Şimdi Ara

156 aracımın Varyatör arızası nasıl anlaşılır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
4
Favori
21.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alfa romeo ailesine yeni katılış yaptım. Aracımın varyatörü arızalı mı değil mi bilmiyorum. Eğer arızalıysa nasıl anlarım? Bu arıza aracın performansını yada aracın herhangi diğer aksamlarının ömrünü azaltır mı? Ayrıca bu parça tam olarak ne işe yarıyor?
    Cevaplayan arkadaşlara teşekkürler...



  • İlk çalıştırmada dizel motor gibi ses çıkarıyorsa burdan anlarsınız. Biraz motor ısındıktan sonra ses gider. Başka türlü anlamanız mümkün değil. İlk çalıştırmadan sonra bir kaç dakika boyunca 3000 devir üzerine çıkmazsanız varyatörün aşınma ihtimali çok çok azalır. Benim 156'm 55.000km'de ve varyatörü hiç değişmedi.
  • Merhaba Arkadaslar benimde bi sorum olacakti. 2004 model 102000 km de alfa romeo 147 var JTD (Turbo dizel) bunu almak istiyorum. Heryerde bu varyator probleminden bahsediliyor twinspark larin acaba 2004 jtd lerindede ayni varyator problemi varmi? varsa nasil anlasilir?
  • JTD'lerde varyatör yok.
  • varyatör denen parçayı 150 tl'ye tamir ediyorlar, tamir dediğim gözünüzü korkutmasın 2 tane yay iki tane de pul'u değiştiriyorlar. Bozuk varyatör ile 1 sene gezdim (şehir içi şehir dışı) hiç birşey olmadı. Arızalı varyatör ile araç alt devirlerde de çok cansız kalıyor yaptırdıktan sonra çok farketti.
  • Tamirin iyi bir çözüm olmadığı alfistiler tarafından söyleniyor. Servisin de onayladğı bir şey değil. Geçici çözüm için bence 150tl yüksek bir meblağ. Bu durumda max 10.000km dayandığı söyleniyor.

    En iyisi hiç arızalanmaması için motor soğukken 3000 deviri geçmemek. 3000 devirden sonra bu parça sübap zamanlamalarını değiştirerek yanma odasına daha fazla süre yakıt hava karışımını yollanmasını sağlıyor. Motor soğukken bu parça en üstlerde bir yerde olduğundan henüz yağlanmamış oluyor ve siz devirli kullandıkça aşınma yapıyor.

    Bu yüzden soğukken basmazsanız (3000i geçmemeye çalışırsanız) parçanın ömrünü uzatırsınız. Bozulursa da o parça yine yağlanana kadar dizel benzeri bi ses gelir motordan. Çekişe etkisini bilemiycem, benimki arızalanmadı. Ama tamir yerine trigerle birlikte değiştirilmesi öneriliyor.

    Ayrıca triger ve varyatörü burdan veya yetkili servisten almak yerine e-bay'den de sipariş edebilirsiniz. Fiyat konusunda ise kesin bilgim olmadığından bir şey diyemeyeceğim.




  • Cevaplar icin cok tesekkur ediyorum.... Scudetto son kucuk bi sorum olacakti :) cunku 2 gun sonra arabayi almaya gidecegim insallah. JTD lerde varyator yok demistin o sorun kafamda kalmadi. Peki JTD lerin kronik bi sorunu varmi acaba senin bildigin veya bilinen. 147 jtd 2004 model..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharof -- 19 Şubat 2011; 8:10:02 >
  • JTD'ler hakkında pek bir şey bilmiyorum açıkçası. Ama Alfa Romeo'nun "kötü" motoru yoktur. Dizellerinin torkları genellikle çok yüksektir, performansları rakiplerine göre daha iyidir. Motor konuda içiniz rahat olsun. Alfa Romeo denince içinizin en rahat olacağı konu "motor" olsun hatta
  • benim araç lpg'li alfa 156 2.0 ts.
    ben daha önce alfa tomeo kullanmadım ama sanki aracım 155 beygirlik bir aracın göstermesi gerektiğinden az performans gösteriyor. örneğin kalkarken hızlandığımda yada yolda giderken hızlanmaya kalksam sanki araç gaz yemiyor. yakıt bitiyormuş gibi. bu lpg sisteminden kaynaklanıyor olabilir mi. yoksa varyatör denilen parça performansta sıkıntı yaratır mı. bu parçanın sıfırı ne kadardır? temiz olsun diye değiştirsem.
  • bu arada arabanın gaz yemediği ve hafif silkeleme yaptığı bariz anlaşılıyor ama bu sürekli olmayan ve hızlandığımda çok kısa süreli olan bir durum. sorum özellikle eğer lpg'yle ilgisi yoksa neden olabilir?
  • arkdaşlar ben de şu varyatör konusunda bişeyler sorcam.. benim araç 2006 model 156 ts.1,6....aracım şu an 94 000 km de ve dizele benzer bi ses falan yok ve ben hiç değişmedim varyatörü...yani mutlaka arızalanıyo mu bu varyatör. araç bir yıldır bende hiç bi sıkıntı yok .yine de değişmek gerekiyomu
  • Ses yoksa değiştirmeye de gerek yok tabii ki.

