Şimdi Ara

2005 Honda Civic Yol Tutuşu (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    Bendede 2006 otomatik LS var. ....
    bir diğer beğenmediğim konu da direksiyon. Bana çok hissiz geliyor ve yüksek süratlerde yeterince sertleşmiyor. Böyle olunca da kontrol zorlaşıyor.



    Tam olarak katılıyorum. Yoncaları civicle dönün şöyle 60 km hızla bir de asrta ile dönün mesela.
    Hissedecekleriniz be demek istediğimi anlamanızı sağlayacaktır...

    Ayrıca civicler çok alçaktır. Kullanaların beni doğrulayacağından eminim. En az ayda bir altını bir yere vurursunuz.
    Ancak hakkını yemeyeyim altı gayet korumalı. Altını vurunca hasar görecek bir parça yok.

    Altı bukadar alcak olmasına rağmen yol tutuşu iyi değil.
    Zaten yol tutuşunda sorun olmasa arabayı biraz daha yüksek yaparlardı.
    Benzer durum hem de daha kötüsü 2 evvelki toyotalar da da vardır. Bu nedenle onların altı da çok alçaktır.

    Bilmeyenler olabilir: Arabanın altı alçaldıkça ağırlık merkezi aşağı iner. Dolayısıyla daha dengeli bir hal alır.
    Özellikle yana yatma azalır. fren yapınza burunun aşağı inmesi azalır.
    arz ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 5 Haziran 2007; 23:14:09 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Can_vtec

    Genelde virajlarda güzel yolu tutuyor ama kışın rüzgarlı bi havada otobanda çok yüksek hızda (150+ )özellikle viyadük giriş çıkışlarında biraz kayma yapıyor ve yan rüzgarlardan etkileniyor .


    Bu dediğine ben ade arkadaşım vasıtasıyla şahit oldum her ne kadar da arabanız güvenliyse de sınırları fazla zorlamamak lazım hız yapmak istiyorsanız bile makul yerlerde yapmaya çalışın benim arkadaşım 190 la viyadükte makasa girdi sonra güzelim 2005 civic pert oldu

    Verilmiş sadakası varmış arkadaşa birşey olmadı Lütfen arabalarımızı kullanırken daha akıllı ve ağırbaşlı olalım

    kazasız belasız sürüşler...




  • valla allah korumuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuffurchin -- 6 Haziran 2007; 1:32:39 >
  • aracın yüksek hızda yandan gelen rüzgarlarda savrulmaması ve ani direksiyon hareketlerini tolere etmesi de önemli ama bence asıl yol tutuş daha çok virajlarda belli olur..

    bir de 2001'den önceki eski kasa yere daha yakın olan civic'lerin, 2001'den sonrakilere göre biraz daha iyi yol tuttuğu söyleniyor.. 2001-2006 arası modellerde araç yerden bariz şekilde yükseltilmiş, tabi bu da yol tutuşu olumsuz etkiliyordur..

    LS modelinde kalın ince lastik farkının yanı sıra, ES'in bazı modellerinde ESP'de olması yol tutuş açısından iyileşme sağlıyor mu acaba?
  • Bahsedilen kasa yani 7. nesil civic'lerde ESP yoktur. Belki yurt dışında olabilir ama TR'de kesinlikle yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    aracın yüksek hızda yandan gelen rüzgarlarda savrulmaması ve ani direksiyon hareketlerini tolere etmesi de önemli ama bence asıl yol tutuş daha çok virajlarda belli olur..

    bir de 2001'den önceki eski kasa yere daha yakın olan civic'lerin, 2001'den sonrakilere göre biraz daha iyi yol tuttuğu söyleniyor.. 2001-2006 arası modellerde araç yerden bariz şekilde yükseltilmiş, tabi bu da yol tutuşu olumsuz etkiliyordur..

    LS modelinde kalın ince lastik farkının yanı sıra, ES'in bazı modellerinde ESP'de olması yol tutuş açısından iyileşme sağlıyor mu acaba?


    bahsedilen civicte ESP yok. ABS+EBD var ki EBD yol tutuş programı değil fren gücü dağıtım programıdır. ayrıca EPS vardır elektrik destekli direksiyon sistemi sanırım onunla ESP yi karıştırdınız. saygılar




  • evet doğrudur esp konusu...
    benim olup olmadığı konusunda net bir bilgim yok zaten, fakat daha önce civic'in yol tutuşunu araştırırken birisinin civic'lerin ES modelinde esp olduğundan bahsettiğini hatırlıyorum.. sanırım bu yanlış bilgi ordan aklımda kaldı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suzitusi


    quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    aracın yüksek hızda yandan gelen rüzgarlarda savrulmaması ve ani direksiyon hareketlerini tolere etmesi de önemli ama bence asıl yol tutuş daha çok virajlarda belli olur..

    bir de 2001'den önceki eski kasa yere daha yakın olan civic'lerin, 2001'den sonrakilere göre biraz daha iyi yol tuttuğu söyleniyor.. 2001-2006 arası modellerde araç yerden bariz şekilde yükseltilmiş, tabi bu da yol tutuşu olumsuz etkiliyordur..

