Şimdi Ara

2011 Mazda 6 Sport alındı (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
320
Cevap
2
Favori
31.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle yeni arabanız hayırlı uğurlu olsun,güle güle kullanın.



    Konu bambaşka yerlere taşınmış .GOKBAR kardeşim Opel markasının bu kadar sempatizanlığını yapıyorsun da neden orada görüşlerini belirtmiyorsun.
    Ne zaman Mazda veya başarılı bir markanın konusu açılsa hemen konu alakasız duruma düşüyor.Mazda almış birinin sayfasında opel öyle,onu yapmış yok bunu yapmış bu tarihte kurulmuş vereceğin bilgilerin yeri burası değil veya bizim ihtiyacımız yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpello

    Bizim insanımız X marka araba alırsa X markasının satış danışmanı oluveriyor bir anda.İçgüdüsel olarak sanırım.



    Aynen öyle belki beni burda keşfederler işe alırlar fenamı ben burda gerçeklerden bahsediyorum adam mazda6nın performansı bahsi geçenlerden daha iyidir demiş bunun gibi bariz gerçekle alakası olmayan şeyi tartışmanın anlamı var mı geçmişteki tartışmaları tekrar yaşamayalımhepsini susturdum..;)



    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan szl



    Öncelikle yeni arabanız hayırlı uğurlu olsun,güle güle kullanın.



    Konu bambaşka yerlere taşınmış .GOKBAR kardeşim Opel markasının bu kadar sempatizanlığını yapıyorsun da neden orada görüşlerini belirtmiyorsun.
    Ne zaman Mazda veya başarılı bir markanın konusu açılsa hemen konu alakasız duruma düşüyor.Mazda almış birinin sayfasında opel öyle,onu yapmış yok bunu yapmış bu tarihte kurulmuş vereceğin bilgilerin yeri burası değil veya bizim ihtiyacımız yok.




    İster a yerde ister b yerde belirtilim konunun geçmişini ve silinen mesajları bilmeden konuşmalayalım arkadaşımız arabayı alamadan önce benim yazdığım 1.6 insignia turbo düşünün lafından sonra herkes karşı saldırıda bulundu benimde elim armut toplamıyor değil mi? geçmişiyle atıp tutanlarada bilmeyenlere tarihiyle cevap veriyorum sen rahat olabilirsin ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savelor

    mazda yeni motor geliştirmiş yine atmosferik fakat sıkıştırma oranı daha yüksek bu sayede daha fazla güç ve daha az yakıt tüketimi elde edilmiş mazda sky tech aratın..bu arada yeni otomatikte geliyormuş


    mazda sky teknolojisi

    http://forum.donanimhaber.com/m_45959094/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOKBAR

    hepsini susturdum..;)



    Gokbar,yoruumların,tartışmaların üzerinden haftalar geçmiş hala ''tahrik dolu'' yorumlar yapıyorsun ya pes

    Benim çekindiğim veya alınacağım bir durum yok bu durumda fakat konu yine ''meydan muharebesine'' dönmeye başlayacak.

    Diğer taraftan,arkadaş aracı aldı ama böyle geniş bir izlenim,yorum,tam boydan bir fotoğraf paylaşmadı bizimle.Birşey değil,yeni Mazda6'nın testi de yok bizim dergilerde,sitelerde.O yüzden tek kaynak kullanıcılar




  • Mazda satış temsilcisi gibi gözükmemek için pek yazmıyorum ama merak ettiğiniz konular varsa cevaplayabilir, artı ve eksileri paylaşabilirim
  • Genel bir izlenim olsa güzel olurdu:)Eğer spesifik olarak meraklarımı sorarsan;
    -Motor performansı,ilk hızlanma ve ara hızlanmalar..
    -Şanzıman geçişleri,hızlı mı,ani hızlanmanın gerektiği zamanlarda çoklu vites değiştiriyor mu?
    -Yakıt tüketimi ortalama ve genellikle ne tarz kullanıyorsun/şehiriçi,şehirdışı v.s)
    -Yol tutuş ve direksiyon tepkilerini sormama gerek yok,zaten yabancı testlerde övülüyor bu konuda;)
    -Arka koltuklar yatırılınca bagajda düz bir zemin elde ediliyor mu yoksa,koltukların olduğu yerler yüksekte mi kalıyor?
    -Kasko ne kadara mal oldu?Yaptırmadınız da biliyorsanız tam ücreti,hasarsızlık indirimi alınmış hali değil:)
    -18 jantlar bozuk yollarda rahatsızlık veriyor mu?
    -Bir de anahtarsız giriş sistemi nasıl çalışıyor,mesela siz anahtarla beraber(kumanda desek de olur ama) aracın dışında olsanız dahi,sürücü koltuğuna oturan biri aracı çalıştırabilir mi?

