Şimdi Ara

120 bg 1.4 t-jet bravo ile 122 bg 1.4 tsi leon kapışması :) (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
205
Cevap
2
Favori
14.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Saçmasapan yorumlar,VW övemeler,mantıksızlar...Genele söylüyorum bunu,üstüne alınan alınsın.

    1.8 T-Sport Corollayla kafa kafaya gidiyormuş,han gider kafa kafaya ille söylettiriyorsunuz.Gidiyorlar 0'dan 120'ye çıkıyorlar diyorlar ki VW 1.4 TSI çok başarılı.Diğer firmalar direk püskürtme yapmadan elde ediyorlar o başarıyı.Üstelik birde sanki ilk defa direk püskürtme beslemeli motoru Vw üretmiş gibi yorum yapıyorlar.Madem yeterli bilgiye sahip değilsiniz susun kardeşim.TSI'ın devrim yarattığı bir gerçek,fakat bunu diğer firmalar yapamamış,yapamıyormuş gibi göstermek mantıksız.Sanki Vw mühendisleri gizli formülü biliyor da diğer firmalar onu öğrenemiyormuşcasına konuşuyorsunuz.Direk püskürtme firmanın tercihidir.Bir başka marka mühendisleri yapar bunu.Motor yahu bu motor,kola formülü mü.İlle isteseler diğer firmalar,çekerler bir TSI kenara ne var ne yok indirirler bakarlar motora.Nasıl Honda downsizing'e mesafeli yaklaşıyorsa diğer firmaların direk püskürtme+besleme motor üretmemesi de bir tercihtir.Toyota'da dikkatinizi çektiyse yapmıyor aynı şeyi.Turbosu ısınır arac yürümez.Gaza geç tepki verir,dolmasını beklersin.Arabayı kaldırırken gaza abanırsın da abanırsın turbo dolsun da arabayı çeksin diye.Azıcık akıl mantık varsa bir insanevladı anlar bunu.


    Arkadaşım neden zoruna gidiyor anlamıyorum.Eğer bu video doğruysaki teknik veriler bu videoyu destekliyor bal gibide kafa kafaya gidiyor.Bak bakalım 120 ye kadar mı??



    Sen bence TSI lar hakkında bilgi sahibi ol turbo boşluğu olmadığını öğren sonra gel burada yorum yaz.Birşey bilmediğin o kadar belliki.


    Video'da ne yazıyor oku bakalım;

    TS:Bored TB,Cai,Headers,Exhaust
    Scirocco:Intake,Downpipe,Exhaust,ıntercooler,Software 240Hp

    Corolla Muhtemelen 200-210hp civarlarındadır.Üçüncü viteste ayırıyor,heralde sen Scirocco'yu Corolla zannediyorsun.Zoruma falan gittiği de yok.Biz burada stock araçlardan bahsediyoruz modifiyeli deil,o zaman sana derim ki tosbağa VW corvetti dragta alıyor.Saçmasapan yorum yapıp da adamın asabını bozmayın,birde birşey bilmiyorsun diyor düdük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi


    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    derin mavi söylediklerinde nispeten haklısın ama , 160 lık scirocconun 180 lik astrayı madara edişini bizzat seyrettim. yani burada vw kayırmacılığı falan aramanıza gerek yok ayrıyetten araçların sadece roll ve draglarına göre de karşılaştırmamak lazım, kim ne derse desin isterseniz fanatiklik olarak algılayın ama atmosferik motorları övmeye gerek yok, vw çift şarjla büyük risk aldı ama tutturdu dsg zaten başlı başına büyük başarı bunları kabul etmeyenler asıl fanatiklerdir, neden çok daha verimli alt devirler varken insanlar atmosferik motorlara binsin? neden 1.2, 1.4 motorlar varken 2.0 atmosferiklere binsin tabi devamlı uzun yol yapıyorsa o ayrı.

    ayrıca tsi motorlarda turbo lag neredeyse hiç olmuyor turbonun dolması falan beklenmiyor, bir dostum insigniasını sırf turbo lag yüzünden elinden çıkardı. neyse herkesin tercihi farklıdır kim hangi motorda mutluysa ona biner zaten, insanların kendi düşüncelerini başkalarına da benimsetmeye çalışmasını anlamıyorum.

    iyi forumlar.


