Şimdi Ara

16mm buji anahtarı hakkında soru (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
18.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    Ben hiç buji fırlaması görmedim o bloktan kurtulmasına imkan yok bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri787878

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    teşekkürler bilgi ve uyarın için daha önce mafsallı buji anahtarı aldım bir adet buji söktüm ve diğerini sökerken mafsallı kol kırıldı. buji söküp taktım bir sefer o da bir adet fırlama olmadı tatlı sıkı yaptım kapadım. fırlama olayı gevşek ise olur içerideki basınca dayanmaz bu doğru. eski bujileri geri takacağım bujilerin durumlarını merak ettim bakmak istiyorum yoksa 20bin açmaya gerek yok bir miktar yağ yakmasından korkuyorum bujiler yağlanır yolda falan kalırız ama az ihtimal bu . km de 15 gram yağ gidiyor.

    araçla ilgilenmek güzel birşey,

    bende bujilerimi kendim söker takarım, 40 binden önce değişime gerek yok, bir ara bende buji kolunu cırcırı ve yaklaşık 8 tane buji taşıyordum, geçen gün bir çanta aldım bagajdaki gereksiz herşeyi doldurdum evde bir kenarda tutuyorum artık. çanta yaklaşık 20 kg idi ve boş yere araçta ağırlık taşıyormuşum onu anladım :) stepnem yok benim o yüzden bagajımda şuan sadece bir lastik tamir kiti ve ayaklı pompa bıraktım her ihtimale karşı, 12 senedir bagajdan hiçbirşey lazım olmadığı düşünülecek olursak o ağırlıklar için fazladan giden yakıta yazık bunuda hesaplamak gerek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    Ben hiç buji fırlaması görmedim o bloktan kurtulmasına imkan yok bence

    umarım fazla sıkmayım derken gevşek bırakılmaz bujiniz ve hiç görmezsiniz ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    Ben hiç buji fırlaması görmedim o bloktan kurtulmasına imkan yok bence

    umarım fazla sıkmayım derken gevşek bırakılmaz bujiniz ve hiç görmezsiniz ;)

    bide şu var buji kaçırdığında performans ve çıkaracağı sesten anlaşılmazmı ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    Ben hiç buji fırlaması görmedim o bloktan kurtulmasına imkan yok bence

    umarım fazla sıkmayım derken gevşek bırakılmaz bujiniz ve hiç görmezsiniz ;)

    bide şu var buji kaçırdığında performans ve çıkaracağı sesten anlaşılmazmı ki?

    kompresyon kaçağı olur elbet ancak buji orda duruyorken hissedilecek kadar olmaz, sonuç itibari ile halen blokla temas ediyorsada ateşlemeyede devam eder...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

     16mm buji anahtarı hakkında soru


    Gavurlar ratchet diyor.

    Türkçe karşılığı tork anahtarı mı emin değilim

    Cır cır deriz, lokma deriz, ratchet deriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    Ben hiç buji fırlaması görmedim o bloktan kurtulmasına imkan yok bence

    umarım fazla sıkmayım derken gevşek bırakılmaz bujiniz ve hiç görmezsiniz ;)

    bide şu var buji kaçırdığında performans ve çıkaracağı sesten anlaşılmazmı ki?

    kompresyon kaçağı olur elbet ancak buji orda duruyorken hissedilecek kadar olmaz, sonuç itibari ile halen blokla temas ediyorsada ateşlemeyede devam eder...

    aynen. ateşleme yapıyorsa bile vuruntu belli eder. o kadar da gevşek bırakmaz zaten kimse. fırlama konusu ise nasıl meydana geliyor onu anlayamadım. bujiyi sadece eliyle çevirip sıkmadan bırakanlar mı var acaba ? gevşeyip fırlıyor mu ? çok acayip.