    Şimdilik bunlarBiraz fazla oldu ama gerçekten makyajlı kasa ile bilgi bulmak zor..Mazda fan sitelerinde bile şimdiden teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric


    quote:

    Orijinalden alıntı: GOKBAR

    hepsini susturdum..;)



    Gokbar,yoruumların,tartışmaların üzerinden haftalar geçmiş hala ''tahrik dolu'' yorumlar yapıyorsun ya pes

    Benim çekindiğim veya alınacağım bir durum yok bu durumda fakat konu yine ''meydan muharebesine'' dönmeye başlayacak.

    Diğer taraftan,arkadaş aracı aldı ama böyle geniş bir izlenim,yorum,tam boydan bir fotoğraf paylaşmadı bizimle.Birşey değil,yeni Mazda6'nın testi de yok bizim dergilerde,sitelerde.O yüzden tek kaynak kullanıcılar



    :)Boşver..





    quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    Genel bir izlenim olsa güzel olurdu:)Eğer spesifik olarak meraklarımı sorarsan;
    -Motor performansı,ilk hızlanma ve ara hızlanmalar..
    -Şanzıman geçişleri,hızlı mı,ani hızlanmanın gerektiği zamanlarda çoklu vites değiştiriyor mu?
    -Yakıt tüketimi ortalama ve genellikle ne tarz kullanıyorsun/şehiriçi,şehirdışı v.s)
    -Yol tutuş ve direksiyon tepkilerini sormama gerek yok,zaten yabancı testlerde övülüyor bu konuda;)
    -Arka koltuklar yatırılınca bagajda düz bir zemin elde ediliyor mu yoksa,koltukların olduğu yerler yüksekte mi kalıyor?
    -Kasko ne kadara mal oldu?Yaptırmadınız da biliyorsanız tam ücreti,hasarsızlık indirimi alınmış hali değil:)
    -18 jantlar bozuk yollarda rahatsızlık veriyor mu?
    -Bir de anahtarsız giriş sistemi nasıl çalışıyor,mesela siz anahtarla beraber(kumanda desek de olur ama) aracın dışında olsanız dahi,sürücü koltuğuna oturan biri aracı çalıştırabilir mi?

    Şimdilik bunlarBiraz fazla oldu ama gerçekten makyajlı kasa ile bilgi bulmak zor..Mazda fan sitelerinde bile şimdiden teşekkür ederim



    Hızlanmaları vs. youtubedan izleyebilirsin mazdanın 2.5 2.0 falan videoları var hiçde iç açıcı değil...




  • Bakmadığı mı mı sanıyorsun?2.0lık akselerasyonlar kısıtlı,çok az video var.İç açıcı değil kısmına katılmıyorum ama..aracın verileri zaten belli,ben kıyaslamayı Honda Accord v.s gibi 2.0 atmosferik modellere göre yapıyorum.Onların yanında yeterli performansı.Bu arada 2.0lık motorların videosu az da olsa var fakat,makyajlı kasadakı motor videolardakilerden farklı.Direkt enjeksiyonlu ve güç/beygir olarak artırılmış bir motor.O yüzden motor performansını sordum arkadaşa
  • konu bitmiş ama ben yinede bi hayırlı olsun demek istedim kazasız belasız kullanırsınız inş
  • Müteferric arkadaşım bayağı uzun yazmıştım tam bitmek üzereyken yanlış bir tuşa bastım galiba hepsi gitti. Ama müsait bir zamanda tekrar yazacam merak etme :)
  • Anlayabiliyorum durumu;)neyse ben kontrol edeceğim yine konuyu,teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    Genel bir izlenim olsa güzel olurdu:)Eğer spesifik olarak meraklarımı sorarsan;
    -Motor performansı,ilk hızlanma ve ara hızlanmalar..
    -Şanzıman geçişleri,hızlı mı,ani hızlanmanın gerektiği zamanlarda çoklu vites değiştiriyor mu?
    -Yakıt tüketimi ortalama ve genellikle ne tarz kullanıyorsun/şehiriçi,şehirdışı v.s)
    -Yol tutuş ve direksiyon tepkilerini sormama gerek yok,zaten yabancı testlerde övülüyor bu konuda;)
    -Arka koltuklar yatırılınca bagajda düz bir zemin elde ediliyor mu yoksa,koltukların olduğu yerler yüksekte mi kalıyor?
    -Kasko ne kadara mal oldu?Yaptırmadınız da biliyorsanız tam ücreti,hasarsızlık indirimi alınmış hali değil:)
    -18 jantlar bozuk yollarda rahatsızlık veriyor mu?
    -Bir de anahtarsız giriş sistemi nasıl çalışıyor,mesela siz anahtarla beraber(kumanda desek de olur ama) aracın dışında olsanız dahi,sürücü koltuğuna oturan biri aracı çalıştırabilir mi?

