Şimdi Ara

2018 golf 115 ps euro 6 motorlarda adblue sorunu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
93
Cevap
1
Favori
13.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Adblue, şehiriçi kullanımda zırt pırt rejenerasyon yapmasındar iyidir. Bazen ilallah ettiriyor.
    Sürüş stilinizi değiştirin. Sürekli düşük devirde kullanmak çok çabuk kurum oluşumuna sebep oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Konuyla ilgili sayfalara bilgilere bakarken VW grubunun 2 kere benzer hileye başvurduğunu okudum.

    İlkinde LNT sistemli araçlarda güç verim kaybı olmasın diye sadece emisyon testi esnasında sistem devreye giriyormuş.

    Daha sonra SCR sisteme geçtiğinde ise, her 5000 km de bir Adblue eklemek gerekmesin diye emisyon testi dışında beyin Adblue dozunu düşük tutarak 15000 km dayanmasını sağlamış.

    Sizin 15000 km dayandı demeniz bana bunu çağrışım yaptırdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng. -- 7 Eylül 2019; 9:6:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    Magnezyum supap kolpası yalanı gibi bir yanlış anlamayı daha düzeltelim; Adblue'nun aracın yakıt tüketimiyle bir alakası yoktur. Adblue denilen sıvı deterjanlı sudan farksız olup, scr'nin içine püskürtülür, yanmış zehirli gazlardaki CO NOx oranını azaltır. Yani yakıt yanıp gaz haline geçtikten sonra işe yarayan, kullanılan bir sıvıdır. Euro 6 normundaki otobüsler bunu yazılımla genelde iptal ettirirler. Çünkü sırf çevre temiz olsun diye ekstra bir maliyete girmek istemezler.

    edit:
    Sırf çevre temiz olsun diye ekstra maliyete girmek istemeyen otobüs firmalarının otobüsleri yollarda yanıyor.

    Adblue sistemi 600C sıcaklıklarda çalışmaya elverişli, emülatör ile Adblue iptal edildiğinde sistemim sıcaklığı 1000C'lere çıkıyor ve yangın başlıyor.

    Türkiye'de denetim yok, isteyen istediğini yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba bu konulardan çok anlamam ama size bir şey sormak istiyorum. Bu Mayıs ayında tucson dizel otomatik araç aldım ve adblue var. Aldığımda bir depo adblue ile yaklaşık 15000 km yaptım ancak araç Bilgi ekranında daha neredeyse yarısı dolu görünüyordu sizce bu yazılımsal bir sıkıntı mı yoksa hyundai nin bir oyunu mu (vw gibi) ? Bu arada motor 6.2 + scr i miş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Zygoma kullanıcısına yanıt
    deposu çok büyük olabilir. Çünkü yaktığınız yakıtla orantılı olarak Adblue tüketiyor. Tucson tüketimi de bir otomobile nazaran yüksek olacağı için daha büyük depo koymuş olabilirler.

    Bir ihtimal genelde uzun yolda sakin kullanıyorsanız, yakıt tüketimi düşük olacağı için sıkıntı olmamıştır.
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Evet uzun yol yapıyorum haftanın üç günü git gel 200 km, genelde sabit hız 110 km/h ile. Sanırım adblue deposu 40 litre sanırım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Zygoma kullanıcısına yanıt
    kapasite 14 lt görünüyor nette.

    göstergesi km olarak mı, yoksa yarım çeyrek gibi mi?

    yarım çeyrek gibi ise hassas değildir depo göstergesi kadar. birden çeyrek olabilir

    öteki türlü km olarak ise çok az harcamış standartlara göre, bir gariplik olabilir.
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Doğru dediniz ben yanlış söylemişim 14 litre. Depo göstergesi yarım çeyrek gibi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Zygoma kullanıcısına yanıt
    Bir ihtimal de, 10000 km'ye kadar hep dolu gösterdiyse ibre, bitmeye yakın Minimum seviyenin kalanını gösteriyor olabilir.

    VW'de önceleri misal 2000 km kala uyarı veriyormuş, ve bilgisayarda son 2000 km için % seviye görünüyor. Kalan menzil 2000 km ise %100, 1000 km ise %50 gibi.
  • Zygoma kullanıcısına yanıt
    Aracınızda herhangi bir sorun yok, tank kapasiteniz 14 lt. Adblue tüketimini belirleyen kriter en başta mevcut motorun emisyon durumu ve yakıt tüketimidir. CRDİ zaten emisyon konusunda başarılı bir motor. Mevcut yeni nesil euro 6 dizel otomobillerde 1000 kmde 0.5-1,5 litre arasında adblue tüketimi bulunur ortalama olarak. 1,5 litre daha çok büyük dizeller için geçerli tabi ki burada aracı uzun yolda kullanmakta bir etken çünkü adblue kullanımını yüksek cold start emisyonları ciddi şekilde tetikler. Aracınızla 15.000 km yaptığınızı varsayarsak 8-10 litre adblue tüketiminiz var ve tankınızın en azından çeyreği doludur. Şimdilik sorun yok gibi görünüyor ama devamında tankınız halen azalmıyor ya da seviye takılı kalıyorsa problem olabilir tabi ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 7 Eylül 2019; 11:18:11 >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim, içim rahatladı 🙏

