112 Acil Çağrı Merkezi Hakkında Herşey (Büro Yönetimi) İyi günler arkadaşlar atanmadan önce bende çok merak ediyordum pek bilgi bulamıyorduk maalesef ben şimdi elimden geldiğince sorulara yanıt vereceğim.
Soru : Hangi kurumda çalışıyorsunuz ?
Cevap: Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
Soru : Çalışma saatleri sistemi nedir ?
Cevap: Bizdeki sistem 12 saat çalışma 24 saat izin 12 saat çalışma 72 saat izin şeklinde.
Soru : Her yerde mi çalışma sistemi bu şekilde ?
Cevap: Hayır şehir şehir değişiklik gösteriyor. 24/72 gibi olan yerlerde var.
Soru : Kurumda ki birimler nelerdir ?
Cevap: Kalite Koordinasyon, Muhasebe ve satın alma, İdari büro, Bilgi işlem.
Soru : Çağrı Alıcı nedir?
Cevap: 112'lerde ilk çağrıyı karşılayan gerekli birime yönlendiren kişidir.
Soru : Atandıktan sonra kesin çağrı alıcı mı olacağım?
Cevap: Bunun net bir cevabı yok aslında. Ama kurumunuzun durumuna göre %80 Çağrı Alıcı olursunuz. Mesela ben Kalite Koordinasyonda görev alıyorum. Geldiğimde açık vardı uygun görüldüm şuan burada çalışıyorum.
Soru: Çağrı alıcı dışındakiler de mi vardiyalı?
Cevap:Hayır. İdare ki kişiler normal mesai 8:00 17:00
Soru : Çağrı alıcı olarak çalışmak zor mu?
Cevap: Evet veya hayır demem zor ancak şöyle bir durum var işiniz belli. Günlük gelen çağrıları karşılarsınız saatiniz dolunca gidersiniz. Bürodakiler gibi yarına şu iş var şu işi bitirelim gibi bir durum yok.
Soru :Kaç çağrı karşılarım?
Cevap: Atandığınız şehre göre değişiklik gösterir bu durum. Kendi çalıştığım yer için örnek verecek olursam (Büyük şehir) günlük sabah 09:00 Akşam 21:00 arasında 4000-4500 çağrı gelir. 8 Çağrı alıcı var 4000/8= 500 kişi başı çağrı.
Soru: 500 Çağrı çok değil mi hepsini nasıl karşılayacağız ?
Cevap: Arkadaşlar 500 çağrı geliyor evet ama toplamda mesela 4000 çağrı var desek bunun %80 civarı asılsız. Yani konsola çağrı düşer açarsınız 2 3 saniye içinde kapatırsınız çoğunu ya ses gelmez ya çocuk arar filan.
Soru :Sürekli olarak mı çalışıyoruz mola yok mu?
Cevap: Mola elbette var 3 saat mola hakkınız var.
Soru : 3 saati bir anda kullanmak mümkün mü?
Cevap: Maalesef hayır grup sorumlusunun gözetimi altında belli periyotlar halinde 8 kişi sırayla molaya çıkabiliyor.
Soru: Bayramlarda hafta sonu izin var mı?
Cevap: Maalesef hayır.
Soru:Bayramda eve gideceğim nasıl olacak?
Cevap: Çalıştığınız kişi ile aranızdaki anlaşmaya bağlı olarak nöbet değişikliği yapabilirsiniz.
Soru :Yemek olayı nasıl oluyor?
Cevap: Bizim kurum çağrı merkezinin bulunduğu kata mutfak kurdu. Çağrı alıcılar molalarını kullanarak sırayla yemeklerini yapıp yeme şansı buluyor.
Soru: Yemek her yerde mi böyle? Ücretli mi?
Cevap: Her yerde böyle değil. Bizde kendileri karşılıyorlar ücretlerini. Bazı şehirlerde valilik yemek ücretinin yarısını veriyor anlaşmalı olduğu firma yemek getiriyor. 4-5 tl gibi bir rakamdı sanırım.
Cevap:Bende başta çok tereddüt ettim hatta ilk başta üniversiteleri yazmıştım. Sonra araştırdım ve İçişlerine karar verdim yani 112'ye tayin kolaylığı, rahatlığı gibi sebeplerden dolayı. İçişleri kadrosunda olmak her zaman için iyidir.
Soru: Maaşı nedir?
Cevap: İlk sorulan soru :):) Şuan için yazdığım ay itibariyle 27.112.2016 için söylüyorum 2394. Ocak zammıyla 72 TL gibi bir rakam artacak. Yani kabaca 2472 TL Ocak 2016 maaşları.
Aklıma gelenler bu kadar arkadaşlar sorunuz var ise yorumlardan sorabilirsiniz. Özelden sormayın herkes faydalansın. Umarın istediğiniz gönlünüzden geçen yere atanırsınız. Allah'a emanet olun.
hey gidi hey 4500 çağrı için 8 kişi istanbul ne yapsın günlük 30-35 bin çağrı için 25 kişi :)
İstanbul'da 30-35 derken ? 112 Aktif değil İstanbul'da hangi kurum için dediniz ?
şu anda sadece sağlık için gereksiz çağrı eleme amaçlı veri giriş elamanı olarak çalışıyoruz taşeron işçi olarak :)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme