Şimdi Ara

2016 Sandero Stepway Turbo 90bg Euro 6 Easy-R (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
970
Cevap
28
Favori
167.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: varan100

    Hocam iki sezon kullanılır atılır demişsiniz de biraz iddialı olmuş... Kendi deneyiminiz olabilir, bu kadar rahat genellemeyin bence... 1 ayda Michlen'i söküp atan tanıdığım var. Peki Michlen kötü mü? Tabiki de hayır. Hatta ben 4 tane michlen lastik aldıktan sonra söylemişti bana "Michlen alınır mı" diye. Gerçi ben gayet güzel bindim ve çok memnundum... Sizin deneyiminiz bir yana; Birisi de Petlas alır, 4 sezon gayet de güzel kullanır. Münferit olayları genellememek lazım. Bu ara çok yoğunum fırsat bulursam bu konuya petlas forumlarından bakacam. 2 yıldan fazla gideceğini düşünüyorum.

    Kullanılır hocam, neden kullanılmasın. Lastiğin asıl amacı güvenlikse, güvenlik gözardı edilerek, değil 2 sene 7-8 sene de kullanılır. Sıkıntı yok yani.

    Lafım meclisten dışarı. Ama bizim millette ucuza aldığını övme hastalığı almış yürümüş durumda. Symbol'ü dünyanın en iyi otomobili yapanlardan tut, General Mobile telefonu Iphone ile kıyaslayanlara kadar hepsi mevcut!

    İşin aslı Petlas ile Michelin'i kıyaslayamazsınız bile. Ben yıllarca Petlas (farklı modelleri) ve yine yıllarca Michelin kullandım. Şuan da Michelin kullanıyorum. Belki seneye Petlas alırım, o zamanki bütçeme göre. Ailem ve dostlarımda da her iki lastiği de kullanan var. Hani kıyaslamak o kadar anlamsızki. Siz yada diğer arkadaş nasıl kendi tecrübelerini yada hepsiburada gibi sitelerde yazılan kullanıcı(!) yorumlarını paylaştıysa ben de kendi tecrübelerimi paylaşıyorum. Tabiiki isteyen istediğini alır, bütçesine göre karar verir. Burası forum, amacımız tecrübelerimizi paylaşmak. Ben Petlas'ın hiçbir modelini 2 sezondan fazla kullanamadım; "güvenli" bir şekilde 3-4 yıl kullandım diyenlere de çok itibar etmem. Sadece şunu söylerim; Petlas fiyat/performans oranı olarak iyi lastiktir. Ama bu onu genel hatlarıyla Michelin'den, Good Year'dan yada Continental'den falan daha iyi yapmaz. Bütçe meselesidir özünde.

    Bu arada araçlarınızdaki fabrika çıkışı lastikler 4 mevsim değil, yazlık lastiklerdir. 4 mevsim lastikler Michelin Crossclimate, Nokian Weatherproof gibi modellerdir. Hem yaz hem kış kullanılabilirler.

    Keyifli sürüşler.




