Şimdi Ara

2. el motosikletlerde sorunsuz olması için kaç km tercih edilmeli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
11.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba kazasız ve düzenli bakım yapılmış çin malı olmayan tayvan kore japon avrupalı vb modellerden. şöyle anlatayım mesela bir araba 100 bin km sonra sıkıntılar çıkartmaya başlar. kafan rahat olsun istiyosan 80 bin kmye kadar alırsın peki bu çin malı olmayan bir motosiklet için kaç kmdir? mesela 10 bin km ye kadar tabi ki 0 sıkıntı binersin. öyle kronik sorunu veya üretim hatalı değilse.. ama daha fazla olması lazım motordan anlayan sektörde uzun yıllardır olan kişiler bu konuda ne düşünüyor? mesela 20 bin kmdeki motor temizse alınır mı? veya 30 bin veya 40 bin? scooter ve vitesli olarak ayrım yapılıyorsa onu da tartışalım..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2. El Motosikletlerde Sorunsuz Kullanım İçin İdeal Kilometre

    1. el bir motosiklet satın alırken, sorunsuz bir sürüş deneyimi için ideal kilometre aralığını belirlemek önemlidir. Motosiklet motorlarının ömrü, bakıma ve kullanım koşullarına bağlı olarak değişse de, genellikle aşağıdaki kilometre aralıkları dikkate alınabilir:

    2. 50 cc motor ömrü: 20.000 - 30.000 km

    3. Scooter motor ömrü: 30.000 - 50.000 km
    4. Motosiklet motor ömrü: 50.000 - 100.000 km

    Bu aralıklar genel ortalamalardır ve bireysel motosikletlerin durumu, kullanım şekli ve bakım geçmişine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    Önerilen Kilometre Aralıkları:

    • Sorunsuz Kullanım: 20.000 - 50.000 km
    • Daha Uzun Ömür: 50.000 - 75.000 km
    • Dikkatli Olunması Gereken: 75.000 km ve üzeri

    Yüksek kilometreli motosikletler hala sorunsuz bir şekilde kullanılabilir, ancak daha sık bakım ve onarıma ihtiyaç duyma olasılıkları daha yüksektir. Çin malı motorların ömrü ise diğer üreticilere kıyasla daha kısa olabilir.

    Motosiklet satın almadan önce, aşağıdakileri göz önünde bulundurmalısın:

    • Motosikletin kullanım geçmişi
    • Bakım kayıtları
    • Genel durumu
    • Test sürüşü

    İdeal kilometre aralığında bir motosiklet seçmek, sorunsuz bir sürüş deneyimi ve uzun vadeli tasarruf sağlamaya yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu iş arabadaki gibi olmuyor , Motor racingdir 1000lik alettir bunda km önemlidir , bu motorlar öyle alayım fıtı fıtı gideyim diye alınmıyor yüksek devir çevirtip har har gidersen 30binden sonra motor kendini bırakmaya başlar. Ama bi Enduro öyle değil bi süper tenereye adam biner dünyayı dolaşır bunlar 100bin km de olsa expertiz yaptırır alırsın. Ortalama cc olan 200-250 liklere bakarsak Yamaha , honda , ktm ler 50 binden sonra yavaş satılır , Bajaj 20-30 binden sonra yavaş satılır , çinlilere hiç girme yetkili servisleri bisikletçi. Ha iyi bi ustam var , parçayıda aliexpressden beklerim dersen çinlide paşa paşa kullanılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu sorunun yanıtı zor benim motor 76 bin kmde. hala canavar gibi. 400bin kmlik 70 model vespayla dünya turu atan adamlar var.

    trde millet ne kullanmayı ne de bakım yapmayı bilmiyor ortalık araba motosiklet çöplüğü.

    arabada da 100 bin km birşey değildir. günümüzde ortalama motor ömürleri 800-1 milyon kmdir. hyundai accent bile o kadar gider.