    160 Skiroko çift besleme kardeşim biliyorsundur.Alt devirleri biriyle,üst devirleri biriyle kurtarıyorlar.Ona eyvallah,160'lık Skiroko tek besleme Astra'yı alt edebilir.Tek besleme fabrikasyon C segmenti araç alt devirlere yönelik üretilmiştir elbette.Ufak tefek oynamayla çift besleme Skiroko'yu havada hoplatır fazla güç ve 200cc hacmiyle.Yani çift beslemeyle,tek besleme aracı karşılaştırıp yok o güçlü ama geçemiyor demek oyunbozanlıktan başka birşey değil.Ben atmosferik motorları övmüyorum elbette,fakat sürüş karakteristiği ve dengeli güç dağılımı için atmosferik her zaman tercihim.Turbolag çift besleme Tsi'larda olmuyor.Tek beslemede oluyor amma.Turbonun dolmasını beklememe gibi bir durum fiziken mümkün değil zaten.Çünkü tubo biliyorsunuz ki egzos gazıyla harekete geçen bir malzeme.Devir artırıp gaz vermedikçe turbonun da esprisi olmaz.VW ufak devirlere kompressor,yüksek devirlere turbo koyarak hallediyor bu işi.Diğer firmalar da elbette yapabilir ama bu bu motorların gelecekti durumları hakkında soru işareti oluşturmakta.Bir turbo revizyonu en az 500YTL'ye mal olmakta.Ayrıca fabrikasyon olarak da maliyetli,Vw bunu bu Tsi motorları pahalıya satarak hallediyor.DAha sonra servisten de kazanıyor ama sornsuzluk ve uzun ömürülük mevzusunu atlıyor.Özellikle memleketimizde turbo veya kompressor beslemeli araçlar çevresel etkenlerle pek sağlıklı kalamamakta.


    güzel bilgiler mevcut, ama katılmadığım noktalar:

    birincisi tamam çift şarj mevcut ama rocco 1.4 motor ve 160 ps, rakibi ise 180 beygir ve 1.6 motor ben burda oyunbozanlık göremiyorum. tek şarjlı 1.6 motor tsi üretilse sonuç ne olur sizce?

    ikincisi tek besleme tsillarda boşluk oluyor diyorsunuz çift şarjla karşılaştırılmaz belki ok ama 1500 devirden itibaren 200 sabit tork veren bir araç var eğer kastınız turbonun dolması 1500 devire kadarsa ok ki zaten kalkıştan itibaren o devrin altında hangi insan evladı kullanırki aracı. boşluk falan yok sizin anlıyacağınız, ki zaten 125likler günlük kullanım için satılam motorlar, yarışılacaksa gidilsin 2.0 tfsi lara bakılsın.

    çift şarjlı tsi ler 3500 devirde turboyu açıyor düşük devirlerde turbo etkin değil, çift şarj denilince her ikisi de aynı anda iş yapıyor gibi algılar var. bunu da belirtmek isterim.




  • 2 sinede aşşağı yukarı aynı modifiye uygulanmış.Eğer biraz bu işlerden anlıyorsan ne demek istediğimi anlarsın.COrolla da en az 250 hp güç var orada.Belkdie daha fazla olabilir.



    Bak bunlar stock.Demekki kafa kafaya gidebiliyormuş.Bizimde dediğimiz bu.ELbette ufakta olsa alabilir.Aralarında 32 bg fark var...

    AYrıca "bu araç çift beslemeli astra tek o yüzden karşılaştırılamazlar" mantığı çok saçma bir mantık.O zaman bugatti 16 silindir 4 turbo o yüzden kimseyle karşılaştırılamaz.Yada 458 şanzımanı f1 şanzıan o yüzden haksızlık.BÖyle mantık olabilirmi.O zaman dünyada hiç karşılaştırma olmaz.Sen önce bakış açını değiştir.

