Şimdi Ara

110 km Hızda 3000 Devir Normal mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
4.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlgili Polo'lar 5. viteste 3000 devirle 110 km/sa hız yapabilir ki bu gayet iyi bir değer o kalibrede bir araç için.
    Yalnız ben şunu merak ediyorum, her devir her hız ve her vites için ayrı ayrı konu açacak mısınız?
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • aya kullanıcısına yanıt
    Aracın hangi viteste kaç bin devirde kaç km hız yapacağı bellidir. Yolun durumu ve araçtaki yük bu hızı etkilemez sadece bu hıza ulaşma süresini etkiler
    _____________________________
    2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort
  • Kesinlikle normal değil. 3100 olmalı. Bende öyle.


    Aracın vites dişlisindeki orana göre değişir bu rakamlar. Yani sizin araçtaki vites dişlisi oranı ile benim hyundai erada benzer dişli oranı var 5. vites için.
    _____________________________
    Excel Araç Yakıt Hesaplama Tablosu
    https://forum.donanimhaber.com/m_119611615//tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    İlgili Polo'lar 5. viteste 3000 devirle 110 km/sa hız yapabilir ki bu gayet iyi bir değer o kalibrede bir araç için.
    Yalnız ben şunu merak ediyorum, her devir her hız ve her vites için ayrı ayrı konu açacak mısınız?

    Teyzemin oğlunda 1.4 seat ibiza var 85 hp onun aracı denedim 110 ile giderken 4000 devire çıkıyor neden acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Froatel


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    İlgili Polo'lar 5. viteste 3000 devirle 110 km/sa hız yapabilir ki bu gayet iyi bir değer o kalibrede bir araç için.
    Yalnız ben şunu merak ediyorum, her devir her hız ve her vites için ayrı ayrı konu açacak mısınız?

    Teyzemin oğlunda 1.4 seat ibiza var 85 hp onun aracı denedim 110 ile giderken 4000 devire çıkıyor neden acaba

    Vites oranlarından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rorschach_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Froatel


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    İlgili Polo'lar 5. viteste 3000 devirle 110 km/sa hız yapabilir ki bu gayet iyi bir değer o kalibrede bir araç için.
    Yalnız ben şunu merak ediyorum, her devir her hız ve her vites için ayrı ayrı konu açacak mısınız?

    Teyzemin oğlunda 1.4 seat ibiza var 85 hp onun aracı denedim 110 ile giderken 4000 devire çıkıyor neden acaba

    Vites oranlarından.

    Yani olması gereken hangimizin arabası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Aracın hangi viteste kaç bin devirde kaç km hız yapacağı bellidir. Yolun durumu ve araçtaki yük bu hızı etkilemez sadece bu hıza ulaşma süresini etkiler

    diyorsunuz...

    peki, o zaman, bir rampa çıkarken bir de rapma inerken 110 km hızı hangi devirlerde yakalıyorsunuz, bi deneyin bakalım...
    _____________________________
    Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Froatel


    quote:

    Orijinalden alıntı: rorschach_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Froatel


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    İlgili Polo'lar 5. viteste 3000 devirle 110 km/sa hız yapabilir ki bu gayet iyi bir değer o kalibrede bir araç için.
    Yalnız ben şunu merak ediyorum, her devir her hız ve her vites için ayrı ayrı konu açacak mısınız?

    Teyzemin oğlunda 1.4 seat ibiza var 85 hp onun aracı denedim 110 ile giderken 4000 devire çıkıyor neden acaba

    Vites oranlarından.

    Yani olması gereken hangimizin arabası

    At arabası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • normal, bu durum aracın şanzıman oranıyla alakalı
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Aracın hangi viteste kaç bin devirde kaç km hız yapacağı bellidir. Yolun durumu ve araçtaki yük bu hızı etkilemez sadece bu hıza ulaşma süresini etkiler

    diyorsunuz...

    peki, o zaman, bir rampa çıkarken bir de rapma inerken 110 km hızı hangi devirlerde yakalıyorsunuz, bi deneyin bakalım...

    Bir aracın dişli oranlarını ve lastik ölçülerini biliyorsanız hangi viteste kaç devirde hangi hızda olacağını hesaplayabilirsiniz. Lastik hava basıncı az da olsa sonucu değiştirebilir ama yolun düz, yokuş aşağı ya da yukarı olması sonucu değiştirmez.



    Araç rampada falanca devir çeviremez, gücü yetmez derseniz katılırım ama eğer çevirebiliyorsa yokuş aşağı da olsa yukarı da olsa aynı vites ve devirdeyse aynı hızda gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 23 Haziran 2017; 22:28:21 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • aya kullanıcısına yanıt
    Hocam arkadaş cevaplamış zaten . Ben çok denedim siz de deneyin bi fark olmadığnıı göreceksiniz.
    Eğer yokuş yukarı araç daha fazla devir çeviriyorsa baskı balata kaçırıyordur.
    _____________________________
    2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort
  • Eski aracım( sıfır aldığım) Seat İbiza 1,4 85hp de 5 vites 3000 devirde 110 km hız yapardı.Aracanız normal problem yok.
    _____________________________
    2015 Egea Urban 1.3 Multijet Alev Kırmızı
  • 1.2 tdi 110 km hız 2000 devir.
    _____________________________
    E200 2.0, Vito 2.2 CDI, Fluence 1.5 dCi,Bipper 1.4 HDI, Duster 1.6 dCi, Berlingo 1.6 Hdi , Punto 1.3 Multijet, Polo 1.2 TDI
  • Gayet normal. 1.4 motor, benzinli. Bende de aynı değer.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Hocam arkadaş cevaplamış zaten . Ben çok denedim siz de deneyin bi fark olmadığnıı göreceksiniz.
    Eğer yokuş yukarı araç daha fazla devir çeviriyorsa baskı balata kaçırıyordur.

