Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (217. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.282
Cevap
68
Favori
708.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar fiat puntonun orjinal hava basınçları aşagıda dır
    bu lastik basınç degerleri üretici tarafından arabaya en iyi yol tutuşu sağlayacak şekilde defalarca denenerek bulunuyor tavsiyelere göre lastilkerinize hava basmayın.

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü


     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunz -- 31 Mayıs 2012; 9:56:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunz

    arkadaşlar fiat puntonun orjinal hava basınçları aşagıda dır
    bu lastik basınç degerleri üretici tarafından arabaya en iyi yol tutuşu sağlayacak şekilde defalarca denenerek bulunuyor tavsiyelere göre lastilkerinize hava basmayın.

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü


     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü


    Bilgilendirme için çok teşekkürler benim 28 psi önceki aracımdan aklımda kalmış.
    Hemen yükselteceğim değerleri teşekkürler ;)




  • teşekkür ederim fikriniz için.en iyisi açıp sormak heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: puntozng67

    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Arkadaşlar dün aracımın dört lastiğini değiştirdim. Barum marka 175 65 14 ebatlarında lastik aldım, toplam 400 tl balans + sibop değişimi ve nitrojen gazı dahil.
    4 jantta da yamukluk çıktı 20*4 = 80 tl de tornacıya verdik.

    Rot ayarını tanıdık olması sebebiyle ücretsiz yapacaklardı ancak aracı kaldırınca gördükki sol ön amortisör patlamış. 2 adet amortisör aldım 105 tl /adet *2 = 220 tl ,iki tane de viraj demiri uç lastiği 10 tl = 230 tl alt takıma verdik. Dedik bu kadar yapmışken yağ ve filtreleri de değiştireyim. Mobil 5-30 tam sentetik yağ 60 tl, filtre kiti opar (mazot-yağ-polen-hava) 40 tl =100 tl periyodik bakım sarf malz. tuttu.

    Bugün aracı tamirciye bırakacağım parçaları değiştirecek. Son durumu yazarım size de.

    Yanlız bir sorum var , viraç uç lastikleri değişiyor ancakviraj demiri lastikleri denen bir parça daha var o ayrı satılmıyormuş, viraj demiriyle beraber satılıyormuş. Daha önce tecrübesi olan varmı ? Teşekkürler.

    aynı dediğin gibi viraj demirinin iç lastikleri komple satılıyor sadece orjinali var ama merak etme onlardan bir sıkınrı yaratmıyor. ama illaki değişmek istersen palio ve doblodan uydurma yapılabilinir daha evvel inceleme yapmıştım. ön amortisörleri çift değişmen doğru seçim ama kuleleride kontrol ettir derim birde salıncakların iç taraftaki büyük burçlarını kontrol ettir. ben onları orjinalinden sağlam olması için megane II kasanınkinden uydurdum ama torna işi çıkıyor sonuç olarak yapılan işleme değer.

    Yeni amortisorlerle 1100 km yol yaptim ancak eskiye nazaran bir fark gormedim yine cukurlarda cat cat diye hissettiriyor yeni araclardaki gibi daha tok bir ses bekliyordum . Acaba takozlari da mi degistirseydim. Usta saglamdi gerek gormedim degirtirmeye dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl


    quote:

    Orijinalden alıntı: puntozng67

    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Arkadaşlar dün aracımın dört lastiğini değiştirdim. Barum marka 175 65 14 ebatlarında lastik aldım, toplam 400 tl balans + sibop değişimi ve nitrojen gazı dahil.
    4 jantta da yamukluk çıktı 20*4 = 80 tl de tornacıya verdik.

    Rot ayarını tanıdık olması sebebiyle ücretsiz yapacaklardı ancak aracı kaldırınca gördükki sol ön amortisör patlamış. 2 adet amortisör aldım 105 tl /adet *2 = 220 tl ,iki tane de viraj demiri uç lastiği 10 tl = 230 tl alt takıma verdik. Dedik bu kadar yapmışken yağ ve filtreleri de değiştireyim. Mobil 5-30 tam sentetik yağ 60 tl, filtre kiti opar (mazot-yağ-polen-hava) 40 tl =100 tl periyodik bakım sarf malz. tuttu.

