Şimdi Ara

200bin+ Km araç alınır mı?Motor sıfırmı,anlaşılır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
4.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Renault'un 200bin kmyi gecince masraf actığına dair bir kanıtınız var mı acaba ?
  • ARCadaS A kullanıcısına yanıt
    Bu mantıkla bakıldığı için ortalık km düşürülmüş araçla dolu.

    İyi durumda 200 bindeki aracı km çok diye almıyorsunuz, sonra aynı aracın km'si 120 bine çekilmiş halini 5 bin lira fazlaya alıyorsunuz.

    Durum budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Bu mantıkla bakıldığı için ortalık km düşürülmüş araçla dolu.

    İyi durumda 200 bindeki aracı km çok diye almıyorsunuz, sonra aynı aracın km'si 120 bine çekilmiş halini 5 bin lira fazlaya alıyorsunuz.

    Durum budur.

    Hayır arkadaşım.Ben anlamıyorum belki ama tabikj kulaktan dolma bilgi ile pazardan domates alır gibi gidip kendim almayacağım aracı.İllaki profesyonel destek alıyoruz araba alırken.

    Ayrıca sorduğum soruda -sıfırlanmış motoru usta anlıyormu- demişim.

    Ayrıca 200bin km aracı aldığında onunda km düşürülmüş olabilir. Esasında 400bin km olabilir :)

    Benim merak ettiğim konu net.
    200bin km üstü araç alınması.Şu olsaydı bu olsaydı şu daha önemli gibi detayları zaten sonraki aşamada değerlendireceğiz,yani alıcılar olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARCadaS


    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    normalde iyi bakılmış bir benzinli motor 400-500 bin km lerde rektefiyeye giriyor. 200 bin km veya öncesinde rektefiyeye girmiş olan motor kötü kullanılmış anlamına gelir. Motoru kötü kullanılan aracın genel kullanımının da ihmal edildiğini tahmin etmek zor değil. O yüzden 200 binlerde rektefiyeye girmiş bir aracı ben almazdım. Ancak şöyle bir durum var. benzinli araçlara LPG tüpü takılıyor.LPG yüzünden motor zarar görüyor ve araç marka modeline göre 50 ile 200 bin km arası motor açılıp tamir ediliyor. Bu bakım tam rektefiye olmayıp buna rektefiye yapılmıştır diyenler var. siz araç sahibine sorun, rektefiye neden oldu diye? tüpten dolayı siboplar eridi filan derse o araç alınabilir ancak genel rektefiye ise kötü kullanılmış bir araç ile karşı karşıyayız.

    Ben bilmediğim için eksik bilgi paylaştığımı sayenizde anladım. Esasında benim sorum dizel araçlar için.
    Ben bütçem dahilinde dizel bir araç bakıyorum ama bunu kapsayan neredeyse tüm modellerde 150-200bin km civarında. 200bin üstünede hiç bakmıyorum zaten.

    Birde motor sıfırlandı yazanlar var böyle iftihar ederek.Sizce nasıl hareket etmeliyim.

    aynı şekilde, dizel araçların motoru da düzgün kullanımda en erken 350-400 bin km lerde ancak rektefiyeye girer .Daha önce rektefiye yapılan motordan da uzak durmak lazım . Bu benim şahsi görüşüm tabi. Daha önce 191 bin km de dizel araç almıştım, motoru rektefiyesizdi, canavar gibiydi. Dizel motor kullanımı daha hassastır, bunu bilmeyen birçok insan olduğu için erkenden rektefiyeye sokuyorlar sanırım. Hocam dediğim gibi size karışmak haddim değil ama, ben o tip araçların ( 300 bin öcnesi rektefiyeye girenler) yanından dahi geçmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    hocam şöyle düşünün. araç fabrika çıkışı : 100 hp
    100 bin km sonunda ortalama 92 beygire
    200 bin km sonunda ortalama 85 beygire düşer gücü. 200 bin üstünde bakım, rektefiye filan yapılmamışta 75-80 beygire düşecektir gücü. Bu da aracın daha fazla yakmasına, kasayı kaldıramamasına, çekişten düşmesine yol açacaktır. Yani bunlar sorun değil derseniz gayet tabi alınabilir. rektefiyeden sonra motor % 100 olmasa da % 90 gücüne geri döner. 200 bin km de rektefiyeye girmiş araca da güven olmaz zaten , o ayrı konu.