  • Hocam naptın buldun mu uyan parça


    Bizim el aletlerine verdiğimiz adlar baya değişik

    Hep hayalimdir ufak bi yerim olsa ne kadar anahtar,lokma,tornavida,matkap....vs hepsini doldurucam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: nuri787878

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    teşekkürler bilgi ve uyarın için daha önce mafsallı buji anahtarı aldım bir adet buji söktüm ve diğerini sökerken mafsallı kol kırıldı. buji söküp taktım bir sefer o da bir adet fırlama olmadı tatlı sıkı yaptım kapadım. fırlama olayı gevşek ise olur içerideki basınca dayanmaz bu doğru. eski bujileri geri takacağım bujilerin durumlarını merak ettim bakmak istiyorum yoksa 20bin açmaya gerek yok bir miktar yağ yakmasından korkuyorum bujiler yağlanır yolda falan kalırız ama az ihtimal bu . km de 15 gram yağ gidiyor.

    araçla ilgilenmek güzel birşey,

    bende bujilerimi kendim söker takarım, 40 binden önce değişime gerek yok, bir ara bende buji kolunu cırcırı ve yaklaşık 8 tane buji taşıyordum, geçen gün bir çanta aldım bagajdaki gereksiz herşeyi doldurdum evde bir kenarda tutuyorum artık. çanta yaklaşık 20 kg idi ve boş yere araçta ağırlık taşıyormuşum onu anladım :) stepnem yok benim o yüzden bagajımda şuan sadece bir lastik tamir kiti ve ayaklı pompa bıraktım her ihtimale karşı, 12 senedir bagajdan hiçbirşey lazım olmadığı düşünülecek olursak o ağırlıklar için fazladan giden yakıta yazık bunuda hesaplamak gerek...

    bujilere zımpara sürmeye gerek var mı ayarı kaçar mı sizce? yada kurum varsa devirli kullanınca kendisi çözünür mü ? yada bir sıvı ile mi temizleyelim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Hocam naptın buldun mu uyan parça


    Bizim el aletlerine verdiğimiz adlar baya değişik

    Hep hayalimdir ufak bi yerim olsa ne kadar anahtar,lokma,tornavida,matkap....vs hepsini doldurucam

    buldum evet. çevirici adaptör de vardı denedim sabah oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri787878

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: nuri787878

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    teşekkürler bilgi ve uyarın için daha önce mafsallı buji anahtarı aldım bir adet buji söktüm ve diğerini sökerken mafsallı kol kırıldı. buji söküp taktım bir sefer o da bir adet fırlama olmadı tatlı sıkı yaptım kapadım. fırlama olayı gevşek ise olur içerideki basınca dayanmaz bu doğru. eski bujileri geri takacağım bujilerin durumlarını merak ettim bakmak istiyorum yoksa 20bin açmaya gerek yok bir miktar yağ yakmasından korkuyorum bujiler yağlanır yolda falan kalırız ama az ihtimal bu . km de 15 gram yağ gidiyor.

    araçla ilgilenmek güzel birşey,

    bende bujilerimi kendim söker takarım, 40 binden önce değişime gerek yok, bir ara bende buji kolunu cırcırı ve yaklaşık 8 tane buji taşıyordum, geçen gün bir çanta aldım bagajdaki gereksiz herşeyi doldurdum evde bir kenarda tutuyorum artık. çanta yaklaşık 20 kg idi ve boş yere araçta ağırlık taşıyormuşum onu anladım :) stepnem yok benim o yüzden bagajımda şuan sadece bir lastik tamir kiti ve ayaklı pompa bıraktım her ihtimale karşı, 12 senedir bagajdan hiçbirşey lazım olmadığı düşünülecek olursak o ağırlıklar için fazladan giden yakıta yazık bunuda hesaplamak gerek...

    bujilere zımpara sürmeye gerek var mı ayarı kaçar mı sizce? yada kurum varsa devirli kullanınca kendisi çözünür mü ? yada bir sıvı ile mi temizleyelim?

    günümüz araçlarında zaten kurum oluşumu en az durumda bu yüzden bujinin kullanılamaz hale gelmesi kurumlanma ile değilde yapısının bozulup direnç değerinin yükselmesi ile oluşuyor, yani kısa sürede buji ömrünü tamamlamadan kurum oluşmuş olsa idi zımpara illaki işe yarardı ancak artık zımparalamanın ömrünü tamamlamış bujide bir işe yarayacağını düşünmüyorum, yinede bujileri çıkartıp bakmışken kıvılcımın oluştuğu bölgelere eşit miktarda hafiften bir zımpara sürmek ve blokla temas ettiği yeride hafiften bir temizlemenin zararıda olmayacaktır kanısındayım...




