Şimdi Ara

1.5 dci geç çalışma (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
45.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Elf sporti 5w30 kullanın sorununuz çözülecektir.

    Mazot filtresi delphi marka olması lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault larda sorun yazılım hatası kaynaklıymış.YAzılım son kontak kapanmadan önceki sıcaklığı okuyup hafızaya alıyor ve birdahaki kontak açılışında yakıt hava karışımını o sıcaklığa yani motorun ısınmış haline göre ayarlıyormuş. YAzılım güncellemesi ile kontağı çevirince son sıcaklığı okuyup yakıt hava karışımını ona göre verdiğinden sorun çözülüyormuş.YEtkili servislerde yazılım var.Ben servisimi aradım kızdırma bujilerine de bakarız yazılıma da bakarız dedi. Sanırım yazılımı atıp kızdırma bujisi içinde bana gereksiz yere ekstradan fatura çıkaracaklar.

    Önce yazılımı atmalarını talep edeceğim.

  • s.a ustam naptınız sorun ortadan kalktı mı bende de 2012 megane dizel var sorunun motordan kaynaklandığını söylüyorlar

  • fxmaster F kullanıcısına yanıt

    s.a ustam bendede 2012 megane dizel var aynı sorundan bende müzdaripim acaba ne yaptınız sorunu çözebildiniz mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli yıllık bakım yaptırdığım servisle görüştüm yazılım güncellemesini atarmısınız diye bakıma gelince kızdırma bujilerini kontrol ederiz yazılm güncellemesini de atarız dedi.


    Kontağı çevirip fonksiyon testi kontrolde yazısından sonra ok diyor. Sonra kızdırma bujisi ışığı yanıp söndükten sonra kontağa basmıyorum. kontağı kapatıyorum. 2 3 saniye bekliyorum. Tekrar kontağı açıp fonksiyon testi ok dedikten ve kızdırma bujisi ışığı söndükten sonra hemen çalışıyor. Çünkü yazılım bir önceki kontağı çevirince olan sıcaklığı okudundan onda çalıştırmasam bile kapatıp açınca 0 dereceye göre kendini ayarlıyor ve hemen çalışıyor.


    Akşam eve gelirken motor iyice ısınmış oluyor. O sıcaklık hafızada kaldığı için sabah 0 dereceye düşmüşse motor en son kontak kapanmadan önceki sıcaklığa göre kendini ayarladığından sorun oluyor. Yani hava 0 derece ama motor sıcaklığı en son kontağı kapatmadan önce 50 dereceyse o hafızada kaldığı için sabah motor kendisinin soğuk olduğunun farkına varamıyor. Onun için zor çalışıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 18 Şubat 2021; 17:29:54 >




  • fxmaster F kullanıcısına yanıt

    ustam bingölde servis yok en yakın elazığ ve diyarbakır var arıyorum sorunun güncelleme ile alakalı olmadığı söylüyor sizce napabilirim veya yapılan işlemin evrağı var mı sizde bi fotosunu atabilir mısınız sizin için sorun degilse


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin1212

    ustam bingölde servis yok en yakın elazığ ve diyarbakır var arıyorum sorunun güncelleme ile alakalı olmadığı söylüyor sizce napabilirim veya yapılan işlemin evrağı var mı sizde bi fotosunu atabilir mısınız sizin için sorun degilse

    Benim daha bakıma baya zaman var. Şimdi araba çok lazım olduğundan sadece güncelleme için servise bırakmadım. İzmirde 0 ın altına pek düşmüyor 0 dada uzun marş istese de araba çalışıyor.

    Siz öncelikle yukarıda anlattığım yöntemi deneyin sorunun yazılımsal olup olmadığını anlamak için.

    Ben güncellemeyi bakıma gidince talep edeceğim. Bakımları sürekli orada yaptırdığım için bu tür durumlarda çözümü varsa çözüyorlar. Yaptırınca güncelleme nin nosunu ya da onun yazdığı kağıdı paylaşırım ama yaptırana kadar bu kış biter.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 18 Şubat 2021; 21:14:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynı sorunlar bendede var. Araç Megane 2 1.5 dci uzun süre bekleyince çalışmıyor çok zorlayıncada aküyü bitiriyor. 2 defa çekiciyle sanayiye götürdüm. Artık çok bunaldım satacağım bu halinde kimseye satmak istemiyorum. Ankara'da sorunu çözebilen usta bulamadım. Enjektör temizlendi, bujiler değişti, mazot pompası değişti, marş dinamosu yenilendi olmadı sonra usta sıfır marş dinamosuyla ve yeni aküyle deneyeceğim dedi olmadı. Sürekli bişey deneniyor. Bundandır deniyor yapıyoruz sorun çözülmüyor. Başka bir usta Egr iptal edelim ondandır dedi onuda yaptık yok yine araba soğukta uzun süre beklesin çalışmıyor. En son ustanın biri motor yeniden yapılacak dedi ben şok oldum çünkü araç çalışıcında ne titreme ne güçten düşme ne çekiş düşüklüğü hiç bir şey yok en son çare internete yazıyorum çünkü ankara çözecek usta bulamadım belki burda biri görürde akıl verir.