    e tamam, biz ne diyoruz; mesela "aktarma kaybını bilmeden bu soruya nasıl cevap vereceksiniz" diyoruz. ister düzde olsun ister rampada bitik bir debriyaj ile sağlam bir debriyaj aynı deviri mi çevirecek? kompresyon kaçıran, sıkıştırmaları düşmüş bir motorun 3000 devirde ürettiği güç ile sağlam motorun 3000 devirde ürettiği güç aynı mı ki, 110 km hızı he iki motorla da aynı devirde yapabileceksiniz? dişli oranlarınız size o viteste yapabileceğiniz maksimum hızı verir, maksimuma çıkana kadarki aralıktaki hız devir ilişkinizi ise bir sürü etken etkiler. eğer iş sadece dişli oranlarında bitiyorsa, 1.3 motorlu bir aracın maksimum 180 olan hızını 5. vites dişlisi ve son dişli de denen diferansiyel dişlisini değiştirerek 250'ye çıkarın bakalım, 250 yapabiliyor mu o motor?
    _____________________________
    Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...




  • aya kullanıcısına yanıt
    Aynı şeyden bahsediyoruz. Benim demek istediğim bir arabada ne kadar yük olursa olsun yol ne kadar dik olursa olsun hangi viteste kaç bin devirde yapacağı hız aynıdır yani araba düz yolda ve sadece sürücü varken 5. vites 3000 devirde 100 yapıyorsa yokuş yukarı 5 kişi varkende 100 yaptığında devir 3000 olur.
    _____________________________
    2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort
  • Benim 2011 i20 1.4.crdi 75 hp aracimla bugün dikkat ettim 110 la gittiğimde 2100 devir civariydi. Bu değerler nasıl?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    ya bunlar nasıl sorular?

    aracın motor hacmine, dişli oranlarına, yüküne, rampada ya da düzde olmasına, rampa aşağı mı yukarı mı olmasına, ağırlığına, atmosferik mi turbo mu oluşuna, yaşına yani motor yıpranmışlığına yani kompresyon durumuna, aktarma organlarının durumuna, hatta dış ortam ısısına da olmak üzere onlarca daha nedene göre değişkenblik gösterebilecek bir şeyi "normal mi" diye sorana mı laf demeli yoksa bu kriterlerin hiç birisinin bilgisine sahip olmadan "normal" ya da "normal değil" diye hüküm verenlere mi bir kaç kelam etmeli insan şaşırıyor gerçekten...

    Yolun durumu, yük durumu, dış ortam ısısı, motorun yıpranmışlığı etkilemez. Bilip yazsanız bir de keşke.







    Konuda bir çok komik yorum var. Balata kaçırsa mutlaka anlarsınız merak etmeyin. Araçların dişli oranları farklılık gösterebilir. Bazı markalarda uzun bazılarında daha kısa oranlar kullanılır. Hepinizin normal merak etmeyin. Hele ki 1.3 1.4 araç sahipleri. 3 bin devir 100 civarı gayet normaldir. 90 olanlar bile var. Hepsi normal. 1.6 motor 3 bin devir 110 km gayet iyi. 100 olanlar var(mondeo). 120 civarı olanlar uzun yani güzel. Motorunuz bağırmaz sessiz yol alırsınız. Yakıt tasarrufu sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haki_programmer

    Benim 2011 i20 1.4.crdi 75 hp aracimla bugün dikkat ettim 110 la gittiğimde 2100 devir civariydi. Bu değerler nasıl?

    Beygirine göre çok güzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Hocam arkadaş cevaplamış zaten . Ben çok denedim siz de deneyin bi fark olmadığnıı göreceksiniz.
    Eğer yokuş yukarı araç daha fazla devir çeviriyorsa baskı balata kaçırıyordur.

    e tamam, biz ne diyoruz; mesela "aktarma kaybını bilmeden bu soruya nasıl cevap vereceksiniz" diyoruz. ister düzde olsun ister rampada bitik bir debriyaj ile sağlam bir debriyaj aynı deviri mi çevirecek? kompresyon kaçıran, sıkıştırmaları düşmüş bir motorun 3000 devirde ürettiği güç ile sağlam motorun 3000 devirde ürettiği güç aynı mı ki, 110 km hızı he iki motorla da aynı devirde yapabileceksiniz? dişli oranlarınız size o viteste yapabileceğiniz maksimum hızı verir, maksimuma çıkana kadarki aralıktaki hız devir ilişkinizi ise bir sürü etken etkiler. eğer iş sadece dişli oranlarında bitiyorsa, 1.3 motorlu bir aracın maksimum 180 olan hızını 5. vites dişlisi ve son dişli de denen diferansiyel dişlisini değiştirerek 250'ye çıkarın bakalım, 250 yapabiliyor mu o motor?

    Motor sıkıştırması düşükte olsa devir hız aynı kalır. Burda mesele aracın güçten düşmesi değil. Sıfır motorda bitmiş motorda aynı hızı aynı devirde yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.