Şimdi Ara

1997 model e38 750il ??? nedir ne değildir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
1
Favori
1.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero

    ne kullanıyonuz acep

    Astra GTC 1.6 Turbo (180)

    Astra F GSİ SFİ 2.0 (164) (tekrar)

    Motor bazında ufak olsun diye bir sorunum yok,kafama uyarsa gülü seven dikenine katlanır şeklinde alırım aracı.Zevkler ve renkler tabi ki tartışılmaz ve kimsenin malını kötülemek gibi maksadım da yok, genelleme yaptığınız için dedim.

    Bu arada şahsıma ait olmayan ama kullandığım 5.35d ve 2.3 AMG Mercedes te var.

    Malum şartlardan dolayı insanlar ufak motora yöneliyor, yoksa kim istemez v6 v8.

    Amacım tartışma değil yanlış anlaşılmasın, öylesine takılmıştım sadece.


    Bütçem yetse piyasada 2.0 ve üzeri tonla alınacak araç var.Ama yetmiyor




  • est. sadece sordum. Niyetlendim hatta kafayı kırdım bir ara şöyle 3500cc ve üzeri araçlara ama işin içinden çıkamadım. Temizi sağlamı az km olanı galeriden olmayanı filan derken limitler 160.000 TL lere çıkmış. o yüzden hemen vazgeçtim.
  • İki araç soruyorum/karşılaştırıyorum biri v8 öteki v12,

    5 satır aşağıya inince muhabbet "V6 iyidir, 2000 turbo güzeldir"e dönüyor :)
    TR forumlarını seviyorum.

    Burası sohbet yeri ama bilgi edinmek için çok uygun değil anladım :) Herkese teşekkürler, bimmer forumlarına bakayım neler bulacağım.
  • günceldir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero

    Burada 1600 cc uzeri kullanan bulamazsin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektronik arızalara hazırlayın kendinizi ayrıca agresif kullanışta V12 motor bir depo benzini nasıl emer düşünemiyorum. Bunun yanında stage 2 cupralar, gtiler 4 silindir ile delik deşik eder. Yani ihtişamlı motoru sadece benzin içip durur

    Bu araçla ilgili hiç bir fabrika verisine bakmayın. Metal yorgunluğunu, motor yorgunluğu vs. Hele de hor kullanılmış ise V12 diye alırsın düzgün kullanılmış V8'den daha kötü hissettirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye de o kadar büyük motorlu arabaya bakmak büyük cesaret. En ufak arıza da cebinizden binlerce liranın çıkacağını hesaplayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha onceden e39 kullandıgınız için işin kabataslak anlatayım 99 model 175.000 lpgsiz 2. sahibi oldugum e38 kasa740i aracım var aracı alırken tam 12 tane araca baktım piyasadaki araçlar çok kötü durumda aslında e38 kasada 2 tarz araba var ya çok iyi ya çok kötü durumda iyileri ilk sahiplerinde kötüler zaten dökülmüş durumda genel olarak m62tu motor almaya bakarsanız daha iyi olur yakıt tüketimi uzun yolda 10 11 lt arası sehir içi 14 17 lt arası yakıyorum e39dan fark olarak daha konforlu direksiyonu daha yumuşak daha sessiz iç malzemesi daha kaliteli yaşının vermiş oldugu trim sesleri daha az e39'da trafikde kaldıgınızda sanzıman içeriye sıcaklık verir e38de altı yalıtımlı oldugu için ısı yok bunları kıyasladım çünkü 96 model e39 528i kullandım 7 sene alırken en onemli kriter motoru olsun diğerleri yapılıyor bir şekilde zaten düzgün araba kaputu açınca belli ediyor yağ kaçakları vs ile şu anda pek düzgün e38 yok malum sitede ama istanbul dışı kolay kolay alınmaz bakım maaliyetlerine gelirsek 7.5 lt yag alıyor 8 tane buji on takımı inanılmaz sağlam aracımın on salıncaklarını yeni değiştirdim üst alt olmak üzere orjinal bmw logolu 1000 tlye tercih sizin gündelik binecekseniz e39 daha mantıklı ama alayım bir e38 keyif yapıcam her zaman binmem derseniz tamamiyle biçilmiş kaftan o paraya yeryüzünde daha konfforlu bir araç yok kronik herhangi bir sorun yaşamadım ama bu araçlarda hararet yaptıran çok var bakımsızlıktan çünkü araç çok sıcak çalışıyor özellikle lpg ile motor dahada sıcak oluyor termik termostat gergi devirdaim bunları alınca değiştirmek gerekli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayoz

