Şimdi Ara

147 TRİGER VARYATÖR VE SUNROOF SORUNU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
9.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR 120 BİNDE 2003 MODEL 147 SAHİBİYİM ARACI ALALI 3 HAFTA OLDU BAKIM İÇİN SERVİSE GİTTİĞİMDE TRİGERİMİ DE DEĞİŞTİRMEM GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİLER ARABANIN 90 BİNDEN ÖNCEKİ GEÇMİŞİNİ DE BİLEMİYORUM YANİ TRİGERİ NE ZAMAN DEĞİŞTİ BİR FİKRİM YOK SERVİS BÖYLE SÖYLEDİĞİ İÇİN BENDE İLK FIRSATTA TRİGERİ DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM İZMİRDEKİ ENRİKO ALİBERTİYİ ARADIĞIMDA TRİGERLE BİRLİKTE VARYATÖRÜNDE DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ FİYATININDA 1500 LİRA CİVARI OLDUĞUNU SÖYLEDİLER FİYATI ARTTIRAN DA VARYATÖRMÜŞ ZATEN ARABAMDAN DİZELE YAKIN BİR SES GELİYOR VARYATÖRÜ BENDE DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM AMA 1500 TL FİYAT NORMALMİDİR TRİGER VE VARYATÖRE İZMİRDEYİM ENRİKO ALİBERTİ DIŞINDA YETKİLİ SERVİS YOK DAHA UCUZA BAŞKA BİR YERDE YAPTIRABİLİR MİYİM YOKSA FİYAT NORMALMİ TECRÜBELİ ARKADAŞLAR YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM
    BİRDE SUNROOF DAN ARABAYI YIKAYINCA SU GİRİYOR BÖYLE BİRŞEY BAŞINA GELEN VAR MI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bsenocak -- 10 Ağustos 2011; 23:11:21 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: bsenocak

    ARKADAŞLAR 120 BİNDE 2003 MODEL 147 SAHİBİYİM ARACI ALALI 3 HAFTA OLDU BAKIM İÇİN SERVİSE GİTTİĞİMDE TRİGERİMİ DE DEĞİŞTİRMEM GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİLER ARABANIN 90 BİNDEN ÖNCEKİ GEÇMİŞİNİ DE BİLEMİYORUM YANİ TRİGERİ NE ZAMAN DEĞİŞTİ BİR FİKRİM YOK SERVİS BÖYLE SÖYLEDİĞİ İÇİN BENDE İLK FIRSATTA TRİGERİ DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM İZMİRDEKİ ENRİKO ALİBERTİYİ ARADIĞIMDA TRİGERLE BİRLİKTE VARYATÖRÜNDE DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ FİYATININDA 1500 LİRA CİVARI OLDUĞUNU SÖYLEDİLER FİYATI ARTTIRAN DA VARYATÖRMÜŞ ZATEN ARABAMDAN DİZELE YAKIN BİR SES GELİYOR VARYATÖRÜ BENDE DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM AMA 1500 TL FİYAT NORMALMİDİR TRİGER VE VARYATÖRE İZMİRDEYİM ENRİKO ALİBERTİ DIŞINDA YETKİLİ SERVİS YOK DAHA UCUZA BAŞKA BİR YERDE YAPTIRABİLİR MİYİM YOKSA FİYAT NORMALMİ TECRÜBELİ ARKADAŞLAR YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM
    BİRDE SUNROOF DAN ARABAYI YIKAYINCA SU GİRİYOR BÖYLE BİRŞEY BAŞINA GELEN VAR MI


    Enriko'dan uzak durun. Hatta kendisine "yetkili" diyen bütün alfa romeo yetkili servislerinden uzak durun. 1500tl triger seti + varyatör için ÇOK pahalı. Bu işi bir özel serviste yapsanız maksimum 1000tl ödersiniz (aynı marka parçalarla). Tabii triger şakaya gelmez, varyatörden de ses geliyorsa beraber değiştirilmesi gerekir. Ancak dediğim gibi fiyat biraz bile değil, ÇOK fazla. Sanırım izmirde DEVKO'da alfistilerin gittikleri yerler var. İzmirli arkadaşlar görürlerse buraya yazarlar.

