Şimdi Ara

2003 CRV 2.0i vtec Acil yardım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba 2003 model 226binde LPG li 2.0i vtec motora sahip crv aracım var.
    Aracımda kronik hale gelen bir sorun var;
    LPGde soğukken gaz yememe + stop etme. Gaz yememe olayı 2 bin devri gecince yok oluyor fakat 2bin devire gelene kadar aracın kendini sıkar gibi gitmesi sinir edici hale geldi.Rölanti olarak benzinde normal, LPGde hafif düşük 700 seviyelierinde.
    Benzinde aracım gayet normal anormal bişi yok.
    Yaptıklarım;
    LPG ciye gittim zavoli marka beyne sahip olduğumdan zavoliye bakan yere gittim programla baktılar birşey çıkmadı yazılım olarak temiz.Enjektörler sağlam çıktı.
    Mekanikciye gittim Ateşleme ile alakalı bir durum var dedi Bujileri değiştirdim.LPG ayarı bozuk dedi LPGciye gittim normal dedi.En son olarak AKÜN arızalı abi dedi.Elektrikçi ölçtü akü normal çıktı.Sonuç olarak
    Yapmayı planladıklarım;
    Balata spreyi ile boğaz kelebeğini temizletmek (bunu usta hiç istemiyor adaptasyon muhabbeti açtı korktum)
    Sübap ayarı yaptırmak
    LPG beynini değiştirmek
    Siz kullanıcılara ve üstadlara sorum şu seçeneklerim bana mantıklı gelmiyor fakat ustalar herkes birşey söylüyor.Bulunduğum il Dİyarbakır ehil usta olmamakla beraber malzemedede sıkıntı çekiyorum.
    Benim yaşadığım sorunu yaşayan arkadaşım varsa her türlü öneriye açığım.
    Şimdiden teşekkürler.







  • Hocam subap ayarı yaptırmanızda fayda var.Sonrasında lpg ayarı gerekir.

    Diyarbakir benim Memleketim. İyi ustalar var.Denk gelmemişsiniz sanırım. Yetkili serviste tercih edebilirsiniz.

    Aynı araca sahibiz bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG MAP Sensörü arızası olabilir. LPG akışını düzenleyen sensör. Benzinde sorun olmamasının nedeni ondan. Bi ara benim eski araçtada oldu. LPG de tekleme ve kalkışlarda stop etme,map sensörü arızalanmıştı değiştirdik düzeldi.
    Benim araçta aynı araçtı LPG kitide Prins.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eyönetmen -- 19 Ekim 2014; 8:32:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    Hocam subap ayarı yaptırmanızda fayda var.Sonrasında lpg ayarı gerekir.

    Diyarbakir benim Memleketim. İyi ustalar var.Denk gelmemişsiniz sanırım. Yetkili serviste tercih edebilirsiniz.

    Aynı araca sahibiz bu arada.

    cvp için teşekkürler
    Yetkili servise sıcak bakmıyorum ha tefeciler ha onlar.
    Usta konusunda biraz hak verin bana ankara gibi yerden geldik buralara. bakıp anlayan ustaları görünce, burada ihtimaller üzerine konuşan ustaları beğenemedim bi türlü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eyönetmen

    LPG MAP Sensörü arızası olabilir. LPG akışını düzenleyen sensör. Benzinde sorun olmamasının nedeni ondan. Bi ara benim eski araçtada oldu. LPG de tekleme ve kalkışlarda stop etme,map sensörü arızalanmıştı değiştirdik düzeldi.
    Benim araçta aynı araçtı LPG kitide Prins.

    Lpg sistemine full check yaptırdım sıfır arıza olunca kafam karıştı. Ama sizi dinleyip başka yere gidicem özellikle map sensörüne baktırıcam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kRaL_1907 kullanıcısına yanıt
    Forumda zavoli servisi ayka mehmet usta var.

    Brc kökenlidir.Diyarbakir da işyeri.Isterseniz burdan haberleşin bende söyleyebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güvenilir bir ustamıdır
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • caucass kullanıcısına yanıt
    Hayırdır izmirde usta kalmadı mı abi ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bugün mehmet ustaya gittim tanışma fırsatım oldu. Saolsun elindeki işi bıraktı benimle ilgilendi.Enjektörlerin birinin hortumu ezilmiş hemen farketti ve değiştirdi.Güzel de bi gaz ayarı yaptı.Tüm gün kullandım herhangi bir sıkıntı olmadı.Sabah işe giderken yine bakıcam inşallah soğukken aynı şeyleri yapamaya devam etmeyiz.Çok memnun kaldım tavsiye ederim ustamı.
  • kRaL_1907 kullanıcısına yanıt
    Arabaya tüpü ilk siz mi taktırdınız? Ben de eskiden sıralı sistem LPG'li 2003 CRV kullanmıştım. Araba çok güzeldi ama, LPG motoru; benim kullandığım km olarak 100 bin km'nin üzerindeyken bitirmişti. Esasında normali tüpsüz kullanmak ama, maalesef benzin fiyatları..