    daha onceden e39 kullandıgınız için işin kabataslak anlatayım 99 model 175.000 lpgsiz 2. sahibi oldugum e38 kasa740i aracım var aracı alırken tam 12 tane araca baktım piyasadaki araçlar çok kötü durumda aslında e38 kasada 2 tarz araba var ya çok iyi ya çok kötü durumda iyileri ilk sahiplerinde kötüler zaten dökülmüş durumda genel olarak m62tu motor almaya bakarsanız daha iyi olur yakıt tüketimi uzun yolda 10 11 lt arası sehir içi 14 17 lt arası yakıyorum e39dan fark olarak daha konforlu direksiyonu daha yumuşak daha sessiz iç malzemesi daha kaliteli yaşının vermiş oldugu trim sesleri daha az e39'da trafikde kaldıgınızda sanzıman içeriye sıcaklık verir e38de altı yalıtımlı oldugu için ısı yok bunları kıyasladım çünkü 96 model e39 528i kullandım 7 sene alırken en onemli kriter motoru olsun diğerleri yapılıyor bir şekilde zaten düzgün araba kaputu açınca belli ediyor yağ kaçakları vs ile şu anda pek düzgün e38 yok malum sitede ama istanbul dışı kolay kolay alınmaz bakım maaliyetlerine gelirsek 7.5 lt yag alıyor 8 tane buji on takımı inanılmaz sağlam aracımın on salıncaklarını yeni değiştirdim üst alt olmak üzere orjinal bmw logolu 1000 tlye tercih sizin gündelik binecekseniz e39 daha mantıklı ama alayım bir e38 keyif yapıcam her zaman binmem derseniz tamamiyle biçilmiş kaftan o paraya yeryüzünde daha konfforlu bir araç yok kronik herhangi bir sorun yaşamadım ama bu araçlarda hararet yaptıran çok var bakımsızlıktan çünkü araç çok sıcak çalışıyor özellikle lpg ile motor dahada sıcak oluyor termik termostat gergi devirdaim bunları alınca değiştirmek gerekli

    sağolasın kardeşim, kullanıcı yorumu çok önemli.
    birkaç yorum önce arkadaş bir ön takıma 10-15 yaşında B segment arç parası verirsin demişti, 1000 tl lik orjinal taktırdığın parçalardan bunun pek gerçek olmadığını anladık sanırım.
    zaten ben "yedek parçası ucuzdur" demiyorum, evet pahalıdır muhtemelen. hem nispeten eski bir araç hem de luxury class. haliyle pahalı olacaktır.
    Ama iman gevreten tarzda değildir diye düşünüyorum.
    Motoru açtıracak sorun olmaz ise (piston segmanına su damlarsa araç titrer vs, kapak açtırır...), geri kalanlar o kadar da pahalı olmayabilir.
    Örnek, ben 3-4 parça değiştirmiştim ön takımdan e39'da. Örnek, sağ ön teker bilyası ve rulmanına 200tl vermiştim. Çok bir şey değil. Bir iki rot başı falan değiştirmiştim, yan sanayi taktırmıştım ama orjinali de aman aman pahalı değildi...