    Bu arada 147niz hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    quote:

    Orijinalden alıntı: bsenocak

    ARKADAŞLAR 120 BİNDE 2003 MODEL 147 SAHİBİYİM ARACI ALALI 3 HAFTA OLDU BAKIM İÇİN SERVİSE GİTTİĞİMDE TRİGERİMİ DE DEĞİŞTİRMEM GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİLER ARABANIN 90 BİNDEN ÖNCEKİ GEÇMİŞİNİ DE BİLEMİYORUM YANİ TRİGERİ NE ZAMAN DEĞİŞTİ BİR FİKRİM YOK SERVİS BÖYLE SÖYLEDİĞİ İÇİN BENDE İLK FIRSATTA TRİGERİ DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM İZMİRDEKİ ENRİKO ALİBERTİYİ ARADIĞIMDA TRİGERLE BİRLİKTE VARYATÖRÜNDE DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ FİYATININDA 1500 LİRA CİVARI OLDUĞUNU SÖYLEDİLER FİYATI ARTTIRAN DA VARYATÖRMÜŞ ZATEN ARABAMDAN DİZELE YAKIN BİR SES GELİYOR VARYATÖRÜ BENDE DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUM AMA 1500 TL FİYAT NORMALMİDİR TRİGER VE VARYATÖRE İZMİRDEYİM ENRİKO ALİBERTİ DIŞINDA YETKİLİ SERVİS YOK DAHA UCUZA BAŞKA BİR YERDE YAPTIRABİLİR MİYİM YOKSA FİYAT NORMALMİ TECRÜBELİ ARKADAŞLAR YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM
    BİRDE SUNROOF DAN ARABAYI YIKAYINCA SU GİRİYOR BÖYLE BİRŞEY BAŞINA GELEN VAR MI


    Enriko'dan uzak durun. Hatta kendisine "yetkili" diyen bütün alfa romeo yetkili servislerinden uzak durun. 1500tl triger seti + varyatör için ÇOK pahalı. Bu işi bir özel serviste yapsanız maksimum 1000tl ödersiniz (aynı marka parçalarla). Tabii triger şakaya gelmez, varyatörden de ses geliyorsa beraber değiştirilmesi gerekir. Ancak dediğim gibi fiyat biraz bile değil, ÇOK fazla. Sanırım izmirde DEVKO'da alfistilerin gittikleri yerler var. İzmirli arkadaşlar görürlerse buraya yazarlar.

    Bu arada 147niz hayırlı olsun.
    Sunroof için ise, tahliye delikleri tıkanmıştır, bunların açılması gerekir. Özel servis 5 dakikada halleder, masraflı bir şey değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Sunroof için ise, tahliye delikleri tıkanmıştır, bunların açılması gerekir. Özel servis 5 dakikada halleder, masraflı bir şey değil.

    Alıntıları Göster
    cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar yarın izmirdeki özel servisleri gezeceğim tabikide en kısa zamanda trigeri ve varyatörü değiştireceğim ancak 1500 gerçekten çok fazla gelmişti banada sunroof da inşallah söylediğiniz gibi basit bir işlemdir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bsenocak

    cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar yarın izmirdeki özel servisleri gezeceğim tabikide en kısa zamanda trigeri ve varyatörü değiştireceğim ancak 1500 gerçekten çok fazla gelmişti banada sunroof da inşallah söylediğiniz gibi basit bir işlemdir

    Alıntıları Göster
    Benim 156 da geçenlerde 100 bini geçti özel servise götürdüm. Triger değişti, V kayışı değişti, gergi rulmanları değişti, motor conta kapağı yağ kaçırmış o değişti, varyatör öyle çok kötü değildi ama ilk çalıştırmada 1-2 saniye grrlıyordu araba, ona da tamir takımı diyorlar plastik bir parça ve yay 40 Lira bir şey, zaten varyatör değişimine gerek yok. Ayrıca bujileri de orijinal NGK takım ile değiştirdim. Ön takımlardan da gıcırtı geliyordu burçları falan değişti, yağı değişti, hava-yağ-polen filitreleri değişti. İşçilik falan her şey dahil 1200 Liraya mal oldu, araba canavar gibi de oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    Benim 156 da geçenlerde 100 bini geçti özel servise götürdüm. Triger değişti, V kayışı değişti, gergi rulmanları değişti, motor conta kapağı yağ kaçırmış o değişti, varyatör öyle çok kötü değildi ama ilk çalıştırmada 1-2 saniye grrlıyordu araba, ona da tamir takımı diyorlar plastik bir parça ve yay 40 Lira bir şey, zaten varyatör değişimine gerek yok. Ayrıca bujileri de orijinal NGK takım ile değiştirdim. Ön takımlardan da gıcırtı geliyordu burçları falan değişti, yağı değişti, hava-yağ-polen filitreleri değişti. İşçilik falan her şey dahil 1200 Liraya mal oldu, araba canavar gibi de oldu

    Alıntıları Göster
    O söylediğiniz bakımlara da o fiyat biraz fazla uygun geldi bana Sakıncası yoksa nerede yaptırdığınızı özel mesaj atabilir misiniz? Bir de triger setinin markası dayco gibi bir şey mi? Burçlar ne marka? Bunları yazarsanız sevinirim.

    Yalnız varyatörü değiştirmeye gerek yok demek doğru olmaz. Tamir takımının ortalama 10.000 km idare ettiği söyleniyor. Tamir takımı orjinali gibi olmuyor ömür açısından.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Yalnız varyatörü değiştirmeye gerek yok demek doğru olmaz. Tamir takımının ortalama 10.000 km idare ettiği söyleniyor. Tamir takımı orjinali gibi olmuyor ömür açısından.


    usta kendisi söyledi gerek yok diye.. çünkü yeni varyatör çok pahalı. Zaten problem olduğunda da tek sıkıntısı çıkarttığı dizel sesi, başka herhangi bir zararı yok. Tamir takımı 10.000 km gitse, her 10 binde bir bakıma girecek araba zaten filitre değişimleri için, 40 Lira verir onu da yaptırırım. Yeni varyatör 400 Lira desen ki, değil, daha pahalı. Tamir takımı uygulatarak 400 TL' ye 10 binde bir 40 Lira vererek 100.000 km kullanırım arabayı ki bu çok daha mantıklı. Varyatör zaten özel servislerde bulunmuyor. Birmota gideceksin falan bir kerede 400-500 insanın canını fazla yakar diye düşünüyorum..

    Edit: Bu arada zaten varyatörü değiştirince de en fazla 40-50 bin gidiyormuş diye bir duyum almıştım. Bu durumda tamir takımı çok daha mantıklı geliyor bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 6 Ağustos 2011; 20:20:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr


    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Yalnız varyatörü değiştirmeye gerek yok demek doğru olmaz. Tamir takımının ortalama 10.000 km idare ettiği söyleniyor. Tamir takımı orjinali gibi olmuyor ömür açısından.


    usta kendisi söyledi gerek yok diye.. çünkü yeni varyatör çok pahalı. Zaten problem olduğunda da tek sıkıntısı çıkarttığı dizel sesi, başka herhangi bir zararı yok. Tamir takımı 10.000 km gitse, her 10 binde bir bakıma girecek araba zaten filitre değişimleri için, 40 Lira verir onu da yaptırırım. Yeni varyatör 400 Lira desen ki, değil, daha pahalı. Tamir takımı uygulatarak 400 TL' ye 10 binde bir 40 Lira vererek 100.000 km kullanırım arabayı ki bu çok daha mantıklı. Varyatör zaten özel servislerde bulunmuyor. Birmota gideceksin falan bir kerede 400-500 insanın canını fazla yakar diye düşünüyorum..

    Edit: Bu arada zaten varyatörü değiştirince de en fazla 40-50 bin gidiyormuş diye bir duyum almıştım. Bu durumda tamir takımı çok daha mantıklı geliyor bana


    Şimdi şöyle bişey var..

    Usta sizin varyatörünüzün durumu biraz daha kurtaracağı için "şimdilik" değiştirmeye gerek olmadığını söylemiş olabilir. Ama bu parçanın bi ömrü var, sonsuza kadar gitmeyecektir.

    Bir şey daha; her 10.000km'de bir tamir takımı uygulatmanız söz konusu değil, çünkü varyatöre ulaşmak için triger'in sökülmesi gerekli. Sökülen trigerin de tekrar geri takılması olmayacağından triger bakımıyla birlikte varyatöre bakılır.

    Fiyatı 400 tlye yakın olması gerek, ama özel servislerin hepsinde bulunması lazım bunun. Size o anda denk gelmemiş olabilir. Ayrıca ebay'den 200tl'den ucuza alınabiliyor.

    Bir de varyatörün ömrüyle ilgili yanlış bilgi var. Varyatör tamamen kişisel kullanımla alakalı olarak ömrünü tüketir. Benim 156'm 2000 modeldi ve hiç varyatörü değişmemişti (km'si 57.000'di ama varyatörü çok sağlıklıydı). Daha önce forumda bir çok yerde bahsettik ama bi defa daha tekrarlayalım: Varyatörün ömrünü uzatmak için motor soğukken (daha doğrusu motor yağı soğukken) 3000 deviri geçmemek uygun olur. Çünkü TwinSpark motorlar 3000 devirde varyatörü açar ve değişken subap zamanlamasında bir sonraki faza geçilir. Motor soğukken yağ henüz varyatörün bulunduğu motorun en üst kısmına ulaşmamış ve yeterli çalışma sıcaklığına gelmemiş olduğu için yeterli yağlama yapılmaz ve varyatör bu şekilde çok kullanılırsa zamanla aşınır. Yani siz 10.000km'de bir de varyatörü bozabilirsiniz, 100.000km'de de.. Tamamen kullanımınızla alakalı.