    Şimdilik bunlarBiraz fazla oldu ama gerçekten makyajlı kasa ile bilgi bulmak zor..Mazda fan sitelerinde bile şimdiden teşekkür ederim


    Evet tekrar yazmaya çalışayım:

    1) Performans: 0-100 ü deneme şansım olmadı çünkü hem motor yeni hem de öyle bir yol bulamadım, ama zaten fabrika verileri belli, çok fazla bir beklentim de ihtiyacım da yok. Beni esas ilgilendiren ara hızlanma ki onu birkaç kere yaptım, şöyle ki 30'la falan giderken ani sollama yapman gerektiğinde araç acaip tepki veriyor, göz açıp kapayıncaya kadar sollamayı tamamlıyorum. Bunu yaparken gazı köklemek değil de biraz yüklenmek daha iyi sanki, nedenine gelince, köklediğinde vites 2-3 kademe aşağı düşüyor, bu da bir zaman kaybı oluşturuyor, onun yerine biraz gaz verirsen çok çabuk alt vitese düşüp fırlıyor araba. Zamanla hangisinin daha iyi olduğunu görecez.

    2) Yukarıda dediğim gibi köklemediğin sürece şanzıman geçişi gayet hızlı, bir de şanzıman benim sevdiğim tip, ben biraz klasik tip şanzımanı seviyorum mesela eski aracım Honda Jazz da CVT vardı ondan zevk almıyordum yani vites geçişlerini hissetmem lazım. Kastettiğim sarsıntı değil ama motor sesinden anlaşılıyor geçişler. Tabi motor sesini duymak için de Bose un sesini bayağı kısman lazım :) Triptroniğin de F1 tip yerine vites kolundan kumandali olması özel olarak tercih ettiğim bir özellik.

    3) Yakıt tüketimi: bunun için çok erken çünkü aracı doğru dürüst süremedim. Evle iş arası 2 km ve bol trafik lambalı bir yol, araç ısınana kadar yol bitiyor, dolayısıyla şu anda 16 lt yakıyorum. Ortalama hızım 18 km/h. Aynı güzergahta Honda Jazz 11 yakıyordu. Biraz değişik ve uzun bir güzergahta kullanabilirsem şehir içi fabrika değerine inerim sanırım.

    4) Yol tutuş direksiyon v.b. dediğin gibi tartışılacak bir konu değil, çok çok iyi.

    5) Arka koltukların yatırılma mevzusunu hiç denemedim, denersem haber veririm. Keza anahtarsız giriş meselesi benim de aklıma geldi ama henüz denemedim. Sanırım algı mesafesinin dışına çıkılırsa sorun olmaz (1.5 m falan). Bir de yedek anahtar içeride unutulursa alarm veriyor.

    6) Kasko 1640 TL, full. Hasarsızlık indirimsiz fiyat. Allah muhtaç etmesin.

    7) 18" janttan bir rahatsızlığım yok ama zaten araç yeni olduğu için çok dikkatli sürüyorum. Zamanla sabrım taşacaktır tabii :)

    Gelelim mesak edenler için eksilere:

    1) Arka rezistansın cami temizlemesi biraz uzun sürüyor sanki.

    2) Şöför kapısındaki cam ve ayna ayar düğmelerinden sadece ön cam düğmesinin ışığı var. Diğerleri karanlıkta gözükmüyor. Ben yerlerine alıştım gerçi ama ışıkları olsaydı daha iyi olurdu.

    Bir de araç bayağı büyük, hele Honda Jazz'dan sonra...Gerçi ön arka park sensörleriyle işimizi görüyoruz ama biraz zaman alıyor. Hani o devasa bagajdan bir 10 cm keselim deseler hayır demezdim :) Bu arada ön arka park sensörü demişken köşelere de kumanda ediyor, dar bir yerden iki araba arasından falan geçerken çok işe yarıyor.

