aralığında tutmak kolaydı alet her an canlıydı fakat bunda otomatik şanzımanda tutamamak sıkıcı. böyle durumlarda manuele alıp kendim küçültüyorum ama oda biraz zaman alıyor tabi manuelden daha yavaş vites değiştiriyor. Onun dışında 80 den sonra zaten vites büyütse de turbo aralığına düşüyor, bastıkça basasınız geliyor özellikle otobanda.


    Kişisel görüşüm, alet D sınıfındaki en sportif gözüken, en yakışıklı araç. Bu şekilde yol tutup, bu şekilde hızlandıktan sonra isterse 10 litre yaksın umrumda değil. Akşam sabah olsada sürsem, gündüz de mesai bitsede biraz sürsem diye sabırsızlandırıyor sürekli. Keşke MTV zımbırtısı olmasada bu paraya 2.0 4X4 ünü falan alabilsek.




  • Otomobil gerçekten çok konforlu. Daha önceden mondeo vardı oda konforluydu ama 1.6 dizel otomatik seçeneği yoktu. Şu anda araç 1500 km de karışık 7.1 lt. 10000km yi geçmeden yakıtın düşeceğini sanmıyorum. Eski insignia biraz ağırdı. Bunda şanzıman sanki sürekli sport moddaymış gibi gaza dokunduğunuzda uçuyor. Astra K dynamic vardı bende. Sport moda aldığımda araba coşardı. Yeni insignia da astranın sport moda alınmış versiyonu gibi hissettim. Bu zamana kadar hiç hız cezası yememiştim. Malesef 5 tane hız cezası yedim. Astra K dan önce mokka vardı onunla 110 u geçmeye korkuyordum. 3 ay sürebildim sonra sattım. Ama yeni insigniayı çok sevdim. Allah pişman ettirmesin. Hepimize kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.
  • Merhaba,



    Şirket aracı olarak design 1.6 dizel otomatik kullanıyorum yaklaşık 3 aydır. Arac 5000 km de. Daha once 10 yıl boyunca 6 farklı passat kullandım. Hepsi dsg. 1.4 tsi , 1.6 tdi, 1.8 tsi. Comfortline, highline ... Tüm passat araçlarım dsg arızası ile servise gitti. 6 da 6. Yolda kalmışlığım coktur. İki aracı kıyaslamak gerekirse, benzinlileri bir kenara koyuyorum, bir kere passattan çok daha seri bir araç insignia. Yol tutusu kesinlikle çok daha iyi. Çoğu zaman farkına varmadan 190-200 olduğunu görüyorsunuz ibrenin ve ayağınızı çekiyorsunuz gazdan. Bu süratlerde bile yol tutus inanılmaz. Rüzgar sesi ve yalıtım passattan daha iyi. Sadece arka davlumbazdan bazen tas sesi gelebiliyor. O sesi passatta almıyordum. İç malzeme kalitesi passatın bir tık daha iyi . Mutimedia ekranın çevresindeki süslemeden biraz trim sesi geliyor. Bir de sağ ön kilitden geliyor bu aracımda ancak aynı miktarda trim sesi passatlarımda da vardı. Aracın bana göre en kötü özelliği sürüş pozisyonu. Koltuk ayarı en yüksekteyken bile oldukça aşağıda kalıyorsunuz. Boyum 1.76. Serit takip asistanı ve capisma ikaz standard ve cok faydalı. Donanım olarak en boş araç benimki ancak bu hali bile comfortline passattan daha donanımlı ve fiyatlar malum. Vites geçişleri bence tatminkar. İlk hızlanma biraz daha yavaş passata göre ancak tsi motor gibi ani patlama yapmadığı için yolcular açısından daha konforlu. 17 inch jant olduğu için design pack araçta konfor anlamında da bir sıkıntı yaşamadım ancak daha büyük jantlarda biraz sert gelebilir araç. İç genişlik ve bagaj çok iyi. Bagaj açısından kotu olan açtığınızda kendisi yükselmiyor ve tutma yeri yok. Ozellikle arac kirli olduğunda nereden tutacağınızı sasırıyorsunuz. Yakıt tüketimi de İstanbul tarfiğinde 7-7.5litrenin altına inmiyor ancak araç o kadar güven veriyor ve yol tutusu o kadar iyi ki çoğu zaman yüksek sürat yapıyorsunuz. Sabit hız, uzun yolda hiç tecrübe etme şansım olmadı. Umarım faydalı olur aktardıklarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mbilen M kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme cok iyi olmus tesekkurler. Yakin zamanda arac almayi dusunuyorum. Vag grubu uzerinde durduk ama benim de esimin de insignia cok hoşuna gitti. Daha almadik ama su yazinizdan sonra ciddi dusunmeye basladim.