  • lpg li bir aracta buji icin degisim periyodu nedir yil/km olarak?

    internette cok farkli bilgiler var kimisi 10bin km yazmis bazi yerlerde 30bin km yaziyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yarın ürün gelirse eğer 8-9 bin km lik buji ne hale gelmiş hep birlikte göreceğiz merak edenler konuya bakabilirler. Resim ekleme yapacağım müsait olursam. araba genelde lpg ile yol adı arasıra benzinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri787878

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: nuri787878

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    buji biraz içeride olduğu için birde uzatma adaptörü takman gerek lokma ile cırcır arasına dostum, birde kendin söküp takacaksan yeni buji (yaklaşık 270 derece) zaten üzerinde gösterir eski buji ise yaklaşık 30-35 derece sıkılır normal bir somun sıkıyormuşsun gibi sakın abanma bir çocuğun tüm gücü ile sıktığını düşün sana öyle diyim, ayrıca hepsi eşit miktarda sıkılır. gevşek bırakırsan mermi gibi fırlar buji çok sıkarsanda bir sonraki seferde kaynar sökemezsin çok uğraştırır seni...

    teşekkürler bilgi ve uyarın için daha önce mafsallı buji anahtarı aldım bir adet buji söktüm ve diğerini sökerken mafsallı kol kırıldı. buji söküp taktım bir sefer o da bir adet fırlama olmadı tatlı sıkı yaptım kapadım. fırlama olayı gevşek ise olur içerideki basınca dayanmaz bu doğru. eski bujileri geri takacağım bujilerin durumlarını merak ettim bakmak istiyorum yoksa 20bin açmaya gerek yok bir miktar yağ yakmasından korkuyorum bujiler yağlanır yolda falan kalırız ama az ihtimal bu . km de 15 gram yağ gidiyor.

    araçla ilgilenmek güzel birşey,

    bende bujilerimi kendim söker takarım, 40 binden önce değişime gerek yok, bir ara bende buji kolunu cırcırı ve yaklaşık 8 tane buji taşıyordum, geçen gün bir çanta aldım bagajdaki gereksiz herşeyi doldurdum evde bir kenarda tutuyorum artık. çanta yaklaşık 20 kg idi ve boş yere araçta ağırlık taşıyormuşum onu anladım :) stepnem yok benim o yüzden bagajımda şuan sadece bir lastik tamir kiti ve ayaklı pompa bıraktım her ihtimale karşı, 12 senedir bagajdan hiçbirşey lazım olmadığı düşünülecek olursak o ağırlıklar için fazladan giden yakıta yazık bunuda hesaplamak gerek...

    bujilere zımpara sürmeye gerek var mı ayarı kaçar mı sizce? yada kurum varsa devirli kullanınca kendisi çözünür mü ? yada bir sıvı ile mi temizleyelim?

    Gerek yok, zımpara yapmak içinde sökmeniz gerekir. Sökmeye uğraşacaksanız yenisini alıp değiştirin.

    Saygılar...




  • durum iyiyse değiştirmem buji ömrü en az 10bin sanırım elimde az kullanılmış bujiler var 2-3 binlik onları takabilirim belki.
  • öyle 2-3binde bir asla buji değişmez, kendi kendinize masraf çıkarmış olursunuz yok yere, en kötü buji bile lpg de 20 bin gider kaldıki benzinde 40 bin civarı gider.

    ben civic için ngk laserline kullanıyorum (lpg6)

    100binde bir değişmesi gerek, fakat ben 70 bin civarı değiştiriyorum lpg nin katkılı kötü olma ihtimaline karşın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 22 Temmuz 2013; 15:49:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    öyle 2-3binde bir asla buji değişmez, kendi kendinize masraf çıkarmış olursunuz yok yere, en kötü buji bile lpg de 20 bin gider kaldıki benzinde 40 bin civarı gider.

    ben civic için ngk laserline kullanıyorum (lpg6)

    100binde bir değişmesi gerek, fakat ben 70 bin civarı değiştiriyorum lpg nin katkılı kötü olma ihtimaline karşın..

    önceden vardı çıkma. sürekli yenilemiyorum. saten aracı alalı 20 bin olmadı. laserli buji performanslı mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri787878

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    öyle 2-3binde bir asla buji değişmez, kendi kendinize masraf çıkarmış olursunuz yok yere, en kötü buji bile lpg de 20 bin gider kaldıki benzinde 40 bin civarı gider.

    ben civic için ngk laserline kullanıyorum (lpg6)

    100binde bir değişmesi gerek, fakat ben 70 bin civarı değiştiriyorum lpg nin katkılı kötü olma ihtimaline karşın..

    önceden vardı çıkma. sürekli yenilemiyorum. saten aracı alalı 20 bin olmadı. laserli buji performanslı mı acaba?

