Şimdi Ara

1 KATLI ASANSOR YAPMA PROJESİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
2
Favori
5.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavi-kaplan

    BEn de 39 pardon bu sene 40, memnun oldum :). Bildiğim başka bir şey de asansörlerde tek kablo yeterken kopması durumu için, bu duruma karşı demek sanırım daha doğru olur, 4 hatta 6 kablo kullanılır. Sz de böyle yapıp halat sayısını artırır güvenliği arttırabilirsiniz ;).

    Elektriksel deditysem bir elk motorunun ürettiği gerilimi kast ettim 12v gibi. Bir nevi sistemin kendi jeneratörü olacak, Şebekeden bağımsız. Düşmeyle oluşan hızdan elk üretip fren sistemini tetiklettirecek.

    Kolay gelsin tez zamanda sonuçlanmasını ve ayrıntıları beklemekyetim.

    Bazı videoların türkçesi de varmış, karafetvanın dediği gibi ratchet mekanizması var;https://www.youtube.com/results?search_query=asans%C3%B6r+fren+sistemi
    bende memnun oldun sımdı orjınal asansorlerın carkları 4 yada 6 kanal halat gececek sekılde bız amatorce yapınca halıyle tek halat yapmak zorunda kalıyoruz
    ıkıde yapılır ama makaranında ıkı adet halat sarma yerı olması gerekıyor
    bız orjı asansor gıbı bır tarafa kabın bır tarafa agırlık koymuyoruz vinc mısalı halatı makaraya saracagız
    ıkı halat olunca ıkı makara olması demek oluyor tek makaraya ıkı halat sarmak hem halatın sarımını etkıler hemde sarımdan kaynaklanan halatın bırı altta bırı uste kalmasında dolayı dogan bırı gergın bırı selbes kalması olayı yasanıyor
    daha once yaptıgım bır sıstemde bunu yasadım ordan bılıyorum
    tek halat bıraz daha kalın olacak ama guvenlık bırıncı kademe her zaman olsunısterım cunku bu asansoru her daım benım cocuklarım kullanacagı ıcın guvenlıge onem vermem gerekıyor
    saygılar

    Elektriksel deditysem bir elk motorunun ürettiği gerilimi kast ettim 12v gibi. Bir nevi sistemin kendi jeneratörü olacak, Şebekeden bağımsız.
    Düşmeyle oluşan hızdan elk üretip fren sistemini tetiklettirecek.

    sımdı benım asansorum 1 kat ınıp cıkacaktıgı ıcın elektırık uretmeye zaman bulamaya bılır belkı 1 metrede belkı 50cm de kopacak halat onun ıcın

    cızımdede gosterdıgım gıbı en kotu 20 cm oynamada kııt mekanızmasının devreye gırmıs olması gerek kı kabın ıcındekı cocukların halat kopmasından hıc etkılenmemelerı gerekıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-C1767EA2F

    Asansör gibi maliyetli ve sonrası için elektriği ve bakımı gibi maliyet oluşturacak bir yapımı neden 1 kat için istediğinizi merak ettim. Merakıma açıklama yapmak zorunda değilsiniz. Ben olsam merdiven yapardım çünkü.
    merhaba ılk mesajlarımdakı resımı gormedıgınız ıcın yazıyrum
    eveım 1 katılı ve catı katındakı yerı degerlendırmek ıcın bır oda daha yaptım ve bu odayı kulanabılmek ıcın merdıven olabılır ama merdıvenın
    olacagı yer benım evımın hol une denk gelıyor buda holde bır merdıve olması holun ıptal olması anlamında yukardakı resme bakarsanır anlarsınız
    bende asansor yapma karaı aldım

    amac: ılk once ben bunu yapabılırm dedıgım ıcın ınsan ıstedıkten sonra yapamayacagı bır sey yoktur
    ben bu asansoru yapabııyorsam sayet bakımınıda kendı yapabılecegım anlamına gelıyor
    elektrık konusu tartısılır ek malıyet her ay demek oda mınareyı calan kılıfını hazırlar dıyeyım :))))
    saygılar( japon abı )




  • Elektriksel bir kilit sistemi yapılırsa, elektrik kilidi açarak ilerlemeye müsade eder. Eğer elektrik kesilmişse bu kilit hiç açılmaz.

