Şimdi Ara

2014 YENI HONDA JAZZ KULÜBÜ ANA KONU::. (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.157
Cevap
18
Favori
212.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ediking

    Jazz ın ortalama bakımının 300 tl olması imkansız. 10 bin bakımını yaptırdım 175 tl. 20 bin bakımında ekstradan polen filtresi degısecek oda 40 tl civarı. Jazz ın agır bakımları cok gec. Bujiler bile kitapcıkta da yazar 100 bin km degısır. Bilgi veriyim dedim.


    Aynı motor şanzıman olmasına rağmen ben 227 verdim(civic hb. 1.4) yağ, yağ filtresi ve hava filtresi için Mutluhan da
    Bakımı n erede yaptırdınız?
  • İskenderun Narin.Aradasım da Antep te yaptırdı 180 tl verdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet


    quote:

    Orijinalden alıntı: ediking

    Jazz ın ortalama bakımının 300 tl olması imkansız. 10 bin bakımını yaptırdım 175 tl. 20 bin bakımında ekstradan polen filtresi degısecek oda 40 tl civarı. Jazz ın agır bakımları cok gec. Bujiler bile kitapcıkta da yazar 100 bin km degısır. Bilgi veriyim dedim.


    Aynı motor şanzıman olmasına rağmen ben 227 verdim(civic hb. 1.4) yağ, yağ filtresi ve hava filtresi için Mutluhan da
    Bakımı n erede yaptırdınız?



    Honda Cem'de ilk bakım 150 tl'ydi arayıp bi sorun isterseniz.İkincisini bilmiyorum ama çok çok pahalı değil ilkinden.
  • Ne benzinlinin bakımı o kadar düşük olur ne de dizelin bakımı o kadar pahalı ki bakımda benzinlide buji var fazla olarak dizelde pahalı parça ise mazot filtresi ki 80-100 bin k den öncede turbo kolay kolay değişmez ki her gidilen km de kişinin cebine nakit olarak para kalmaya başlıyor ve ekonominizi olumlu yönde düzeltiyorsunuz .Ki ilave olarak nissanın motoru da görece alt devir canlılığı sayesinde görece zayıf kalan jazz motoruna göre çok daha fazla keyif alınacak bir ünite .Şunuda ilave edebilirimki servis dışında modeline göre 1000-1300tl civarındada turbolar temin edilebilmektedir ki yapılan ekonominin yanında buda katlanılabilecek bir diyet olarak görülebilir kigenelde alnlar bu araçta memnunç
    Şu arada note nin 1.6 lt motoru ve otamatik şanzımanı oldukça iyi bir ünitedir ve şu an piyasadaki hemen hemen en iyi güç dağılımı yapılmış özellikle alt devirleri doldurularak kullanımı zevkli hale getirilmiş 1.6 atmosferik ünitedir ki çok ta ekonomik.




  • Arkadaşlar faturayı ekliyorum. Yapılan çok bir işlem de yok zaten.
    Sizinkilerle fark var mı yazar mısınız. Yoksa sadece civic etiketi yüzünden mi bu kadar fark var?

     2014 YENI HONDA JAZZ KULÜBÜ ANA KONU::.



    @forester2006

    yanlış anlama ama "ki" ekini daha az kullansan cümleler daha olumlu olacak. Bujiler her bakımda değişmez, dizel araçtada enjektör vardır, yakıt pompası vardır. Fiyatları da tuzludur. Ayrıca her yanma odası için kızdırma bujisi vardır. KAliteli yakıta ihtiyaç duyar, turbo kullanımına dikkat edilmezse üzer ve motor sesi bir süre sonra çok artar. Ama dizelin torku da keyif verir. Eğer yılda 50.000 üzeri (ki autoshow sanırım 100.000 demiş) yol yapmıyorsanız turbo beslemeli benzinli araçlar hem daha atak hemde daha ekonomiktir bence.1.6 atmosferik motor megane II ler ile aynı ise vcede 4 ileri tam otomatik şanzıman yakıt tüketimin ş.içi 9-10 lt. altına zor düşer. Uzun yolda da 4 ileri olduğu için yine ekonomik olmaz. Otomatik alınacaksa SMG yada DSG gibi çift kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar harika. Renault da 2010 yılında çift kavramaya geçecek.