  • Arabayı 2 metre ileri yada geri itince çalışıyor. İlginç bir motor satıp 1.3 tce benzinli motora geçtim. Enjektör, mazot filtresi, adblue, mazot pompası, triger kayışı plastik masrafından kurtuldum. 1.3 tce zincirli yağını suyınu koyup 15 yıl bineceğim. Eco modda şehir içi 6 litre uzun yol 4.8 litre misss. Dci iyiydi hoştu ama 2004 d3n 2019 yılına kadardı. 15 yıl kullandım yaptığım masraflarla benzinli arabadan daha pahalıya geldi. 1.5 dci ile 55 litre mazot ile şehir içi 950 km yol yapıyordum 1.3 tce ile 42 litre ile 700 km yapıyorum. Teşekkürler 1.3 tce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonuç:

    + yazılım dolayısıyla böyle bir sıkıntı olduğu sabit, yani yeni yazılım atılması gerekiyor.

    + mazot pompası gücü yetmeyebiliyor, bu pompa tamir de edilse performans vermeyebiliyor. piyasada 2 farklı pompa var, bugün itibariyle birisi 2bin küsür, diğeri 4bin kusur. işe yarayanı elbette pahalı olanı (yani orjinali) fakat o da bir süre, yüzbin km filan belki.

    sorunun en büyük kaynağı viskozitesi normların dışında olan euro dizel, eğer firma doğru yapıyorsa satıcı birşeyler karıştırıyor, büyük ihtimalle de gliserini düzgün ayrıştırılmamış biodizel karıştırdıklarından kaynaklı. dizel sağlam olsa gazyağı ve çok az alkol ile belki akışkanlık sağlanırdı ama gliserin varsa hiçbirşey kar etmez, zamanla pompa da gider enjektörler de.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: RenocuCsedanyaniMegane

    Arabayı 2 metre ileri yada geri itince çalışıyor. İlginç bir motor satıp 1.3 tce benzinli motora geçtim. Enjektör, mazot filtresi, adblue, mazot pompası, triger kayışı plastik masrafından kurtuldum. 1.3 tce zincirli yağını suyınu koyup 15 yıl bineceğim. Eco modda şehir içi 6 litre uzun yol 4.8 litre misss. Dci iyiydi hoştu ama 2004 d3n 2019 yılına kadardı. 15 yıl kullandım yaptığım masraflarla benzinli arabadan daha pahalıya geldi. 1.5 dci ile 55 litre mazot ile şehir içi 950 km yol yapıyordum 1.3 tce ile 42 litre ile 700 km yapıyorum. Teşekkürler 1.3 tce.

    Siz baya sorun yaşamışsınız. Ben megane3 dci 2010 da 0 aldım bakımları serviste yaptırdım.Halen kullanıyorum. Anlattığınız kadar bir sorun yaşamadım. Sadece sorun kışın 0 derece olursa marşı biraz uzun istiyor. Diğer arabamız ford courier dizel 1 saniyede marşa basarken megane3 dci bazen 2 saniye kadar marş istiyor kışın sabahları.

    Ek olarak Akü 6 seneyi doldurdu ve marş basmadı birkaç hafta önce. 72 amperlikle değiştirdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 18 Mayıs 2021; 2:18:32 >




  • En son durum itibariyle sorunumu çözmüş bulunuyorum. hemde o akdar saçma sapan, basit birşeyden olmuşki... öncsinde mazot pompası dahil birçok şey değişti, binlerce lira boşa masraf yaptım...


    Arkadaşlar bu aracın kızdırma buji'si 4.4 volt, yani 12 volt değil. fakat ustalar bujileri takmadan önce aküye bağlayıp test ediyor ve bu test esnasında bujiler ısınıyor görünsede 12 voltluk akü sayesinde içerisindeki rezistans kopuyor. yani ustanın akü ile test etmesi kızıdrma bujisini öldürüyor ve siz yeni buji taktırdım diye yeni ama bozuk bir kızdırma bujisi taktırmış oluyorsunuz.