  • moongift M kullanıcısına yanıt
    Merhaba öncelikle hayırlı olsun Ankara'da hangi bayi olduğunu söyleyebilir misiniz? Bir de yol bilgisayarının kötü bir etkisi oluyor mu onu dikkat edip bizimle paylaşırsanız sevinirim. Bir de açtırırken garanti ile ilgili bir sorun olup olmayacağını konuştunuz mu? Bir de sizden dikkat etmenizi rica edeceğim en önemli konu yol bilgisayarı doğru ölçüyor mu onu burada paylaşmanız. Benim yol bilgisayarını açmamaları ile ilgili teorim bunun üzerine... yani bir arabada yol bilgisayarı olur neden açılmaz. Doğru ölçmüyorsa açılmaz. İşte bu noktada sizin bunu ölçmeniz ve paylaşımınız anlamlı ve faydalı olacaktır. Yani ekranda 4 gösterir ama aslında 5 yakarsa bunu bilelim. 1 ekler kullanırız :D Bende henüz açtırmadım. Açan bir bayi ve fırsat bulursam açtırırım galiba...
  • Anladım hocam... Daha detaylı açıklama yaptığınız için teşekkür ederim. Michelinin petlastan tabi ki daha iyi olduğunu düşünmüşümdür hep... ama aradaki fiyat farkı kadar iyi olmadığını da düşünmüşümdür. Yani bu ülkede üretilmeyen bir lastiğin bilmem kaç bin kmden bu ülkeye getirilmesi, gümrüğü, bilmem nesi, sonra marka değeri derken fiyatının arttığını düşünüyorum. Yani siz şimdi petlası bu ülkeye dışardan getirseniz fiyatı illaki artar. Fiyatı arttı diye daha iyi değildir. Yani özetle aradaki fiyat farkının tamamının kalite farkından kaynaklanmadığını düşünüyorum. Yani Petlas'ında fiyat farkı kadar kötü olmadığını düşünüyorum. Petlas Türk malı olduğu için de direk alırım. Yavaş yavaş sürerim. Mich. alıp "lastiklerim iyi" diye aşırı özgüvenli süreceğime, "benim lastiklerim o kadar iyi değil" deyip temkinli sürmeyi tercih ederim. Tabi ki tercih meselesi... Ben ikisine de kullandım sorun yaşamadım. kullanımda bariz bir fark da hissetmedim. Siz ne güzel deneyimlerinizi yazmışsınız keşke bende 4 sene kullanıp yazabilseydim. 2 kıştan sonra iki arabayı da lastikleriyle birlikte sattım. Yani 4. sene performanslarını karşılaştıramıyorum maalesef. Ama benim için Türk Malı olması önemli.

    Tabiki siz "fiyat farkı önemli değil, menşei de önemli değil, Benim canım önemli öyle sürerken lastiği de düşünemem derseniz başka marka alırsınız. Bu da mantıklı ve geçerli bir hareket olur.

    Ama ben Petlas'ı biz de almazsak kim alacak diyorum. Param yurtdışına niye gitsin diyorum. Zaten aşırı sakin kullanıyorum. Petlasta kendini geliştirir yavaş yavaş. Çok ekstrem durumlarda sanki lastik Michlen olsa nolcak... Michlen takan kaza yapmıyor mu?

    Bir forumda bir yazı okumuştum kaç yıl oldu hatırlamıyorum ama. Aklımda kaldığı kadarıyla adam diyorki.. "Neredeyse Petlas yüzünden ölüyordum." Yok efendim araba solluyormuşta karşıdaki arabayla burun buruna gelmiş petlas yüzünden. He gardaşım. Direksiyonda da petlas mı vardı. Hava koşullarını değerlendiremeyen, hızını ayarlayamayan, olur olmadık yerde sollamaya çıkan da Petlas mıydı? :D Muhtemelen sollamaya çıkmış geçemeyeceğini anlayınca fren yapıp şeridine girmeye çalışmış. Petlasın suçu oldu tabi. Gerçi yıllar önceki bir olayı anlatmış muhtemelen petlas o dönemlerde hakikaten kötü bir lastikti. Ama bence şu anda kesinlikle alınabilir kalitede...

    Novarix hocam bunları yazarken size muhalefet etmek ya da gerilimli bir tartışma ortamı oluşturmak istemiyorum. Muhtemelen bu konu çok yerde tartışılıyordur. Ben sizin yazdığınızı gayet keyifli okudum. Bu yazdıklarımı da gayet keyifle yazıyorum. İnşallah muhabbetimiz bozulmaz ;) Paylaşıma devam :)