  • micra'daki dizel motor'un torku iyidir ama o tarz araçlardaki tork'u masturbasyona benzetiyorum ben basıyorsun gaza basıyorsun gaza elde hiç bişey yok

    1750-2500 devir aralığında torkun getirdiği bi güzellik var fakat yeni jazz'ın 4000 devirden sonraki hızlanışını görmeden konuşmamak lazım.Jazz herhalde normal b sınıfları araçlar içinde en serilerden biridir özellikle düz vitesli'si bu tarz bi araç için fazla seri.Bunun yanında şehiriçi 6.5 litre tüketimde cabası ve arabanın içine kesinlikle motor sesi gelmiyor bu konuda çok başarılı herhangi bir dizel araçla karşılaştırılamaz.Aslında jazz ile micra farklı klasmanda arabalar hitab ettikleri kitle daha farklı.Ayda 2000km yol yapıyorsan sadece ve sadece ekonomi için alınıyorsa dizel olanı alırsın tabiki buda bi gerçek.Benim gibi 9 ayda 8bin km yol yapıyorsan dizelin sesinide yada başka bişeyini çekmeye değmez misler gibi binerim atmosferik aracıma ceviririm 7bin devir minik type-r'ımla




  • Sevgili kanmet ben öyle uzun uzadıya bir yazı kaleme almadım genel olarak benzinlide buji var diğerinde yok diyerek normal bir bakımda arıza çıkarmadığı müddetçe dizel ve benzinli motorların bakım fiyatlarının aynı olduğunu belirtmek istedim ki bunu dizel sahipleri şehir efsanesi olarak görülebilecek 40-50 bin km yapmayan almasın autoshow tarafından dillendirilen şimdi sorulduğundada biraz afallar gibi nasıl cevap vereceklerini şaşırdıkları ve ağız değiştirdikleri bir konu ki yeni nesil olanlarla amorti süresi modele göre 40-50 km ye düştüğünü uzun süredir beirtiyorlar.Şunu da belirtmeden geçmeyeyim bir çok yorumlarının tutarlı olmaktan uzak ve bildden kopyacılığın kötü birer örneği olduğunu bildin 200o yılındaki 1.616v golf için yaptıkları ve okuduğum bir yorumu hiç utanmadan kendilerinin ölçtükleri çok düşük ses seviyesine rağmen hiç değiştirmeden ve sanki hiç o aracı bile kullanmadan copy paste yapıp sanki kendileri test eder gibi test başlığına yazmışlar .Enjektör var demişsin ,kaliteli yakıt isteri de eklemişsin ancak bir çok firma artık dışarıdan bile çok kaliteli yakıtlar getiriyor po shell çok düşük kükürtlü yakıtı getiriyor ve opet te bunlara dahil olmuştu ki 80-100km ye kadar normalin dışında motorlar çok fazla arıza da çıkarmamakta ki yapılan ekonomi ile bu devede kulak kalmakta.Ses demişsi ki renaultun bu seri ünitesi türünün en kaliteli ve etkili örneklerinin başında gelmektedir .Astranın motoru ilk kullanan insanda ne kadar dizel için soru işareti oluşturursa,1.5 dci olumlu izlenimler bırakma konusunda en öndeki bir kaç üniteden biridir ki gücünü son derece iyi dağıtır,turbo boşluğu bilmez bu güç doğrusal olarak devir bandı boyunca üretilir neredeyse soğukken hariç afyon yutmuş gibi sessiz ve sarsıntısız çalışır ki sarsıntı olayı soğukken bile ünite için yabancı bir kelimedir.
