Şimdi Ara

2016 MODEL YENİ KASA TİGUAN =ANA KONU= (710. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
14.568
Cevap
195
Favori
1.124.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 708709710711712
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Üstadlar merhaba.


    2016 model 1,4 TSI Tiguanımız var. Dün yaklaşık 500 km yol yaptıktan sonra mola verdim. Mola sonrası multimedya ekranın görüntüsü kayboldu. Kapatmadan önce media kısmında şarkı çalıyordu. Kaldığı yerden çalmaya devam etti. Radyo tuşuna ve diğer tuşlara basınca bir değişiklik olmadı. Geri vitese takınca ise ekrana sensörlerin görüntüsü geldi.


    Yolculuk sona erdi. Aracı park ettim. Sabahleyin aracı çalıştırınca ekran görüntüsü tekrar geldi. Tümüyle normal olarak çalışmaya başladı.


    Bu durum başına gelen var mı? Bundan sonra bu ekran tekrar arıza yapar mı?


    Hürmetlerimle.

  • 2020 1.5 TSI Highline aracım var.


    Ön farlarda buğu görüyorum.


    1. Bu durumla karşılaşan oldu mu ?
    2. Bu durumla karşılaşan olmuşsa ne yaptığını öğrenebilir miyim
    3. Bu durumla karşılaşınca ne yapmalıyız ?
  • Red Alert kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Olmaması gereken bir durum. Far içine su veya nem alıyor demektir. Garantisi devam ediyorsa direkt yetkili servise gidip baktırın.Buğulu olduğu zaman fotoğraf da çekin. Ben ön farda değilde arka sis farında karşılaşmıştım önceki Tiguanımda, garantiden değiştirmişlerdi.

  • deniz_86 kullanıcısına yanıt

    Sağolasın kardeşim bu ay yıllık bakım var bunu da hallettiririm.

  • dralosman D kullanıcısına yanıt

    eğer arızalı ise aynı problem sık sık tekrar edecektir. o durumda destek alınabilir. ama 1 sefer olduysa tespit edilmesi zor.


    akü eski mi? akü zayıfladıysa elektronik sistemler saçmalayabiliyor

  • tiguan 1,6 tdi aracım bugün itibarıyla araç sürerken yağ seviyesini kontrol ediniz uyarısı verdi. bakımdan sonra 13,500 km geçmişti.

    oldukça sakin kullanırım, sanırım klima ile kulanırken motora çok yüklendik.


    Onca araba kullandım, sakin ve doğru devirde kullanırım. Değil uyarı veren, bakımda hiç yağ eksilten görmedim.

    sadece yağ eksilten ilk volkswagen markasıyla karşılaştım, beğenmedim.

  • aerdalg kullanıcısına yanıt

    aracın km kaç? 1.6 tdi motor Passattan, golfe milyonlarca araçta kullanılan bir motor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D-Assault -- 13 Ağustos 2022; 10:9:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç 30 bin de,



    ancak tiguana konulan motor farklı, 115 hp ve max torku 1750 devirde veriyor.

  • aerdalg kullanıcısına yanıt
    Tiguanın hakkı bence 2.0tdi veya 1.5tsi.
    Dikkat ederseniz 1.6tdi de dsg seçeneği yok, manuel var. Neden acaba, düşünmek lazım. Bence 1.6tdi motor tiguan için yetersiz ve bu nedenle motora fazla yüklenildiginde dsg sorun olur diye, manuel vites.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • işte burada yağ eksiltme de kronik problem olarak görülüyor.


    5w-30 castral edge kullanıyorum 504-507 uyumlu.

  • aerdalg kullanıcısına yanıt

    araç sık rejenerasyona giriyor mu acaba?


    ya da motor soğukken rampa çıkma veya aracı devirli kullanma şartları mevcut mu?

  • Evet evim tepede inip çıkıyorum . Ama soğullen iniyorum sadece çıkmak yok. Eve dönerken zorluyorum Oralarda 3. Viteste zorlanıyor.



    diğer taraftan nedendir bilmem aldıgımdan beri 2-3 litre yakarak rejenerasyon yapıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aerdalg -- 15 Ağustos 2022; 22:3:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 tsi 150 hp benzinlide pedal commander kullanan var mı? Önerir misiniz? Araca zarar verir mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • aerdalg kullanıcısına yanıt

    rejenerasyon başlayınca aracı kullanıp rejenerasyon bittiğini görüyor musunuz? Yoksa aracı stop mu ediyorsunuz. Eğer rejen. tamamlanmazsa bir daha çalışınca tekrar yapmaya çalışır.