    motor kısmına takıldım. m62tu motor 440 NM tork olan mıydı 400 NM mi? beygir gücü aynı olmasına rağmen araç 99'da makyajla motoru güçlendirildi ama şimdi bakmaya üşendim internetten. Çin'den yazıyorum, buradan pek fazla site açılmıyor :) m62tub oluyordu sanırım. 4400 cc yine.. Yani vanos'suz olanı mı tercih edin diyorsun? Ben özellikle 99 sonrasını istiyorum çünkü farlara, tampona, shadowline trim'e falan gelen makyajlar bence çok daha güzel.

    açıkçası orjinalciyimdir ama tüplü almayı, yoksa da taktırmayı düşünüyorum. BMW'ler özellikle sıcak çalışmayı sevmez honda vs gibi, ama benzin de beni yorar. Gerçi hafta sonu aracım olacak, tüpsüz olduğu için ucuza satan biri bulursam taktırmayabilirim de... Ama almadan önce bujileri söktürüp bir kompresyon testi yaparım segmanların durumu nasıl görmek için. Dediğin gibi; motor ve şanzıman düzgün olsun (özellikle şanzıman), kazası olmasın, ana şaside sorun olmasın yeter. Boya vs konularına takılmam, bence 15 senelik orjinal boyası olacağına üzerinde, yeni yapılmış kaliteli bir fırın boya olsun daha iyi... hem aracı paslanmaktan da korur..

    Neyse çok yazdım, valla ekleyeceğin bir şey olursa veya bilmem gerektiğini düşündüğün bir şey hatırlarsan senin de yazmanı isterim çünkü özellikle 740iL'lere bakıyorum. Birkaç kere daha seni rahatsız edebilirim dostum.

    Teşekkürler şimdiden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SMTRSLN

    eski 530 sahibiyim bende 540 lara niyetlenmiştim , kilo başına düşen beygir miktarını olanladğımızda 530 ile 740 ın değerleri neredeyse aynı
    v8 in tadını 6 ileri manuel 540 ile çıkartın derim

    ah be kardeşim, manuel e39 540 diyince 2 araç çıkıyor sadece :)
    bulabilsem siyah renkli düzgün, pahalı da olsa alırım...

    100.000 tl yakabilecek param olsa alacağım araç ya e39 m5 ya da s2000 olurdu. şimdilik 740 veya 750 düşünüyorum.
  • V8 e binmek istiyormussunuz. E39 540i tam size gore.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E38 e sanayide gömeceğiniz tadilat ve arıza masraflarını bütçeye önden koyup e60 5.45i V8 alın.

    Hem daha iyi yürür 7.50yi delik deşik eder, hem de daha güncel ve sorunsuz bir araca binmiş olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merdomable kullanıcısına yanıt
    Bu şekilde şakalaşmalarımız da olmasa forumun hiç tadı tuzu kalmaz zaten, arkadaş neden ciddiye almış anlamadım. Mobildeyim rütbe de göremiyorum yeni üye herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arada oluyor öyle fazla üstelememek lazım
  • dilersen özelden yaz telefomunu bile verebilirim herkes işkembeden sallıyor yok şöyle alınmaz yok böyle olmaz hayatında bmw ile ilgisi olmayanlar yazınca delı oluyorum
    araç işine gelirsek bence makyajlı vs bunlara takılma zaten satılık araba yok dogru düzgün araba orjinal olsun yeter benim şansıma makyajlı denk geldi aracın en güzel donanımı yine işi bilmeyen insanların zırhlı cam dediği ses yalıtımlı çift camları 98 ve sonrası m62b44tu motor yani vanoslu 440nm tork olanı birde araç çok kaliteli oldugu için koltukları direksiyonu yıpranmıyor km düşürmeye çok elverişli malum zamanında bu kadar uçak yolculuğu olmadığı için şehirlerarası yolculuk yapılıyordu tramer falan hikaye eski arabalar zaten alıcağın adamın trameri düzgün olsun yeter
  • bu arada araca bobin aldım tanesi 65 liradan orjinal bremi marka alman malı arkadaşımda 2004 model 1.8 toyota tsport var 4 tane bobini 1250 lira çogu parçalarıda japon grubundan ucuz fakat nikelaj ve ahşap parçaları ateş pahası ondada ebay sağolsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayoz

    dilersen özelden yaz telefomunu bile verebilirim herkes işkembeden sallıyor yok şöyle alınmaz yok böyle olmaz hayatında bmw ile ilgisi olmayanlar yazınca delı oluyorum
    araç işine gelirsek bence makyajlı vs bunlara takılma zaten satılık araba yok dogru düzgün araba orjinal olsun yeter benim şansıma makyajlı denk geldi aracın en güzel donanımı yine işi bilmeyen insanların zırhlı cam dediği ses yalıtımlı çift camları 98 ve sonrası m62b44tu motor yani vanoslu 440nm tork olanı birde araç çok kaliteli oldugu için koltukları direksiyonu yıpranmıyor km düşürmeye çok elverişli malum zamanında bu kadar uçak yolculuğu olmadığı için şehirlerarası yolculuk yapılıyordu tramer falan hikaye eski arabalar zaten alıcağın adamın trameri düzgün olsun yeter

    doğru diyorsun temiz olanı alalım da, makyajsız olanda 400NM torklu motor, makyajlılarda 440NM torklu güncel motor ve ZF bilmem ne (sorunlarından arındırılmış) şanzıman var. sadece görsellik değil yani :)

    hedefim maktajlı bulmak. birkaç sorum daha olur mutlaka, kontak halinde olalım.

    çok teşekkürler yazdıkların için. gerçek kullanıcı olanlar 2-3 kişi, fakat ağız birliği edilmiş gibi hep aynı şeyler söyleniyor;

    * araç sağlam tank gibi
    * pek kronik sorunu yok
    * bakım ve yedek parçaları abartılacak kadar pahalı değil

    demek ki bu bilgiler üç aşağı 5 yukarı doğru. büyük motordan veya D / E / F segment araçtan korkmuyorum artık. yeterince accord / bmw 5 serisi / mercedes e serisi kullandım. doğru yere gidince kazıklanmadan gayet uygun fiyatlara parça bulunup bakım yaptırılabildiğini tecrübe ile öğrendim.

    sıra en zorunda, araç bulmakta...




  • Bizde 740i vardı.Aslında dikkatli birşekilde kullanılca yakıtta fazla üzmüyor.Tek sorunu parça sıkıntısı.İyi bir usta ile alırken sağlamını bulman gerekiyor.

    Tavsiyem yalandan v12 ye geçme.v8 740i 740il lerde süper araçlar.Sonuçta bunlar ağır arabalar dediğni gibi 530i bile daha performanslı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayoz

    dilersen özelden yaz telefomunu bile verebilirim herkes işkembeden sallıyor yok şöyle alınmaz yok böyle olmaz hayatında bmw ile ilgisi olmayanlar yazınca delı oluyorum
    araç işine gelirsek bence makyajlı vs bunlara takılma zaten satılık araba yok dogru düzgün araba orjinal olsun yeter benim şansıma makyajlı denk geldi aracın en güzel donanımı yine işi bilmeyen insanların zırhlı cam dediği ses yalıtımlı çift camları 98 ve sonrası m62b44tu motor yani vanoslu 440nm tork olanı birde araç çok kaliteli oldugu için koltukları direksiyonu yıpranmıyor km düşürmeye çok elverişli malum zamanında bu kadar uçak yolculuğu olmadığı için şehirlerarası yolculuk yapılıyordu tramer falan hikaye eski arabalar zaten alıcağın adamın trameri düzgün olsun yeter

    EVET SES YALITIMLI ÇİFT CAMLARI MİLLET KURŞUN GÇİRMEZ ZIRH ZANNEDİYOR MERCEDES İÇİN DE GEÇERLİ W140 S KLASSLARA DA YAZIYORLAR AYNISINI CAHİLLİK ZOR