    1.6 olan atmosferik ise megane motorundan tamamen farklı bir ünitedir ki nissanın ortaklık yaptığı renaulta ortak kullanımı sayesinde 1.6 renault motorunun pabucunu dama atacak homojen güç dağılımı yumuşak çalışma çok makul tüketim ve devirlenme isteğini koruyarak hem honda 125hp motorundan hemde 124 hp toyota motorundan çok daha üst seviyeye taşıyarak kağıt üzerinde olmasada pratikte bu saydığım daha iyi olan özellikleriyle öne çıkıp taktiri hak etmektedir.Bu iyi özellikleri ne toyota gibi çift değişken egzantrik nede honda gibi lift kontrollü ve emme sübaplarını tek olarak açılmasını sağlamadan 20:1 lik düşük devir fakir karışımını kullanmadan sadece değişken egzantrik kullanarak elde etmiş olması taktir edilesi bir özelliktir.Sonucunda ne honda motoru gibi alt devir fakirliği çekerek ki toyota da aynı dertten muzdarip,uzak kalmayı başarıp normal kullanıcı için çok daha öne çıkan özellikler sergilemektedir.
    DCT ve amt demişsiniz .Bu şanzımanlar sonuçta bu modelde yok ancak her zaman kağıt üzerindekirakamlar gerçeği ifade etmez ki an yakın örnek olarak jettadaki 6 ileri vites kutusu ve cruze nin 6 ileri ünitesini verebilirim.Bu üniteler eğer kullandıysanız motorun gücünü resmen sömürmektedirler ki tüketimi de 4ileri nissan modeline göre dramatik denecek kadar fazla gerçekleşmesini 6 ileri ve uzun oranlı olmaları bile makul düzeye indirememektedirler.Bu vites kutularını eğim kontrol sistemleri ve akıllı bir çok sürüş programına rağmen kağıt üzerinde sıradan bir şanzıman gibi görünmesine rağmen pratikte sergiledikleri kullanım rahatlığı ve homojen performansla nissan lehinedir.DCT ve amt de ise biri fiyat ,yazılımının geliştirmenin zorluğundan dolayı çok ender marka tarafından kullanılmakta diğeri ise göreceli sarsıntılı vites değişimleri ve sıkışık trafikte çalışma prensibinin sonucu olarak teoridekinden çok daha çabuk gerçekleşen kavrama sistemindeki aşınmalar sonucu bir çok kişi için burun kıvrılan donanımlardır ancak şahsi fikrim küçük ve kompakt sınıf için en iyi seçeneğin hala bu sistem olduğudur ki sistemde kaydırma olmadığından en iyi performans ve ekonomi bu şanzımanlarla yapılmaktadır ve hondada jazz da cvt nin sorunlarını bir kenara iterek doğru yolda gitmeye başlamıştır.
    Turbo motor demişsiniz ki en yakın örnek olarak 1.4tsi ve 1.4t-jet verilebilir ancak bu iki örnek dışarıdan aynı gözükmesine rağmen taban tabana zıt karakterler sergilemektedir.TSİ ne kadar güçü erken ve dengeli üretiyorve rölantiden itibaren istekle devirleniyorsa t-jet o kadar sarsak ve tutuk bir karakter sergilemektedir ve hassas gaz pedalı harakatlari sergilemesi için 2500 devre ihtiyaç duymakatadır ama bu karakter şu anki ekonomi skalasındaki kullanım karakterine zıt bir davranış doğurmaktadır.Tsi dsg ile bu erken güç üretimini tüketime yansıtmayı neredeyse 1500 devirde 7. viteste giderek ki bunu güçlü bir şekilde yapmaktadır ,hem ekonomik hemde güçlü olunabileceğini göstermektedir.
    Sonuç olarak biz bu günü konuşuyoruz ve 2010 daki dct için de zaman var ve note de ne olacak o da belli değil .Ancak belli olan bir tek şey dizeli tartışmasız ekonomikliği ki daha sorunlu olduğu doğru ancak hiç bilmesem derdimki milyonlarca araç niye dizel olarak tercih ediliyor sahipleri tarafından ,Bu kadar kişi yanlış olamaz.
    Bu arada phaeton un almanyada satışa çıkan modelleri arasında %75 oranlık payıyla 3lt lik dizel motor motor gamındaki üstünlüğünü vw pazarlamacılarını bile hayrete düşürecek oranda ortaya koymuş benzinlileri pabucunu dama atmıştır.Üst sınıf için reva görülen, bazıları için dizel tıngırtısı denilen bu motorlar artık haklı teveccühlerini tüketiciler tarafından rakamlarlalada açığa çıkarmıştır.