    Tabii motor soğukken bu devirleri geçmenin zaten motorun kendisi için de sağlıklı olmadığı bilinen bir gerçek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr


    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    Yalnız varyatörü değiştirmeye gerek yok demek doğru olmaz. Tamir takımının ortalama 10.000 km idare ettiği söyleniyor. Tamir takımı orjinali gibi olmuyor ömür açısından.


    usta kendisi söyledi gerek yok diye.. çünkü yeni varyatör çok pahalı. Zaten problem olduğunda da tek sıkıntısı çıkarttığı dizel sesi, başka herhangi bir zararı yok. Tamir takımı 10.000 km gitse, her 10 binde bir bakıma girecek araba zaten filitre değişimleri için, 40 Lira verir onu da yaptırırım. Yeni varyatör 400 Lira desen ki, değil, daha pahalı. Tamir takımı uygulatarak 400 TL' ye 10 binde bir 40 Lira vererek 100.000 km kullanırım arabayı ki bu çok daha mantıklı. Varyatör zaten özel servislerde bulunmuyor. Birmota gideceksin falan bir kerede 400-500 insanın canını fazla yakar diye düşünüyorum..

    Edit: Bu arada zaten varyatörü değiştirince de en fazla 40-50 bin gidiyormuş diye bir duyum almıştım. Bu durumda tamir takımı çok daha mantıklı geliyor bana


    Şimdi şöyle bişey var..

    Usta sizin varyatörünüzün durumu biraz daha kurtaracağı için "şimdilik" değiştirmeye gerek olmadığını söylemiş olabilir. Ama bu parçanın bi ömrü var, sonsuza kadar gitmeyecektir.

    Bir şey daha; her 10.000km'de bir tamir takımı uygulatmanız söz konusu değil, çünkü varyatöre ulaşmak için triger'in sökülmesi gerekli. Sökülen trigerin de tekrar geri takılması olmayacağından triger bakımıyla birlikte varyatöre bakılır.

    Fiyatı 400 tlye yakın olması gerek, ama özel servislerin hepsinde bulunması lazım bunun. Size o anda denk gelmemiş olabilir. Ayrıca ebay'den 200tl'den ucuza alınabiliyor.

    Bir de varyatörün ömrüyle ilgili yanlış bilgi var. Varyatör tamamen kişisel kullanımla alakalı olarak ömrünü tüketir. Benim 156'm 2000 modeldi ve hiç varyatörü değişmemişti (km'si 57.000'di ama varyatörü çok sağlıklıydı). Daha önce forumda bir çok yerde bahsettik ama bi defa daha tekrarlayalım: Varyatörün ömrünü uzatmak için motor soğukken (daha doğrusu motor yağı soğukken) 3000 deviri geçmemek uygun olur. Çünkü TwinSpark motorlar 3000 devirde varyatörü açar ve değişken subap zamanlamasında bir sonraki faza geçilir. Motor soğukken yağ henüz varyatörün bulunduğu motorun en üst kısmına ulaşmamış ve yeterli çalışma sıcaklığına gelmemiş olduğu için yeterli yağlama yapılmaz ve varyatör bu şekilde çok kullanılırsa zamanla aşınır. Yani siz 10.000km'de bir de varyatörü bozabilirsiniz, 100.000km'de de.. Tamamen kullanımınızla alakalı.

    Tabii motor soğukken bu devirleri geçmenin zaten motorun kendisi için de sağlıklı olmadığı bilinen bir gerçek.

    Alıntıları Göster
    quote:



    Şimdi şöyle bişey var..

    Usta sizin varyatörünüzün durumu biraz daha kurtaracağı için "şimdilik" değiştirmeye gerek olmadığını söylemiş olabilir. Ama bu parçanın bi ömrü var, sonsuza kadar gitmeyecektir.

    Bir şey daha; her 10.000km'de bir tamir takımı uygulatmanız söz konusu değil, çünkü varyatöre ulaşmak için triger'in sökülmesi gerekli. Sökülen trigerin de tekrar geri takılması olmayacağından triger bakımıyla birlikte varyatöre bakılır.

    Fiyatı 400 tlye yakın olması gerek, ama özel servislerin hepsinde bulunması lazım bunun. Size o anda denk gelmemiş olabilir. Ayrıca ebay'den 200tl'den ucuza alınabiliyor.

