Şimdi Ara

2.el aracı kontrol ederken aracın nelerine bakılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2.el aracı kontrol ederken aracın nelerine bakılır?

    2.el arac bakmaya gidecegiz aracin neyine dikkat etmeliyiz bilinenlerin disinda nelere dikkat edilmeli direksiyon simidi, dosemeler, boya , kilometre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Up cumartesi arac bakmaya gidecegiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanınızda mutlaka bir usta ile gidin. Eğer bu imkanınız yoksa servise götürün aracı ve oradaki ustalara gösterin.
  • yanınızda fener götürün ,
    aracın kaputunu açtığınızda kaputun içine bakmanıza yarar ,şayet değişmiş ise kaputun içi siyah olur.
    ayrıca alt takıma bakmanızada yarar,
    döşeme altlarına torpidonun içine vs bakmanıza yarar.
  • aracı çok modelli bir araç değilse servise falan götürmeyin hem çok paranızı alırlar. hemde bişeyden çakmazlar.
    bir kaportacı tanıdığım kendi aldığı aracı komple kaput sol-sağ çamurluk değiştirdi. satacağı zaman alacak adam hemen servise götürdü servisin verdiği expertiz raporunda araçta değişen yok denildi
    işte ülkemizdeki yetkili servislerin kalitesi
    aracın şase numarasını 5664'e gönderip hasar sorgusu yapın. aracın lastiklerine bakın hangi yıl üretim tarihi diye. direksiyon vitese bakın eskimiş mi diye kilometre hakkında orjinal olup olmadığını gösterir. motoru bir ustaya gösterin sizin anlayabileceğinizi sanmıyorum. kaportayı da kaportacıya gösterin değişen yok diyorsa iyi de bir ustaysa dediği doğrudur. siz yine de tüm camların seri numarasını karşılaştırın oradan kapılarda bagaj kapağında değişen olup olmadığını anlayabilirsiniz.
    tüplü ise ruhsata işli mi diye kontrol edin.
    araç muayenesine en az 1 yıl olan arabayı alın. sonra muayenede başka masraflar çıkabilir. araçta sorun varsa siz farketmezsiniz ama muayenede ilginç eksiklikler çıkarabiliyorlar.
    akü yeni mi sorun. malum 150-200 lira maaliyeti var.
    binip test sürüşü yapın frenler cıyık cıyık ediyor mu frenler tutuyor mu bakın. sorun varsa masraf çıkacaktır.
    şimdilik aklıma gelenler bunlar.




  • MOVISTAR kullanıcısına yanıt
    Aracın sahibine öncelikle bir dikkat edin.
  • Motorun üstten egzantrikli ise yağ çubuğu, alttan egzantrik ise üstten, yağ atma, üfleme v.b yapıp yapmadığı;
    Rölantiyi oturtabilip oturtamadığı, sağlıklı ve saat gibi kusursuz çalışıp çalışmadığı;
    Gaz tepkileri ve çekişi muhakkak kontrol edilmeli.
    Araca binin, önce bir tarafını sonra diğer tarafını duvara verip camları açıp sürün. Olmaması gereken sesleri duymanın en güzel yoludur.
    Lastik aşınmalarına bakın. Düzensiz aşınma iyi değildir.
    Kaporta için birbirinden habersiz iki kaportacıya gösterin. Söyledikleri uyuşuyorsa doğrudur. Aynı şeyi motor için de yapabilirsiniz.
    Aracın bütün elektrik aksamının çalıştığını kontrol edin. Ben etmedim, pişmanım.

    Aynı aracı kullanan ya da daha önce kullanıp satmış bir tanıdığınız varsa, arabayı ona sürdürün. Motorun sesini, çekişini, amortisörlerin çalışmasını, şanzımanını ve aklınıza gelmeyecek pek çok şeyi ezbere bildiği için en ufak tuhaflığı fark edecektir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kapıyı açıp kapayıp lastikleri tekmelemeyin. Araçtan anlamadığınız belli olmasın
  • Bu iş için kendi hazırladığım bir döküman var inceleyebilirsiniz.

    https://www.dropbox.com/s/lgg3uhm0e6n8ybd/OtoEkspertiz.docx?dl=0
  • Hocam bakmakla görmek arasında büyük bir fark var. Nerelerine bakılacağını öğrensen bile tecrüben yoksa sıkıntısını anlayamazsın. En iyisi aracı bir ekspertiz firmasına götürmek.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.