  • :)

    kızma tamam. Haklısın.
  • Bende Honda Jazz almayı düşünüyorum.Özellikle 2009 la gelen yeni kasası ve donanım özellikleri cezbedici görünüyor.
    Fakat yanılıyormuyum bilmiyorum gerek çevremde gerekse sokaklarda,caddelerde gördüğüm yığınla yeni marka ve model araçlar
    içerisinde yeni jazza çok az rastlıyorum.(izmirde yaşıyorum hani küçük bir kasaba ya da ilçede değil)

    Bu gözlemimi internetde forumlarda da görüyorum.Yani yeni jazz başlıklı konularda pek katılım ya da paylaşım olmuyor.
    Tüm bunların ışığında düşündüğümde acaba yeni honda jazz tutulmuyor mu sorusu kafamda beliriyor.Genel izlenim ötv indiriminin
    bitmesi ve fiyatlarının pahallı olması şeklinde.Ama yeni jazzın donanımı ve yakıt değerleri göz önüne alındığında
    benzerlerinin fiyatlarından daha düşük.
    Sizce bunun sebepleri nelerdir.Yeni bir otomobil alma arefesindeki benim gibiler için yorumlarınız yardımcı olacaktır.




  • selam

    bende sizin gibi düşünüyorum.Ancak su bir gerçek ki hondanın kalitesini ,garanti olayını ve donanımlarını hiç bir firma saglıyamıyor. Bu konuda herkes hem fikir.tek problem honda Türkiye'nin fiyat politikası.kampanyasız satışlarla bu kadar satış olması cok normal.insanlar ister istemez baska markalara kayıyor...durumu cok iyi olanlarda civic alıyor zaten...

    ama benim hala umudum var aralıkta fiyatlarda düşüş bekliyorum.Ötv den önce ve sonra 5 BİN TL'lik artışa ise diyorum...
  • arkadaşlar bu aralara bnm jazz çok yakıt sarfetmeye başladı :( aracı aldığımda yol bilgisayarında 6,5lt/100 km yi zor gürürdüm ama şimdi 8,5-9,00lt/100 km den aşağı inmiyor.tamam kışın yakıt sarfiyatı artar ama km de 20 krş yakan araç yarı yarıya fark etmez diye düşünüyorum.30 krş gibi yakıyor şimdilerde hesaplarıma göre.evet benzin fiyatlarda arttı bunuda göze önünde bulunduruyorum ama yol bilgisayarı neden aşağı inmiyor. servise göstersem mi die geçiriyorum içimden,sizinde görüşlerinizi almak istedim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: game_360_TR

    arkadaşlar bu aralara bnm jazz çok yakıt sarfetmeye başladı :( aracı aldığımda yol bilgisayarında 6,5lt/100 km yi zor gürürdüm ama şimdi 8,5-9,00lt/100 km den aşağı inmiyor.tamam kışın yakıt sarfiyatı artar ama km de 20 krş yakan araç yarı yarıya fark etmez diye düşünüyorum.30 krş gibi yakıyor şimdilerde hesaplarıma göre.evet benzin fiyatlarda arttı bunuda göze önünde bulunduruyorum ama yol bilgisayarı neden aşağı inmiyor. servise göstersem mi die geçiriyorum içimden,sizinde görüşlerinizi almak istedim..