    Bir de varyatörün ömrüyle ilgili yanlış bilgi var. Varyatör tamamen kişisel kullanımla alakalı olarak ömrünü tüketir. Benim 156'm 2000 modeldi ve hiç varyatörü değişmemişti (km'si 57.000'di ama varyatörü çok sağlıklıydı). Daha önce forumda bir çok yerde bahsettik ama bi defa daha tekrarlayalım: Varyatörün ömrünü uzatmak için motor soğukken (daha doğrusu motor yağı soğukken) 3000 deviri geçmemek uygun olur. Çünkü TwinSpark motorlar 3000 devirde varyatörü açar ve değişken subap zamanlamasında bir sonraki faza geçilir. Motor soğukken yağ henüz varyatörün bulunduğu motorun en üst kısmına ulaşmamış ve yeterli çalışma sıcaklığına gelmemiş olduğu için yeterli yağlama yapılmaz ve varyatör bu şekilde çok kullanılırsa zamanla aşınır. Yani siz 10.000km'de bir de varyatörü bozabilirsiniz, 100.000km'de de.. Tamamen kullanımınızla alakalı.

    Tabii motor soğukken bu devirleri geçmenin zaten motorun kendisi için de sağlıklı olmadığı bilinen bir gerçek.


    Doğru, trigeri söküp takamayacağımıza göre her 10 binde bir tamir takımı uygulayamayız. bunu düşünememiştim. Evet, benim varyatörün durumu kötü olmadığı için değiştirmeye gerek yok diye söylemiştir muhtemelen. Ben 4 ay önce arabayı ilk aldığımda ilk çalışmada dizel sesi de vermiyordu zaten yeni yeni olmaya başlamıştı. O da ilk çalıştırmada yalnızca 1, en fazla 2 saniye kadar dizel sesi veriyordu. 3000 devir olayını Alfisti' den biliyorum evet, zaten o şekilde kullanıyorum arabayı. 100 bine kadar önceki sahipleri de problemsiz kullanmış varyatörü iyi bakılmış demekki. Ben de iyi bakarsam bu tamir takımı beni bir sonraki triger değişimine kadar idare edebilir, olmadı trigeri 10-15 bin km erken değiştiririm varyatörle birlikte. Varyatörün özel servislerde bulunmaması da sanırım şu an için geçerli bir durum özel servislerin elinde yok sanırım bu aralar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyarr -- 7 Ağustos 2011; 11:27:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    quote:



    Şimdi şöyle bişey var..

    Usta sizin varyatörünüzün durumu biraz daha kurtaracağı için "şimdilik" değiştirmeye gerek olmadığını söylemiş olabilir. Ama bu parçanın bi ömrü var, sonsuza kadar gitmeyecektir.

    Bir şey daha; her 10.000km'de bir tamir takımı uygulatmanız söz konusu değil, çünkü varyatöre ulaşmak için triger'in sökülmesi gerekli. Sökülen trigerin de tekrar geri takılması olmayacağından triger bakımıyla birlikte varyatöre bakılır.

    Fiyatı 400 tlye yakın olması gerek, ama özel servislerin hepsinde bulunması lazım bunun. Size o anda denk gelmemiş olabilir. Ayrıca ebay'den 200tl'den ucuza alınabiliyor.

    Bir de varyatörün ömrüyle ilgili yanlış bilgi var. Varyatör tamamen kişisel kullanımla alakalı olarak ömrünü tüketir. Benim 156'm 2000 modeldi ve hiç varyatörü değişmemişti (km'si 57.000'di ama varyatörü çok sağlıklıydı). Daha önce forumda bir çok yerde bahsettik ama bi defa daha tekrarlayalım: Varyatörün ömrünü uzatmak için motor soğukken (daha doğrusu motor yağı soğukken) 3000 deviri geçmemek uygun olur. Çünkü TwinSpark motorlar 3000 devirde varyatörü açar ve değişken subap zamanlamasında bir sonraki faza geçilir. Motor soğukken yağ henüz varyatörün bulunduğu motorun en üst kısmına ulaşmamış ve yeterli çalışma sıcaklığına gelmemiş olduğu için yeterli yağlama yapılmaz ve varyatör bu şekilde çok kullanılırsa zamanla aşınır. Yani siz 10.000km'de bir de varyatörü bozabilirsiniz, 100.000km'de de.. Tamamen kullanımınızla alakalı.

    Tabii motor soğukken bu devirleri geçmenin zaten motorun kendisi için de sağlıklı olmadığı bilinen bir gerçek.