    Ayrıca TSI 1.4 corollada 1.8 buradada corolla avantajlı o zaman...Sen bg gücüne bakacaksın en iyi karşılaştırma verisi odur.Bİlmem anlatabildim mi?Biraz bilgi sahibi olup gelmekte yararvar.Bİrşeye körü körüne bağlanıp gerçekleri kaçırmak size fayda sağlamaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 23 Temmuz 2011; 16:29:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi


    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    derin mavi söylediklerinde nispeten haklısın ama , 160 lık scirocconun 180 lik astrayı madara edişini bizzat seyrettim. yani burada vw kayırmacılığı falan aramanıza gerek yok ayrıyetten araçların sadece roll ve draglarına göre de karşılaştırmamak lazım, kim ne derse desin isterseniz fanatiklik olarak algılayın ama atmosferik motorları övmeye gerek yok, vw çift şarjla büyük risk aldı ama tutturdu dsg zaten başlı başına büyük başarı bunları kabul etmeyenler asıl fanatiklerdir, neden çok daha verimli alt devirler varken insanlar atmosferik motorlara binsin? neden 1.2, 1.4 motorlar varken 2.0 atmosferiklere binsin tabi devamlı uzun yol yapıyorsa o ayrı.

    ayrıca tsi motorlarda turbo lag neredeyse hiç olmuyor turbonun dolması falan beklenmiyor, bir dostum insigniasını sırf turbo lag yüzünden elinden çıkardı. neyse herkesin tercihi farklıdır kim hangi motorda mutluysa ona biner zaten, insanların kendi düşüncelerini başkalarına da benimsetmeye çalışmasını anlamıyorum.

    iyi forumlar.


    160 Skiroko çift besleme kardeşim biliyorsundur.Alt devirleri biriyle,üst devirleri biriyle kurtarıyorlar.Ona eyvallah,160'lık Skiroko tek besleme Astra'yı alt edebilir.Tek besleme fabrikasyon C segmenti araç alt devirlere yönelik üretilmiştir elbette.Ufak tefek oynamayla çift besleme Skiroko'yu havada hoplatır fazla güç ve 200cc hacmiyle.Yani çift beslemeyle,tek besleme aracı karşılaştırıp yok o güçlü ama geçemiyor demek oyunbozanlıktan başka birşey değil.Ben atmosferik motorları övmüyorum elbette,fakat sürüş karakteristiği ve dengeli güç dağılımı için atmosferik her zaman tercihim.Turbolag çift besleme Tsi'larda olmuyor.Tek beslemede oluyor amma.Turbonun dolmasını beklememe gibi bir durum fiziken mümkün değil zaten.Çünkü tubo biliyorsunuz ki egzos gazıyla harekete geçen bir malzeme.Devir artırıp gaz vermedikçe turbonun da esprisi olmaz.VW ufak devirlere kompressor,yüksek devirlere turbo koyarak hallediyor bu işi.Diğer firmalar da elbette yapabilir ama bu bu motorların gelecekti durumları hakkında soru işareti oluşturmakta.Bir turbo revizyonu en az 500YTL'ye mal olmakta.Ayrıca fabrikasyon olarak da maliyetli,Vw bunu bu Tsi motorları pahalıya satarak hallediyor.DAha sonra servisten de kazanıyor ama sornsuzluk ve uzun ömürülük mevzusunu atlıyor.Özellikle memleketimizde turbo veya kompressor beslemeli araçlar çevresel etkenlerle pek sağlıklı kalamamakta.


    güzel bilgiler mevcut, ama katılmadığım noktalar:

    birincisi tamam çift şarj mevcut ama rocco 1.4 motor ve 160 ps, rakibi ise 180 beygir ve 1.6 motor ben burda oyunbozanlık göremiyorum. tek şarjlı 1.6 motor tsi üretilse sonuç ne olur sizce?

    ikincisi tek besleme tsillarda boşluk oluyor diyorsunuz çift şarjla karşılaştırılmaz belki ok ama 1500 devirden itibaren 200 sabit tork veren bir araç var eğer kastınız turbonun dolması 1500 devire kadarsa ok ki zaten kalkıştan itibaren o devrin altında hangi insan evladı kullanırki aracı. boşluk falan yok sizin anlıyacağınız, ki zaten 125likler günlük kullanım için satılam motorlar, yarışılacaksa gidilsin 2.0 tfsi lara bakılsın.