    Bugün aracı tamirciye bırakacağım parçaları değiştirecek. Son durumu yazarım size de.

    Yanlız bir sorum var , viraç uç lastikleri değişiyor ancakviraj demiri lastikleri denen bir parça daha var o ayrı satılmıyormuş, viraj demiriyle beraber satılıyormuş. Daha önce tecrübesi olan varmı ? Teşekkürler.

    aynı dediğin gibi viraj demirinin iç lastikleri komple satılıyor sadece orjinali var ama merak etme onlardan bir sıkınrı yaratmıyor. ama illaki değişmek istersen palio ve doblodan uydurma yapılabilinir daha evvel inceleme yapmıştım. ön amortisörleri çift değişmen doğru seçim ama kuleleride kontrol ettir derim birde salıncakların iç taraftaki büyük burçlarını kontrol ettir. ben onları orjinalinden sağlam olması için megane II kasanınkinden uydurdum ama torna işi çıkıyor sonuç olarak yapılan işleme değer.

    Yeni amortisorlerle 1100 km yol yaptim ancak eskiye nazaran bir fark gormedim yine cukurlarda cat cat diye hissettiriyor yeni araclardaki gibi daha tok bir ses bekliyordum . Acaba takozlari da mi degistirseydim. Usta saglamdi gerek gormedim degirtirmeye dedi.

    amortisör kuleleri yani sizin tabirinizle takozlar çok ses yapabilir ama çok aşırı şekilde taklama yapmaz sadece hafif tırtıklı yani parke tarzı yollarda tıkırtı yapar. bizim araçlarımızın yapısı gereği yeni araçlara nazaran çukurlardan sert geçişlerde içeriye çok kütleme sesi vermesidir yani yeni amortisör bu soruna çare olmayacaktır. bizim araçlara göre palio ön takım konusunda daha başarılı yani sessiz.
    tavsiyen kulelerin bozuk olup olmadığından iyice emin olun derim. bir kronik sorun ise dreksiyon kutusundaki iki başında yer alan rot kollarına yakın yerlerindeki burçlar sorun çıkarıyor onları kontrol ettirin derim.




  • Arkadaşlar selam, sabah sabah tatsız bir olay geldi başıma, açıköğretim sınavı için okul bahçesine park etmiştim çıkarken araç sıkışıklığından dolayı bir müddet geri geri çıkmak durumunda kaldım, manevra yaparken arkadaki direği göremedim ve olan oldu, sizce bu tampon tamir olurmu acaba? :( kaskoda yok baya bi masraf açıcak başıma galiba

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    Arkadaşlar selam, sabah sabah tatsız bir olay geldi başıma, açıköğretim sınavı için okul bahçesine park etmiştim çıkarken araç sıkışıklığından dolayı bir müddet geri geri çıkmak durumunda kaldım, manevra yaparken arkadaki direği göremedim ve olan oldu, sizce bu tampon tamir olurmu acaba? :( kaskoda yok baya bi masraf açıcak başıma galiba

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü


    Gecmis olsun oncelikle. Hem tampon hemde bagaj kapagi duzeltip boyanacak. Parca degisimine cok gerek yok. Sanayide iyi bir usta bulmanizda fayda var;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    Arkadaşlar selam, sabah sabah tatsız bir olay geldi başıma, açıköğretim sınavı için okul bahçesine park etmiştim çıkarken araç sıkışıklığından dolayı bir müddet geri geri çıkmak durumunda kaldım, manevra yaparken arkadaki direği göremedim ve olan oldu, sizce bu tampon tamir olurmu acaba? :( kaskoda yok baya bi masraf açıcak başıma galiba