    Su anki aracim astra j benzinli 1.6. Hergun duzce-akcakoca arasındaki 20kmlik mesafeyi git gel yapiyorum ve ortalama hizim 50km/s yakit tuketimi ise 7.1lt







    Yolu bildiginizi icin tahmininizi almak istedim. Sizce o yolda yaklaşık ne yakar bu araç?





    Bu yakit tuketimi ve yollarda bu araci pek gormeyisim kafami karistiriyor sadece.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin otomatik kullanan varmı varsa şehiriçi yakıtı nasıl ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Surekli 160-170 kmh sürat 7 litre kışın 80-100 metre iniş ve dönüşü çıkış hatta 19000 km deki izlenimlerim.



    Sakinde 4.5 litre 90-100 kmh.



    Sehir ici yogun trafik ve seri kalkış 7.5-8 litre.Ankara kışı.

    Afyon trafigi 7 litre.



    Sessizlik iyi.

    Trim sesi bozuk mucurlu yolda gostergenin krom halkalari ve ön emniyet kemeri kanalının içi harici sıkıntı yok.



    Eski insigniadan seri sessiz daha iyi yol tutuyor daha az yakiyor.Ama eski insignia bana göre çok daha yakisikli idi.



    Superb mi insignia mi tabiki insignia cok daha iyi yol tutus ve yolla butunlesmesi var.

    Passat mi insignia mi surus olarak insignia ama 2.el de deger dusumu passat.1 aydir isnignia mi satamadim.Passat olsa 1 haftada gitmisti.

    Mondeo yu tam bilmiyoruum.

    Bu klasmand bence premium oncesi baskaca da arac yok.

    Benim de 3500 km oldu. Aynı Trim sesleri bende de mevcut. Özellikle emniyet Kemerinin ordan gelen ses gerçekten cok rahatsız edici. Sabit rezonansa girmis bir metal sesi gibi. Araba hızlanırken daha belli oluyor. İsin enteresan tarafı bu ses günün %90 nında geliyor bazen yok oluyor, servise bu şikayet ile gittim ve ustayla yarım saat test sürüsü yaptık ses gelmedi. Usta diyor ki abi arabada bisey yok. Araba bizi yalancı çıkardı servisten eve giderken yine başladı . Sabah otoparktan çıkarken dik bir yokuş var orda da on göğüsten bir yerlerden ses geliyor ama bulamadim. Servise bunları Nasıl ispatlayacağım açıkcası bilmiyorum. Fikir veren biri olursa sevinirim

    Yakit tüketim konusuna gelince, yol bilgisayarı 7 lt/100 km gösteriyor ama pompa değeri biraz daha fazla 7.5 -7.7 civarı. Tamamen İstanbul sehir ici trafiği. Kışlık lastiğin de etkisi vardır ( umarım yani ) uzun yolda 130 km hızla 6.5 lt/100 km ile Ankara'ya gittim. Dönüste ise 110 km/s ile 5.5 lt/100 km tüketim yakaladım. Zaten araba yolda kaba tabirle "yılan" gibi akıyor ve daha yavaş gitmek zaten bu araba ile insani gerçekten rahatsız ediyor.

    Beni en buyuk rahatsız eden noktalardan biri otomatik olmayan bagaj kapağı. En azından kumandandan ya da içerden bir düğme ile açılsa guzel olurdu. Çünkü açmaya çalışırken insan nereden tutacağını şaşırıyor. Avm otoparklarında güvenlik görevlileri açarken zorlanıyorlar hatta camdan bağırmak zorunda kalıyorum Nasıl açılacağı ile ilgili. Ağır bir bagaj kapağı oldugundan da cok sert kapatmak gerekiyor.

    Bende bej deri agr koltuk, sunroof ve navigasyon paketi var. Koltuklar gerçekten başarılı, cok konforlu. Sunroof var ama küçük keske daha buyuk olsa. Headup display kullanışlı ve kişiselleştirilebilir olmasi cok hoş, insan gösterge tablosuna bakmayı unutuyor. Led Matrix farlar icin ayrı bir konu açmak lazım buraya sığmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitoradyan -- 27 Ocak 2018; 2:21:23 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu araba çok büyük değil mi yahu.. Yani olması gerektiğinden de büyük..



    O nasıl devasa bir motor kaputudur öyle..



    Böylesine devasa bir arabada öyle bir sunroof.. Öyle bir ekran..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.