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Cevaplarınız için teşekkür ederim 🙏

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Zygoma kullanıcısına yanıt
    Önemli değil. Birçok arkadaş bu tarz verileri paylaşırken bunun markadan markaya ciddi değişebileceği durumunu gözden kaçırıyor. Örneğin VW TDI motorlarda tüm egzoz arıtma sistemlerini dışarı alıp anadolu tabiriyle kara motor haline getirdiğinizde berbat durumda, keza fiat ve renault da aynı şekilde. Uzak doğulular ve ford bu konuda örneğin çok daha başarılı. Motorunuz ne kadar yeni teknolojiye ve düşük emisyon değerlerine sahipse sizde egzoz arıtma sistemlerine o oranda daha az yatırım yapabilirsiniz. Honda ve Ford 1.6 ve 1.5 dizellerinde scr kullanmıyor mesela aynı mantığa sahip farklı isimlendirme ile biri LNT diğeri NSC ile durumu çözmüş durumda çünkü mevcut motorları zaten iyi seviyede. Ancak VW, Renault, Fiat gibi motorlarınızı euro 4 seviyesinden beri zorlayarak bir üst seviyeye geçiriyorsanız, hatta arada geçirmeden birde geçirmiş gibi manipülasyon yapıyorsanız sizin egzoz arıtma sistemlerine ciddi yatırım yapmanız gerekir.

    Bir 1.6 dizel vw aracın 1,5 litre adblue harcadığı yerde honda ya da ford hiç harcamıyor şu anda 6d geçişi ile vw çift scrye geçip belki 3 litre harcarken bu firmalar yarım litre ile işi çözebilecekler. Aynı şey mevcut aracınız içinde geçerli, ismi ya da motoru herhangi bir manipülasyona ya da kurnazlığa karışmamış bir markanın dizelini kullanıyorsunuz doğal olarak rakiplerinden daha az tüketim gerçekleştirecek.




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Ford veya Honda motorları daha temiz mi, yoksa sadece Euro 6d.Temp değerlerini (geçiş dönemi kabul edilebilir yüksek değerler) mi kurtarıyor?

    Ford motoru daha temiz ise neden 2 litre modelinde yine Adblue kullanılıyor?

    SCR koymamaları tamamen ekonomik olması maksatlı. SCR araca ilave maliyet getiriyor. SCR olan araçta da LNT mevcut.

    Küçük hacimli motorlar sadece LNT ile 2018 Golf modellerinde de olduğu gibi Euro 6 olabiliyor.

    Umarım dediklerinizi destekleyecek bilgi paylaşma imkanınız vardır ve biz de bilgilenmiş oluruz.

    2018 golf 115 ps euro 6 motorlarda adblue sorunu




  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    motor euro6 değildir. yazdıklarına bakmayın siz.
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Burada öncelikle mevzuat geçişlerini ve o mevzuatların ne getirdiğini bilmeniz gerekir. Otomobilde mevcut tipler için 1 eylül 2018'de 6c fazına avrupada geçildi biz ise 6b fazında bir yıl daha devam ettik ve 6c fazını uygulamadan direkt olarak 6d-TEMP fazını avrupa ile eş zamanlı uygulamaya başladık daha doğrusu başlayacaktık 1 ay ertelendi avrupa 1 eylülde 6d-TEMP fazına geçerken biz 1 ekimde 6d-TEMP fazına geçeceğiz.

    Öncelikle 6b nedir? 6b fazı NEDC test çevrimi ile herhangi bir marjin faktör kullanmadan ve gerçek dünya koşulları yani RDE aranmadan araçların sadece laboratuvar koşullarında NEDC test çevriminde değerleri sağlamasıdır. Burada en önemli değer olan NOx dizel araçlar için 80 mg olarak sınırlandırılmıştır. Ancak vw skandalı ile şu görüldü ki bu test optimizasyona çok açık ve firmalar bunu atlatabilir. Keza 2016 yılında yapılan ölçümlerde vw nin 40 kata renaultun 15-16 kata çoğu avrupalı firmanın ise 6-8 kata varan değerler verdiği görüldü. Bununla ilgili rahatlıkla çok sayıda makale ve uluslararası temiz ulaşım konseyi raporlarına ulaşabilirsiniz. Ayrıca wp29 informal dökümanlar ve circa dökümanlarından da çeşitli raporlara ulaşabilirsiniz.