    İlk çizdiğim kilit mekanizması akla yatkın. Halat koptuğu anda yaylı sistemle döner ve mekanizmaya hemen kilit vurur. Bu kilit sisteminde kilit az miktar bile açılsa asansör ağırlığıyla hemen kapıp kilit tam oturur. Yani iki sivri kilit ucu birbirini az miktar harekette kapar hemen. Tabii kilidin hatalı açılması halinde çocukların içerde kalıp korkmasını da düşünün önleminizi alın.

    Halatı kalın seçmeyin. Uygun olan kalınlıkta olsun. Çünkü kalın halatın sarıldığı mkarada daha çok yıprnma ihtimali var. Halat makarası kesinlikle uygun çapta olsun hatta daha büyük olsun. Çin malı vinçlerin halatlarında spiralleşmeleri görürsünüz. Bu hep küçük makaraya sarılan halatın fazla burkulmasındandır.

    İki halat üst üste kullanılmaz. Büyük asansörlerdeki fazla yan yana halat sayısı, palangadan ötürüdür. Bu asansörlerde kuvvet kazancı vardır. En azından kabine bir makara bağlayıp hareketli makara olarak kullanın. Bu taktirde vinç kaldırabileceği yükün iki mislini taşır. Hareketli makara çok basittir. Bildiğiniz makara. Ama güvenlik halatı vinç harici asansöre bağlanabilir, ayrı bir mantıkla çalıştırılabilir.

    Hepsi bir tarafa bu asansör hidrolik de yapılabilir. Bu taktirde halat vb derdi kalmaz. Hatta elektrik motorlu 1ton civarı dahi itme yapabilen kollar var. Bu tip bir projede direk uygulanır. Uzaktan kumandalı otopark bariyerlerinde kullanılıyor bu motorlu sistemler. Uzun olanları var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Elektriksel bir kilit sistemi yapılırsa, elektrik kilidi açarak ilerlemeye müsade eder. Eğer elektrik kesilmişse bu kilit hiç açılmaz.

    İlk çizdiğim kilit mekanizması akla yatkın. Halat koptuğu anda yaylı sistemle döner ve mekanizmaya hemen kilit vurur. Bu kilit sisteminde kilit az miktar bile açılsa asansör ağırlığıyla hemen kapıp kilit tam oturur. Yani iki sivri kilit ucu birbirini az miktar harekette kapar hemen. Tabii kilidin hatalı açılması halinde çocukların içerde kalıp korkmasını da düşünün önleminizi alın.

    Halatı kalın seçmeyin. Uygun olan kalınlıkta olsun. Çünkü kalın halatın sarıldığı mkarada daha çok yıprnma ihtimali var. Halat makarası kesinlikle uygun çapta olsun hatta daha büyük olsun. Çin malı vinçlerin halatlarında spiralleşmeleri görürsünüz. Bu hep küçük makaraya sarılan halatın fazla burkulmasındandır.

    İki halat üst üste kullanılmaz. Büyük asansörlerdeki fazla yan yana halat sayısı, palangadan ötürüdür. Bu asansörlerde kuvvet kazancı vardır. En azından kabine bir makara bağlayıp hareketli makara olarak kullanın. Bu taktirde vinç kaldırabileceği yükün iki mislini taşır. Hareketli makara çok basittir. Bildiğiniz makara. Ama güvenlik halatı vinç harici asansöre bağlanabilir, ayrı bir mantıkla çalıştırılabilir.

    Hepsi bir tarafa bu asansör hidrolik de yapılabilir. Bu taktirde halat vb derdi kalmaz. Hatta elektrik motorlu 1ton civarı dahi itme yapabilen kollar var. Bu tip bir projede direk uygulanır. Uzaktan kumandalı otopark bariyerlerinde kullanılıyor bu motorlu sistemler. Uzun olanları var.
    HALATIN KOPTUGUNU VARSAYIYORUZ
    elektırıksel olursa ben evde yokken cocuklar asagı yukarı tusuna basar
    buda morotun donmesı yuzunden baska seyler meysana gelır vesayre ......
    ama siviclede butun panoya dur komutuda verılır tabıkıde ama
    ben evde yokken bu olay oldugunda yenı elektırıksel olsada ben mudahale etmededım surece kabın havada asılı kalacak
    onemlı olan guvenlık her daım ben eve gelınce yada telefon uzerınden eşimle yada cocuklarla ne yapması gerektıgını soylemem yeterlı olacak
    kı kabının yere sumesı kesınlıkle olmaması gerekıyor ve cocuklarda guvenmesı gerekıyor kabın havada kaldı ve dusmez dıyebılmelıler