    kullanim aliskanliginiz degisti mi? son zamanlarda daha fazla kisa mesafe gidiyor yada daha trafikli dur-kalkli bir yoldan gidiyor olabilirmisiniz yada ayni yolda trafik arti?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: game_360_TR

    arkadaşlar bu aralara bnm jazz çok yakıt sarfetmeye başladı :( aracı aldığımda yol bilgisayarında 6,5lt/100 km yi zor gürürdüm ama şimdi 8,5-9,00lt/100 km den aşağı inmiyor.tamam kışın yakıt sarfiyatı artar ama km de 20 krş yakan araç yarı yarıya fark etmez diye düşünüyorum.30 krş gibi yakıyor şimdilerde hesaplarıma göre.evet benzin fiyatlarda arttı bunuda göze önünde bulunduruyorum ama yol bilgisayarı neden aşağı inmiyor. servise göstersem mi die geçiriyorum içimden,sizinde görüşlerinizi almak istedim..


    Bu rakamlar çok normal değil ben yoğun trafiğede giriyorum 5-6km'lik kısa yollardada kullanıyorum aracımı bu soğuk günlerde ortalamam 7.2-7.3'ü geçmiyor yinede biraz sabit hızla gittiğim anda ortalama 6.5 litre civarlarına düşüyor.

    Belki araca zamanla alışmanın getirdiği farklı sürüş tarzı olabilir bu tüketimin sebebi,belki bakım zamanı gelmiştir,belkide anormal bi durum söz konusudur.Bence bi ekonomik kullanmayı deneyin eğer o zamanda yakıt tüketiminiz fazla çıkarsa bi servise gidin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Bu rakamlar çok normal değil ben yoğun trafiğede giriyorum 5-6km'lik kısa yollardada kullanıyorum aracımı bu soğuk günlerde ortalamam 7.2-7.3'ü geçmiyor yinede biraz sabit hızla gittiğim anda ortalama 6.5 litre civarlarına düşüyor.

    Belki araca zamanla alışmanın getirdiği farklı sürüş tarzı olabilir bu tüketimin sebebi,belki bakım zamanı gelmiştir,belkide anormal bi durum söz konusudur.Bence bi ekonomik kullanmayı deneyin eğer o zamanda yakıt tüketiminiz fazla çıkarsa bi servise gidin derim.


    dün akşam doldurdum depoyu..çok sakin kullanıyorum ve aracı ısıtarak yola çıkyorum.Bakalım bir düşüş olacak mı, aynı verileri yakalarsam servise gidicem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: game_360_TR


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Bu rakamlar çok normal değil ben yoğun trafiğede giriyorum 5-6km'lik kısa yollardada kullanıyorum aracımı bu soğuk günlerde ortalamam 7.2-7.3'ü geçmiyor yinede biraz sabit hızla gittiğim anda ortalama 6.5 litre civarlarına düşüyor.

    Belki araca zamanla alışmanın getirdiği farklı sürüş tarzı olabilir bu tüketimin sebebi,belki bakım zamanı gelmiştir,belkide anormal bi durum söz konusudur.Bence bi ekonomik kullanmayı deneyin eğer o zamanda yakıt tüketiminiz fazla çıkarsa bi servise gidin derim.


    dün akşam doldurdum depoyu..çok sakin kullanıyorum ve aracı ısıtarak yola çıkyorum.Bakalım bir düşüş olacak mı, aynı verileri yakalarsam servise gidicem.


    Lastik havalarını kontrol et derim bu aralar havalarda dengesiz zaten istanbulda.Ayrıca motorun ısınmasını bekleme çalıştırınca.Marşa bastığın gibi yola koyul motor ısınana kadarda 2.500-3000 deviri geçme.Aracı sakin kullanmaktan öte gaza sabit basmak az yaktırıyor adama.Yani 4 bin devirde vites değiştirip yine az yaktırtabilirsiniz yeterki gaza az ve sabit basın.




