Şimdi Ara

1.4 122hp tsi ile 1.4 140 ve 170 lik tsi arasında ne gibi farklar vardır?* (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
5.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu arkadaş büyük ihtimalle 1. vites'te kırmızıyı gördükten sonra 3'e atıyor..Aynı şeyi diğer 2 motor seçeneğiyle daha çabuk yapacaktır..Benim tercihimi soracak olursan elbettki 122 Hp derim.. Asıl yakıt ekonomisi bu motorda var ( yılın %90'ını İst. şehiriçinde sürdüğüme göre )..Zaten bu aralar kovalıyorum, uygun bir zaman ve DSG'lisini bulabilirsem, test etmeyi düşünüyorum..O zaman elbetki paylaşırım..Hatta imkan olsa netten bu 3 motorun 0-50 km/h sürelerini öğrenebilsek..O zaman her şey daha açık olurdu..
  • Burada ismi bir türlü zikredilmeyen o arkadaş ben oluyorum. Herneyse ismimiz zikredilmesede merak eden arkadaşlar için küçük bir açıklama: 1 vitesten 3. vitese sadece 2500 - 3000 devire ulaştıktan sonra geçiyorum. Bu arada bahsedilen o kırmızıyı araç sürdüğüm uzun yıllar boyunca hiç görmedim bunu da eklemiş olalım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: terapist70

    Bu arkadaş büyük ihtimalle 1. vites'te kırmızıyı gördükten sonra 3'e atıyor..Aynı şeyi diğer 2 motor seçeneğiyle daha çabuk yapacaktır..Benim tercihimi soracak olursan elbettki 122 Hp derim.. Asıl yakıt ekonomisi bu motorda var ( yılın %90'ını İst. şehiriçinde sürdüğüme göre )..Zaten bu aralar kovalıyorum, uygun bir zaman ve DSG'lisini bulabilirsem, test etmeyi düşünüyorum..O zaman elbetki paylaşırım..Hatta imkan olsa netten bu 3 motorun 0-50 km/h sürelerini öğrenebilsek..O zaman her şey daha açık olurdu..




  • Arkadaşlar
    Yazmıyım yazmıyım diyorum ama dayanamadım.
    TSI motorlarla ilgili açılmış bir konu var. Tüm düşünceler orada tartışılırken niçin ayrı bir konu açma gereği hissettiniz bunu anlayamıyorum.
    Tüm sorunların, tartışmaların ve bilgi alışverişinin tek konuda yapılması daha doğru değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 5 Şubat 2008; 22:10:00 >
  • proteo, "arkadaş" diye adını zikretmeden dolaylı ifade kullandığımız için kusura bakma..Konu uzadığı için bazı ifadelerin geriye dönüp kime ait olduğuna bakmaya üşeniyor insan..Aracının 1'den 3'e kesintisizce geçebilmesinin en önemli sebebinin yüksek tork ve bunun sağladığı esneklik olduğunu düşünüyorum..red-line yorumu "koltuğa yapıştırıyor" ifadesinden etkilenerek yapılmıştır, konu içinde aslında bence fazla bir önemi yoktur..

    Murad bey, bu başlığı ben açmadım ama açan arkadaşımıza yeterince ve zamanında cevap verilmediği için bir-kaç satır cevap yazayım dedim, sonra da uzadı..Aslında bazı konularda özel başlık açılması, o konuya derinleşebilmek açısından gerekli olabiliyor..Tek başlık altında farklı konuların ve diyalogların iç içe geçmesi işi biraz karmaşıklaştırabiliyor..Örneğin ben "122-140-170 TSİ yakıt tüketimi" konulu bir başlık açılmasını isterim çünkü sayfanızda bu konudan az bahsediliyor, diğer gündelik muhabbetler arasında kayboluyor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muradovskiy

    Arkadaşlar
    Yazmıyım yazmıyım diyorum ama dayanamadım.
    TSI motorlarla ilgili açılmış bir konu var. Tüm düşünceler orada tartışılırken niçin ayrı bir konu açma gereği hissettiniz bunu anlayamıyorum.
    Tüm sorunların, tartışmaların ve bilgi alışverişinin tek konuda yapılması daha doğru değil mi?



    abi o konu çok şişti ya.geçenlerde girdim kayboldum içinde resmen 19 sayfa olmuş artık.bilmiyorum konuyu açan sen değilsin galiba yanlış kişiye söylüyorum kusura bakmayın lütfen ama o konu toparlansın bir düzenleme gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 6 Şubat 2008; 0:49:48 >
  • Arkadaşlar
    300 lere varan sayfalar var başka markalarda.
    19 da şiştiyse yandık desenize.
    O zaman hep birlikte karar verelim. Belli başlıklar açalım.
    Ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 6 Şubat 2008; 9:37:58 >
  • Ben de 122 ts iile ilgili bir şey eklemek istiyorum. Her ne kadar 122 hp lik tsi da turbo düşük devirde aktif olsa bile, turbocharger sistemi gücünü tamamen ekzoz gazının basıncından aldıgı için, uyguladıgı tubro basıncı da ekzoz gazının basıncına baglıdır. Dolayısı ile düşük devirlerde oluşacak düşük ekzoz basıncı, düşük tubo basıncı olarak geri dönecek, bu da düşük "ek performans" a sebep olacaktır. Ayrıca, gücünü direk olarak motora baglı bir kasnaktan alan supercharger ın aksine, turbo sistemleri ekzoz gazı belirli bir basınca erişince aktif oldugu için, gaza bastıgınız anla turbonun basınc uguladıgı an arasında bir gecikme (latency ) oluşmaktadır. Kalkışlarda hissedilen durum bu sebeptendir. twincharger 140 hp de ise supercharger alt devirlerde aktif olup yerini turbo ya bıraktıgından, charger geçişini sürücü nerdeyse hissetmemekte, performans hep üst seviyede olmaktadır.

    ama bana göre yine de her biri ayrı mükemmel olan bu motorları ayrı ayrı degerlendirmek lazım. Biri tam bir performans arabası iken (hele DSG 140 hp dadından yenmiyor yahu) 122 hp lik tsi,1.6 fsi ın yerini alan VW yeni düşük tüketimli olup performanstan ödün vermeyen baz versiyon motoru olmaya adaydır.

    Biraz param biriksin ilk iş 140 hp midline+ESP+ABT kit Golf Tsi alıcam =)




  • Bence Passat için en ideali 1.4 TSI 170 hp motor. Çünkü o kadar ağır kasayı ancak o motor taşır.
    TSI 140 hp - 170 hp lik motorlar passatta yok. Jetta Midline modelinde de TSI 140hp motor yok.
    Tıpkı bir ara Golf'e rakip olur diye Seat Leon'un FSI motorlusunu Türkiye'ye getirmemeleri gibi.
    Bence tamamen ticari sebeplerden kaynaklanıyor. VW'nin ticari politikası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xsw -- 14 Şubat 2008; 1:25:41 >
  • ben denedin 122liği füze gibi fırlıyor.. dizellerde görülen turbo lack kesinlikle yok....
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.