    eve geldıkten sonra ya ben yada esim asonsorden ındırdıgını varzedelım ıcınde kalanları
    ben yenı halatı baglamadan o kabının oradan hıc kıpıdamaması gerek kı buda guvenlık anlamına gelır
    sisn verdıgınız resımlerden uyarladım zaten ama tam sısınkı olacak dersek ya hazır almak malıyet yada tornacıda o kılıtlı sıstemı yapmak malıyet

    ama ben (L) lamadan kesıp parcaları kaynatabılırım malıyet sadece lama parası ...

    makaranın dar caplı olmamasının bende aynı fıkırdeyım
    daha once yaptıgım vinc motorundan garaj kapımın halatını bu yuzden 4 defa degıstırdım cabuk yıpranıyor halatlar

    kendımce makaranın en az 20cm capında olmasını tercıh edecegım hıdrolık olan larıda ınceledım el emegı azalıp malıyet yukselıyor :)

    ben el emegı cok olsun kendım yapacagım ıcın :) malıyet az olsun dusuncesındeyım malum su aralar herseyın fıyatı ıkı katı olmuslar :((((




  • ayrıca elektırıksel bır kılıt degılde kabın durunca fren yapan bır eklme daha yapacagım yanı kabın havada ama sadece halat tututyor olmayacak

    takı kabın havada ıken asagı komutu alınca frenler acılacak bu fıren sıstemı halı hazırda motorların arkasına takılan bır sısıtem var

    ya bunu yada hıdrolık fıren sistemı koyacagım sadece fren kolunu elektırıkle nasıl sıkıp bırakacagım onu bulmaya calısıyorum
    aktuator du sanırım ısımlerı bunlar mantıklı ama hızları yavas gıbı gelıyor bana kabın durunca fırenı yavasca sıkar
    ama dururken harekete gectıgınde cok hızlı olması gerekıyor fren gec acarsa halattakı bosluktan dolayı bır kısa mesafelı de olsa dusme yasnır buda ıstenmeyen bır olay olır degılmmı
  • Sayın Mavikaplan'ın dediği elektrikli fren, yine sistemsel olarak kilitlendiği anda tekrar açılamaz yapılabilir. Yani elektrikli güvenlik halat kopma kilidi eğer kilitlenmişse, kumandadan değil manuel müdahale ile açılır özellikte yapılabilir.

    Hidrolik frenle neyi tutacaksınız onu anlayamadık? Neyi frenlicek hidrolik fren?

    Benim kendi çizdiğim sistemler zaten sizin rahatlıkla yapabileceğiniz türden. Yuvarlak orjinal olan kilit sistemini konuyu takip edenlere fikir versin diye koydum. Sİz bilinen malzemelerle kendiniz kolaylıkla yaparsınız kilit sistemini. Püf/stratejik noktası, kilitleme uçlarının birbirini kapması ve az da açılsa hemen birbirine oturmasıdır. Yani birbirlerini kesecek gibi eğimlidirler ve az da olsa temas ettiğinde hemen kilitlenirler. Yani kilit mekanizması az da olsa çok da olsa hareket ettiğinde hemen kapar ve durur. Aynı zamanda çok sağlam olmalıdır kilit mekanizmaları. Yani çekme kısımlarında sağlamlık önemli sayılmaz ama takılıp kilitlenecek kısımlar çok sağlam olmalı.

    Aslında tek bir kat için güvenlik ön planda sayılmaz ama tabii güvenlik hep lazım. Tabi asansör halat kopmadan da iniyor olsa, altında kimsenin olmaması lazım. Eğer birisi varsa elektronik olarak tespit edilip asansör duyrdurulabiir. AMa her halükarda bahsettiğimiz kilit sistemi aynı zamanda alt kısımda olan birisine temas ettiğinde de harekete geçirilebilir. Yani halat kopma kilidi hem halat koptuğunda hem de kabin altından temas aldığında kilitlemelidir.