  • Arkdaşlar birde uygun viteste gitmekte önemli. Az yaksın diye düşük devirde gidip gaza basarsanız daha çok yakıyor :) Uygun viteste uygun devirde gaza yüklenmeden
  • Selamlar,

    Acaba Honda'dan Aralık ayında Jazz için bir indirim beklemek çok mu abes kaçar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: traindevie

    Selamlar,

    Acaba Honda'dan Aralık ayında Jazz için bir indirim beklemek çok mu abes kaçar

    jazz cı kardeşler de okuduğum kadarıyla Fun i-shift için 37000 fiyat vermiş Honda Cem.. liste fiyatı üzerinden düşünürsek iyi gibi.
  • Merhaba Arkadaşlar.Ben Nissan Note 1.4 Visia modeline sahibim.Ancak bu arabamı almadan önce jazz alabilmek için çok çabalıdım ama Antalya/Şenoğlu o kadar çabalamadı yada çabalayamadı.Çünkü ben o zaman (2007 yılı ) elite modelini almak istedim temmuz ayında,onlar bana eylül sonunda teslim edebileceklerini çünkü sıra olduğunu söylediler.Ve hayaller uçtu gitti.Nissan'ımdan çok memnunum,allaha şükür 44.600 km olmasına rağmen hiçbir şekilde arıza için servise gitmedim.Ancak donanım bakımından malesef biraz cüce kaldı jazz'ın yanında.Bu yeni jazz'ın donanımlarını görünce yine gözlerim kararır gibi oldu ama fiyatı biraz gözlerimi grileştirdi.Umarım önceki versiyonu gibi kusursuz bir otomobildir.Fiyatında biraz oynama yapsalar,çok fazla satılacağına eminim.Alan arkadaşlara imrenmiyor değilim ama hepinizin altında eskisin,kazasız belasız binmek nasip olsun.Bu arada Antalya/Şenoğlu 'nun yeri çok güzel olmuş,tertemiz,servis kısmı küçük ama zaten gelen az oluyor,sorunsuz araç üretince çok büyük bir servise ihtiyaç yok,kimse sıraya girmiyor nasılsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdu1997

    Merhaba Arkadaşlar.Ben Nissan Note 1.4 Visia modeline sahibim.Ancak bu arabamı almadan önce jazz alabilmek için çok çabalıdım ama Antalya/Şenoğlu o kadar çabalamadı yada çabalayamadı.Çünkü ben o zaman (2007 yılı ) elite modelini almak istedim temmuz ayında,onlar bana eylül sonunda teslim edebileceklerini çünkü sıra olduğunu söylediler.Ve hayaller uçtu gitti.Nissan'ımdan çok memnunum,allaha şükür 44.600 km olmasına rağmen hiçbir şekilde arıza için servise gitmedim.Ancak donanım bakımından malesef biraz cüce kaldı jazz'ın yanında.Bu yeni jazz'ın donanımlarını görünce yine gözlerim kararır gibi oldu ama fiyatı biraz gözlerimi grileştirdi.Umarım önceki versiyonu gibi kusursuz bir otomobildir.Fiyatında biraz oynama yapsalar,çok fazla satılacağına eminim.Alan arkadaşlara imrenmiyor değilim ama hepinizin altında eskisin,kazasız belasız binmek nasip olsun.Bu arada Antalya/Şenoğlu 'nun yeri çok güzel olmuş,tertemiz,servis kısmı küçük ama zaten gelen az oluyor,sorunsuz araç üretince çok büyük bir servise ihtiyaç yok,kimse sıraya girmiyor nasılsa.




    güzel ve dürüst yorumunuz için teşekkür ederim. Nissan note de cok gzel bir araç. Bende sizin gibi bekliyorum kim bilir nissan alırım bu hondaların fiyatları böyle olunca...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.