    Araba rölantide rejen yaparken püskürtülen yakıt yağı inceltiyor. Sizde bu gibi bir durumdan yağ eksilmiş olabilir. Eğer hep kısa mesafe kullanılıyorsa, tam tersi motor tam ısınmayacağı için yağ seviyesi (kartere sızan yakıttan dolayı) artmış gibi de görünebilir (mazot buharlaşamadığı için)


    rejen kaç km 'de bir oluyor?


    motor soğukken devirli kullanılıyorsa (tepe vs çıkma) turbodan da yağ eksiltme olurdu ama çıkmıyorum dediniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng. -- 18 Ağustos 2022; 6:19:2 >
  • Rejenerasyon devam ederken durduysam 30 sn 1 dk bekliyorum.
    Peki Sık rejenerasyone girmesin kullanılan yakıt kalitesi ile bir ilgisi var mıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aerdalg kullanıcısına yanıt
    30sn-1dk yetersiz, en az 5-10dk. Zaten rolanti devrinden anlarsınız. Normalde 600d/dk civaridır, rejenarayonda 1000d/dk da çalışır motor. Rejenarasyon bitince devir kendiliğinden 600d/dk civarına düşer.

    Araç sık sık rejenarasyon yapıyorsa sebebi çoğunlukla sehiricinde düşük devirde kullanım veya buna bağlı olarak dpf filtresinin tıkanmasıdır. Arada bir uzunyolda 15-20dk düşük vites (4-5 vites) yüksek devirde (2bin devir üzeri) kullanmak gerekiyor. Tdi motorunda sıkıntısı bu. Golf7 tdi de bende muzdariptim rejenarasyon ve dpf ten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ft19 -- 18 Ağustos 2022; 20:42:5 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • aerdalg kullanıcısına yanıt

    yakıt olarak kaçak vs almıyorsanız çok farkedeceğini sanmam. ama ben garanti olsun diye işlek istasyondan katkılı yakıt tercih ediyorum belki faydası olur diye. Sürekli kısa mesafe kullanım en büyük etken. Dizel motor geç ısınıyor çünkü. O da yakıtı daha verimli yaktığı için. Benzinli araçta enerjinin daha büyük kısmı ısıya dönüşüyor


    ben durduğumda devam ediyor misal, rölanti devri normale düşene kadar beklesem de araç tekrar çalıştığında yine yapıyor araç. Mümkünse dur kalk az olan bir güzergahta kullanmak lazım bitene kadar 50-60 km/h üzeri. En kötü durum dururken yapması bana göre. Motora yük olsun diye arka cam rezistansı bile devreye giriyor bazı markalarda. Yağa en çok etki eden durum rölantide yapılan rejen.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng. -- 19 Ağustos 2022; 5:50:44 >
  • 5-10 dk çokmuş. bulunduğum şehirde bazen orijinal markalar bile kalitesiz dizel satıyor ve dpf çok doldurduğuna inanıyorum. @Eng. arkadaşım gibi ben de katkılı almaya çalışıyorum.


    Sonuçta bu dpf temizleme işlemi yağ eksiltme sorununa da neden oluyor diyorsunuz??

  • aerdalg kullanıcısına yanıt

    yağ eksiltmeye etkisi var ama araç ısınmadan devirli kullanmak veya yeni yağların çok ince olması buna daha çok sebep oluyordur.


    Benzinli tsi motorlar daha çok yağ eksiltiyor dpf olmamasına rağmen. Sadece dpf ile ilişki kurmak yanlış olur.


    Sürekli kısa mesafe kullanım ve tamamlanamayan rejen dizel araçlara başka zararlar da veriyor olabilir bana göre.

  • Herkese iyi günler. Önceden USB portuna tlf taktığımda Spotify dan müzik dinlerken albüm kapak resimleri orta ekranda gözüküyor du. Artık gözükmüyor.Neden olabilir. Fikri olan varsa öğrenmek isterim. Tlf açtım kapadım. Değişmedi. O an çalan parçanın albüm resmî gözüküyor, parça değişince gidiyor. Araç 2018 dsg highline.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 708709710711712
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.