Şimdi Ara

2 Yıllık Bölüm Seçimi..! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
75.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clive

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mechaniker

    Uçak Teknolojileride iyi bölüm. Ama teknisyen olarak en son tercih oluyorsunuz şirketler tarafından. Önce Liseler, sonra Üniversteler daha sonra 2 yıllıklar tercih ediliyor.

    Yinede THY Tekniğe kapağı atmak demek hayatını kurtarmak demek.

    THY teknikerleri çok para alıyor ama akp onun da önünü kapadı.Geçen aylarda arkadaşın babası da içinde olduğu baya bir insanı bir günde kapı önüne koydular.Kendi adamlarını aldılar az parayla çalıştırmak için.Tecrübesiz adamlar şu an bu işte çalışıyor.

    O yaşlı dediğin adamlar gidecek MNG'de yada diğer firmalarda 5000$'a iş bulacak. Benim tüm lise arkaşlarım şu anda eğitimlerde, zaten az paraya çalıştırıyor dediğiniz 1850 TL THY teknik teknisyen başlangıç maaşı.

    Emekliliği gelmiş kişilerdir onlar, adam yapısal atölyesinde çalışacak hali yok ama duruyor çünkü 5000 TL civarı para alıyor, emekli olsa kim verecek bu parayı? Gençlerin önünü tıkamaktan başka bişey değil.

    Tecrubesiz diyorsunuz ama yanlarına verebilecekleri çok sayıda orta yaşlı insan var zaten şu anda. Yaşlılarında sayısı azımsanacak gibi değil hala.

    Torpiliniz varsa çok rahat, torpilsizde çok ders çalışarak girebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mechaniker -- 7 Ocak 2011; 11:10:17 >




  • Başka yorumu olan varmı arkadaşlar ?
  • Uçak teknojisi bölümüne girme. Yok THY 1850 TL maaş veriyor gibi bir sürü açıklama gelebilir. Ama eğer havacılıkla ilgin yoksa bu bölümü okuma bu bölümün artılarını ve eksilerini bildiğim kadarıyla yazıyorum:
    ARTILARI:
    1.Çok saygın ve elit bir meslek sana bir örnek vereyim. Bu bölümden mezun olunca Uçak Bakım (Gövde-Motor) Teknisyeni unvanını alıyorsun. Bir teknisyen bir uçağa bakım yaparken içeri pilot vb elemanlar girmez. Sen gidersin şu şu parçalar değiştirilecek diyeceksin adamın başka seçeneği olmuyor zaten 2. ise 60 bin dolarlık parçaları değiştiriyorsun ve bazı parçaların 6 ay gibi sürede teslim ediliyor. Yani tamamen manevi olarak kazancın var. Maddi olarak çok para kazanamıyorsun.
    EKSİLERİ:
    1.5000 TL demiş arkadaş kazandıkları para hikaye 1850 TL + en fazla dil tazminatı alırsın 100 TL civarında para alırsın. 2. olarak en fazla baş teknisyen olabilirsin (80 Teknisyene bir baş teknisyen düşüyor yani seni baş teknisyen olma ihtimalin yüzde 1 ihtimalden az) 3. olarak ingilizceyi zaten biliyor olman lazım ve uçak bakım teknisyenleri vardiyalı olarak çalışıyorlar. 4.Türkiye'de sandece THY ve MNG Kargoda çalışabilirsin. Yurt dışında çalışmayı unut derim.

    Eğer benden bölüm seçme hakkında tavsiye istersen eskiden insanlar maaş iyi olan veya sevdikleri işleri seçiyordu. Şimdi bunlara torpil durumuda eklendi insanlar torpille işe alındıkları için hangi sektörde tanıdıkları varsa o sektöre yöneliyor.