    380.000'de teste giren A6 biliyorum ve güç konusunda dedikleriniz ile hiç bir alakası yok. Tamamen kullanıma bağlıdır bu dediğiniz. Kimisi 50.000'de aracın %20'sini götürür. Kimisi yıllarca mükemmele yakın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARCadaS


    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    normalde iyi bakılmış bir benzinli motor 400-500 bin km lerde rektefiyeye giriyor. 200 bin km veya öncesinde rektefiyeye girmiş olan motor kötü kullanılmış anlamına gelir. Motoru kötü kullanılan aracın genel kullanımının da ihmal edildiğini tahmin etmek zor değil. O yüzden 200 binlerde rektefiyeye girmiş bir aracı ben almazdım. Ancak şöyle bir durum var. benzinli araçlara LPG tüpü takılıyor.LPG yüzünden motor zarar görüyor ve araç marka modeline göre 50 ile 200 bin km arası motor açılıp tamir ediliyor. Bu bakım tam rektefiye olmayıp buna rektefiye yapılmıştır diyenler var. siz araç sahibine sorun, rektefiye neden oldu diye? tüpten dolayı siboplar eridi filan derse o araç alınabilir ancak genel rektefiye ise kötü kullanılmış bir araç ile karşı karşıyayız.

    Ben bilmediğim için eksik bilgi paylaştığımı sayenizde anladım. Esasında benim sorum dizel araçlar için.
    Ben bütçem dahilinde dizel bir araç bakıyorum ama bunu kapsayan neredeyse tüm modellerde 150-200bin km civarında. 200bin üstünede hiç bakmıyorum zaten.

    Birde motor sıfırlandı yazanlar var böyle iftihar ederek.Sizce nasıl hareket etmeliyim.

    aynı şekilde, dizel araçların motoru da düzgün kullanımda en erken 350-400 bin km lerde ancak rektefiyeye girer .Daha önce rektefiye yapılan motordan da uzak durmak lazım . Bu benim şahsi görüşüm tabi. Daha önce 191 bin km de dizel araç almıştım, motoru rektefiyesizdi, canavar gibiydi. Dizel motor kullanımı daha hassastır, bunu bilmeyen birçok insan olduğu için erkenden rektefiyeye sokuyorlar sanırım. Hocam dediğim gibi size karışmak haddim değil ama, ben o tip araçların ( 300 bin öcnesi rektefiyeye girenler) yanından dahi geçmem.

    Yok tamam zaten bende rektefiye denen şeye karşı orjinalden uzak olduğu için soğuktum.Sizde perçinlemiş oldunuz. Teşekkür ediyorum verdiğiniz çok değerli bilgiler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    hocam şöyle düşünün. araç fabrika çıkışı : 100 hp
    100 bin km sonunda ortalama 92 beygire
    200 bin km sonunda ortalama 85 beygire düşer gücü. 200 bin üstünde bakım, rektefiye filan yapılmamışta 75-80 beygire düşecektir gücü. Bu da aracın daha fazla yakmasına, kasayı kaldıramamasına, çekişten düşmesine yol açacaktır. Yani bunlar sorun değil derseniz gayet tabi alınabilir. rektefiyeden sonra motor % 100 olmasa da % 90 gücüne geri döner. 200 bin km de rektefiyeye girmiş araca da güven olmaz zaten , o ayrı konu.


    380.000'de teste giren A6 biliyorum ve güç konusunda dedikleriniz ile hiç bir alakası yok. Tamamen kullanıma bağlıdır bu dediğiniz. Kimisi 50.000'de aracın %20'sini götürür. Kimisi yıllarca mükemmele yakın...

    dayanak nedir? ben söylediklerimi arkadaşımın ekspertiz dükkanındaki ölçümlerine dayandırıyorum. eğer çip atılmışsa güç artışı sağlanmış olabilir. her motor eskidikçe güçten düşer. eğer öyle olmasaydı otomobil yarışlarında senelerce aynı motor kullanılırdı. Ancak 4-5 yarış sonra motor değiştirilir. ( 15-20 bin km yaptıktan sonra)




  • Kimi 200 bindeki araçlar; 60-70 bin km deki dizel/benzinli araba durmadan stop edilmiş turbosu patlasın diye elinden gelen yapılmış ve kışın -20 derecede çalıştırır çalıştırmaz redlina giren aşına aşına yağ yakmaya başlayan kasap ustaların elinde mıncıklanmadık yeri kalmamış arabalardan iyidir.

    Önemli olan bakımları aksatılmamış kullanırken bir mekanik aksamdan ibaret olduğu ve can taşıdığı göz önüne alınarak km yapılmış, iyi bir işçilik ve orjinal parçalarla onarım görmüş araçları almaktır. Bir de son günlerde gördüğümüz üzere 3-5 ay kullananlardan - galeriden ( hepsi değil ama çoğu ) araç alınmayacağı kesin kural olmalıdır.
  • Valla benim bir komşu var kışları soğukta araba hemen ısınsın diye 5 dk boyunca redline da tutuyor.Benim içim yanıyor resmen gelde bu adamdan araba al şimdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor ömrü için km deilde cevirdigi devir sayısı önemli diye duymuştum bir yerden bu dogrumu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki testlerini yaptırıp ustalara baktıracağım ama yinede 150-200bin üstü arabalara bakmak içimden gelmiyor şu aşamada. Direk olarak es geçiyorum onları ama bütçeme görede 100'150bin arası çok fazla seçeneğim yok gibi. Kısmet. 1 hafta sonra alacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.