    Alt kısma kimse girmemesi için de önlem lazım. Belki bir kabinli kapı yaparsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Sayın Mavikaplan'ın dediği elektrikli fren, yine sistemsel olarak kilitlendiği anda tekrar açılamaz yapılabilir. Yani elektrikli güvenlik halat kopma kilidi eğer kilitlenmişse, kumandadan değil manuel müdahale ile açılır özellikte yapılabilir.

    Hidrolik frenle neyi tutacaksınız onu anlayamadık? Neyi frenlicek hidrolik fren?

    Benim kendi çizdiğim sistemler zaten sizin rahatlıkla yapabileceğiniz türden. Yuvarlak orjinal olan kilit sistemini konuyu takip edenlere fikir versin diye koydum. Sİz bilinen malzemelerle kendiniz kolaylıkla yaparsınız kilit sistemini. Püf/stratejik noktası, kilitleme uçlarının birbirini kapması ve az da açılsa hemen birbirine oturmasıdır. Yani birbirlerini kesecek gibi eğimlidirler ve az da olsa temas ettiğinde hemen kilitlenirler. Yani kilit mekanizması az da olsa çok da olsa hareket ettiğinde hemen kapar ve durur. Aynı zamanda çok sağlam olmalıdır kilit mekanizmaları. Yani çekme kısımlarında sağlamlık önemli sayılmaz ama takılıp kilitlenecek kısımlar çok sağlam olmalı.

    Aslında tek bir kat için güvenlik ön planda sayılmaz ama tabii güvenlik hep lazım. Tabi asansör halat kopmadan da iniyor olsa, altında kimsenin olmaması lazım. Eğer birisi varsa elektronik olarak tespit edilip asansör duyrdurulabiir. AMa her halükarda bahsettiğimiz kilit sistemi aynı zamanda alt kısımda olan birisine temas ettiğinde de harekete geçirilebilir. Yani halat kopma kilidi hem halat koptuğunda hem de kabin altından temas aldığında kilitlemelidir.

    Alt kısma kimse girmemesi için de önlem lazım. Belki bir kabinli kapı yaparsınız.
    sayın KARAFETVA bu tartıstıgımız halat kopması halınde devreye gırecek olan mekanısma
    ben ıstıyorum kı kabın durdugu yerdede fıren yapsın mantıklı degılmı alta geldı fren uste cıktı fren gıbı mesela kabın duraklarına geldıgınde ve motor
    durdugundada fırenleme halınde beklesın mantıklı degılmı sızce ??

    elektrıklı sıstemde yapılır tabıkı sadece acmak ıcın panodan ayar yaplır hale getırmek mumkun




  • Halat kopması halinde devreye girmesi istenen emniyet sisteminin sürekli kullanılması, emniyet anında çalışmaması ve ya zayıf kalması ihtimalini düşündürüyor. Bu sistem zaten basit, hemen uygulanır ve bir önlem alınır. AYrıca bir fren istiyorsanız ki vinç için gerek yok, ray ve kabin arasında bişiler düşünürüz.

    Bisikletteki yuvarlak disk freni düzlemsel olarak çizgi şeklinde uygulayabiliriz. Parlatılmış bir lama ve ya daha kaliteli bir çeliği, ray kenarına sabitleyip aynı disk fren balata mekanizmasını uygulayabiliriz. Ancak yük ağır olduğundan balata baskı yüzeyi de geniş olmalıdır.

    Mekanik kilit sistemli frenlerde, yukarıdan gelen yükün altındaki baskı etkisiyle aşşağı inmeye devam edecekken frende takılma problemi olur.
  • evet yazmıs oldugunuz yorumlardan tesekur ederım sımdı malzemelerı nerden alacagımonları arastırıyorum
    ne yapacagıma az cok kafamda olustu
  • Detaylı bi çizim lazım projenizin. Bu sayede sonuca odaklanır son şekli verirsiniz gelen eleştirilerle.
  • Frenden bahsederken aklıma helezon-vidalı mil geldi arkadaşlar sanırım katılırsınız bu fikre. Vinç motoruyla harekete başlayan diğer küçük motor bu ince kesitli mili döndürür. Ola ki elk kesildi veya arıza-kopma durumunda bildiğiniz gibi mil platformu sabit tutacak kıpırdatmayacaktır.