  • varan100 V kullanıcısına yanıt
    Soğuk ısınmamış motorda bu değerler gayet normal. Motorun en verimsiz olduğu zaman soğuk olduğu zamandır. Tam kendini toplayıp ısınınca az yakmaya başlayınca kapatıyosunuz motoru. Bu değerler normal kafanıza takmayın.
    Motoru çalıştırınca ve kapatınca bekleme olayını devam edin. Dizellerde beklenmesinin nedeni turbo. Sizin arabada benzin ama yine turbolu. Turbonun içindeki sıcaklığın düşmesi için 10 saniye beklemeniz yeter. Yani aracın ısınmasını ve soğumasını alışkanlığınızı devam ettirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Erreguay kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz, katkınız ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Ben daha önce benzinli araç kullanmamıştım. Ya lpgli ya da dizel araç kullanmıştım. Ondan dolayı yakıtı konusunda fazla fikrim yoktu. Ama artık arkadaşların araçlarına bile dikkat ediyorum. Dün arkadaşımın 1.6 benzinli(lpgSİZ) manuel astra classic modelinin yakıt tüketimine baktım. (2 yaşında 35 bin km)Tabiki de sürüş koşullarını bilmiyorum. Ama 8.3 litre yazıyordu. Ankara şehir içi koşullarında. Bu astra genelde tutulan ve ekonomik bir araba diye bilinir. Şimdi gözümde yeni tanıştığım bir arkadaşın turbo benzinli golfü var. onun da verilerini öğrenince yazarım ;) Ama şehir içinde hiç bir koşulda 7 litrenin altına inemediğini söyledi. Bende aracımın bu koşullarda çok yaktığını düşünmüyorum. Zaten ayda 200-250 km ancak kullanıyorum. Onun için şimdilik koymuyor. 0 otomatik arabanın keyfini çıkarıyorum. Sanayi yok, debriyaj yok mis;)




  • Arkadaşlar aracı kullanmaya basladik. Daha ilk depom zamdan sonra 244 TL ye fulledim bayiden alır almaz. 500 km yol yaptım 2 haftada. 8 dişten 4.sü bugün söndü 3 diş kaldı acaba 1 depo ile ne kadar yol yapar sizdeki değerler nasıl.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde araç boyuna değil enine biraz geniş sanki broadway aracım da var bu araç dev gibi geldi bana şehir ici kullanımda her yere broadwaydeki gibi kıvrılıp giremiyorum ama yokuş kalkış ve otomatik kombinasyonu tadından yenmez. Birde şu start stop her çalıştırmada neden devreye giriyor ben istediğim zaman devreye sokayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NightmareII N kullanıcısına yanıt
    İstediğiniz zaman devreye sokma yok diye biliyorum. Araç her çalıştırmada yakıt tasarrufu için mutlaka devreye sokuyor. Start-Stop sistemi çalıştıktan yaklaşık 4-5sn sonra yakut tasarrufu yaptırmaya başlar. Ayrıca bu sistem çalışırken motor Stop ettiği için durduğunuz süre boyunca motor gereksiz çalışarak boş yere CO2 salınımı yapmaz, çevreye daha az zarar verir.

    Eğer bol dur kalklı trafiğe girerseniz de tek tuşla hemen Start-Stop'u kapatabiliyorsunuz bildiğim kadarıyla.

    Ki zaten siz elle kapatmasanız bile eğer kısa süre içerisinde çok fazla kez Start-Stop çalışırsa araç marş mekanizmasına zarar vermemek için Start-Stop'u kendi kendine kapatıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sametykcll -- 24 Ekim 2016; 21:39:17 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • NightmareII N kullanıcısına yanıt
    4. dişin söndüğüne emin misiniz :) 3 diş kalması için 5. dişin sönmüş olması gerekiyor.

    Kaba bir hesap yaparsak;

    Aracın benzin deposu 50 lt (yani benzinin litresini 4.88 TL'ye almışsınız). Eğer 5. diş bugün bitmişse o zaman bugüne kadar 31,25 lt. benzin harcamışsınız demektir. Yani kaba bir hesapla araç ortalama olarak 6,25 lt/100km yakıt tüketmiş.

    Eğer bu tüketim sadece şehir içi tüketimi ise yine şehir içinde yaklaşık 300km yol daha gidecektir (depoyu 0'a inene kadar kullanırsanız). Fakat gerçekçi bir senaryoda (yani bir dişe inene kadar kullanırsanız) yaklaşık 200 km daha sizi götürür.