    Doğru, trigeri söküp takamayacağımıza göre her 10 binde bir tamir takımı uygulayamayız. bunu düşünememiştim. Evet, benim varyatörün durumu kötü olmadığı için değiştirmeye gerek yok diye söylemiştir muhtemelen. Ben 4 ay önce arabayı ilk aldığımda ilk çalışmada dizel sesi de vermiyordu zaten yeni yeni olmaya başlamıştı. O da ilk çalıştırmada yalnızca 1, en fazla 2 saniye kadar dizel sesi veriyordu. 3000 devir olayını Alfisti' den biliyorum evet, zaten o şekilde kullanıyorum arabayı. 100 bine kadar önceki sahipleri de problemsiz kullanmış varyatörü iyi bakılmış demekki. Ben de iyi bakarsam bu tamir takımı beni bir sonraki triger değişimine kadar idare edebilir, olmadı trigeri 10-15 bin km erken değiştiririm varyatörle birlikte. Varyatörün özel servislerde bulunmaması da sanırım şu an için geçerli bir durum özel servislerin elinde yok sanırım bu aralar.

    Alıntıları Göster
    evet arkadaşlar en sonunda trigerimi değiştirdim şimdi rahat rahat kullanıyorum aracımı
    enrikoda sadece triger ve varyatör için verdikleri 1500 tl fiyat yerine özel servisde triger değişimi varyatör tamiri devir daim pompası değişimi motor alt muhafaza bunların tamamına 800 lira verdim muhtemelen enriko nun önünden geçmem artık
    sunroof daki su girmesi sorununa da baktılar kanallar tıkalı açtık dediler ama aracın sağ tarafından su girmeye devam ediyor sol taraftan kesildi
    bu kanallar nerde bulunur bizim kendimizin görme şansı var mıdır arkadaşlar ben baktım ama pek anlayamadım
    aracım resmen su alıyor sağ tarafından tavan döşemesi berbat durumda şu an su lekeleri yüzünden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bsenocak

    evet arkadaşlar en sonunda trigerimi değiştirdim şimdi rahat rahat kullanıyorum aracımı
    enrikoda sadece triger ve varyatör için verdikleri 1500 tl fiyat yerine özel servisde triger değişimi varyatör tamiri devir daim pompası değişimi motor alt muhafaza bunların tamamına 800 lira verdim muhtemelen enriko nun önünden geçmem artık
    sunroof daki su girmesi sorununa da baktılar kanallar tıkalı açtık dediler ama aracın sağ tarafından su girmeye devam ediyor sol taraftan kesildi
    bu kanallar nerde bulunur bizim kendimizin görme şansı var mıdır arkadaşlar ben baktım ama pek anlayamadım
    aracım resmen su alıyor sağ tarafından tavan döşemesi berbat durumda şu an su lekeleri yüzünden

    Alıntıları Göster
    hmm tavan döşemesi ıslanıcak kadarsa bi problem vardır. Benim bildiğim 156'da arka tamponun içinde vardı 2 tane sağlı sollu.. Sizin bulmanız zor, lifte kaldırınca kolay erişilebiliyo anca. Bence yine gidin hala su alıyo diyin, para alcaklarını sanmıyorum. Siz arayarak bulamazsınız, garip yerlerde oluyo tahliyeler.

    Marka model ne olursa olsun sunrooflu arabalarda su alma derdi oluyo malesef. Benim eski 156da sadece bikaç damla şeklindeydi çok yoğun yağmurda. O da kazık fren yaparsam geliyodu sadece




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    hmm tavan döşemesi ıslanıcak kadarsa bi problem vardır. Benim bildiğim 156'da arka tamponun içinde vardı 2 tane sağlı sollu.. Sizin bulmanız zor, lifte kaldırınca kolay erişilebiliyo anca. Bence yine gidin hala su alıyo diyin, para alcaklarını sanmıyorum. Siz arayarak bulamazsınız, garip yerlerde oluyo tahliyeler.

    Marka model ne olursa olsun sunrooflu arabalarda su alma derdi oluyo malesef. Benim eski 156da sadece bikaç damla şeklindeydi çok yoğun yağmurda. O da kazık fren yaparsam geliyodu sadece

    Alıntıları Göster
    Ben arabayı almadan önce deri döşemeli ve sunrooflu olarak almayı planlıyordum. Daha sonra bu kronik sunroof su alma problemlerini öğrendikten sonra sunroofsuz arabada karar kıldım. Deri döşeme de aynı şekilde şık ve kaliteli durmasına karşın kışın soğuk, yazın sıcak olması ve özel bakım gerektirmesi sebebiyle kullanışlı olmadığından genellikle kimse tarafından tavsiye edilmiyordu, bu yüzden deri döşemeden de vazgeçmiştim. Şu an iyiki de böyle yapmışım diyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    Ben arabayı almadan önce deri döşemeli ve sunrooflu olarak almayı planlıyordum. Daha sonra bu kronik sunroof su alma problemlerini öğrendikten sonra sunroofsuz arabada karar kıldım. Deri döşeme de aynı şekilde şık ve kaliteli durmasına karşın kışın soğuk, yazın sıcak olması ve özel bakım gerektirmesi sebebiyle kullanışlı olmadığından genellikle kimse tarafından tavsiye edilmiyordu, bu yüzden deri döşemeden de vazgeçmiştim. Şu an iyiki de böyle yapmışım diyorum