    LPG/CNG bujileri

    LPG LaserLine bujileri, özel olarak gazlı çalışan motorlar için geliştirilmiş olan çift asil metal bujileridir.
    NGK'dan LPG LaserLine buji
    LPG LaserLine bujileri, özel olarak gazlı çalışan motorlar için geliştirilmiş olan çift asil metal bujileridir. Gazın yanması benzinin yanmasından çok farklıdır ve bu nedenle özel olarak bu koşullara göre adapte edilmiş bujiler gerektirir.

    Gaz-hava karışımlarının tutuşturulması daha zordur. Daha yüksek ateşleme gerilimi gereklidir ve ateşleme bobinlerinin devre dışı kalma riski artar. Bu duruma, daha düşük ateşleme gerilimiyle yetinen lazer kaynaklı iridyum yongalı bir ince orta elektrodu çözüm getirir. Ayrıca elektrot aralığı da sadece 0,8 mm'ye önceden ayarlanmıştır.

    Gazın yanması sırasında daha yüksek sıcaklıklar meydana gelir. Yaygın kullanılan elektrot ve gövde malzemeleri daha çabuk yıpranır. LPG LaserLine bujilerinin orta elektrodu üzerinde kullanılan iridyum için bu durum geçerli değildir. Aynı amaçla topraklama elektrodunun içine de bir platin yongası işlenmiştir.

    Özel bir kaplama bujinin gövdesini korozyona karşı korur. Topraklama elektrodunun içindeki bir bakır çekirdek ise en iyi ısı iletimini destekler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: nuri787878

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    öyle 2-3binde bir asla buji değişmez, kendi kendinize masraf çıkarmış olursunuz yok yere, en kötü buji bile lpg de 20 bin gider kaldıki benzinde 40 bin civarı gider.

    ben civic için ngk laserline kullanıyorum (lpg6)

    100binde bir değişmesi gerek, fakat ben 70 bin civarı değiştiriyorum lpg nin katkılı kötü olma ihtimaline karşın..

    önceden vardı çıkma. sürekli yenilemiyorum. saten aracı alalı 20 bin olmadı. laserli buji performanslı mı acaba?

    LPG/CNG bujileri

    LPG LaserLine bujileri, özel olarak gazlı çalışan motorlar için geliştirilmiş olan çift asil metal bujileridir.
    NGK'dan LPG LaserLine buji
    LPG LaserLine bujileri, özel olarak gazlı çalışan motorlar için geliştirilmiş olan çift asil metal bujileridir. Gazın yanması benzinin yanmasından çok farklıdır ve bu nedenle özel olarak bu koşullara göre adapte edilmiş bujiler gerektirir.

    Gaz-hava karışımlarının tutuşturulması daha zordur. Daha yüksek ateşleme gerilimi gereklidir ve ateşleme bobinlerinin devre dışı kalma riski artar. Bu duruma, daha düşük ateşleme gerilimiyle yetinen lazer kaynaklı iridyum yongalı bir ince orta elektrodu çözüm getirir. Ayrıca elektrot aralığı da sadece 0,8 mm'ye önceden ayarlanmıştır.

    Gazın yanması sırasında daha yüksek sıcaklıklar meydana gelir. Yaygın kullanılan elektrot ve gövde malzemeleri daha çabuk yıpranır. LPG LaserLine bujilerinin orta elektrodu üzerinde kullanılan iridyum için bu durum geçerli değildir. Aynı amaçla topraklama elektrodunun içine de bir platin yongası işlenmiştir.

    Özel bir kaplama bujinin gövdesini korozyona karşı korur. Topraklama elektrodunun içindeki bir bakır çekirdek ise en iyi ısı iletimini destekler.

    yakıt düşürücü mü? misal 20 kuruş yakan bir araba 17kuruş yapabilme özelliği var mı? tabi fiyat pahalı ise kendisini ne zaman amorti eder buna bakmak lazım.




  • yakıt düşürücü demek yanlış olur, benzin değil lpg yi ateşlemek için özel olarak üretilmiş bujilerdir,

    normal bujilerinizi kullanırken ateşleme sağlanması için aracınızın bobinlerinde daha yuksek bir direnç oluşur zamanla bobinleriniz ve kablolarınız yıpranır, bu bujilerin elektrot aralığıda lpg ye göre ayarlanmıştır, daha verimli yanma ile düşük devirlerde daha canlı bir aracınız olur bu yakıta kısmen yansır...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.