    Fakat bu karma tüketimse o zaman şehir içi tüketimi hesaplamak için uzun yolun miktarını çıkarıp şehir içi tüketimini öyle hesaplamak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sametykcll -- 24 Ekim 2016; 21:31:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightmareII

    Arkadaşlar aracı kullanmaya basladik. Daha ilk depom zamdan sonra 244 TL ye fulledim bayiden alır almaz. 500 km yol yaptım 2 haftada. 8 dişten 4.sü bugün söndü 3 diş kaldı acaba 1 depo ile ne kadar yol yapar sizdeki değerler nasıl.

    Merhaba Hayırlı olsun. Kazasız belasız binmeniz dileğiyle... Öncelikle oranlayarak diş hesabı yapmak çok doğru sonuçlar vermiyor. Hesaplama yanlış çıkabilir. Çünkü benim gözlemim depo doluyken 1 dişin götürdüğü km ile yarının altına düştükten sonra 1 dişin götürdüğü arasında fark vardı. Mesela depo doluyken 1 dişle 110-120 km götürürken son dişlere doğru 80-90 km götürüyor. (Değerleri sallıyorum) Nasıl kullandığınızı da bilmiyorum ama ortalama 7 litre yaksa 50 litre depoyla götüreceği 700-750 km'dir. Benim tahminim 200-250 km daha götürür. Sonucu yazarsanız sevinirim. ;)

    Ek bilgi olarak. Kırmızı ışık yanar yanmaz fullediğimde 43 lt aldı. Yani kırmızı ışık yandığında depoda 7 litre daha benzin oluyor. Bu da şehir içinde 100 km kadar yol demek. Şehirler arasıda 140-150 km ye yakın bir yol. Birincisi bu normal mi? Pompalar arası bariz fark olur mu? Sizde eğer böyle bir dolum yaparsanız. Burada paylaşınız. Buna göre NightmareII arkadaşımızın 100-150 km sonra kırmızı ışığının yanması lazım. NightmareII sonuçları bizimle paylaşırsans sevinirim. Tekrardan güle güle binmeniz dileğiyle.




  • NightmareII N kullanıcısına yanıt
    Aslında aracın manevra kabiliyeti benim beklediğimden daha iyi. E tabi broadwaya göre bayağı kalıplı bir araç. Ama manevra kabiliyetinin de boradwaydan iyi olacağını düşünüyorum. Siz bu konuda daha sağlıklı değerlendirme yapabilirsiniz boradway kullandıysanız. Benim cliom vardı daha önce 2004 model hatcback. Stepwayin dönüş çapı bariz bir şekilde cliodan çok iyi.

    Start-stopa gelince ben çok seviyorum. Onunla ilgili bir kac tespitim var. Araba çok sık durup kalkınca zaten çalışmıyor. Birde dururken eğer bir fren manevrasıyla durursanız çalışıyor. Eğer bir kaç defa pompalayarak durursanız çalışmıyor. Galiba sıkışık trafikte olduğunuzu algılayıp (zannedip) start-stopu çalıştırmıyor. Onun dışında belli bir hızı geçmezseniz sık durup kalkarsanız yani sıkışık trafikteyseniz çalışmıyor. Belli bir hızı geçtikten sonra yeniden çalışmaya başlıyor. Birde boşa atıp el frenini çekince motoru kapatıyor. Motoru böyle söndürünce el frenini indirseniz ya da vitesi D konumuna getirseniz bile çalışmıyor taki ayağınızı frenden çekene kadar. Mesela ben freni pompalayarak durduğum zaman, uzun kırmızı ışıkta, araba kendini söndürmeyince, boşa alıp el frenini çekiyorum. Araba sönünce de el frenini indirip D ye alıyorum. Frenden ayağımı kaldırınca çalışıyor. Sizin söylediğiniz şey benimde dikkatimi çekti. Her çalıştırmada "aracı söndürmeden önce bu özelliği kapatmış olmanıza rağmen" devreye girmesinin nedeni acaba eco modunda kullanmamız mı? Ben bunu bir de eco modunu kapatıp deneyecem. Olmuyorsa da her çalıştırmadan sonra tuşa basıp bu özelliği kapatmak lazım. Tabi bu özelliği kullanmak istemiyorsanız. Şahsen ben seviyorum. En nihayetinde ekonomi ve çevreyi koruma amaçlı böyle ayarlanmış olabilir. Ben bir açık yada hata olarak düşünmüyorum.