    LS modelinde kalın ince lastik farkının yanı sıra, ES'in bazı modellerinde ESP'de olması yol tutuş açısından iyileşme sağlıyor mu acaba?


    bahsedilen civicte ESP yok. ABS+EBD var ki EBD yol tutuş programı değil fren gücü dağıtım programıdır. ayrıca EPS vardır elektrik destekli direksiyon sistemi sanırım onunla ESP yi karıştırdınız. saygılar



    Doğru.
    Bir de viraj denge çubukları var ama ben ne olduğunu bilmiyorum.




  • 6.jenerasyon civic iyi
    6.jenerasyon euro civic daha iyi
    7.jenerasyon civic kötü
    7.jenerasyon civic hb iyi
    8.jenerasyonu denemek nasip olmadı fakat çok çok iyi olduğunu duydum.

    fakat şunu söylemek isterim 1-1.5 tonluk bir agırlık için istediğiniz lastik
    yay sistemini takın merkez kaç kuvvetine karşı koymak eger limitleri
    zorlarsanız mümkün olmayabilir.formula 1 araçları 200 lerden virajları
    alabilmek için 80-90lara kadar inmektedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricardozonta

    6.jenerasyon civic iyi
    6.jenerasyon euro civic daha iyi
    7.jenerasyon civic kötü
    7.jenerasyon civic hb iyi
    8.jenerasyonu denemek nasip olmadı fakat çok çok iyi olduğunu duydum.

    fakat şunu söylemek isterim 1-1.5 tonluk bir agırlık için istediğiniz lastik
    yay sistemini takın merkez kaç kuvvetine karşı koymak eger limitleri
    zorlarsanız mümkün olmayabilir.formula 1 araçları 200 lerden virajları
    alabilmek için 80-90lara kadar inmektedir.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricardozonta

    6.jenerasyon civic iyi
    6.jenerasyon euro civic daha iyi
    7.jenerasyon civic kötü
    7.jenerasyon civic hb iyi
    8.jenerasyonu denemek nasip olmadı fakat çok çok iyi olduğunu duydum.

    fakat şunu söylemek isterim 1-1.5 tonluk bir agırlık için istediğiniz lastik
    yay sistemini takın merkez kaç kuvvetine karşı koymak eger limitleri
    zorlarsanız mümkün olmayabilir.formula 1 araçları 200 lerden virajları
    alabilmek için 80-90lara kadar inmektedir.




    söylediklerinizde doğrusunuz...

    ancak her ne kadar aynı sınıfta olmasa da örneğin mevcut arabası c5 olan ve c5 ile viraja 200+ hızlarda girenler var..

    bu video da onun kanıtı sayıılabilir... yani yol tutuş üzerine iyi çalışmalar yapmış olan örneğin ford ve citroen gibi firmalar bence bu işi iyi beceriyorlar...
    belki daha önce izlemişsinizdir...

    http://www.youtube.com/watch?v=N08nljSSfdo

    http://www.youtube.com/watch?v=GYcozVxm2Qg&mode=related&search=



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 11 Haziran 2007; 17:01:12 >