    çift şarjlı tsi ler 3500 devirde turboyu açıyor düşük devirlerde turbo etkin değil, çift şarj denilince her ikisi de aynı anda iş yapıyor gibi algılar var. bunu da belirtmek isterim.


    Oyunbozanlık iki kısımda da var,fakat Scirocco'nun sahip olduğu ek bir besleme,kendisinden daha ağır ve 200cc fazla hacmi ve fazladan 20hp'si de olsa ikisi için de ideal değil.FAkat bu ek ek besleme o 200cc hacim ve 20hp fazladan gücü aşacak değerde bir ek güç sağlıyor Scirocco'ya,üstelik astra ağır dedğim gibi.BEnim anlatmak istediğim VW'in çok büyük birşey başarmış,bilinmeyeni ortaya çıkarmış gibi gösterilmesi.Yakıt tüketimi ve yeterli performans açısından Tsi'ları savunurum hep ama iş bu tür karşılaştırma boyutlarına gelindiğinde bazı gerçekleri görmek gerek.

    1500'den itibaren verdiği tork daha doğrusu aracın hareketine etkiyen tork hep aynı değildir.Orada hep yanılma oluyor.Bi usatmızın açtığı bir konu vardı;tork,beygirgücü,devir ile ilgili.Onu okumanızı tavsiye ederim.Boşluğu belki çok farklı araba kullanmamış kullanıcılar hissedemez ama bilemiyorum.Boşluk derken motorun çekmediğinden falan bahsetmiyorum,gaza basıyorsun ve araba gecikmeli veriyor gücü turbolag budur.Turbonun olduğu heryerde olur,Kompressor'da da olur ama çift beslemeli araçlarda bunu hissetmek zor olur.Onu bırak,beslemesiz araçta da olur lag.YAni yok demek doğru değil.Ben hissetmiyorum demek doğru.Bu namlusu yamuk tüfeğe alışıp doğru yere mermi atmak gibi birşey,genellikle turbodizel kullanıyorum sonra atmosferik benzinliye geçince bir süre gaz ayarını yapamıyorum.Turbodizelde öyle alışıyorum ki gaza iki saniye önce basıyorum iki saniye sonra tepki vereceğini bilerek yani...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    2 sinede aşşağı yukarı aynı modifiye uygulanmış.Eğer biraz bu işlerden anlıyorsan ne demek istediğimi anlarsın.COrolla da en az 250 hp güç var orada.Belkdie daha fazla olabilir.



    Bak bunlar stock.Demekki kafa kafaya gidebiliyormuş.Bizimde dediğimiz bu.ELbette ufakta olsa alabilir.Aralarında 32 bg fark var...

    AYrıca "bu araç çift beslemeli astra tek o yüzden karşılaştırılamazlar" mantığı çok saçma bir mantık.O zaman bugatti 16 silindir 4 turbo o yüzden kimseyle karşılaştırılamaz.Yada 458 şanzımanı f1 şanzıan o yüzden haksızlık.BÖyle mantık olabilirmi.O zaman dünyada hiç karşılaştırma olmaz.Sen önce bakış açını değiştir.