    Gaz yememe olayını ben bilemem, servise gösterin
  • söylenen emareler bende hiç yok, dizele benzer ses ya da gaz yememe vs .iyi be .yani demekki mutlaka arızalanıcak diye bişey yok ..şimdilik herşey yolunda
  • Aynen bende de yok. Bendn önceki sahibi de değiştirmemiş hiç. Sabah basmadığınız sürece de bozulacağını sanmıyorum. Motor yağsızken basmak zaten akıl işi değil.
  • sanırım en doğru işim bu aracı alırken yetkili servise göstermek olmuş..hatay dan almıştım aracı ve doğru yetkili alfa servisine gittim gösterdim. bana aracın seceresini de bi güzel anlattılar.zaten araç 0 km g.antepten alınmış ve orada kullanılmış ,hep duymuşumdur türkiyede en temiz araba antep ve ankara dadır diye.sağolsun ilk sahibi gerekli bakımını yaptırmış..biraz fazla ödedim ama tık demedi çok şükür saat gibii yani....alfa alacak arkadaşlara da tavsiyem servise baktırıp alın .
  • kıymetli alfacı arkadaşlar

    varyatör denen meret alfada 1.4 ts - 1.6 ts - 2.0 ts motorlarında emme eksantrik milinin başına monte edilmiş olan aracın üst devirlerde daha iyi verim alınması için silindir kapağına monteli bir parçadır.

    fabrika verilerine göre 80-100 bin km gittiği söyleniyor.
    ama ben türkiyede bu km de sağlam kalmış varyatör görmedim.
    bizim araca bakış açımız avrupalı gibi değil
    biz aracımıza hangi yağı koyacağımızı bile bilmeyiz.
    usta ne derse onu iyi biliriz veya fanatik olarak bir markaya takıntımız vardır her marka aracımıza bu yağı koyarız.

    motorda yağlama yumurtayı kırmak için tavaya yağ koymaya benzemez.
    60 ve 70lerden beri eski teknoloji araçlarda devirler az olduğu için ortalama bir yağ markası herkesin işini görürdü.(istisnalar hariç.)
    bu gün kullandığımız araçlarda en erken 4-5 yıl önce tasarlanmış motorlar vardır.
    yağ motorun çalışması için kaydırıcı ve soğutucu aynı zamanda koruyucu bir sıvıdır tabiri caiz ise kanıdır.haliyle kalbide yağ pompasıdır.

    2011de tasarlanan motorlar 4-5 yıl sonra montaja geçer motor dizayn etmek zor bir iştir önemli husus en az yakıtla en iyi verimi en uzun zaman kullanabilmektir.
    alfaromeodaki bu twinspark yani çift bujili sistem 90 lı yılların başında kullanılmaya başlandı. bu dizayn 82 yılında fabrika envanterine alındı sanırım.
    145 -146 ve 155 modellerinde kullanılan bu çift bujili twinspark motorlara daha sonra geliştirilen varyatör de (faz verici) ilave edilerek sisteme son nokta koyuldu.
    fiat ve lancia modellerinede uygulanmıştır bu varyatör.

