Şimdi Ara

2004 Toyota corolla vvt-i çözülemeyen sıkıntı !!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.919
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler 2004 model 1.6 vvt-i terra corolla kullanıcısıyım.Yakın zamanda arabada patlak veren bir sıkıntıyı sizle paylaşıp daha önce başına gelen varsa yardım isteyeceğim.Aracın motoru soğuduktan sonra ilk kullanım anında özellikle vites değişip ilk tahriği verirken gaz tamamen kesiliyor ve araba öne yığılma yapıyor.Ancak bu sıkıntı motor biraz ısındıktan sonra geçiyor.Servisine 900 TL para verdim onlar bile bulamadılar.Bobinlerden kaynaklıdır diyen var vvt-i parçasından kaynaklıdır diyen var.Eğer bu konuda yardım ederseniz çok sevinirim.



  • 06AG75 0 kullanıcısına yanıt
    Gaz kelebeğini ve maf sensörünü temizlettirip kontrol ettirin. Maf sensörü yani oksijen sensörünü yağsız kontak spreyi ile temizletin başka bir şey yapılmasın sadece sprey sıkın. Kelebeğide araçtan söktürerek temizletin, üzerinde sprey vs sıkıp yapmasınlar. Düzelir muhtemelen.
  • Aracı arıza tespit cihazına bağlatınca hiçbir hata kodu çıkmadı.Bu dediğiniz arızanın da kayıtlı çıkmama ihtimali olabilir mi? Buarada cevabınız için teşekkür ederim
  • 06AG75 0 kullanıcısına yanıt
    Olabilir, hatta şöyle diyeyim motor soğukken yapıyorsa kelebekle ilgili olma ihtimali yüksek. Soğutma suyu ısınmaya başlayınca düzeliyor dediğinize göre. Maf sensörü olsaydı büyük ihtimalle arıza kodu çıkardı. Ama kelebekte bir durum varsa çıkma ihtimali düşük. Dediğim gibi bir deneyin bakalım fark oalcak mı, zaten belirli aralıklarla ya yapılması gereken bir işlemdir.
  • Ayrıca ateşleme bobini ve bujilerinde kontrolü ve 40000 km katları şekilde ise bujinin değişmesi gerekir. Serviste orjinali 35 lira civarında bujilerin takımı, ben olsam değiştiririm uğraşmadan.
  • Bujileri 6000 km önce serviste 10000 bakımı sırasında değiştirdim araçta lpg de var kontrole gittiğimde sorunsuz çalıştığını söylediler lpg sisteminin
  • Sorun tamamen LPG kaynaklı. Aracınız LPG de fakir karışımla çalışıyor(p0171 fakir karışım). lambda (oksijen sensörü) verisine göre fakir karışım sinyalı alan toyota beyni , benzin miktarını artış talimatı veriyor( faraza %20 gibi) .ancak lpg beyni bu talımatı algılamıyor. Ancak benzini kontrol eden beyin bu talımatını hafızasına kaydediyor.(LFT diye isimlendiriliyor .açılımı long trip t.... dir.) soğuk motor ilk çalışmada aşırı benzin (%20 fazlası) aldığı için klasık olarak adlandırılan MOTOR BOĞULMA sı oluyor.
    Sonuç; İyi bir LPG ustasında ayar yaptırmak.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    honda accord 2.4 şanzıman sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.