    Ayrıca TSI 1.4 corollada 1.8 buradada corolla avantajlı o zaman...Sen bg gücüne bakacaksın en iyi karşılaştırma verisi odur.Bİlmem anlatabildim mi?Biraz bilgi sahibi olup gelmekte yararvar.Bİrşeye körü körüne bağlanıp gerçekleri kaçırmak size fayda sağlamaz


    Hayır sen diyorsun ki VW 160hp'lik motoarla 192hp'lik motorları geçiyor vay bee ne yapıyor adamlar.BEn de diyorum ki sana şartlar eşit değil.Onu anlatmaya çalışıyorum ama iki mesaj sınırım var böyle konularda.Yorum yapmıyorum bundan sonra.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c-max

    (1.16-3.16, opel 1.6, golf-jetta-audi3-passat 1.6, toyota-honda, gdi sportage-ix35, asx, fluence-megane vb....).
    Kompresorlü C serisi, tsi-tdi vw, 2.0 tdi audiler, tjet-multijet bravo, acınası 2.0 lt SUV'lar, psa motorları, süpsüper kapalı kasa kamyonetler de, atmosferik motorlu araçlarda daha az utanmamıştır.
    Kazasız-belasız sürüşler.


    Ben yanlış mı anladım yoksa siz bu araçların hepsini tokatladığınızı mı söylüyosunuz ?
  • @derin mavi, tsi lar da gaza çok çok az geç tepki veriyor ama bu turbo lagdan değil, gaz pedalının karakteristiğinden kaynaklanıyor, turbo lagı merak etmeyin hissedebilecek kadar araba tecrübem var dediğim gibi turbo insignia kullanın ardından tsi kullanın farkı anlayacaksınız, ben de aracımda bakım zamanı yaklaşınca lag hissettim ama bakımdan sonra bu tamamen ortadan kalktı, tamam dediğiniz gibi olsun lag tamamen yok demeyelim ama hissedilmeyecek seviyede ise eğer olsun lag olsun :)

    bu arada bursaya yola çıkıyorum 5 dk sonra kendinize iyi bakın, bana hayırlı yolculuklar :)
  • 1.4 TSI 122 BG araçlarda yaşanan çok kısa süreli bir turbo lag mevcut, ancak genellikle elektronik gaz pedalının etkisi bu 1.4 TSI araçlarda turbo lag ile karıştırılıyor. Şöyle ki, elektronik gaz teli kullanılan bu araçlarda, sizin gaz pedalına basışınız ile throttle'ı açmıyorsunuz. Throttle'ı açan motor elektroniği. Motor elektroniği de pedala uygulanan baskıyı filtreliyor (elektronik olarak).
    Atmosferik, klasik gaz teli kullanan bir araçta gaza çok kısa süreliğine (belki 0.1 sn'nin de altında) basıp ayağınızı çekerseniz motor devrinin biraz yukarı çıkıp tekrar normal rölantiye düştüğünü görürsünüz. Ancak elektronik gaz teli kullanan bir araçta eğer yeteri kadar kısa süreliğine gaza basıp ayağınızı çekerseniz, motor bu çok kısa sürelik pedal baskısını hatalı sinyal olarak göz ardı eder. DSG, 1.4 TSI bir araçta vitesin D veya S konumunda olmasına göre gaz pedalı tepkileri farklılık gösterir. Aynı devirde ve aynı hızda bile olsanız, S konumunda gaz pedalı tepkileri daha çabuktur.

    iyi akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    2 sinede aşşağı yukarı aynı modifiye uygulanmış.Eğer biraz bu işlerden anlıyorsan ne demek istediğimi anlarsın.COrolla da en az 250 hp güç var orada.Belkdie daha fazla olabilir.

    http://www.fastestlaps.com/comparisons/toyota_corolla_ts-vs-vw_scirocco_14_tsi.html

    Bak bunlar stock.Demekki kafa kafaya gidebiliyormuş.Bizimde dediğimiz bu.ELbette ufakta olsa alabilir.Aralarında 32 bg fark var...

    AYrıca "bu araç çift beslemeli astra tek o yüzden karşılaştırılamazlar" mantığı çok saçma bir mantık.O zaman bugatti 16 silindir 4 turbo o yüzden kimseyle karşılaştırılamaz.Yada 458 şanzımanı f1 şanzıan o yüzden haksızlık.BÖyle mantık olabilirmi.O zaman dünyada hiç karşılaştırma olmaz.Sen önce bakış açını değiştir.