    usta bana artık senin motorunda kompresyon kaçağı vardır o yüzden çalışmıyordur dedi, iyide ben 100 bin km'dir böyle kullanıyorum, motorda birşey olsa bu kadar sürede birşey çıkardı ve neden sadece soğuk havalarda oluyorda yazın olmuyor dediğimde de birşey diyemiyordu. bir kez daha şu bujileri değiştireyim dedim, test amaçlı olacağı için en ucuz bujiyi aldım (svac marka, yerli üretimmiş, 4 tanesini 1 adet bosch fiyatına aldım) kendi ustama değilde yakındaki bir yere gittim, adam eskileri söktüğünde çıkanları incelediğimde üzerindeki voltajı gördüm ve bu sefer test yapılmasını engelledim, yoksa bu ustada aküye bağlayacaktı. test ettirmeden taktırdım ve sabahları artık ok yazısını gördükten sonra hemen çalışıyor, hiçbir sıkıntısı kalmadı.





  • yabani Y kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Kızdırma bujilerini ölçtürmeden taktırdığınızda problem çözüldü mü? Yani sonradan tekrarladı mı?

    Bende de Qashqai var 1.5 dci 2015 model 80000 de aynı hata var. Sizin denediğiniz herşeyi denedim çözülmedi. Son yazdığınız gibi kızdırma bujilerini de değiştirdim yine devam ediyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Engin5li E kullanıcısına yanıt

    Kızdırma bujilerini değiştirdiğim geçen yıl hiçbir sıkıntı yaşamadım, bujilerin ömrü ne kadar bilemiyorum, bu yıl henüz hava iyice soğumadı, fakat ankara'da sabah yola çıktığım saatlerde hava 3-4 derece civarı oluyor ve halen sıkıntı yaşamıyorum. siz bujileri ölçtürmeden taktırdıysanız (yani usta bujileri yakmadıysa) bujilere elektriği veren röle gibi birşey var, ilk uğraşılarım esnasında bu da ölçülüp bozuk olduğu söylenmiş ve ben yenisiyle değiştirtmiştim. Belki sizde de aynısı olabilir. Eğer sizdeki sıkıntı da benimki ile aynı ise, yani hava sıcakken çalışmada sıkıntı olmuyorsa buraya da baktırın. ayrıca sabah çalıştırmadan önce mazot el pompasına bağlı hortumlara bir bakın, şeffaf olduğundan hava birikip birikmediğini görebilirsiniz, eğer hava varsa bu hortumlardan, yakıt filtre bağlantılarından en kötü senaryoda da enjektör veya yakıt pompasından olabilir. fakat kesinlikle enjektörlerin ve mazot pompasının yenisini almayın (benim yaptığım hatayı yapmayın) bunlar tamir edilebilen şeyler, zaten araç çalıştıktan ve ısındıktan sonra gaz yemesinde sıkıntı yoksa bunlarda sıkıntı yoktur. İnşallah en kısa sürede sizde çözümünüzü bulursunuz.





  • Fluence 2010 aracım 1.5 dizel sabahları geç çalışıyor 5 ustaya götürdüm sorunu çözemediler enjektörleri yaptırdım mazot filtresini değiştirdim marş dinamo kömürünün değiştirdim mazot geri dönmesin diye çekvas yani el pompası onu bile değiştirdim yine bu sorun çözülmedi sorunun çözülmesi için bana yardımcı olsanız çok sevinirim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Demircan500 D kullanıcısına yanıt
    Sorunu cozebildiniz mi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sorunu çözebilen var mı ?


    Laguna 3 aracım var sabahları çok zor çalışıyor havalar soğudukça çalışma süresi artıyor. Geçen sene akü değiştirdim çözüm olmadı.

  • *** DÜZELDİ ***

    2004 Model Renault Clio II 1.5 dci aracımda da aynı sorunlar yaşıyordum. Enjektör bakımları yapıldı, alt ve üst okuyucular değişti rutin bakımını zaten aksatmıyorum. Isıtma bujilerini değiştim mazot hortumlarını set olarak değiştim ancak sorun hep devam etti. En son bir elektrikçiye götürüp ısıtma bujilerine akım geliyor mu baktırdığımda adam akünün iyi olmadığını söyledi. Hal bu ki akü güzel çeviriyordu.

    Elektrikçi;

    akün güzel çeviriyor ancak bu beyin 12v akımla ısıtma ve enjektörleri besliyor sen marşa bastığında marş dinamosu enerjiyi alıyor ve akım 8,5 - 9 voltlara kadar düşüyor, buda ısıtma ve enjektörlere yetmiyor. Marşa basınca sanki yakıt gitmiyormuş gibi davranıyor dedi.

    Bende zaten değişmeyen bir akü kaldı onu da değişelim dedim ve 12 v 74 amper bir akü aldım çok şükür ilk marşta çalışıyor artık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CADDEKURDU -- 22 Şubat 2023; 9:15:2 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.