  • öncelikle herkese iyi günler konuya biraz geç dahil olsamda su anda 2005 model civic es sahibiyim araçta esp mevcut bunun faydalarıında çok bariz görüyorum size sunu soylemek isterim aracın Ls model araçlarda malesef daha düşük kalitede ve daha da ince tabanlı lastik kullanılmış ve buda yol tutuşu etkiliyo kendi aracımda orjinal michelin lastikleri mevcut bildiginiz gibi civiclerin suspansiyonu biraz sert ve yerden yüksekliğide oldukça az bu yüzden aracın yol tutuşu mükemmel olmasada yeterli düzeyde astra ve focus marka araçlarıda kullandım araçlarda çokda bir tutuş farkı göremedim ama civic de bunu tam olarak hissetmemenizin bir sebebide aracın yalıtımının yeterli düzeyde olmaması ve yol sesi ile birleşince içerideki kişileri tedirgin etmesidir herkese iyi günler dilerim
  • Herkese iyi merhaba, 6. jenarasyon civic kullanıcısıyım. Cemsultan kullanıcısı ile bu aracı test ettik cemsultan kullanıcısında Civic Ls vardı bu araca kıyasla 6. jenarasyon daha yola yapışıyor. Fakat Cemsultan kullanıcısı Civic Ls yi satıp yerine Focus 2005 aldı ve aracın yol tutuşunda ki büyük değişimi birebir gözledik bu model focus ta esp yok. fakat civic le girmeye korktuğumuz tüm virajlara focus la hiç tedirginlik duymadan girebiliyorsunuz araç viraj içerisinde sağa sola yalpalanmadan virajı çizgisini bozmadan alabiliyor. civic sağa sola esnediğinden buda amortisör ve motor uyumusuzluğundan kaynaklanıyor bence motor kuvvetli fakat amortisör yumuşak olunca virajlarda ki kabiliyeti bi hayli azalıyor. civiclerin bir dez avanjatıda önden çok çabuk kayabilmesi özellikle viraj dönülürken önden kayma başladımı toparlamak çok zor. focuslarda bu olayı adamlar çözmüşler bunuda yaptığımız testlerde gördük. çözüm yolu olarak araştırmalar sonucunda
    1-kule gergileri (ön 150 ytl arka 200-250 ytl)
    2-3.5 cm yaylar (450 ytl)
    3-eğer çok iyi olsun isterseniz orj. amortisör yerine spor amortisyor taktırabilirsiniz (800-1200 ytl arası)
    4-17" jant ve bunun üzerine 205*40*17 lastik (1500-2100)
    Toplamda ortalama=3600 ytl ile süper viraj alan bir araca ve motorun gücünü iyi yere aktaran bir araca sahip olursunuz.
    Ayrıca 7.jenerasyonlarda arkadaşlar ESP yoktur bilginiz olsun o ESP değildir.




  • arkadaşlar bende 2001 model yeni bora almıştım 2 sene kullandım 205/55/16 lastikler vardı çok iyi firenleri vardı limitlerde arkadan kayma yapiyordu 3 vites hariç diğer vitesler arabanın gidişi berbattı arkada 3 kişi oturamazdı yol sesi iyiydi yakıt çok fazla 2003 model astra aldım 3 yıl kullandım 195/60/15 lastikler vardı yoltutuş boradan kötüydü yolsesi firenler kötü motoru daha hızlı ve ataktı 1 2 3 4 vites çok iyi isçiliktete boradan 2 adım gerideydi onuda satıp 2006 model cıvıc aldım eski kasa arabayı tanıdım çok güzel iç kabin arka çok rahat motor vites fren gaz çok iyi yanlız arabada lastik yoktu 185/70/14 araç kayıyor virazda huzursuz oluyodum ve boş yolda teste çıktım viraja gaza yüklendim direksiyonu kırıp fren yapınca araba çooook sallanıyodu en iisi boraydı bu testlerde arabayı sevdim ama lastikler hiç hoşuma gitmedi ve gittim jant ve lastik aldım araştırdım baktım vs 205/50/16 lastikleri takınca araba yola yapıştı virajlarda dansa başlamıştım bide 5000devirde vites küçültüp gaza yüklenince araba öyle roketliyoduki 1.6 olduğuna inanmak zor ama sakin kullanımda sanki bu araba bir opeli bir borayı yakalayamaz ama hiçte öle deyil bu arabayla emsalleri başa çıkamazdı sonuç olarak tr de hondalar 1.5 cm yükseltilmiş 1.5 cm indirince ve 205/50/16 ları takınca o iyi yol tutan focus gelsin eğer onun aklını almazsam atarım anahtarları arkadaşlar honda çok güzel araba ama yeni kasayı bence saçmalamış o kokpit olmamış arabaları alman laştırdılar japon olayıda bitiyor valla honda cıvıc kullandığım arabalar içinde en iyisi olduğunu söylerim 3 aracıda koysunlar yanyana yola çıkacaksın al hangisini alırsan diye hondaya hemen dalarım bide opel dünyanın arızasını verdi bora arıza 2 3 hepsi ufak ayarlar opel aman aman hayatta param nasip olmaz simdi bu araba 100bin km olunca ne alacaam bilemiyorum accort sanırım en iyisi o bence




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.