    Alıntıları Göster
    su girmesi bir iki damla olsa sorun etmeyeceğimde sağ ön direkten arka koltukların bittiği yere kadar yan direk su oluyor hiç de azımsanacak kadar değil bu hafta tekrar gideceğim önümüz kış yağmurlar olacak umarım ciddi bir sorun yoktur arabada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    Ben arabayı almadan önce deri döşemeli ve sunrooflu olarak almayı planlıyordum. Daha sonra bu kronik sunroof su alma problemlerini öğrendikten sonra sunroofsuz arabada karar kıldım. Deri döşeme de aynı şekilde şık ve kaliteli durmasına karşın kışın soğuk, yazın sıcak olması ve özel bakım gerektirmesi sebebiyle kullanışlı olmadığından genellikle kimse tarafından tavsiye edilmiyordu, bu yüzden deri döşemeden de vazgeçmiştim. Şu an iyiki de böyle yapmışım diyorum



    Aynı düşüncelere sahibim. Aracını uzun süre sorunsuz ve masrafsız bir şekilde kullanmayı planlayanlar ,sunroof ve deri döşeme tercih etmemeli bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    Benim 156 da geçenlerde 100 bini geçti özel servise götürdüm. Triger değişti, V kayışı değişti, gergi rulmanları değişti, motor conta kapağı yağ kaçırmış o değişti, varyatör öyle çok kötü değildi ama ilk çalıştırmada 1-2 saniye grrlıyordu araba, ona da tamir takımı diyorlar plastik bir parça ve yay 40 Lira bir şey, zaten varyatör değişimine gerek yok. Ayrıca bujileri de orijinal NGK takım ile değiştirdim. Ön takımlardan da gıcırtı geliyordu burçları falan değişti, yağı değişti, hava-yağ-polen filitreleri değişti. İşçilik falan her şey dahil 1200 Liraya mal oldu, araba canavar gibi de oldu

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi duvanm -- 10 Ağustos 2011; 19:49:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duvanm

    .

    Alıntıları Göster
    sunroof un kanallarını açtırdığım servise gittim tekrar sağ taraftan su aldığını söyledim boş bir zamanda gel komple açalım dediler sorun ne olabilir maliyet ne olur dedim 100 le 300 arası bişeyler tutar dedi şu an için bu parayı ödeyemeyeceğim bu alfa beni yeterince yordu zaten
    bu hafta cumartesi evde kendim sunroof u dağıtmayı düşünüyorum böyle bir şey yapmış olan arkadaşlar var mı aramızda bu meseleden bir an önce kurtulmam lazım aracımın içi tavanı akmış ev gibi ve ben temizleyemiyorum alfaya biniyoruz ama içi leş gibi oldu bu konuda bilgi verebilecek birileri var mı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bsenocak

    sunroof un kanallarını açtırdığım servise gittim tekrar sağ taraftan su aldığını söyledim boş bir zamanda gel komple açalım dediler sorun ne olabilir maliyet ne olur dedim 100 le 300 arası bişeyler tutar dedi şu an için bu parayı ödeyemeyeceğim bu alfa beni yeterince yordu zaten
    bu hafta cumartesi evde kendim sunroof u dağıtmayı düşünüyorum böyle bir şey yapmış olan arkadaşlar var mı aramızda bu meseleden bir an önce kurtulmam lazım aracımın içi tavanı akmış ev gibi ve ben temizleyemiyorum alfaya biniyoruz ama içi leş gibi oldu bu konuda bilgi verebilecek birileri var mı

    Alıntıları Göster
    Hmm gerçekten kötü bir problem. Ben de 156 2.0 selespeed almayı düşünüyorum. Ama selespeedlerin hepsi sunroof lu ve deri döşemeli. Bu ikisi arabamda hep istediğim şeylerdi ama bu su alma sorunu varsa gerçekten kötü bir şey. Çözümü kolaymıdır acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigger_agc

    Hmm gerçekten kötü bir problem. Ben de 156 2.0 selespeed almayı düşünüyorum. Ama selespeedlerin hepsi sunroof lu ve deri döşemeli. Bu ikisi arabamda hep istediğim şeylerdi ama bu su alma sorunu varsa gerçekten kötü bir şey. Çözümü kolaymıdır acaba?