    önemli olan:
    1- yüksek devirle kullanılmamalı
    2- makine ne olursa olsun, araba motor, traktör, yatmamalı. işleyen demir ışıldar. yatan bir araç çalıştırılacaksa mutlaka ve mutlaka yağ değişimleri ivedilikle yapılamalı. vs vs

    ha çin malları için birşey diyemem düşük kalite çelik kullanmıştır motor 50bin kmde bitiyordur o ayrı. hacim düştükçe motorun dayanımı bir miktar düşer. ne kadar büyük hacim o kadar ömürdür genel yaklaşım olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thythy -- 24 Aralık 2017; 20:26:4 >
  • Kilometre alacağın motora göre değişir. Yukarıda arkadaşın dediği gibi SS için 30bin yüksek bir kilometreyken, enduro için hava su gibi günlük bir şeydir. Babamın altında Kanuni Windy S 150 var 50-60bin km arası bir şeydi en son. Motorda tık yok. Motorun tarzı, kullanım şekli, sürücüsü her şeyi değiştirir.
  • 78.000 de tanıdıktan honda titan aldım. motor zaten taş ama aldığım adam çok güzel kullanmış. şu an 90.000 de ve 88. kusur bindeyken ilk defa debriaj balatasını değiştirdim. bide arka teker takozunu değiştirmiştim. motorunda hiç sıkıntı yok. bakım ve kullanım tarzı önemli. satmak istemiyorum bakalım kaç bin kmler yapacak daha

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar motorsiklette , 20-30 50 bin ve üstü kmlerin çok sayılmasının sebepleri ,bir motorsikletin araba gibi ağır bakımları vardır , almadan bilemezsin , akaryakıt ve vergilerle birlikte parçalar pahalandığı için , eski aldığınız bir motorda , teker , balata ,debriyaj balatası , zincir dişli seti , bazı motorlarda fren kaliperlerinde eskime yada tamir görme vb durumlar yaşanır. motordan nasıl bir masraf çıkacağını bilemezsiniz japonda olsa , bunlar artık ufak şeyler değil orta ve yüksek cc de , epey masraflı şeyler. o yüzden cc düşürüp az km temiz bişey almak kafası rahat olmak daha önemli, alacağınız 10 yaşındaki güçlü bir motor genel anlamda yüksek bir oranda cebinizi üzecektir birazda şans demek imkansız :D motorların mesele çoğunda artık 25 binde bazılarında daha üst kmlerde egzantrik zinciri değiştirmek zorunlu servislerde , garanti kapsamı için , bizde nerdeee D: ölünce yenisi takılır ,motor öldükten sonra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozzzy222 -- 30 Mart 2018; 20:14:31 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2009 model bir cub sahibiyim. (CUP tabiri yanlıştır, doğrusu CUB) Mondial, 100 cc ve motor 24000 km'de, halen saat gibi çalışıyor. Ama! 1000 km'de bir yağ değiştiririm ve castrol kullanırım.

    Eski sahibi sürekli yüksek devirde kullanmadıysa, yağ değişimleri zamanında olduysa, motor bakımları düzenli yapıldıysa her motor her km'de çalışır. 150000 km'de cub gördüm!

    Dip not: Mondial eski dandik mondial değil, yedek parçaları da ucuz nispeten, karbüratör 80 lira mesela



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi robotica -- 30 Mart 2018; 21:44:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: robotica

    2009 model bir cub sahibiyim. (CUP tabiri yanlıştır, doğrusu CUB) Mondial, 100 cc ve motor 24000 km'de, halen saat gibi çalışıyor. Ama! 1000 km'de bir yağ değiştiririm ve castrol kullanırım.

    Eski sahibi sürekli yüksek devirde kullanmadıysa, yağ değişimleri zamanında olduysa, motor bakımları düzenli yapıldıysa her motor her km'de çalışır. 150000 km'de cub gördüm!

    Dip not: Mondial eski dandik mondial değil, yedek parçaları da ucuz nispeten, karbüratör 80 lira mesela

    O aletten bende de var. Onun motoru bitse ne olur ki? Silindir, kapak falan kaç para? Parçası diğer motorlara göre bedava. Karbüratör zamlanmış 60 liraydı.
  • Vanished Man V kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle, kullanması acayip zevkli bir alet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.