    Aklıma gelen önerilerim şunlar.
    Boğaz kelebeğini kesinlikle çözücü ile temizletmeyiniz çünkü o bölgedeki contalara zarar verir. Zaten aklı başında olan hiç bir yetkili servis bu işlemi yapmaz. Yetkili servislerde gerektiğinde o parçayı komple değiştirirler (pahalı bir bölüm, 3-4 yıl önce 2500 TL civarındaydı).
    Belli bir süre sonra boğaz kelebeğine yakın bölgedeki oksijen sensörünü değiştirmek. LPG'de kullanılmadığından emin olacağınız çıkma olanı da olabilir. (Bu parça LPG nedeniyle, benzine göre daha kısa sürede bozulabilir. Esasında sensörler içinde en çabuk bozulma ihtimali olan budur)
    LPG kitini takaraken umarım manifoldda açılan delik iyi bir biçimde yapılmıştır.
    Süpap kollarına kaliteli çelik gömlek giydirilmesi.
    Araç bakımının benzinliye göre daha sık yapılması (Yağ değişimi, LPG filtreleri. ....)
    Kesinlikle her 15bin km'de bir süpap ayarı yapılması (bu araçlarda otomatik süpap ayarı özelliği yok). Bunu takiben LPG ayarı ve bu ayarın araç hareket halindeyken de bilgisayara bağlı olarak (laptopun kablosu kolayca aracın içine kadar uzayabilir) olarak tekrar kontrol edilmesi.
    Aracınızı en az bir depo benzin bitirecek biçimde ara sıra sadece benzinde kullanmak.
    2003 CRV'ler deki ivtec motor hala kullanılmakta olan ve üzerinde en çok sensör olan modelidir. Bu nedenle de LPG'de sık sık sorun yaşamanız normaldir. Bir hatırlatma daha piyasa çok bilen ustalarımız ve hatta CRV kullanan ustalarımız var dikkatli olun. Eski model, IES, VTEC tipi CRV motorları ile IVtec motorlar farklı nesil motorlardır. Piayasadaki bir çok usta bunun farkında değil.
    Aracı LPG'li olarak benzinde zorladığınız kadar zorlamayınız. Zorlamanız gerekiyorsa hemen benzine geçiriniz.

    Sonuç olarak bunlar LPG'nin araca vereceği zararı geciktirmek için yukarıdaki önerilerimi dikkate almanızı tavsiye ederim.
    Karda kullandığınız zaman çok sıkıştırıp araç 4x4'e geçince arka diferansiyelden koku gelebilir haberiniz olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-10A157769 -- 23 Ekim 2014; 14:21:14 >




  • araç 220 binde 100 binde LPG takılmış.Beyin Sıfır.215 binde kendim orjinal zavoli taktırdım.
    Boğaz kelebeğini temizlemekten vazgeçtim hiç bır usta yanaşmadı çünkü.
    Oksijem sensörü hiç arıza vermedi 3 ayrı test cihazında bakıldı.
    Yağ değişimi 6 binde bir.
    Mehmet ustam araca baktı enjektör hortumlarının birinin kırık olduğunu farketti değiştirdi.Fakat sıcak iken motor sorun yok soğukken olan sıkıntım hala devam etmekte.Ama boru değişiminden sonra araç sanki biraz rahatladı.eskiden sıkıyordu kendini.
    Mehmet ustanında dediği gibi sanırım sorun enjektörlerde 120bin KM olmuş LPG takılalı ustam 100 bin ömrü var dedi.
    Kanaat geldim sanırım LPG enjektörlerini değişcez.
  • **** = za vo li
  • kRaL_1907 kullanıcısına yanıt
    Sevindim

    Bi tanedir mehmet im. Diyarbakır da daha ne ustalar var. ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kRaL_1907 kullanıcısına yanıt
    Araç soğukken stop ediyorsa ve de başka bir yerde sorun yoksa (yazdığınızdan öyle anlaşılıyor) süpap ayarı yapılmalı derim. Bu motor soğuk iken tekleme ve/veya stop etme olayı LPG'li CRV için tipik bir durumdur. Moralinizi bozmak amaçlı yazmıyorum, sizden önce LPG'li kullanan kişinin araca nasıl baktığını bilmiyorsanız, bundan sonra LPG'nin sıkıntılarına hazırlıklı olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-10A157769 -- 24 Ekim 2014; 8:56:24 >
  • subap ayarı yapmalısınız benzer bir olay benimde başıma geldi subap ayarından sonra çözüldü sorunum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youdiditwellslowly

    Araç soğukken stop ediyorsa ve de başka bir yerde sorun yoksa (yazdığınızdan öyle anlaşılıyor) süpap ayarı yapılmalı derim. Bu motor soğuk iken tekleme ve/veya stop etme olayı LPG'li CRV için tipik bir durumdur. Moralinizi bozmak amaçlı yazmıyorum, sizden önce LPG'li kullanan kişinin araca nasıl baktığını bilmiyorsanız, bundan sonra LPG'nin sıkıntılarına hazırlıklı olun.

    Iki sene 2003 CRV kullandım LPG li olarak bir kere stop etmedi araç. Sadece LPG de map sensörü arızası yaşadım bir kerede ayar sorunu yaşadım. Başkada sorun olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet ustam enjektörleri değişcek bakalım müsait olunca uğrucam.Subap ayarı ihtimal değil daha 15 km önce yapılmış sanırım.
  • eyönetmen E kullanıcısına yanıt
    İki yılda kaç km yaptınız?
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=20684857&p=37#98555732

    Crv konusundan devam edelim başlık kaybolmasin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dogukan21 kullanıcısına yanıt
    Sayın dogukan21 haklı, forumlarda başlıkları dağıtmamak lazım çünkü takip edilmesi zorlaşıyor. Esasında bu başlıkta yaptığımız tarştışmaların 2002-2006 crv başlığı altında yapılmasında yarar var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.