    Alıntıları Göster
    benim de istediğim bir şeydi ama almadan araştırmanın faydalarını görüyorum. Sunroofsuz ve kumaş koltuklarımla çok mutluyum. 7-8 yaşında bir araba alacaksın neticede. deri koltuğun bakımını herkes düzgün yapamıyor, herkes değil, çoğu kişi.. Yani zevkle uğraşarak yapan kişi yapar da, çoğu kişi uğraşmıyor. Ben birkaç deri döşemeli modele bakmıştım, deri uzaktan her ne kadar güzel gibi görünse de ayrıntılarına bakınca zamana dayalı ufak tefek hatalar görüyorsun orasında burasında. Ben arabayı kumaş ve o kadar temiz aldım ki, içinde sigara bile içilmemişti arabanın. ilk günkü gibi yani döşemeler.. Deri zaten işkence.. Kış günü sabah arabaya bindiğinde o koltuk ısınmak bilmez. Yazın da yakar ve terletir. (Hem yorumlardan biliyorum, hem de 5-6 sene önce deri döşeme bir peugeot 307 deneyimim olmuştu.) Deniz kenarı bir yerde arabayı güneşin altına 2 saat bıraktığını düşün.. Arabaya binip bir de şortla o koltuğa oturduğunu düşün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    benim de istediğim bir şeydi ama almadan araştırmanın faydalarını görüyorum. Sunroofsuz ve kumaş koltuklarımla çok mutluyum. 7-8 yaşında bir araba alacaksın neticede. deri koltuğun bakımını herkes düzgün yapamıyor, herkes değil, çoğu kişi.. Yani zevkle uğraşarak yapan kişi yapar da, çoğu kişi uğraşmıyor. Ben birkaç deri döşemeli modele bakmıştım, deri uzaktan her ne kadar güzel gibi görünse de ayrıntılarına bakınca zamana dayalı ufak tefek hatalar görüyorsun orasında burasında. Ben arabayı kumaş ve o kadar temiz aldım ki, içinde sigara bile içilmemişti arabanın. ilk günkü gibi yani döşemeler.. Deri zaten işkence.. Kış günü sabah arabaya bindiğinde o koltuk ısınmak bilmez. Yazın da yakar ve terletir. (Hem yorumlardan biliyorum, hem de 5-6 sene önce deri döşeme bir peugeot 307 deneyimim olmuştu.) Deniz kenarı bir yerde arabayı güneşin altına 2 saat bıraktığını düşün.. Arabaya binip bir de şortla o koltuğa oturduğunu düşün


    Aynen katılıyorum, hele deri koltuklu araç koyu renkse içinde yumurta gibi pişmemek elde değil : .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can156_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyarr

    benim de istediğim bir şeydi ama almadan araştırmanın faydalarını görüyorum. Sunroofsuz ve kumaş koltuklarımla çok mutluyum. 7-8 yaşında bir araba alacaksın neticede. deri koltuğun bakımını herkes düzgün yapamıyor, herkes değil, çoğu kişi.. Yani zevkle uğraşarak yapan kişi yapar da, çoğu kişi uğraşmıyor. Ben birkaç deri döşemeli modele bakmıştım, deri uzaktan her ne kadar güzel gibi görünse de ayrıntılarına bakınca zamana dayalı ufak tefek hatalar görüyorsun orasında burasında. Ben arabayı kumaş ve o kadar temiz aldım ki, içinde sigara bile içilmemişti arabanın. ilk günkü gibi yani döşemeler.. Deri zaten işkence.. Kış günü sabah arabaya bindiğinde o koltuk ısınmak bilmez. Yazın da yakar ve terletir. (Hem yorumlardan biliyorum, hem de 5-6 sene önce deri döşeme bir peugeot 307 deneyimim olmuştu.) Deniz kenarı bir yerde arabayı güneşin altına 2 saat bıraktığını düşün.. Arabaya binip bir de şortla o koltuğa oturduğunu düşün


    Aynen katılıyorum, hele deri koltuklu araç koyu renkse içinde yumurta gibi pişmemek elde değil : .

    Alıntıları Göster
    Yaw iyice hevesim kaçtı şimdi. Deri döşemenin aracı çok şık gösterdiğini düşünüyorum. Bakımlı bulunursa neden olmasın diye düşünüyordum. Hoş gerçi baktığım bir araçda arkadaş koltuk ısıtma taktırmış. Herhalde sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Sunroof olayı da özellikle yazın çok çok iyi birşey. Babamın aracında var oradan biliyorum. Ama iyi bakımlı olması lazım tabi ki




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.