    Aynı araç krikosu gibi. !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavi-kaplan -- 4 Şubat 2019; 16:17:23 >
  • Hem vinç hem de vidalı mil diyosunuz herhalde Mavi Kaplan.
    Vidalı mil ve vincin yeteri senkronizasyonu sağlanamayacak ve iniş ve ya çıkışta vidalı mile yük binecektir. Bu da vidalı mil motoru asansörü kaldıramayacağı için ya kilitlenmeye ya da vidalı mil asansörü hareket ettirdiği için bozulmasına sebep olacaktır.

    Ama vidalı mil ile uygun oynak mekanizma kullanıldığında ve vidalı milin pozisonu kontrol edilerek uygun serbestlikte kalması sağlanırsa, sadece güvenlik anında devreye girmesi için bekletilirse olabilir. Yine de; asansörden dah karmaşık bir yapı eklediği için, hassasiyet gerektirdiği için, aşınma ihtimalinden dolayı vb sebeplerle akla yatmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    Detaylı bi çizim lazım projenizin. Bu sayede sonuca odaklanır son şekli verirsiniz gelen eleştirilerle.
    kafamda olusanları cızıme dokecegım ama once malzeme ve fıyat arastırması yapmam gerekıyor
    yanı hazır asansor rayının fıyatı tuzluysa T profıle yonlenecegım
    220v 1.5kw 3000 rpm olan motor var bırde
    220v 1.1kw 1500 rpm olan motor var simdi 3000 rpm olan mı daha cok yuk ceker 1500 rpm olanmı daha cok yuk ceker gıbı arastırmalarımın sonucunda alacagım motoro gore
    bırde sanzıman parcaları ve buna gore halatın sarılacagı makaranın capı ortaya cıkacak
    dıgerlerıde var tabıkı vs. vs
    bende hangı malzemelerı alacagım hakkında tam net bılgı sahıbı oldugumda cicimlere baslayıp sekıllendırecegım

    simdi 220v 1.5kw 3000 rpm olan motor yada 220v 1.1kw 1500 rpm olan motor ele alalım
    halat makarasının 20cm capında oldugunu farz edelim halatı bır tur dolayınca 60cm yapıyor 60x4=240 bu bana yetıyor yanı makara 4 tur dondumu asansor yukarı cıkmıs olur dıyelım.
    kabın 2 metre harket edecegı ıcın 3000rpm olan motoru8 yada 1500 rpm olan motoru kullanınca motordakı ve makaradakı dişli sayısını kaç kac yapacagımı hesap etmeyı bılmıyorum
    suda olabılır 2 adet dişli cok buyuk ebatlar oluyor onun yerıne 4 dişli dersenın onada varm
    örnek :)3000 rpm olan motor ıcın motor 20t olsun 2nolu dıslı 40t olsun 3nolu kucuk dişli yıne 20t olsun 4 nolu buyuk dişli 40t olsun bu sekılde yapınca motor hızını kaca kac dusurmus oluyorum :) hesap kıtap ısı yok bende kusura bakmayın o yunden soruyorum oran hesabı nasıl yapılır :)
    bana bu konuda yardım edermısınız ortalama bır asansor hızı olacak sekılde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi japon_japon -- 4 Şubat 2019; 19:53:40 >




  • mavi-kaplan M kullanıcısına yanıt
    mantık guzel sadece fren ıcın dıyorsan eger ama halatın kopması elektırık varken degılde norman ısleyıs sırasında olması kacınızmaz
    ama asansor kabınını hareket ettırmek ıcınse karafetvanın fırırlerına katılıyorum
    malıyet artar mekanık artar ama cok stabıl bır plartform olacagı kesın ve elektırık kesıldıgınde motor fırenı yada devreye gıren b ır fıren yoksa yavas yavas ta olsa
    mil donerek kabın asagı dogru ıner gıbıme gelıyor . tam emın degılım kabın agaırlıgıda etkıler dıye dusunuyorum .
  • japon_japon kullanıcısına yanıt
    oncelıkle sunu bılmenızı ısterım hol ıcınde ray yada asonsorle ılgılı hıc bır sey olmayacak
    yanı havaya asılmıs bır asansor olacak hole ındıgınde kabın taylarda kalan kısın yukarıda sadece45cm yer var
    anlata bıldınmı bılmıyorum ama resımle anlatayım
    Ve ılk sayfayada yukleme yaptık ılk okuyanlar ıcın

    RESİM :
    1 KATLI ASANSOR YAPMA PROJESİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi japon_japon -- 4 Şubat 2019; 21:55:8 >
  • Merhabalar. Hidrolik lift asansör niye düşünmüyorsunuz ?
    Vinç asansöre göre;
    Daha Sessiz
    Daha az yer kaplıyor
    Çok daha güvenli
    Nispeten daha ucuz
    Daha az bakım gerektirir.
    Kurulumu daha kolay.