  • beyler bende lisenin başından beri karar verdiğim meslek havacılık 4 senelik olmassa bende istanbul üniversitesi uçak teknolojisini seçmeyi düşünüyorum sizce hangi bölümü seçiyim 2 senelik teknik lisede okuyorum son sınıfım diploma puanım tahmini 70-75 arası birşey gelcek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    Uçak teknojisi bölümüne girme. Yok THY 1850 TL maaş veriyor gibi bir sürü açıklama gelebilir. Ama eğer havacılıkla ilgin yoksa bu bölümü okuma bu bölümün artılarını ve eksilerini bildiğim kadarıyla yazıyorum:
    ARTILARI:
    1.Çok saygın ve elit bir meslek sana bir örnek vereyim. Bu bölümden mezun olunca Uçak Bakım (Gövde-Motor) Teknisyeni unvanını alıyorsun. Bir teknisyen bir uçağa bakım yaparken içeri pilot vb elemanlar girmez. Sen gidersin şu şu parçalar değiştirilecek diyeceksin adamın başka seçeneği olmuyor zaten 2. ise 60 bin dolarlık parçaları değiştiriyorsun ve bazı parçaların 6 ay gibi sürede teslim ediliyor. Yani tamamen manevi olarak kazancın var. Maddi olarak çok para kazanamıyorsun.
    EKSİLERİ:
    1.5000 TL demiş arkadaş kazandıkları para hikaye 1850 TL + en fazla dil tazminatı alırsın 100 TL civarında para alırsın. 2. olarak en fazla baş teknisyen olabilirsin (80 Teknisyene bir baş teknisyen düşüyor yani seni baş teknisyen olma ihtimalin yüzde 1 ihtimalden az) 3. olarak ingilizceyi zaten biliyor olman lazım ve uçak bakım teknisyenleri vardiyalı olarak çalışıyorlar. 4.Türkiye'de sandece THY ve MNG Kargoda çalışabilirsin. Yurt dışında çalışmayı unut derim.

    Eğer benden bölüm seçme hakkında tavsiye istersen eskiden insanlar maaş iyi olan veya sevdikleri işleri seçiyordu. Şimdi bunlara torpil durumuda eklendi insanlar torpille işe alındıkları için hangi sektörde tanıdıkları varsa o sektöre yöneliyor.


    Teşekkürler bilgilerin için..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OsmanlıHanedanı

    beyler bende lisenin başından beri karar verdiğim meslek havacılık 4 senelik olmassa bende istanbul üniversitesi uçak teknolojisini seçmeyi düşünüyorum sizce hangi bölümü seçiyim 2 senelik teknik lisede okuyorum son sınıfım diploma puanım tahmini 70-75 arası birşey gelcek.


    Kardeşim bak ben konunun başında bazı bölümleri yazdım. Bu bölümleri uzun araştırmalarım sonucunda yazdım. Ben bunlardan birini seçeceğim sanada tavsiyem bunlardan birisi. Ama ilk tercihin sevdiğin bir meslek olmalı. ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray
    Uçak teknojisi bölümüne girme. Yok THY 1850 TL maaş veriyor gibi bir sürü açıklama gelebilir. Ama eğer havacılıkla ilgin yoksa bu bölümü okuma bu bölümün artılarını ve eksilerini bildiğim kadarıyla yazıyorum:
    ARTILARI:
    1.Çok saygın ve elit bir meslek sana bir örnek vereyim. Bu bölümden mezun olunca Uçak Bakım (Gövde-Motor) Teknisyeni unvanını alıyorsun. Bir teknisyen bir uçağa bakım yaparken içeri pilot vb elemanlar girmez. Sen gidersin şu şu parçalar değiştirilecek diyeceksin adamın başka seçeneği olmuyor zaten 2. ise 60 bin dolarlık parçaları değiştiriyorsun ve bazı parçaların 6 ay gibi sürede teslim ediliyor. Yani tamamen manevi olarak kazancın var. Maddi olarak çok para kazanamıyorsun.
    EKSİLERİ:
    1.5000 TL demiş arkadaş kazandıkları para hikaye 1850 TL + en fazla dil tazminatı alırsın 100 TL civarında para alırsın. 2. olarak en fazla baş teknisyen olabilirsin (80 Teknisyene bir baş teknisyen düşüyor yani seni baş teknisyen olma ihtimalin yüzde 1 ihtimalden az) 3. olarak ingilizceyi zaten biliyor olman lazım ve uçak bakım teknisyenleri vardiyalı olarak çalışıyorlar. 4.Türkiye'de sandece THY ve MNG Kargoda çalışabilirsin. Yurt dışında çalışmayı unut derim.

    Eğer benden bölüm seçme hakkında tavsiye istersen eskiden insanlar maaş iyi olan veya sevdikleri işleri seçiyordu. Şimdi bunlara torpil durumuda eklendi insanlar torpille işe alındıkları için hangi sektörde tanıdıkları varsa o sektöre yöneliyor.