    Genel olarak benim tam istediğim araç diyebilirim, ama evet Türkiye ve hele de İstanbul gibi bir şehir için biraz lüks bir tercih, bunu biliyordum zaten.




  • Gökbar arkadaşım sana da cevap vereyim dedim. Birkaç forumda daha ismini gördüm, hepsinde de 62,000 lik Insignia^dan bahsediyorsun da o dediğin araç düz vites kardeşim. Otomatik alacam diye yola çıkan birisi düz vitese bakmaz bunu bilmiyor musun? 62 değil 32 olsa yine ilgilenmez. Senin Mazda 6 ya alternatif olarak göstereceğin araba 69.300 lük 2.0 Dizel Active Select tir. Ona da cevap vereyim:

    Mazda 6 yı da o fiyata alırsın zaten, ki ben daha da ucuza aldım. Motor hacmi aynı, vergisi aynı, kaskosu aynı hatta liste fiyatı daha yüksek olduğu için daha pahalı, yakıt olarak ben ayda 300 yakarsam o araba da 180-200 yakar, ben de aradaki 100-120 TL farkla 25 beygir farkın keyfini sürer, deri koltuklarımı ısıtır, ayarlarını hafızaya alır, adaptif bi-xenon farlarımla virajları aydınlatır, sunroofu açıp rüzgarın keyfini çıkarırım kardeşim.

    Haa sen şimdi diyeceksin ki satsan satamazsın, ben de derim ki 6-7 sene sonra allah kerim onu da o zaman düşünürüz :)




  • Teşekkürler eatag,bu zamana kadar ki en kapsamlı (hatta tek) Mazda6 sport yorumunu paylaştığın için.Aracı zaten çok seviyordum,şimdi yorumların sayesinde daha bir sever oldum.Allah kaza bela vermesin,güle güle,keyif ala ala kullan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    Teşekkürler eatag,bu zamana kadar ki en kapsamlı (hatta tek) Mazda6 sport yorumunu paylaştığın için.Aracı zaten çok seviyordum,şimdi yorumların sayesinde daha bir sever oldum.Allah kaza bela vermesin,güle güle,keyif ala ala kullan


    Rica ederim, zevktir. Her zaman sorabilirsin. Allah herkese istediği arabayı kullanmayı nasip etsin.

    Bu arada güncel bilgi: dün biraz sağa sola gittim (şehir içi), ortalama hız 18'den 26'ya çıktı, benzin 16'dan 13.1 lt ye düştü.
  • 8 km hızlanınca neredeyse 3 litre azalmış,doğru orantı 52 km hıza ulaşınca hiç benzin tüketmeyecekŞaka bir yana,bu ortalama hız verilerine dayanarak,bulunduğun yer gerçekten de trafik konusunda sabır gerektiren bir yermiş gibi anlaşılıyor.
  • Orijinalden alıntı: eatag


    Orijinalden alıntı: Müteferric

    Allah kaza bela vermesin,güle güle,keyif ala ala kullan


    Mazda 6 ya imrenip alamayanlarıda gelip burada arabayı karalamaya çalışmaktan alıkoysun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    8 km hızlanınca neredeyse 3 litre azalmış,doğru orantı 52 km hıza ulaşınca hiç benzin tüketmeyecekŞaka bir yana,bu ortalama hız verilerine dayanarak,bulunduğun yer gerçekten de trafik konusunda sabır gerektiren bir yermiş gibi anlaşılıyor.


    Sen ne diyorsun bizimkisi araba sürmek değil arabayla sürünmek :) Yine halime şükrediyorum ki mesafem kısa.
  • müteferric - daha önce cevap veremediğim anahtarsız giriş sistemi sorusunun cevabı: anahtar dışarıda kaldığında araç çalışmıyor, elektrik sistemi devreye girmiyor.

    Selamlar
  • Honda Accord ile birlikte D sınıfında en çok beğendiğim araçlardan birisi Mazda 6.

    Ancak hem ötv den dolayı ilk alım maliyeti hem de yıllık mtv farkından dolayı 2.0 litre ve de üzeri araca binmek cesaret istiyor ülkemde.


    Verdiğim verginin bana geri döneceğine de inanmadığımdan yeni araç sahibi arkadaşlara hayırlı olsun demekten başka bir şey gelmiyor elden.



    Hayırlı olsun.


    Haluk
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.