Şimdi Ara

147 TRİGER VARYATÖR VE SUNROOF SORUNU (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
9.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • sunroof çok güzel bir ayrıntı olsa da problem çıkardığında tıpkı klima gibi can sıkan ve masraf çıkartan bir aksesuar. çözdüğünüze sevindim. bir sunroof, alfa sevginizi söndürmemeliydi zaten aracınızı kazasız belasız günlerde kullanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AR147

    sunroof çok güzel bir ayrıntı olsa da problem çıkardığında tıpkı klima gibi can sıkan ve masraf çıkartan bir aksesuar. çözdüğünüze sevindim. bir sunroof, alfa sevginizi söndürmemeliydi zaten aracınızı kazasız belasız günlerde kullanın


    sağolun teşekkürler sorunun kendisi kadar kendim çözebildiğim için de mutluyum benzer bir problem yaşan olursa edindiğim tecrübeyi paylaşabilirim biraz zor oldu ama artık sorunum yok şu an aracımdan yakıt tüketimi hariç memnunum uzun yolda çok uygun ama trafiğin yoğun olduğu bölgelerde ciddi artışlar oluyor arabada spor hava filtresi var bu yakıt tüketimini arttırır mı acaba bilginiz var mı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bsenocak


    quote:

    Orijinalden alıntı: AR147

    sunroof çok güzel bir ayrıntı olsa da problem çıkardığında tıpkı klima gibi can sıkan ve masraf çıkartan bir aksesuar. çözdüğünüze sevindim. bir sunroof, alfa sevginizi söndürmemeliydi zaten aracınızı kazasız belasız günlerde kullanın


    sağolun teşekkürler sorunun kendisi kadar kendim çözebildiğim için de mutluyum benzer bir problem yaşan olursa edindiğim tecrübeyi paylaşabilirim biraz zor oldu ama artık sorunum yok şu an aracımdan yakıt tüketimi hariç memnunum uzun yolda çok uygun ama trafiğin yoğun olduğu bölgelerde ciddi artışlar oluyor arabada spor hava filtresi var bu yakıt tüketimini arttırır mı acaba bilginiz var mı


    Spor filtre teknik olarak artırmaz ancak Twinspark+spor hava filtresinin verdiği mükemmel ses sizi gaza basmaya zorlar, başka motorlara benzemez. Bu sebeple artıyor olabilir




  • abilerim aynı sorunlar bende de vardı 147imde sorun çözüldü öncelikle tahliye kanallarını temizleyin ya da temizletin sonra en önemlisi eczaneden vazelin evet vazelin alın ve sunroof lastiklerine iyice yedirin ve bingo sorun tamamen çözüldü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr


    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Yalnız varyatörü değiştirmeye gerek yok demek doğru olmaz. Tamir takımının ortalama 10.000 km idare ettiği söyleniyor. Tamir takımı orjinali gibi olmuyor ömür açısından.


    usta kendisi söyledi gerek yok diye.. çünkü yeni varyatör çok pahalı. Zaten problem olduğunda da tek sıkıntısı çıkarttığı dizel sesi, başka herhangi bir zararı yok. Tamir takımı 10.000 km gitse, her 10 binde bir bakıma girecek araba zaten filitre değişimleri için, 40 Lira verir onu da yaptırırım. Yeni varyatör 400 Lira desen ki, değil, daha pahalı. Tamir takımı uygulatarak 400 TL' ye 10 binde bir 40 Lira vererek 100.000 km kullanırım arabayı ki bu çok daha mantıklı. Varyatör zaten özel servislerde bulunmuyor. Birmota gideceksin falan bir kerede 400-500 insanın canını fazla yakar diye düşünüyorum..

    Edit: Bu arada zaten varyatörü değiştirince de en fazla 40-50 bin gidiyormuş diye bir duyum almıştım. Bu durumda tamir takımı çok daha mantıklı geliyor bana


    Şimdi şöyle bişey var..

    Usta sizin varyatörünüzün durumu biraz daha kurtaracağı için "şimdilik" değiştirmeye gerek olmadığını söylemiş olabilir. Ama bu parçanın bi ömrü var, sonsuza kadar gitmeyecektir.

    Bir şey daha; her 10.000km'de bir tamir takımı uygulatmanız söz konusu değil, çünkü varyatöre ulaşmak için triger'in sökülmesi gerekli. Sökülen trigerin de tekrar geri takılması olmayacağından triger bakımıyla birlikte varyatöre bakılır.

    Fiyatı 400 tlye yakın olması gerek, ama özel servislerin hepsinde bulunması lazım bunun. Size o anda denk gelmemiş olabilir. Ayrıca ebay'den 200tl'den ucuza alınabiliyor.

    Bir de varyatörün ömrüyle ilgili yanlış bilgi var. Varyatör tamamen kişisel kullanımla alakalı olarak ömrünü tüketir. Benim 156'm 2000 modeldi ve hiç varyatörü değişmemişti (km'si 57.000'di ama varyatörü çok sağlıklıydı). Daha önce forumda bir çok yerde bahsettik ama bi defa daha tekrarlayalım: Varyatörün ömrünü uzatmak için motor soğukken (daha doğrusu motor yağı soğukken) 3000 deviri geçmemek uygun olur. Çünkü TwinSpark motorlar 3000 devirde varyatörü açar ve değişken subap zamanlamasında bir sonraki faza geçilir. Motor soğukken yağ henüz varyatörün bulunduğu motorun en üst kısmına ulaşmamış ve yeterli çalışma sıcaklığına gelmemiş olduğu için yeterli yağlama yapılmaz ve varyatör bu şekilde çok kullanılırsa zamanla aşınır. Yani siz 10.000km'de bir de varyatörü bozabilirsiniz, 100.000km'de de.. Tamamen kullanımınızla alakalı.

    Tabii motor soğukken bu devirleri geçmenin zaten motorun kendisi için de sağlıklı olmadığı bilinen bir gerçek.

    Sa scudetto ustam seninle bi görüşme imkanım varmı bi kaç bilgi almam lzım senden varyatör ile alakalı nasıl irtibata geçebiliriz




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.