    varyatörün ilk versiyonunda görülen yağ basınç eksikliğinden kaynaklı çabuk aşınma malzemenin dizel araçlardaki gibi ses çıkarmasına neden oluyordu.
    bu işi çözmek için fabrika varyatör deki dişlilerin tölerans payları değiştirilerek yeni bir varyatör çıkardılar numarası 55202772 dir.
    buda kesin bir çözüm olmadı ve motor bloğunun yağ kanalına ters valf takılarak yağ basıncının istenen seviyede olması için yeni tip bloklar imal edildi.
    tamir servisleride eski bloklar için buna istinaden valf istediler fabrikada valfleri bloğa çakılmasının zor olduğunu bildiğinden silindir kapağına koyulması için valf çıkardı.numarası 60677899 dur. silindir kapağı söküldüğü zaman arada kalan conta muhtemelen eski ve yıpranmış olacağından performans için bununda değiştirilmesi zaruridir.
    conta numaraları 1.4 için 60616864---1.6 için 60608894 --- 2.0 için 60608895 ve çift katlı çelik contalı motorlar için 60664642 numaradır. ( haliyle çelik conta daha pahalıdır.)

    bir yay ve plastik puldan oluşan numarası 71715450 olan tamir takım olarak da geçici süre için kullanılabilir. fiyatı : 38,38 tl

    bu işlemi bir servisin yapabilmesi için gerekli olan malzemeleri yazıyorum herkes not alsın lütfen. DİSTRİBİTÖRÜ TOFAŞ--- LİSTE ( MART ) 2011 FİYATLARIDIR.

    VARYATÖR 55202772 : 347,73 TL
    VALF 60677899 : 34,58 TL
    SİLİNDİR KAPAK CONTASI (aracınız ne ise o numara) : 80--130 TL ( çelik conta farklı fiyat )
    REKTİFİYE İŞÇİLİĞİ :50-80 TL
    SERVİS İŞÇİLİĞİ : 200-250 TL

    TOPLAMDA : 713- 843 TL

    UYARI : birmotlara giderseniz tabiki conta ve işçilik maliyetleri 2 katı olacaktır. aklınızda bulunsun sonra forumlarda ağlamayın.

    ŞAYET PARÇAYI ALMAK İSTERYİPTE KENDİNİZ MONTE ETMEK İSTERSENİZ

    maslak sanayide ................BOZKURT TİCARET HAMZA BEY : 0212 286 1923 ( 0532 626 0 900 )

    bostancı sanayide ALFAM OTO AHMET BEY : 0216 573 92 67 ( 0532 425 94 44 )

    bu işi yaptıracak arkadaşlar

    maslak sanayide alfateknik servis serkan usta : 0212 276 60 83 (0532 541 85 50 )
    maestro servis barış usta : 0212 276 46 55
    hf oto servis fırat usta : 0212 276 54 99


    bostancı sanayide sportivo servis yılmaz usta : 0216 575 12 98 (0532 598 11 20 )
    kuzey oto zeki usta : 0216 575 44 57
    alfacı ihsan usta : 0216 575 15 71 ( 0532 552 07 08 )


    ankara şaşmaz sanayide alfaline metin usta : 0312 278 75 68 ( 0532 496 19 40 )
    ar servis mustafa usta : 0312 397 25 32 ( 0532 362 28 37 )

    bu alfa servis işi yapan arkadaşlara araçlarınızı yaptırabilirsiniz.

    alfaromeo orjinal ve yan sanayi parçalarını bu arkadaşlardan sorun uygun fiyat alırsınız.bunlar gönülden alfacıdırlar.

    maslak sanayide ................BOZKURT TİCARET HAMZA BEY : 0212 286 1923 ( 0532 626 0 900 )

    bostancı sanayide ALFAM OTO AHMET BEY : 0216 573 92 67 ( 0532 425 94 44 )




  • Güzel ve aydınlatıcı bi yazı olmuş. Aynı parçalar e-bay'den de alınabilir tabi.
  • üstad burası türkiye ve herşey var sadece millet kime gideceğini şaşırmış
    bende elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum.
    alfa camiası toplamı 40 kişiyi bulmaz herkes birbirini tanır.

    DÜRÜST İNSANLARA HERKESİN YARDIMCI OLMASI LAZIM.

    YANLIŞMI DÜŞÜNÜYORUM ?
  • Ticari kaygıyla dürüstlük kavramlarını ayırabildikten sonra doğru.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.