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü


    Geçmiş olsun görünmez kaza olmuş.mersinde olsaydın göçükcü mustafa var adam gram boya sürmeden tamir edyor nasıl yaptığınıda kimse bilmiyor arabayı dükkana koyuyor kepenki indiriyor kimsenin içeri girip bakmasına müsade etmiyor istanbuldasın sanırım böyle yerler vardır bilen arkadaşlar yazarsa iyi olur.tahminim 300-400 arası masraf çıkırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tufaannn

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    Arkadaşlar selam, sabah sabah tatsız bir olay geldi başıma, açıköğretim sınavı için okul bahçesine park etmiştim çıkarken araç sıkışıklığından dolayı bir müddet geri geri çıkmak durumunda kaldım, manevra yaparken arkadaki direği göremedim ve olan oldu, sizce bu tampon tamir olurmu acaba? :( kaskoda yok baya bi masraf açıcak başıma galiba

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü


    Geçmiş olsun görünmez kaza olmuş.mersinde olsaydın göçükcü mustafa var adam gram boya sürmeden tamir edyor nasıl yaptığınıda kimse bilmiyor arabayı dükkana koyuyor kepenki indiriyor kimsenin içeri girip bakmasına müsade etmiyor istanbuldasın sanırım böyle yerler vardır bilen arkadaşlar yazarsa iyi olur.tahminim 300-400 arası masraf çıkırır.

    Geçmiş olsun.aynısının tıpkısını ben de yaptım yan aynalara baktım bi şey yoktu dikize bakmadan geri çıktım,kopya gibi kaza yapmışız :( 2500 tl tuttu yetkili serviste kasko vardı Allahtan...Yetkili servisler kasko olunca fiyatı şişirebiliyor dışardan araştır bence...Bagaj kapağı için bi şey diyemem içindeki profil zarar görmüşmü görmemişmi bilemem benim profil yırtılmıştı baya bi değiştirdim o yüzden.ama tamponun değişmesi şart gibi gözüküyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsgrn -- 3 Haziran 2012; 21:01:56 >




  • sağolun arkadaşlar bagaj kapısı için değişim olmaz diye düşünüyorum düzeltilmeyecek gibi değil, ama tampon nasıl olur onu bilmiyorum, internetten araştırdığım kadarıyla tamponuda düzeltiyorlarmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    sağolun arkadaşlar bagaj kapısı için değişim olmaz diye düşünüyorum düzeltilmeyecek gibi değil, ama tampon nasıl olur onu bilmiyorum, internetten araştırdığım kadarıyla tamponuda düzeltiyorlarmış

    ben auto king e de göstermiştim hani belki değişmeden hallolur diye ama bagaj açma kilidinin oraya denk gelen yerdeki kırık var ya, benimkide de tam aynı yerde dikey pozisyonda bir kırık meydana gelmişti ve adamlar burdaki kavisi vermemiz imkansız çok sırıtır deyip yolladılar beni :( ustadan ustaya servisten servise bile farklılık olmuyor değil.Bence çevrendeki tüm olasılıkları değerlendir ama yaptırmadan önce bir park sensörü al yaptırırken taktırırsın ki elli kere sök tak olmasın.park sensörü şart...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsgrn -- 4 Haziran 2012; 9:21:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsgrn

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    sağolun arkadaşlar bagaj kapısı için değişim olmaz diye düşünüyorum düzeltilmeyecek gibi değil, ama tampon nasıl olur onu bilmiyorum, internetten araştırdığım kadarıyla tamponuda düzeltiyorlarmış

    ben auto king e de göstermiştim hani belki değişmeden hallolur diye ama bagaj açma kilidinin oraya denk gelen yerdeki kırık var ya, benimkide de tam aynı yerde dikey pozisyonda bir kırık meydana gelmişti ve adamlar burdaki kavisi vermemiz imkansız çok sırıtır deyip yolladılar beni :( ustadan ustaya servisten servise bile farklılık olmuyor değil.Bence çevrendeki tüm olasılıkları değerlendir ama yaptırmadan önce bir park sensörü al yaptırırken taktırırsın ki elli kere sök tak olmasın.park sensörü şart...