    Ayrıca TSI 1.4 corollada 1.8 buradada corolla avantajlı o zaman...Sen bg gücüne bakacaksın en iyi karşılaştırma verisi odur.Bİlmem anlatabildim mi?Biraz bilgi sahibi olup gelmekte yararvar.Bİrşeye körü körüne bağlanıp gerçekleri kaçırmak size fayda sağlamaz


    Hayır sen diyorsun ki VW 160hp'lik motoarla 192hp'lik motorları geçiyor vay bee ne yapıyor adamlar.BEn de diyorum ki sana şartlar eşit değil.Onu anlatmaya çalışıyorum ama iki mesaj sınırım var böyle konularda.Yorum yapmıyorum bundan sonra.


    Ben geçiyor demedim.KAfa kafaya gidebiliyor dedim buda TSI ın başarısıdır dedim.Olay budur ve bunlar gerçeklerdir.Kabullenmek istememeniz mantıksız.SOnuçta ben burada TSI ı yapan mühendis değilim.

    Aynı şekilde Bmw nin 2.0 d leride rakipsiz motorlar.Onlar içinde aynı şeyleri söyleyebiliriz.Kimsenin fanatiklik yaptığı yok(istisnalar dışında)Burada olanı söylüyoruz profesyonel verilere bakarak.Olay bundan ibarettir.

    Siz kabul etsenizde etmesenizde artık beslemeli motorlar revaçta.Bütün firmalarda aşşağı yukarı bu yönde adımlar atıyorlar.Keşke benzin ucuz olsada 4000 cc lik v6 lara v8 lere binsek.Orası ayrı konu.Fakat muadil motorlara göre hem daha fazla güç,performans hemde daha düşük yakıt tüketimi olan beslemeli motorlar artık atmosferiklerin yerlerini alıyorlar yavaş yavaş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Ben geçiyor demedim.KAfa kafaya gidebiliyor dedim buda TSI ın başarısıdır dedim.Olay budur ve bunlar gerçeklerdir.Kabullenmek istememeniz mantıksız.SOnuçta ben burada TSI ı yapan mühendis değilim.

    Aynı şekilde Bmw nin 2.0 d leride rakipsiz motorlar.Onlar içinde aynı şeyleri söyleyebiliriz.Kimsenin fanatiklik yaptığı yok(istisnalar dışında)Burada olanı söylüyoruz profesyonel verilere bakarak.Olay bundan ibarettir.


    Siz kabul etsenizde etmesenizde artık beslemeli motorlar revaçta.Bütün firmalarda aşşağı yukarı bu yönde adımlar atıyorlar.Keşke benzin ucuz olsada 4000 cc lik v6 lara v8 lere binsek.Orası ayrı konu.Fakat muadil motorlara göre hem daha fazla güç,performans hemde daha düşük yakıt tüketimi olan beslemeli motorlar artık atmosferiklerin yerlerini alıyorlar yavaş yavaş.


    Koyu renk içine aldığım kısma tamamen katılıyorum




  • brovo yu kullanana hacı murat versen gene o leonu geçer
  • ya şuvideoyu başka yere koyun açılmıyor arkadaş
  • aslinda testi bide pilotlari degisip denemek lazim
  • golf tsı kullandım 1.4 tjet bulundum valla 2side kafa kafaya araclar gayet iyiler ama tjet sanki tjet alır diyorum ben =)
  • leonun yarıştan haberi yokmuş gibi duruyor.
  • ww daha spor duruyor
  • İtalyan motorları oldukça performanslı alfa ve lancialarda aynı motoru kullanıyolar.Bravo kullanıcısı olarak t-jet motorla olağan üstü performanslı o bakımdan leonu harcaması çokta şaşılacak bir durum değil.Videodaki farkın o kadar fazla olması biraz şaşırtıcı.Fiat bu arabayla gerçekten iyi iş yaptı.
  • hort



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StreamRolleR -- 10 Mayıs 2012; 19:30:55 >
  • Bilddeki testinde ,130km ye ulaşma süresinde bravo leondan 1 saniye önde.
  • kullanıcısı iyi olan geçer,ikiside 5 aşağı 5 yukarı aynı,burada şöför faktörü devrede
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.