  • Bana göre 90'lık V12 ler mantığı iyice zorluyor artık. Çok özel ellerde yürümemişse performansı düşmüş, ağır, bugünün ölçeklerine göre zayıf kalmış bir ünite alıyorsunuz. Ancak o üniteler o ağır başlı araçlar üzerinde sanıldığından çok daha dayanıklı ve düşük masraflıdır. 2000'lere yaklaşan V8 leri düşünmek daha mantıklı geliyor. Performansa çok takılacaksanız ve illa V12 diyorsanız açın keseyi 8 series bakın derdim :). Piyasada düzgün yürüyebileni çok çok az var. Bana göre V12 7's bakılacaksa ilk sahibinden bulmaya çalışın derim illa olacaksa meraklı 2. sahibinden olmalı yoksa mantığı yine zorluyor zaten görüyorsunuzdur piyasada ki 7'ler berbat durumda dururken bile yorgun duruyorlar zorla yürtüleni sahipleri çok dikkat etmiyordur yengeç gibi gidiyor :) (arka bağımsız sistemi doğru kullanım ve bakım gerektirir) 7.40+ üzeri düzgünü yine çok az vakti geniş tutup kovalamak gerek. Bunlarda hızlanma, düşük hız performansı felan aramayın beklediğinizi bulamazsınız 90'lıklarda fabrika verisi zaten bakmayın sadece fikir olsun diye bakın yani 2000'lerin e39 ve e36 larıyla çok az km yapmadıkça gerçekten kıyaslanmaz. Bunlarda yüksek hız konforunu tadarsınız alışınca hatta rahatlık arıyorsa kişi başka şeyler kesmiyor. e39 a göre bunu bariz farkedersiniz. V12 ile 150-180 üstü performansın ne demek olduğunu görürsünüz v8 lere felan göre. Siz çok memnun kalmışsınız da e39 aslında dönemine ve o gün ki sınıfına göre çok rahatsız bir araçtır zamanla fazlaca zangırdar fazla ısıtır felan (görünüşü muazzam olunca takmıyor tabi insanlar yürüyeni de muazzamdır) yani buna göre e38 bu tip tadsızlıkları görmeyeceğiniz rahat bir oda olmuş olacak. Döneminde audi felan rakibi değildi tek rakibi belli. Rakibine göre farkı yine daha sert karakter sunmasında. Bilmeyenine iyi hızlanıyormuş hissi verir ama normal sürücülerin altında yavaştır. Edirne veya bursaya doğru v12 si ile sol şeriti kapatmak keyiflidir. Kronik bir sorunu yok merak ettiğiniz gibi filtrelerini sık kontrol edecek bakımı aksatmayacaksınız. Şanzıman dahil likitlerini kontrol etmek önemli. Yaşanırsa en bütçe mantığını zorlayacak şeyi şanzıman arızaları başka da birşeyi yok (90 ve 2000'lerin başında ki smg zf şanzımanlar yaşanmaya/yaşlanmaya başlayınca biraz fazlaca üzdü insanları) bulunmayacak parçası yok zaten almanya teminli getirtilemeyecek birşeyi yok eski bmw'lerin acayip bir stok durumu var. Full'üne denk gelirseniz klima, koltuk kontrolü, speakers felan e39 a göre çok farklı gelir. 750iL çok fazla yok idare ederi bulununca kaçırmamak lazım gerekirse döşemeciye gidilir. Bir de tavsiyem ege kıyıları antalya felan bölgelerden bakmayın derin :) aklıma hızlıca gelenler bunlar. Birde bilindik sport galerilerine haber bırakın açın muhabbet edin aradığınızı belirtin fark için gerekirse 1-2 yıl düşüğüne baktığınızı söyleyin. Bunlara bazen ihtiyarların garajlarında yatmışları düşer genellikle opsiyonu bol olurlar. Örnekle bilindik bir yerde geçenlerde 90'lık 2 jaguar olduğu tavsiye edildiği söylenmişti.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.