    Türkiyede çalışabiliecek birçok firma var. THY teknik karşıda yeni hangar yapıyor (HABOM) 3000 Teknisyen alacak, MNG Teknik THY Tekniğin şu anki hangarına geçiyor. 5 yılda 3000 kişi istihdam edilecek. Onur Air MNG'nin şu anki hangarına geçecek orasıda 500-1000 kişi istihdam edecek.

    Piyasa şu önümüzdeki 3 yıl için çok aç olacak, ondan sonra ise doyuma ulaşacak.

    Dil tazminatı 500 Tl gibi bir para THY bünyesinde, birçok kişiyi gördüm şahsen 100 üzerinden 99 alman gerekiyor desinler yine çalışırım diyordu. Araba alıp dil tazminatı ile taksit ödeyen gördüm ben.

    Başteknisyen olursunuz sonrada Üniverste Mezunu isen Varidya şefi olabilirsiniz. Başteknisyen 4000 TL maaş alırken şef 5500 TL civarı maaş alıyor. He Başteknisyenle aynı yılda işe başlayan adamlarda 3850 TL maaş alıyor. THY'de 3 ayda bir ikramiye alındığını unutmayalım.

    Türkiyede mühendisler bile bu paraya iş bulamazken bence kaçırılmaması gereken fırsat.

    Vicdani kısmı ise biraz muallak. Okulda çok ince çalışıldığına dair şeyler okurken, pratikte yapısal atölyelerinde okadar ince çalışılmıyor. yada Hidrolik atelyelerinde pompa 2-3 PSI limitin üstünde diye yeniden sökülüp sorun aranmıyor.

    Bu arada Bağcılar ATL Uçak Bakım(Gövde motor) mezunuyum ben.




  • sizce ben Uçak teknolojisi bölümünü kazanabilirmiyim teknik lisede okuyorum diploma puanım 70-75 arası gelir.
  • @Mechaniker
    Şuanda çalışıyormusunuz. Söylediğiniz maaşlar etraftan duyduklarınız mı? Yoksa yakın arkadaşlarınızdan veya kendi bilgileriniz mi? Forumdan bir arkadaş kendisi gidip bizzat konuşmuş ve benim ondan duyduklarım. Sizin söyledikleriniz doğru olsa bile ben torpil işlediğini rahatlıkla söyleye bilirim. Kendim şahit oldum. 2 yıllık makina okuyan bile uçak teknisyeni olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    @Mechaniker
    Şuanda çalışıyormusunuz. Söylediğiniz maaşlar etraftan duyduklarınız mı? Yoksa yakın arkadaşlarınızdan veya kendi bilgileriniz mi? Forumdan bir arkadaş kendisi gidip bizzat konuşmuş ve benim ondan duyduklarım. Sizin söyledikleriniz doğru olsa bile ben torpil işlediğini rahatlıkla söyleye bilirim. Kendim şahit oldum. 2 yıllık makina okuyan bile uçak teknisyeni olabiliyor.


    Olabilir, arka atölyelerin uçak teknisyenliği ile alakası yokki. Pompayı yada APU'yu söküyorsun ve daha çok makine mezunu çalışıyor orada zaten. Zaten uçak teknisyeni olanlar arka atölyeden çok ön atölyeyi seviyorlar, çünkü uçak teknisyeni olduklarını hissediyorlar. Mesela Avyonik atölyesindede sırf masalarda beyaz önlüklerle çalışan teknisyenler var. Görsen elektronik şirketi sanırsın ama onlarda uçak teknisyeni ancak elektronik bölümlerinden mezun adamlar. Zaten iş ilanlarında genel olarak birçok meslek lisesi çeşidi yazılır, ihtiyaca göre en iyilerinden alınır. Uçak bölümünden mezun olanlar genelde ön "ön atolye" adı verilen Yapısal ve Kabin İçi atölyelerde çalışıyor.

    Ben 1 yıl staj ayaptım THY Teknikte ve tüm sınıf arkadaşlarım şu anda piyasaya dağılmış durumdalar. Kendi bilgilerim ve onlardan aldığım güncel bilgilerle böyle emin konuşuyorum. Mesela maaşları bordroları dağıttığımdan biliyorum yada Dil tazminatı konusunu direk Bilmemne müdürü ile başteknisyenin servisteki konuşmalarından biliyorum.