    İyi aksamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ekrem54 E kullanıcısına yanıt
    aklıma gelmedı degıl videolarınıda baya ızledım
    fıyat konusunda bılgım olmadıgı ıcın bıraz uzark durdum acıkcası
    ve Hidrolik lift asansörgenelde altan yukarı kaldıran modellerı gordum
    benım asansor yukarıdan asagıya ınıp cıkması gerekıyor
    uygun olurmu bılmıyorum acıkcası
  • Boru anhtarı gibi düşünün somun nasıl destek noktası oluştuyor platform da aynen düşmeyecek, kriko örneğini de bu sebepten verdim, bir örnek daha mengene bir veya 2 klavuz mil ve vidalı milden ibaret. Senkronizasyon o kadar zor değil dönsün yeter. Dönmeyi bırakınca yani sabit durdu mu zaten fren etkisi gösterecek ve milim oynamayacaktır.
  • Ucuz fiyalı vinçler var elektrikli. Bunlar dururken vinç tasarlamak hiç akıl işi değil. Ama yardımcı olmak vazifemiz.

    Güçlü motor her zaman daha performanslıdır. Ancak kuvvet gereksinimi hızdan taviz vererek de sağlandığı için, arttırılan devir ornıyla güçsüz bir motor da güçlü motor kadar kuvveti zorlayabilir. Pek tabii direk motor üstündeki devirleri konuşursanız yani 1400 ve 3000 rpm motorları, devir azaldıkça tork yani anlık zorlama artar.

    20 cm halat makarası dediğiniz gibi bir turda; 20*3.14=62.8cm yol alır. DEdiğiniz gibi 4 turda üst kata çıktığını düşünelim. Vinçlerin hızı 8metre/dakika yazılmış, 15metre/dakika olanı da var. 15 metre/dakika olanı sizin üst kata 10 saniyede çıkıyor. 15 metre/dakika hızını sizin 4 turda üst kata çıkan halat makarası sağlayacaksa; 10 saniyede 4 tur atacak demektir. 0.4 tur/saniye yani 0.4r/s; 24tur/dakika yani 24rpm demektir. 1500 rpm 24 rpm'e düşürülmelidir. Aradaki oran; 62.5 biz diyelim 60. Bunu en iyi sonsuz dişli mekanizması sağlar ama bu sistem çalışırken çok aşınır. Aslında hem yüksek devir farkı sağlayan hem de devamlı fren yapan ultra bir sistemi vardır, bir tanısanız hemen kullanmak istersiniz. 60lık devir oranını tek bir dişlli ile sağlamaya kalksanız iki dişli arasında 60 kat çap farkı çıkar ortaya. Mesela 10 adet dişi olan minik bir dişli, 600 adet dişi olan koca bir dişliye bağlanacak... İki kerede indirmeye kalksanız Karekök(60) = 7.74 yani 8 devir oranı kullanırsınız. TOplamda 64 kat devir değiştirmiş olursunuz. 3 takım dişli olsa; Küpkök(60) =3.91 yani 4 kat devir oranı.
    Ancak dişli dediğiniz zaman gayet özel bir yapı çıkıyor ortaya. Modülü vb orjinal yapılması ve uygun mesafede yataklşanabilmesi lazım. Ya hazır şanzıman alıcaksınız ya da maaliyeti arttırıp şanzumanı da yapmaya kalkacaksınız. Karot makinası şanzumanları gayet yüksek devir farkı sağlıyor ama aşırı yük anında debriyajları yükü boşaltıyor ve alüminyum gövdeye sahipler. Yani, bu yüke gelirler mi tereddüt ettiriyorlar.