  • sametykcll kullanıcısına yanıt
    Evet hocam yanlışlık olmuş. 5. gösterge ışığı kapandı. Bu arada hesaplamalarınız için teşekkürler. Tüketim karma şehir içi de var şehir dışıda. Bundan sonraki tüketimim yoğunlukla şehir içi olacak. Bakalım sonuçları paylaşacağım.
  • varan100 V kullanıcısına yanıt
    Manevra olarak iyi gerçekten. Ama araç sanki bir Jip kullanıyormuş hissi veriyor. İş yerinde Ford Transit Connect kullanıyorum o bile daha küçük gibi geliyor. Araç enine gerçekten büyük. Bu arada sizlere de kazasız belasız sürüşler dilerim. Tüketim ile alakalı hiç ECO modu açmadım. İşe yarar mı acaba uzun yol için. Birde kitapçıkta okumuştum huy edindim devri 2500 ün üzerine çok nadir çıkarıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NightmareII -- 25 Ekim 2016; 22:15:35 >
  • Bu sonuçları elde ederken araçta 2 - 3 yetişkin ve bagaj full durumdaydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NightmareII -- 25 Ekim 2016; 22:16:03 >
  • NightmareII N kullanıcısına yanıt
    Merhaba; Normalde ECO modu açılınca aracın gaz yemesi azalıyor ve daha düşük devirlerde vites atıyor. Ben ECO modda kullanıyorum. Gaza basınca gayet gidiyor yani. Testlerden ve yorumlardan öğrendiğim kadarıyla araç 90 bg değilde 75 bg gibi davranıyormuş ama ben çekişte o kadar fark hissetmedim. Ama sanki daha düşük devirde vites atıyor gibi... Sizin araç manuel mi yoksa manuel modda mı kullanıyorsunuz. 2500 deviri geçmemekten bahsetmişsiniz. Bu arada yakıt ile ilgili verilerinizi bekliyoruz ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi varan100 -- 26 Ekim 2016; 18:56:34 >
  • varan100 V kullanıcısına yanıt
    Aracım otomatik. 5. viteste 2500 2600 devri geçmiyorum anlamında demek istemiştim. ECO mod şehir dışı işe yarar mı acaba yoksa sadece şehir içi mi mantıklı.
  • NightmareII N kullanıcısına yanıt
    Merhaba; ECO modu açılınca aracın gaz yemesi azalıyor ve daha düşük devirlerde vites atıyor. Ben ECO modda kullanıyorum. Gaza basınca gayet gidiyor yani. Testlerden ve yorumlardan öğrendiğim kadarıyla araç 90 bg değilde 75 bg gibi davranıyormuş ama ben çekişte o kadar fark hissetmedim. Ama sanki daha düşük devirde vites atıyor gibi... Sizin araç manuel mi yoksa manuel modda mı kullanıyorsunuz. 2500 devirde tutmaktan bahsetmişsiniz. Bu arada yakıt ile ilgili verilerinizi bekliyoruz ;)


    Anladım. Ben kullanım klavuzuna çok az baktım en iyisi biraz karıştırayım:) Eğer gaz tepkilerini değiştiriyorsa teorikte yakıt tüketimini düşürmesi lazım. Ama ben çok farkedeceğini düşünmüyorum. Daha önce yazmıştım. Bu başlığın 4. sayfasında da var. ECO modu açık ve kapalı arasında çok fazla bir fark yok. Hatta oradan alıntı yapayım siz değerlendirin.