    Peki ne oldu, hızla iki mevzuat yayınlandı 2016/427 ve 2016/648, 2016/648 ile rde ölçüm paramatreleri ve ilk defa 2.1 sınır değer getirildi. Firmalar için NEDC şartlarında rde monitoring evresi başladı. Yani bu 2.1 şarta uyum zorunlu değil ancak rde değerinizi bildirmeniz zorunlu hale getirildi. Ta ki 2018 1 eylüle kadar, 2018 1 eylülde monitoring evresi devam ediyordu ancak bu sefer rde değerleri wltp test koşulları devamında geçerli olarak kabul edildi. Hala firmalar için kısıtlayıcı aralık bulunmuyordu yani laboratuvarda 80 mg NOx değerini sağlıyor ve rde değeri her ne olarak bildiyorsanız bu sorun değildi.

    Peki bu süreç boyunca ne oldu? Bazı firmalar aslında araç satabilecek durumda olsalarda bu değerler halka açık hale getirilebildiği ve tip onay kuruluşlarına bildirildiği için adblue sistemlerine daha erken geçtiler, bazıları ise zaten mevcut durumda sağlayamadıkları için geçtiler. Örneğin fiat tipo laboratuvar koşulları altında 80 mg NOx değerleri altında kalırken rde koşulları altında 461 mg NOx salınımı yapıyordu. Bunu açıklamayı göze alarak satış yapmaya devam ettiler aynı koşul başka üretici ya da modeller içinde geçerli. Özellikle 1.6 1.5 vw ve renault dizel araçlarında da böyle durumlar mevcut oldu.

    Peki sonra ne oldu, 1 eylül 2019 itibariyle dananın kuyruğu koptu, bu tarih itibariyle tüm otomobiller ve N1 sınıf I ticari araçlar önce wltp test koşulları altında test ediliyor devamında rde koşulları altında test ediliyor ve 168 mg NOx seviyesini sağlamayan araç üretilemez ve satılamaz hale geliyor. Yani bu tarihe kadar olan sadece izleme evresi terk edilerek icra evresi başlatılmış oldu. 2018 yılında ya da 2019 yılı 1 eylülüne kadar gerçekte marjin değerleri sağlamayan ancak monitoring evresi olduğu için yaptırıma tabi olmayan tüm araçlar için yolun sonu geldi. Bu tarih itibariyle firmaların hangi egzoz arıtma sistemlerini kullandıklarına bakarsanız kolaylık aslında hangi firmanın motorunun daha gelişmiş ve düşük emisyonlu olduğunu anlayabilirsiniz. SCR sistemine geçiş firmalar için bir tercih değil bir zorunluluk, honda ve fordda mevcut motorları 6d fazında yetersiz hale geleceği için scrye geçmek zorunda kalacaktı, ford bunun için ticari tarafta dizel hybrid için çalışıyor, honda zaten dizeli bırakacak.

    2.0 motorda SCR olması tüm motorların aynı 80 mg emisyon seviyesine tabi olması ile alakalı, yakıt tüketimi=emisyon, yani ford ve hondanın 1.5 ve 1.6 motorları 168 mg sınırın altında kalırken 2.0 ecoblue bu değerin üstünde kalıyor. Diğer firmaların ise 1.6 dizeli dahi 168 mg sınırın altında kalamıyor. Tüm denklem bu.

    İstersen mevzuat linklerini atabilirim ancak sadece 2017/1151 dahi 800 sayfayı aştı.

    Bu arada resimde görünen tek geçerli sistem değil, firmadan firmaya değişik tasarım ve uygulamalar mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 7 Eylül 2019; 13:45:21 >




  • Euro 6 normu denilen şey ortalama emisyon değeridir eğer bu adamlar adblue dediğimiz (emisyon azaltma işlemi diye adlandırmış olalım) maddeyi bu araca koymaya gerek duymamışsa,aracı euro 6 normlarına uygun emisyon üretecek değerlerde üretebilmiş demektir yani adblue ŞART değildir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hayır Peugeot kullanıyor.
    Ve AdBlue ölçü sensörleri var. Peugeot'ta direkt söylüyor şu kadar KM kaldı diye. 500'ün altında kalınca sensör miktar belirtmiyor(500 altı diyor). Zorlamayacaksın kardeş, yabancılar emisyona önem veriyor marş basamıyorsun AdBlue'suz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Detaylı bir rapor olarak şunu tavsiye edebilirim. Tüm büyük üreticileri dahil eden dizel araçlar ve gerçek emisyon değerleri konusundaki kapsamlı çalışmalardan.
    https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_RoadTested_201709.pdf

    Rapordan bir tablo mesela

    2018 golf 115 ps euro 6 motorlarda adblue sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 7 Eylül 2019; 14:27:34 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.