    aynen hep aklımda park sensörü bir tane alıp takıcam artık şart oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsgrn

    quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    sağolun arkadaşlar bagaj kapısı için değişim olmaz diye düşünüyorum düzeltilmeyecek gibi değil, ama tampon nasıl olur onu bilmiyorum, internetten araştırdığım kadarıyla tamponuda düzeltiyorlarmış

    ben auto king e de göstermiştim hani belki değişmeden hallolur diye ama bagaj açma kilidinin oraya denk gelen yerdeki kırık var ya, benimkide de tam aynı yerde dikey pozisyonda bir kırık meydana gelmişti ve adamlar burdaki kavisi vermemiz imkansız çok sırıtır deyip yolladılar beni :( ustadan ustaya servisten servise bile farklılık olmuyor değil.Bence çevrendeki tüm olasılıkları değerlendir ama yaptırmadan önce bir park sensörü al yaptırırken taktırırsın ki elli kere sök tak olmasın.park sensörü şart...

    aynen hep aklımda park sensörü bir tane alıp takıcam artık şart oldu

    maddi durumunuz müsaitse valeo veya bosch alın derim




  • geçmiş olsun çok buyuk bı kaza degıl allaha şükür.

    yalnız ben o göçükçü mustafaya takıldım? alacakaranlık kuşağı gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hot_sauce

    geçmiş olsun çok buyuk bı kaza degıl allaha şükür.

    yalnız ben o göçükçü mustafaya takıldım? alacakaranlık kuşağı gibi.

    hokus pokus mustafa :D
  • arkadaşlar bugun fıat punto 1.4 grande benzınlı gazlı aldım , 2009 model 56 binde kazasız boyasız tertemiz. fiyat olarak 19.750 tl
    benım bır sorum olacak araba 1. ve 2. viteslerde gazda ıken cok nazlı gıdıyor, atik değil. hele birde yol yokus yukarı ise ölüyor gıbı. sizce bu durum neyden kaynaklanıyor olabılır. ne yapmam lazım gaz ayarı falan mı kısıktık yoksa bunların genel huyu boyle mı, karsılastırma olarak aynı zamanda bızım doğan slx tuplu var o daha seri ve atak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsgrn

    quote:

    Orijinalden alıntı: hot_sauce

    geçmiş olsun çok buyuk bı kaza degıl allaha şükür.

    yalnız ben o göçükçü mustafaya takıldım? alacakaranlık kuşağı gibi.

    hokus pokus mustafa :D

    Aynen öyle internette görüntüleri var yaptıktan sonra okus pokus diyor.googleden aratıp bi izleyin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tufaannn

    quote:

    Orijinalden alıntı: hsgrn

    quote:

    Orijinalden alıntı: hot_sauce

    geçmiş olsun çok buyuk bı kaza degıl allaha şükür.

    yalnız ben o göçükçü mustafaya takıldım? alacakaranlık kuşağı gibi.

    hokus pokus mustafa :D

    Aynen öyle internette görüntüleri var yaptıktan sonra okus pokus diyor.googleden aratıp bi izleyin :)

    Ne sallamışım yalnız,cuk tutturmuşum :) Adam hakkaten hokus pokus yapıyor izledim şimdi.
  • Çok geçmiş olsun. Benim aracımında bagaj kapağını ve tamponunu aynı şekilde benden önceki sahibi çarpmış. Değiştirmemiş sadece düzelttirmiş. Fakat bagaj kapağı düzgün boyanmadığı için çok çirkin duruyor. Mutlaka işinin ehli bir ustaya yaptır. Bence 400-500 ü geçmez masrafın.
  • arkadaşlar bu farların sararma olayına cok sınır oluyorum ya.
    http://forum.donanimhaber.com/m_36451894/mpage_1/key_/tm.htm

    bu sayfada adamlar guzel guzel yapmışlar ama cesaret edemıyorum yapabılır mıyım dıye?
    far beyazlatma işlemi yapan ıstanbulda bıldıgınız kımse var mı?
    ya da (nasıl olacaksa) fazla ön sol farı olup da satmak ısteyen var mı?
  • 
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.