    "Arkadaşlar merhaba; Dacia Sandero Stepway 0.9 cc 90 bg EasyR benzinli modelini yaklaşık 2 ay önce aldım. Aracı bayiden alır almaz uzun yola gittim. Hatta araç daha 7 km’deydi. Ankara’dan Denizli’ye. Bu yol yaklaşık 460 km. Günlerden 19 Temmuz’du. Tahmin edilebileceği gibi hava sıcaktı. Araçta yalnızca ben vardım. Üstümde mavi tişört ve kot pantolon… :P Pardon :D Aracın ne kadar yaktığını çok merak ediyordum. Ölçmek için Klimayı açmadım. Ama pencereleri bunalmayacak kadar açtım. Bu arada aracı 90-100 km arasında tutmaya çok özen gösterdim . Galiba bir kere bir sollama sırasında 110’a kadar çıktım. Ankara’da Opet Üstün Petrol’de depoyu fulledim. Araçta “Eco Modu” kapalıydı. Denizli’de Opet Özkanlar Petrol’de depoyu yeniden fulledim. Tam 23 litre benzin aldı. Litre fiyatı 4,35 TL’ den toplamda 100,05 TL tuttu. Ekranda 452,4 km yazıyordu. Kaba bir hesapla kilometreye 22.1 kuruş yakmış. Yani 100 km de 5 litre yakmış. Herşeyi açık açık yazdım. Bu koşullarda benzin fiyatına göre hesaplayabilirsiniz.

    26 Temmuz’da Ankara’dan Amasya’ya gittim. 100-110 arası kullandım. Daha çok 110 kmye sabitledim. “Eco Modu” kapalıydı. Öncekine göre biraz daha agresif kullandım. Arada klimayı açtığım oldu ama kısa süreliğine. Rakamları hatırlamıyorum. Ama yakıtın kırmızı ışığı yandığında benzin aldım bir daha yandığında yine aldım. Hesapladım ve 28 kuruş yaktı.,

    18 Eylül’de araç 3000 km deyken yine Ankara’dan Denizli’ye geldim. Araçta bir arkadaşım daha vardı. Tatil dönüşü olduğu için ikimizin de valizleri ve eşyaları vardı. Bu sefer aracı 90-110 km arasında kullandım. Ama genelde 100 kmye sabitlemeye çalıştım. Birkaç kez 130-140 km’ye kadar çıktım. Birkaç kez de yolda çalışma olduğu için kırmızı ışıktan kalkışta yan şeride geçmek için bayağı yüklendim. “Eco Modu” bu sefer açıktı. Ankara’nın çıkışında yakıtın kırmızı ışığı yandı ve 7 km sonra 4,79 TL’den 100 TL yakıt aldım. 403+7km sonra yeniden kırmızı ışığım yandı. Bu sefer yine kaba bir hesapla 24,3 kuruş yaktı. Bu da yaklaşık 5,1 lt yakıta denk geliyor. Tabi ki yakıt ışığına göre kesin değerler söylemek zor ama fikir vermesi açısından değerli olduğunu düşünüyorum"


    Şimdi bir daha hesapladım. ilkinde yani ECO kapalıyken, 5 litre demişim ama yuvarlanmış hali... aslında 5,08 litre... ikincisinde de yani ECO açıkken, 5,1 demişim ama onun da aslı 5.09 :) ECO modu kapalı olan yolculuğumda, yani ilkinde, biraz daha sakin sürdüm. ECO modu açık olan yolculuğumu, yani sonuncusunu, kapalı yapsaydım. 5,1 değilde en fazla 5,3 olurdu herhalde, belki de 5.5... yinede bir tahmin sadece :) Değerler ve koşullar ortada herkes kendi tahminini yapsın :) Değip değmeyeceğine karar versin. Ben yinede ECO modu açık kullanıyorum. Ama performans gerekiyorsa kapatırım. Sollamalarda falan daha atik olması için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi varan100 -- 26 Ekim 2016; 20:01:10 >




  • varan100 V kullanıcısına yanıt
    Hocam yakıtı gayet iyi Allah kaza bela vermesin...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • agah07 A kullanıcısına yanıt
    Amin hocam. Hiç birimize kaza bela uğramasın inşallah. Saygılar.
  • Arkadaşlar son zamanlarda sıfır araç için fiyat alan oldu mu? 1-2 bayii 46K diyor peşinde. Daha uygun fiyat alan varmıdır?

    Bu arada ikinci eldekiler 46750 falan yazmışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.