    Torpil işlemiyor demek ütopik olur, ama çok bilgili adamlarıda mülakatta direk anlıyorlar ve torpilsiz alıyorlar. Orta sıralardaki kişiler için torpil belirleyici olan şey.




  • bu bölümlere düz liselerden mezunlar girebiliyormu?
  • arkadaşlar bir şey sormak istiyorum .Acaba 2 yıllıkla 4 yıllık üniversite arsındaki fark nedir? cevaplarınız için teşekkürler.(başka konuya geçiş yapmak gibi olmasın forumda böyle bir konu varsa beni oraya yönlendiriniz)
  • quote:

    bu bölümlere düz liselerden mezunlar girebiliyormu?

    Bu bölüme rağbet nasıl çok tercih ediliyor mu? Meslek liselerinden düz liselere sıra gelir mi? Birde bazı arkadaşlar sadece Anadolu ve Erciyes Üniversitesinin diplomasının kaile alındığını söylüyorlar. Kapadokya MYO nasıldır acaba (İmkanları vs).
  • Kendine göre çok güzel bölümler tespit etmişsin , forumdakilerin hala yüzde 99 u bunun farkında değil.
    sağlık ile diğer seçtiğin bölümler , çok uygun.zaten Mekatronik, Uçak Teknolojisi yüksekokullar tercihlerinde sağlıktan sonra seçilecek bölümler.
    ama her zaman sağlık birinci , yüksekokul seçimlerinde....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bodyguard_26 -- 8 Ocak 2011; 22:21:03 >
  • Uçak teknolojisini genelde bizim okul (Bağcılar ATL ve diğer ATL'ler kapatıyor.) Hatta bir arkadaş Kapadokya MYO'ya geçmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lodger

    bu bölümlere düz liselerden mezunlar girebiliyormu?


    Evet düz lise çıkışlılar girebiliyor..


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lodger

    arkadaşlar bir şey sormak istiyorum .Acaba 2 yıllıkla 4 yıllık üniversite arsındaki fark nedir? cevaplarınız için teşekkürler.(başka konuya geçiş yapmak gibi olmasın forumda böyle bir konu varsa beni oraya yönlendiriniz)


    Senin bu mesajını görünce, senin için arama yaptım ve karşıma direk çıktı. Buyur burdan takip et..http://forum.donanimhaber.com/m_26358854/tm.htm

    Not: Ama şunuda belirteyim herkes benim gibi hoşgörülü olmaz. Benim gibi arama yapsaydın hemen bulurdun. Kusura bakma sitem değil, bilgin olsun diye söyledim. Selametle..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mirac1e


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lodger

    bu bölümlere düz liselerden mezunlar girebiliyormu?


    Evet düz lise çıkışlılar girebiliyor..



    Eğer teknik-meslek liselilerden yer kalırsa.

    Böyle değilmi?
  • Evet Mechaniker aynen dediğin gibi yer kalırsa :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bodyguard_26

    Kendine göre çok güzel bölümler tespit etmişsin , forumdakilerin hala yüzde 99 u bunun farkında değil.
    sağlık ile diğer seçtiğin bölümler , çok uygun.zaten Mekatronik, Uçak Teknolojisi yüksekokullar tercihlerinde sağlıktan sonra seçilecek bölümler.
    ama her zaman sağlık birinci , yüksekokul seçimlerinde....



    Teşekkürler usta bilgilerin için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mirac1e


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lodger

    bu bölümlere düz liselerden mezunlar girebiliyormu?


    Evet düz lise çıkışlılar girebiliyor..


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lodger

    arkadaşlar bir şey sormak istiyorum .Acaba 2 yıllıkla 4 yıllık üniversite arsındaki fark nedir? cevaplarınız için teşekkürler.(başka konuya geçiş yapmak gibi olmasın forumda böyle bir konu varsa beni oraya yönlendiriniz)


    Senin bu mesajını görünce, senin için arama yaptım ve karşıma direk çıktı. Buyur burdan takip et..http://forum.donanimhaber.com/m_26358854/tm.htm

    Not: Ama şunuda belirteyim herkes benim gibi hoşgörülü olmaz. Benim gibi arama yapsaydın hemen bulurdun. Kusura bakma sitem değil, bilgin olsun diye söyledim. Selametle..


    Haklısınız benim hatam.Asıl siz kusura bakmayın.Teşekkürler...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.