    Araç volan dişlisi ile marş dişlisi oran farkı 15 civarı yazıyor bir yerde. Halat makaranız eğer 5 cm olsaydı bu oran size göreydi. Hatta hurdacıdan volan aldıktan sonra direk bir marş motoru alarak 12Volt bir sistem ile işi anında bitirir, marş motoru ile üst kata çıkardınız. Size şöyle bir ekstra yapıyoruz; hareketli makara kullanıyorsunuz ve aynı harekete iki misli devir getirerek toplamda 60 kat olan devir farkını 30 kata düşürüyorsunuz. Bu taktirde halat makarası çapı 10cm'e düşürülüp iş bitirilebilir. Ama geniş halat makarası hoşumuza gidiyor. Ya daha büyük devir oranı olan volan marş ikilisi kamyon kamyonet vb arasında aranacak ya da 4 ipli palanga ile sistem kurularak; 15lik devir farkı 60 kata çıkarılacak. Siz 4 ipli palangada 1 metre ip çekerseniz sistem 25cm ilerler.

    1 KATLI ASANSOR YAPMA PROJESİ
    1 KATLI ASANSOR YAPMA PROJESİ


    Hem ip ile hem de motordan dişli devir farkı ile 60 katlık devir farkını sağlayabileceğiniz gibi, sadece palanga sistemi ile de sağlayabilirsiniz. 20cm palanga makarası olmadığından kendiniz yaptırmanız gerekir, yan yana dizip yer kaplamalarını engelleyebilirsiniz. Ama bu makaraların kesinlikle birbirinden bağımsız çalışmaları şarttır! İkili hareketli makaralarla düz bağlantı yönteminde 60 katlık oranı sağlayacak hareketli makara sayısı ;kabin üstünde : 6tane ve sabit kısma takılı da bunların karşılığı 6 tane. Yani 6 adet makara ile hareketli makara mantığında sistemi kursanbız ek bir devir azaltmaya dişliye felan gerek kalmaz. Kombinatif bağlantı ile daha az sayıda makara ile bu oran sağlanır ama halat için uygun olmayan bir güzergaha sebep olabilir ve bilmeyen birisinin tamiri halinde işin içinden çıkamayabilir. Makaraların 6 adet olması ya da sadece iki adet olması halinde kabin üsünde yer kaplaması sorununu, bu makaraları kabin üstüne değil de kabin yanına monte ederek çözebilirsiniz.

    Epeyce bir çözüm sunduk. Planetary gear ve iki kombinatif bağlı dişli mantığı belki işinizi çözecek dişli sistemi olacaktır. İstediğiniz 60 katlık uçuk devir farkını sağlayacaklardır. Ancak sonsuz dişli mantığını ve sistemini bir görseniz hemen atılırsınız. Ama sonsuz dişli sürtünmeli çalışır.

    Bir vinç satın almayarak tüm bunları zorluyorsunuz ama bu halde fren sisteminiz çok önemli bir sorun. Muhteşem bir fren sistemi yapmak zorundasnız. Ya ratchet mantığı kullanıp her daim düşmeyi kontrol altına alacaksınız. Herşeyi kendiniz yaparsanız çok önemli sorunlarınız olacağını şimdiden biliniz.




  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    tum yazılarını ve bılgı paylasımınıcın cok tesekkur ederım hali hazırda vinçlerin sesi cok oldugu ıcın tercıh etmemeteydım
    elimde bır tane var sosnsuz dıslıyı ıncelemıs bırıyım cok mantıklı ama seslı sırf o ses olmasın dıye bu kadar cabaya gırmek ıstemıstım acıkcası
    ama sızın verdıgınız hesaplara gorede oran farkı cok bu kadar oran farkı olunca buyuk motorada gerek kalmıyor degımı :D
    fiyat arastımasını bıtırınce egerkı baktım harbıdende cok fark var normal hazır vınclerın 500-1000 kg arsı olanlardan alır takrım
    ama gonul ısterkı ıyı motor ıyı tork olmasıydı ne kadar cok tork o kadar motorun zorlanmaması ıyı ourdu

    yıne 1kw lık bır motor alıp ilk dişli ıle 1/6 gıbı oranla dişli takım gerısınıde bu anlattıgınız coklu makara sıstemı de yapılabılir

    bakalım son ıslem ne olacak

    senin dedigin 1/60 oran farkı gercektende cokmus
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.